Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Brent » 3. mar 2014, 18:50

AllanPedersen skrev:Ikke for at lyde negativ Brent men du drømmer hvis du tror 1000kr i aktie bør give dig nogen som helst fordele..
Hvad snakker du om, det var da en mærkelig kommentar? jeg tænker på hvordan man markedsfører en folke (fan) aktie, så AaB kan får penge i kassen og hvordan man kan få folk til at købe den - ikke hvad et beløb giver mig ret til.

Det kunne man da sagtens gøre ved at give nogle fordele ved sådan en aktie, evt. 10-20% rabat på sæsonkort samt forskellige rabatter fra AaBs sponsor netværk, rabt på abonnement på Nordjyske etc. Mange virksomheder har jo alligevel forskellige rabatordninger rettet mod personaleforeninger mm.

Eksempelvis har jeg købt en støtte aktie på 250 kr. til den lokale biograf, her følger der er også fordele med, rabat på biograf billet, rabat hos det lokale pizzaria og deltagelse i en konkurrence mm. Det er ret udbredt at det er den måde man får folk til at spytte i kassen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. mar 2014, 19:17

Tidligere var det sådan, at man ved 25.000 aktier blev stor aktionær. Det svarer til 40.000 kr, sikkert mindre om en uge. For 25 mio kan du købe hele aktiekapitalen, gud hvor er det sølle.

E Enggård fik en masse grund af Henning G til underpris, måske kan han lave en Brixtofte?

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2014, 19:50

Folkeaktier lyder som en god ide, men ikke nu. Nu er der behov investorer med en stærk kapital og Lyst til at skyde penge i AaB. Sker dette og klubben kommer ud på den anden side frelst, kan folkeaktier komme på tale. Men nu nej.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. mar 2014, 20:39

jensemand57 skrev:Folkeaktier lyder som en god ide, men ikke nu. Nu er der behov investorer med en stærk kapital og Lyst til at skyde penge i AaB. Sker dette og klubben kommer ud på den anden side frelst, kan folkeaktier komme på tale. Men nu nej.
Hvis det er igennem en emmision kan det vel gå hånd i hånd med en kampagne retter mod fans. Tror umiddelbart, at aktiekøb kan lyde som noget fjernt noget for mange almindelige mennesker så AaB burde vel egentlig reklamere for emmisionen og samtidig gøre det håndgribeligt for folk, hvordan man støtter.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 3. mar 2014, 21:16

Alle de AaB spillere der er enige i, at de har fået det de er blevet lovet, kan jo passende købe aktier, når emmisionen kommer!! :money:
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 3. mar 2014, 21:42

Brøndby er nogle idioter og alt det der :-)

Det sagt kunne det være fedt, hvis man havde sådan en Suporter Trust, som de har. På den måde kunne man samle alle små aktionærer i en forening, der alligevel ville have en smule indflydelse. Samtidigt vil det være fint, som Brent skriver, at give tilbud til medlemmerne af sådan en "forening"... Det kan ikke løse AaBs problemer, men det kan måske indsamle 2-3 millioner, som man ellers ikke ville få. Problemet er vel mest det arbejde, der skal til for at få sådan noget arrangeret. Der skulle i givet fald være en eller anden økonomi-kyndig person i ASC, som havde tid, lyst og energi til at være primusmotor i projektet.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2014, 21:46

thomasjn skrev:
jensemand57 skrev:Folkeaktier lyder som en god ide, men ikke nu. Nu er der behov investorer med en stærk kapital og Lyst til at skyde penge i AaB. Sker dette og klubben kommer ud på den anden side frelst, kan folkeaktier komme på tale. Men nu nej.
Hvis det er igennem en emmision kan det vel gå hånd i hånd med en kampagne retter mod fans. Tror umiddelbart, at aktiekøb kan lyde som noget fjernt noget for mange almindelige mennesker så AaB burde vel egentlig reklamere for emmisionen og samtidig gøre det håndgribeligt for folk, hvordan man støtter.
Det er jeg enig med dig i. Jeg mener bare at pt. Har ledelsen i AaB brug for at bruge hvert minut til at få investorer på banen. Når det er sket og der er ro om økonomien, så er folkeaktier en mulighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2014, 21:51

Troels Troelsen er et tågehorn (Tv2 News lige nu).
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2014, 21:58

Pastorius skrev:Troels Troelsen er et tågehorn (Tv2 News lige nu).
Hørte ham på tv nord. Hvis det er det samme indslag, så har jeg svært ved at følge dig. Jeg mener faktisk, at han kommer med nogle væsentlige punkter. Hvis jeg husker rigtigt, så har han da fået ret i sine forudsigelser igennem tiderne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2014, 22:01

jensemand57 skrev:
Hørte ham på tv nord. Hvis det er det samme indslag, så har jeg svært ved at følge dig. Jeg mener faktisk, at han kommer med nogle væsentlige punkter. Hvis jeg husker rigtigt, så har han da fået ret i sine forudsigelser igennem tiderne.
Han slår sig op som økonomiprofessor og ekspert (og moralens vogter) på almindeligheder, som enhver der kan læse en avis kan komme frem til, men det er selvfølgelig ikke hans skyld at folk igen og igen bliver ved med at spørge om hans mening. Jeg har endnu til gode at høre en pointe fra hans side, som hæver sig over banaliteter.

Noget af det samme står her:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 229892.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2014, 22:06

Pastorius skrev:
jensemand57 skrev:
Han slår sig op som økonomiprofessor og ekspert (og moralens vogter) på almindeligheder, som enhver der kan læse en avis kan komme frem til, men det er selvfølgelig ikke hans skyld at folk igen og igen bliver ved med at spørge om hans mening. Jeg har endnu til gode at høre en pointe fra hans side, som hæver sig over banaliteter.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 229892.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis jeg skal uddybe en smule, så er der ikke en chance i helvede for at der kommer et opgør a la Brøndby. I AaB har man allerede ryddet op og lavet en sund, god og succesrig forretning ud af at tidligere tiders overforbrug og storhedsvanvid. Det nuværende bestyrelse og ledelse har gjort et fremragende stykke arbejde, og at vende skuden, og er næsten i mål.

Hans bedste argument for at være optimistisk på AaBs vegne er at AaB er for store og for gammel til at vælte. Jeg håber de folk der arbejder på at skaffe midler tager situationen en smule mere alvorligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2014, 22:11

Pastorius skrev:
Pastorius skrev:
jensemand57 skrev:

Hvis jeg skal uddybe en smule, så er der ikke en chance i helvede for at der kommer et opgør a la Brøndby. I AaB har man allerede ryddet op og lavet en sund, god og succesrig forretning ud af at tidligere tiders overforbrug og storhedsvanvid. Det nuværende bestyrelse og ledelse har gjort et fremragende stykke arbejde, og at vende skuden, og er næsten i mål.

Hans bedste argument for at være optimistisk på AaBs vegne er at AaB er for store og for gammel til at vælte. Jeg håber de folk der arbejder på at skaffe midler tager situationen en smule mere alvorligt.
Du har selvfølgelig en pointe. Så jo jeg kan godt følge dig.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 4. mar 2014, 02:47

Den nuværende ledelse..

1: har Løjet om vores forventninger til feriepenge sagen..
medmindre nogle har en naiv holdning til at de oprigtigt for bare 6 måneder siden troede på et 13 million lavere beløb.
I så fald er de decideret inkompetente... hvilket er lige så slemt hvis ikke værre.
Specielt når det var offentligt kendt at beløbet var nærmere 20mill.

2: formår kun at få driften til at løbe rundt på et år, hvor vi overpræsterer og får tv penge for 2x 2. pladser i ligaen, samt
sælger vores topscorer til +10mill..

Havde vi derimod opnået den forventet 5-6 plads i ligaen, så ville vi være 10mill fattigere i 2013
En placering vi nok godt kan indstille os på til næste sæson, sådan som FCM spiller, og som FCK, BIF og nu til dels også Esbjerg laver penge og køber spillere.

Vi er tvunget til hver eneste sæson at skille os af med profiler.

Tror i vi kan smide en Helenius/Kusk afsted hver eneste sæson og stadig være nr1-2 i superligaen om 3 år?

til sommer kan Thomsen, og Kusk ryge begge 2 .. så hedder det pludselig Due, og måske Wichmann i start 11'eren
Medmindre Due også ryger, hvem skal så spille kant? en U19 spiller der aldrig har prøvet superligaen? AK?
Hvad synes i? Viktor Ahlmann? bare hiv ham direkte op og så gør ham til fastmand uden så meget som et sekund liga bold i fødderne?

Vi introducerer ikke talenter lige så hurtigt som vi bliver nødt til at sælge dem.
Og de andre klubber køber spillere, det er logik for perlehøns det her ikke ender godt.

Vi skal være glade næste år for en top 6 placering, og have 10mill mindre i driften end 2013.. sund forretning?

Nå ja og så hjælper det selvfølgelig ikke vi sælger vores profiler til 8-10millioner når den løsning er vores levebrød
Hvad tror i vi får for Kusk? Hvad end det bliver så bliver det kun 2/3 af hvad AGF ville have fået for ham, eller Esbjerg
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. mar 2014, 03:18

AllanPedersen skrev:
2: formår kun at få driften til at løbe rundt på et år, hvor vi overpræsterer og får tv penge for 2x 2. pladser i ligaen, samt

Havde vi derimod opnået den forventet 5-6 plads i ligaen, så ville vi være 10mill fattigere i 2013
Jeg er nødt til lige at rette lidt på nogle af de mange "facts" du strør omknring dig med:

Der har i regnskabsåret været 3 af de såkaldte præstationsbetingede udbetalinger af tv penge.

På disse tidspunkter lå vi nr. 4, nr. 5 og nr. 2, og der er således ikke tale om nogen specielt voldsom overpræstation i forhold til det budgetterede, hvis det har været en 5.-6. plads som du nævner, jeg husker ikke hvad man budgetterede med. Forskellen er under alle omstændigheder langtfra så stor som overskuddet på driften.

Desuden indgår spillersalg ikke i driftregnskabet.

Topic: Jeg er sgu bare skuffet og træt... træt af igen og igen at få smidt en våd karklud i ansigtet hver eneste gang man tror det går den rigtige vej. At man efter forhandlinger med spillerforeningen i et par måneder går fra at skråsikkert udtale man har en god sag, til uden videre at kaste håndklædet i ringen, endda inden man er nået til enighed, synes mildest talt er påfaldende. Men at der, ud af det blå, vælter endnu et skelet ud af skabet med den pludselige og voldsomme nedskrivning af LED banderne... det synes jeg nærmest er rystende, uanset at grunden til man gør det er rent teknisk/taktisk.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 4. mar 2014, 03:33

Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:

Jeg er nødt til lige at rette lidt på nogle af de mange "facts" du strør omknring dig med:

Der har i regnskabsåret været 3 af de såkaldte præstationsbetingede udbetalinger af tv penge.

På disse tidspunkter lå vi nr. 4, nr. 5 og nr. 2, og der er således ikke tale om nogen specielt voldsom overpræstation i forhold til det budgetterede, hvis det har været en 5.-6. plads som du nævner, jeg husker ikke hvad man budgetterede med. Forskellen er under alle omstændigheder langtfra så stor som overskuddet på driften.

Desuden indgår spillersalg ikke i driftregnskabet.

Topic: Jeg er sgu bare skuffet og træt... træt af igen og igen at få smidt en våd karklud i ansigtet hver eneste gang man tror det går den rigtige vej. At man efter forhandlinger med spillerforeningen i et par måneder går fra at skråsikkert udtale man har en god sag, til uden videre at kaste håndklædet i ringen, endda inden man er nået til enighed, synes mildest talt er påfaldende. Men at der, ud af det blå, vælter endnu et skelet ud af skabet med den pludselige og voldsomme nedskrivning af LED banderne... det synes jeg nærmest er rystende, uanset at grunden til man gør det er rent teknisk/taktisk.
Jesper, den her er fra oktober:

- Vi er nået langt i arbejdet med at skabe balance, men der er stadig et stykke vej til at skabe balance i driften på baggrund af en budgetteret midterplacering i Superligaen, siger Stephan Schors.

en 2. plads giver ca. 7,9mill hvor en 6. plads kun lige 3 mill.
Den sportslige forventning fra ledelsen er en 'midterplacering' meldt ud for et år siden. Og det var før vi solgte Helenius.
Så vidt jeg ved var det blot en ambition at overleve ligaen efterfølgende.

Samtidig så har vi fjollet meldt ud i nu 2 år, at vi skal sælge for 5 mill både i 2012 og 2013
og i 2 år har vi solgt for mindst 10mill hvert år (Lucas og Helenius, Jakob B, Nielsen)

Hvis vi så leger det var gået som vores forventning.
Vi lå nr6, ved runde 11, 22 og 33. og solgte hver sommer for 5mill.
så snakker vi en 15-20millioners forskel, og et 6+ drift vendt til et minus 10 drift.

jeg ser ikke den sunde forretning, jeg ser fejlagtige forudsætninger i millionklassen og rent og skær held.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 4. mar 2014, 07:43

AllanPedersen skrev:Den nuværende ledelse..

1: har Løjet om vores forventninger til feriepenge sagen.
Det er lidt af en påstand - såfremt du skulle have ret, så kan det give fængsel - tror du selv på, at de ville gå så langt?
AllanPedersen skrev: medmindre nogle har en naiv holdning til at de oprigtigt for bare 6 måneder siden troede på et 13 million lavere beløb.
I så fald er de decideret inkompetente... hvilket er lige så slemt hvis ikke værre.
Specielt når det var offentligt kendt at beløbet var nærmere 20mill.
Offentligt kendt? Der blev spekuleret i medierne, hvor meget det kunne være. Har du set alle kontrakterne, sign on fees, bonusdokumenter etc?
AllanPedersen skrev: 2: formår kun at få driften til at løbe rundt på et år, hvor vi overpræsterer og får tv penge for 2x 2. pladser i ligaen, samt
sælger vores topscorer til +10mill.
Et år hvor man afskriver det resterende på sportsbutikkerne.. og hvor tilskrivninger af feriepenge IKKE dækkede to andenpladser!
AllanPedersen skrev: Vi skal være glade næste år for en top 6 placering, og have 10mill mindre i driften end 2013.. sund forretning?
Det samme lukkede du ud sidste år inden sæsonen startede. Hvor ligger vi nu?
AllanPedersen skrev: Hvad tror i vi får for Kusk? Hvad end det bliver så bliver det kun 2/3 af hvad AGF ville have fået for ham, eller Esbjerg
Omkring 4,5mill, hvis medierne taler sandt.. Og hvad vil det bruge det til, hvad AFG og Esbjerg ville have solgt ham for?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. mar 2014, 08:28

Fra ekstra 'nej nej nej, AaB scorer' bladet: 'Derudover har AaB heller ikke indbetalt pension til en række spillere i forhold til aftalen i overenskomsten.'

Hvis det er sandt... så er Lynge ubegribelig inkompetent.

Link: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 230288.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. mar 2014, 08:50

Jesper Schmidt skrev:Desuden indgår spillersalg ikke i driftregnskabet.
Jeg bifalder at du gider at tage diskussionen op med debatsidens største troll - og det er ikke for at anfægte hvor meget, du har ret i déndiskussion. Men jeg er nu ret overbevist om at spillersalg tæller med i Schors' angivelse af overskud. Hvordan skulle vi ellers ligge på et overskud på op imod 10 millioner?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2014, 09:17

Provst i Brovst skrev:Fra ekstra 'nej nej nej, AaB scorer' bladet: 'Derudover har AaB heller ikke indbetalt pension til en række spillere i forhold til aftalen i overenskomsten.'

Hvis det er sandt... så er Lynge ubegribelig inkompetent.

Link: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 230288.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er ikke noget nyt i at feriepengesagen drejer sig om både feriepenge og pension. Men det er altså pension af sign-on og bonusser der er tale om. Ligesom med feriepengene har spillerne (specielt de udenlandske) haft en interesse i at få udbetalt beløbet up front, fremfor at skulle holde styr på pensionsordninger i flere lande. Nu siger reglerne så bare at uanset hvad man aftaler så skal der indbetales pension alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2014, 09:20

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:Desuden indgår spillersalg ikke i driftregnskabet.
Jeg bifalder at du gider at tage diskussionen op med debatsidens største troll - og det er ikke for at anfægte hvor meget, du har ret i déndiskussion. Men jeg er nu ret overbevist om at spillersalg tæller med i Schors' angivelse af overskud. Hvordan skulle vi ellers ligge på et overskud på op imod 10 millioner?
Enig. Lidt hurtig hovedregning siger at vi har nedskrevet eller hensat beløb for 12,5 mill (sportnord), 4 mill (LED bandereklamer) og 17 mill (feriepenge) = 33,5 mill.

Vi forventer et årsresultat på mellem 25-30 mill. så vores samlede overskud på at drive butikken alt incl (også salget af Helenius) ligger et sted mellem 3,5 og 8,5 mill.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar