Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 3. mar 2014, 10:03

Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:JEG HAR SAGT det i 2 år.. og er blevet skældt ud herinde for at påstå
vores ledelse kunne enten finde på at lyve, eller være dårlige til tal
... når nu vi havde haft 'top advokater' til at bedømme beløbet var på 4.4 millioner

klap klap til klubben, fordi vi igen, opfører os som kæmpe amatører,
og klap klap for vi igen skræmmer potentielle investorer væk ved konstant at vise vi ikke har styr på en skid.

Hvor er de smarte kommentarer nu henne?
Slap dog af spade, klubben løber langt om længe rundt økonomisk.

Underskudet i år skyldes ting fra fortiden så som Feriepengene og den fejlslåede satsnings med Sportsbutikkerne, uden dem har vi rent faktisk overskud på driften og et hold fuld af lokale unge mennesker som præsterer relativt stabilt, tingene er sgu ikke så sort :)
Hvis vi havde spillet til alles (inklusiv vores egen forventning)
og haft en 5-6 plads gennem sæsonnen
Så havde vi haft 10-12 færre millioner i tv penge i år

jo du har helt ret, der er overskud på driften, vi skal bare være nr1 eller nr2 i ligaen altid og sælge vores topscorer hver sæson, så er der overskud på driften
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2014, 10:06

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:JEG HAR SAGT det i 2 år.. og er blevet skældt ud herinde for at påstå
... når nu vi havde haft 'top advokater' til at bedømme beløbet var på 4.4 millioner

og klap klap for vi igen skræmmer potentielle investorer væk ved konstant at vise vi ikke har styr på en skid.

Har du fået skæld ud Allan?
Helt bogstaveligt talt bedt om at pakke mit unødvendige negative **** væk
Nu hvor ledelsen havde meldt noget ud og dem stoler vi lidt mere på end min mening..

Det der så var unødvendigt negativt pis viste sig at være realisme og logik
Nu var du altstå bestemt ikke den eneste der tog EB's tal for gode vare og som frygtede en "bøde" omkring de 20 mil, så mon ikke reaktionerne mod dig havde mere at gøre med din debatstil, end din realisme og logik? Under alle omstændigheder udviser du utroligt lidt storsind ved at eksplodere i selvhævdelse under en nyhed, som er tragisk for klubben, og ikke handler det mindste om dit sårede ego.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2014, 10:09

Godt, at der endelig er kommet tal på bordet og en eventuel løsning af feriepengesagen. Jeg noterer mig to ting 1 overskud på driften 2 der er forhandlinger med investorer om kapitaltilførelse samt løsning på feriepengesagen. Håbet er jo så, at alt er faldet på plads inden det nye vindue åbner. Herved vil der måske opstå nye og bedre muligheder for til og fra handel for AaB. Jeg syntes faktisk, at den nye ledelse i AaB gør en rigtigt godt stykke arbejde. Det er den gamle ledelse, og desværre også Lynge, som har gjort arbejdsbetingelserne vanskelige for den nuværende ledelse.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 3. mar 2014, 10:09

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:

Har du fået skæld ud Allan?
Helt bogstaveligt talt bedt om at pakke mit unødvendige negative **** væk
Nu hvor ledelsen havde meldt noget ud og dem stoler vi lidt mere på end min mening..

Det der så var unødvendigt negativt pis viste sig at være realisme og logik
Nu var du altstå bestemt ikke den eneste der tog EB's tal for gode vare og som frygtede en "bøde" omkring de 20 mil, så mon ikke reaktionerne mod dig havde mere at gøre med din debatstil, end din realisme og logik? Under alle omstændigheder udviser du utroligt lidt storsind ved at eksplodere i selvhævdelse under en nyhed, som er tragisk for klubben, og ikke handler det mindste om dit sårede ego.

Det er ingen "nyhed" for mig. Jeg og alle de andre der ikke er naive og blinde har regnet med de her tal i årevis.
Det eneste nye er at i nu også forholder jer til det.
Og er da totalt ligeglad med min opfattelse på dette forum, for mig handler det om klubben og ikke jeres såvel værdiløse som
fejlagtige forudsætninger.

Og til alle jer der siger 'Godt der endelig er et tal på bordet'

Der er stadig kun det tal på bordet vi tør sætte.. sidste år var det 4mill i år er det 17mill
Det har intet med kravet at gøre, kravet kan være på 20-25-30mill
Det er ikke det samme som hvad vi tilsidesætter
Og rent historisk skal vi nok gå ud fra intet af det klubben melder ud passer

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. mar 2014, 10:11

andreasaab89 skrev:Reguleret for dette forventes driften således positiv i niveauet 6-11 mio. kr. i 2013
Det svarer vel cirka til de ekstra placeringspenge vi får for runde 1+2, sammenlignet med den forventede placering som 5-8

seamann

Indlæg af seamann » 3. mar 2014, 10:12

Jeg tvivler meget på det bliver en emission. Med de tal, der er blevet fremvist her, er der ikke tid til at lave en emission. Foretagendet lukker pga manglende likviditet før emission kan gennemføres.
Det kunne være interessant at høre om tidshorisonten for de igangværende forhandlinger med en investorgruppe.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 3. mar 2014, 10:13

De 17 de estimerer nu. Er det totalen inklusiv de 4 de har hensat eller er det fordi de nu hensætter 21 dvs. 17 mere ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2014, 10:16

seamann skrev:Jeg tvivler meget på det bliver en emission. Med de tal, der er blevet fremvist her, er der ikke tid til at lave en emission. Foretagendet lukker pga manglende likviditet før emission kan gennemføres.
Det kunne være interessant at høre om tidshorisonten for de igangværende forhandlinger med en investorgruppe.
Det kunne jo være begge dele, men forskudt. Først investorerne og dernæst en emission.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 3. mar 2014, 10:16

seamann skrev:Jeg tvivler meget på det bliver en emission. Med de tal, der er blevet fremvist her, er der ikke tid til at lave en emission. Foretagendet lukker pga manglende likviditet før emission kan gennemføres.
Seaman hvilken Aalborg investor gruppe er det du tror kommer med 15-20 millioner til os?
Vi har hørt rygter om en der ville komme med 5mill.. men de trak sig igen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 3. mar 2014, 10:17

andreasaab89 skrev:De 17 de estimerer nu. Er det totalen inklusiv de 4 de har hensat eller er det fordi de nu hensætter 21 dvs. 17 mere ?
De 17 vi estimerer nu er præcis som sidste år, det eneste vi tør estimere, fordi havde vi sagt 18mill var vi gået fallit.
Du kan helt reelt forholde dig til vi melder ud beløbet vi skal betale er præcis det vi synes
og ikke det som beløbet faktisk er, før der er afsagt dom

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 3. mar 2014, 10:18

AllanPedersen skrev:
andreasaab89 skrev:De 17 de estimerer nu. Er det totalen inklusiv de 4 de har hensat eller er det fordi de nu hensætter 21 dvs. 17 mere ?
De 17 vi estimerer nu er præcis som sidste år, det eneste vi tør estimere, fordi havde vi sagt 18mill var vi gået fallit.
Du kan helt reelt forholde dig til vi melder ud beløbet vi skal betale er præcis det vi synes
Og herudover skal vi huske at beløbet tilskrives renter løbende. dvs. er de 20 idag kan det godt være 22 om et år hvis ikke vi betaler med det samme. Tror disse morarenter er ret høje.
AaB er min trosretning

seamann

Indlæg af seamann » 3. mar 2014, 10:18

AllanPedersen skrev:
Seaman hvilken Aalborg investor gruppe er det du tror kommer med 15-20 millioner til os?
Vi har hørt rygter om en der ville komme med 5mill.. men de trak sig igen.
Aner det ikke, men der skrives i meddelelsen at "AaB forhandler i øjeblikket med en investorgruppe og øvrige interessenter om tilførsel af kapital."

seamann

Indlæg af seamann » 3. mar 2014, 10:22

andreasaab89 skrev:
AllanPedersen skrev:
Og herudover skal vi huske at beløbet tilskrives renter løbende. dvs. er de 20 idag kan det godt være 22 om et år hvis ikke vi betaler med det samme. Tror disse morarenter er ret høje.
Det har vist sig at de tidligere forventede/afsatte 3-4 mio? var helt gak gak. Hvis det er gjort bevidst må det nødvendigvis koste hovede(r), men på den anden side er den ansvarlige jo ikke i den daglige ledelse mere. Han bør også fjernes fra bestyrelsen efter denne misere.

De 17 mio er ganske rigtigt endnu engang gætværk - AaB har nul troværdighed i deres udmeldinger omkring dette.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2014, 10:24

Jep, og desværre var mit bud forleden på en negativ egenkapital omkring 25 millioner deprimerende præcist :-/
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. mar 2014, 10:25

Den melding må alt andet lige endegyldigt betyde et stop for topfodbold i Aalborg i meget lang tid. Og så er man jo også efterladt med den bitre fornemmelse, at vores mesterskab er baseret på ulovlige kontrakter.

Det eneste, der er at gøre nu, er at søge den daværende ledelse holdt ansvarlige... om ikke andet så for rimelighedens skyld. Nogen bør bøde for at have bragt os i denne situation.
Fodbold skal ses med hjertet!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 3. mar 2014, 10:27

AaB 85 95 99 08 skrev:Den melding må alt andet lige endegyldigt betyde et stop for topfodbold i Aalborg i meget lang tid. Og så er man jo også efterladt med den bitre fornemmelse, at vores mesterskab er baseret på ulovlige kontrakter.

Det eneste, der er at gøre nu, er at søge den daværende ledelse holdt ansvarlige... om ikke andet så for rimelighedens skyld. Nogen bør bøde for at have bragt os i denne situation.
Så du tror at vi går konkurs?
1 2 3 Jimmy er en mur!

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 3. mar 2014, 10:32

white splash skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Den melding må alt andet lige endegyldigt betyde et stop for topfodbold i Aalborg i meget lang tid. Og så er man jo også efterladt med den bitre fornemmelse, at vores mesterskab er baseret på ulovlige kontrakter.

Selvfølgelig går vi ikke konkurs.
Spillerforeningen har selv sagt de ikke vil lukke klubber men indgå afdragsordninger med dem der ikke kan betale.

Worst case scenario som jeg ser det er:
1) vi kan ikke få ny kapital fra investorer
2) Spillerforeningen vil have 5 mio. i afdrag om året de næste 25 år
3) Vi skal herefter skære helt ind for at kunne betale afdrag og sælge spillere løbende mv.
AaB er min trosretning

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2014, 10:38

Du har altså afskrevet muligheden for en kapitaltilførsel.

Hvis man har fulgt bare lidt med, så kommer udmeldingen absolut ikke som en overraskelse. JEg vil tværtimod karakterisere det som en god nyhed (bortset fra den del med ELD-reklamerne) fordi rygterne gik på et beløb i omegnen af 20 millioner - for flere år siden. Med procesrente ville det nok være i omegnen af 25 millioner. Så hvis de 17 millioner holder så er det en del bedre end frygtet.

...man kan så håbe at den juridiske rådgivning AaB hidtil har støttet sig til officielt er blevet fyret, medmindre de da er blevet bestilt til at give et bud i den størrelsesorden (hvilket i bedste fald ville være en i gråzone af god moral).

Uanset hvad, så er det godt at der kommer en afklaring, og AaB så ved hvad der kræves af dem, mht. at finde ny kapital. Det er ikke absolut en kritisk situation for AaB - men det er slet ikke noget nyt, at vi har et behov for at skaffe i omegnen af 50 millioner i ny kapital for fortsat at have en chance for at gøre os gældende. Det eneste nye er at vi har brug for 25 millioner for at overleve.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. mar 2014, 10:47

white splash skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis på konkurs. Det afhænger jo af flere faktorer.

Men med mindre der sker mirakler, kommer vi til at leve med en økomisk spændetrøje så tyngende, at det bliver kamp om overlevelse i de næste mange år. Ikke lige det, man orker, når man i 25 år eller mere har fulgt klubben op fra 3. divison til toppen. Dem, der har formøblet det - altså dem, der har ansvaret for de ulovlige kontrakter og har smidt 100 mio ud af vinduet - bør man efter min mening gå benhårdt efter uden at vise nåde. De har sat sig selv ud over klubben.

På mange måder ville en konkurs være at foretrække, fordi man kunne vaske tavlen ren, og så måske allerede om ti år eller mindre kunne have bygget noget nyt op, der kan begå sig i toppen. Byen og landsdelen har jo potentialet til det, hvis bare der ikke sidder amatører og klamhuggere ved roret.
Fodbold skal ses med hjertet!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 3. mar 2014, 10:52

AaB 85 95 99 08 skrev:
white splash skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis på konkurs. Det afhænger jo af flere faktorer.

Men med mindre der sker mirakler, kommer vi til at leve med en økomisk spændetrøje så tyngende, at det bliver kamp om overlevelse i de næste mange år. Ikke lige det, man orker, når man i 25 år eller mere har fulgt klubben op fra 3. divison til toppen. Dem, der har formøblet det - altså dem, der har ansvaret for de ulovlige kontrakter og har smidt 100 mio ud af vinduet - bør man efter min mening gå benhårdt efter uden at vise nåde. De har sat sig selv ud over klubben.

På mange måder ville en konkurs være at foretrække, fordi man kunne vaske tavlen ren, og så måske allerede om ti år eller mindre kunne have bygget noget nyt op, der kan begå sig i toppen. Byen og landsdelen har jo potentialet til det, hvis bare der ikke sidder amatører og klamhuggere ved roret.
Jeg hører dine synspunkter, men at foretrække en konkurs er for mig helt sort!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar