Med "en halv Brøndby" mente jeg - ene og alene - størrelsen på kapitaltilførsel og aktieemission, vil jeg kraftigt tilføje. AaB er i alle henseender på rette spor. Bortset fra at klubben ikke har penge og er ved at gå konkurs hehe. Brøndby er i alle henseender komplet afsporet - bortset fra at klubben (lige nu) vælter sig i penge.hje1980 skrev:Og så ellers bare få foralt vidt og bredt om at man er interesseret i alle mulige spillere... og liiiiiige kontakte agenter... bare en kammeratlig snak, hvor man liiiiiiiiige bagefter ikke præcist husker om man spurgte ind til en spiller... sådan direkte...Hovedet skrev:Ja, så er det jo blot at komme i sving med den - forhåbentlig sandfærdige - kapitaltilførsel. Hvis AaB får tilført 50 millioner kroner, kunne man så ikke derefter forestille sig en åben emission for at lave en slags "halv Brøndby"?Pastorius skrev:Den altoverskyggende ulempe er at det tager tid at lave en åben aktieemmision.Hovedet skrev: Ville der være fordele/ulemper forbundet med åben aktieemission?´Som jeg ser det fra lægmandsposition, ville AaB jo kunne score flere penge end de -som rygterne siger det - 50 millioner, der er på vej.
Og undskylde sig med.... "Jamen det er vores nye åbne stil - og vi ville bare lige hører hvordan hans mulige kontrakt ser ud, da der i medierne vist nok var et rygte"
Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag
Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa
-
seamann
Plus at diverse betingelser er nemmere med en anden form. Fx pant i spillere og andre aktiver. Der kommer næppe 50 "frie" mio svømende i kassen.Pastorius skrev:Den altoverskyggende ulempe er at det tager tid at lave en åben aktieemmision.Hovedet skrev: Ville der være fordele/ulemper forbundet med åben aktieemission?´Som jeg ser det fra lægmandsposition, ville AaB jo kunne score flere penge end de -som rygterne siger det - 50 millioner, der er på vej.
Man kunne godt forestille sig en åben emmision på et senere tidspunkt jo, men jeg vil tro at the AaB-way at gøre tingene på ville, være lige at bevise at der er styr over udgifter og indtægter et års tid mere.Hovedet skrev:Ja, så er det jo blot at komme i sving med den - forhåbentlig sandfærdige - kapitaltilførsel. Hvis AaB får tilført 50 millioner kroner, kunne man så ikke derefter forestille sig en åben emission for at lave en slags "halv Brøndby"?Pastorius skrev:Den altoverskyggende ulempe er at det tager tid at lave en åben aktieemmision.Hovedet skrev: Ville der være fordele/ulemper forbundet med åben aktieemission?´Som jeg ser det fra lægmandsposition, ville AaB jo kunne score flere penge end de -som rygterne siger det - 50 millioner, der er på vej.
Jeg tror ikke der - denne gang - vil blive slækket på kravet om balance i regnskabet fra år til år, bare fordi der er lidt ekstra på kistebunden. Det skulle gerne være sådan over en tre-årig periode var balance i regnskaberne, så et evt. halvlunket år sportsligt, kan reddes året efter. De ekstra midler kan så gøre os i stand til at investere lidt ekstra i særlige situationer - fx. udsigt til et godt europa-eventyr, eller risiko for nedrykning.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ja, og det er jo lige præcis den mulighed, AaB mangler nu; altså at kunne investere og tage et underskud i et år, hvis det spidser til både i toppen og særligt i bunden. Tillige kan man undgå flere klausuler á la Kusk.Pastorius skrev:Man kunne godt forestille sig en åben emmision på et senere tidspunkt jo, men jeg vil tro at the AaB-way at gøre tingene på ville, være lige at bevise at der er styr over udgifter og indtægter et års tid mere.Hovedet skrev:Ja, så er det jo blot at komme i sving med den - forhåbentlig sandfærdige - kapitaltilførsel. Hvis AaB får tilført 50 millioner kroner, kunne man så ikke derefter forestille sig en åben emission for at lave en slags "halv Brøndby"?Pastorius skrev:Den altoverskyggende ulempe er at det tager tid at lave en åben aktieemmision.Hovedet skrev: Ville der være fordele/ulemper forbundet med åben aktieemission?´Som jeg ser det fra lægmandsposition, ville AaB jo kunne score flere penge end de -som rygterne siger det - 50 millioner, der er på vej.
Jeg tror ikke der - denne gang - vil blive slækket på kravet om balance i regnskabet fra år til år, bare fordi der er lidt ekstra på kistebunden. Det skulle gerne være sådan over en tre-årig periode var balance i regnskaberne, så et evt. halvlunket år sportsligt, kan reddes året efter. De ekstra midler kan så gøre os i stand til at investere lidt ekstra i særlige situationer - fx. udsigt til et godt europa-eventyr, eller risiko for nedrykning.
Det ved jeg nu ikke om man kan sige. Indtil videre er det gået fint med at tage underskud ad libitum...Hovedet skrev: Ja, og det er jo lige præcis den mulighed, AaB mangler nu; altså at kunne investere og tage et underskud i et år, hvis det spidser til både i toppen og særligt i bunden. Tillige kan man undgå flere klausuler á la Kusk.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nja haha, det er jo så korrekt nok, men i "gamle" dage havde AaB en betragtelig egenkapital at stå imod med. Den skulle så gerne reetableres.Pastorius skrev:Det ved jeg nu ikke om man kan sige. Indtil videre er det gået fint med at tage underskud ad libitum...Hovedet skrev: Ja, og det er jo lige præcis den mulighed, AaB mangler nu; altså at kunne investere og tage et underskud i et år, hvis det spidser til både i toppen og særligt i bunden. Tillige kan man undgå flere klausuler á la Kusk.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Godt gået Zubix!!!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Kan der vel "nemt" gøre... hvis de samme folk allerede har penge bundet i aktier i klubben, og ønsker at beskytte dette... samt de kan se noget perspektiv i klubbens fremtid.seamann skrev:Plus at diverse betingelser er nemmere med en anden form. Fx pant i spillere og andre aktiver. Der kommer næppe 50 "frie" mio svømende i kassen.Pastorius skrev:Den altoverskyggende ulempe er at det tager tid at lave en åben aktieemmision.Hovedet skrev: Ville der være fordele/ulemper forbundet med åben aktieemission?´Som jeg ser det fra lægmandsposition, ville AaB jo kunne score flere penge end de -som rygterne siger det - 50 millioner, der er på vej.
Det er jo folk omkring bestyrelsen der er klar med penge... så det kan jo være noget større aktie-andel.
Du kan roligt regne med at de 50 millioner kommer til at eje AaB A/S alle os andres penge (egenkapitalen) er jo smidt væk.hje1980 skrev:Kan der vel "nemt" gøre... hvis de samme folk allerede har penge bundet i aktier i klubben, og ønsker at beskytte dette... samt de kan se noget perspektiv i klubbens fremtid.seamann skrev:Plus at diverse betingelser er nemmere med en anden form. Fx pant i spillere og andre aktiver. Der kommer næppe 50 "frie" mio svømende i kassen.Pastorius skrev:Den altoverskyggende ulempe er at det tager tid at lave en åben aktieemmision.Hovedet skrev: Ville der være fordele/ulemper forbundet med åben aktieemission?´Som jeg ser det fra lægmandsposition, ville AaB jo kunne score flere penge end de -som rygterne siger det - 50 millioner, der er på vej.
Det er jo folk omkring bestyrelsen der er klar med penge... så det kan jo være noget større aktie-andel.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ah, er der ikke også en bank, og nogle hovedaktionærer, der stadig vil have bare lidt at sige i og omkring AaB? Eller er jeg helt væk?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Mon ikke Sukit bliver hovedaktionæren indtil næste redningsaktion?Frygah skrev:Ah, er der ikke også en bank, og nogle hovedaktionærer, der stadig vil have bare lidt at sige i og omkring AaB? Eller er jeg helt væk?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
MrBangDK skrev:Jeg har tiltro til, at den ledelse vi har nu, rent faktisk gør hvad de kan for at rydde op, og gør hvad de kan for at få skabt troværdighed hos mulige investorer. Det gør man ikke, hvis man direkte går ud og lyver om tingene!! Så du kan tage dine fornemmelser og stikke skråt op..AllanPedersen skrev:Ja Frøken Bang..
Selvfølgelig tror jeg ledelsen ville lyve for at se om de kunne presse beløbet ned, og selvfølgelig er det hvad der er sket.
Jeg er en troll? Måske men i så fald er du en forblindet fan hvis du tror det er en regnefejl
At det i oktober var 4millioner feriepenge og et par måneder senere 17mill
Du kan nok spørge dig selv efterhånden hvad der skal til før du ikke har blind tro på ledelsens oprigtighed?
Du er ikke andet end en evigt negative troll, som gang på gang kommer på banen, når tingene ikke går AaBs vej... Føj for satan!!
Prøv at komme lidt ned fra din hest hvis du tror det gør mig til en mindre fan at jeg ikke bare blindt
vil acceptere den position vores klub er kommet i.
Der er 2 scenarier ligemeget hvad du vil det eller ej
A: Ledelsen har løjet om de 4 millioner
B: Ledelsen har efter grundig vurdering med advokater lavet en regnefejl på ca 15millioner
Begge scenarier er amatør agtige.
Kun uintelligente mennesker acceptere blindt leder beslutninger uden at perspektivere det.
For at forbedre ting må man stille sig kritisk, mange firmaer ansatte ligefrem mennesker til at gøre det.
Og du har 100% tiltro til denne ledelse, det havde du også til den sidste og det vil du også have til den næste
det er ikke et argument man kan bruge til noget som helst.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Nej, kun uintelligent mennesker opererer med et komplet sort-hvid verdensbillede som dig, hvor der åbenbart kun kan være 2 forklaringer, og begge er tilfældigvis noget der matcher din konstante kritik af alt hvad der rører sig i AaB. Og inden du fabler om at være den eneste der forholder sig kritisk, så er vi altså MANGE der ikke er tilfredse med den økonomiske håndtering. Men derfra og så til nærmest at anklage vores ledelse for ting som kræver en politianmeldelse, er der altså et stykke for de fleste af os andre.
Det kunne jo være, at der i tiden fra man afsatte 4 millioner, har været flere møder med spillerforeningen, divisionsforeningen som har gjort at beløbet er rykket betydeligt.
Det kunne jo være, at der i tiden fra man afsatte 4 millioner, har været flere møder med spillerforeningen, divisionsforeningen som har gjort at beløbet er rykket betydeligt.
-
AllanPedersen
- Allstar

Frygah skrev:Nej, kun uintelligent mennesker opererer med et komplet sort-hvid verdensbillede som dig, hvor der åbenbart kun kan være 2 forklaringer, og begge er tilfældigvis noget der matcher din konstante kritik af alt hvad der rører sig i AaB. Og inden du fabler om at være den eneste der forholder sig kritisk, så er vi altså MANGE der ikke er tilfredse med den økonomiske håndtering. Men derfra og så til nærmest at anklage vores ledelse for ting som kræver en politianmeldelse, er der altså et stykke for de fleste af os andre.
Frygah der blev ikke lavet en justering på det beløb i løbet af 2013,
Så det er fornylig man har fundet ud af beløbet nok nærmere er det som ALLE ANDRE
Klubber, alle aviser, samtlige økonomer der har udtalt sig, Deloitte og spillerforeningen selv har forholdt sig til.
Og mon ikke også det er SAMME advokat gruppe der har lavet 'den nye' vurdering
Og det er lige amatøragtigt hvis de har lavet den fejl som hvis de løj.
Det er simpelthen så sødt du i din vildeste fantasi ikke kunne forestille dig ledelsen
melde et lavt beløb ud på trods af de havde en frygt for et højt beløb... Det er jo ikke fordi vi har en motivation i at melde noget lavt ud!?!?
Selvom de nærmest i den udmelding i sin tid gjorde det klart det nok ikke var rigtigt
ved at skrive ".... hvis kravet er højere truer det driften"
Sikker udmelding i sin tid? .. "Vi er helt sikre på at beløbet er 4,4 ... og hvis det for resten er mere......"
Jeg giver op. Du starter ganske fint, og vi kunne tage en debat omkring udmeldingens timing kontra pressens historier. Og så kommer den der med blinde fans, på trods af jeg lige har skrevet at vi andre også er ganske utilfredse med den økonomiske kontrol indtil for blot et par år siden i klubben, men det nægter du åbenbart acceptere. Med sådan et udgangspunkt, er det håbløst at debattere med dig.
Din kommentar omkring AIDS er ikke engang værd at kommentere på. Det er på så uendeligt lavt niveau.
Edit: Du bør i øvrigt gøre din pligt som fan og borger, og melde dem til politiet, når du alligevel går og tror at de bevidst at løjet.
Din kommentar omkring AIDS er ikke engang værd at kommentere på. Det er på så uendeligt lavt niveau.
Edit: Du bør i øvrigt gøre din pligt som fan og borger, og melde dem til politiet, når du alligevel går og tror at de bevidst at løjet.
-
AllanPedersen
- Allstar

frygah.
lige så meget du giver op i forhold til mig, ved jeg at ledelsen i jeres øjne aldrig vil kunne begå fejl.
Kun i retroperspektivet.
I kan sagtens se fejl og mangler ved den gamle ledelse og måske ligefrem ved Lynge nu..
Men det var satme tabu herinde for 2 år siden at ytre sig om det.
Tror jeg ledelsen har kunnet regne ud for 1 år siden beløbet var mere end 4.4mill? .. ja 100%
Har ledelsen haft en motivation for at melde et lavt beløb ud selvom de måske kunne frygte et højt beløb!?
Ja.. de har haft alle grunde i verden... og det skriver de ligefrem i udmeldingen
De skriver sort på hvidt hvis beløbet er mere end de 4.4millioner er driften truet.
Og det her er ikke mig der sidder og er bagklog.
Jeg har skrevet det her lige siden udmeldingen, og på trods af jeg nu har ret!..
Så kan du stadig ikke indse det.
Svar mig venligst på det nedenunder
Nu hvor i konstant anklager mig for ikke at være saglig, hvad så med at forholde jer til den side af sagen
at HVIS du har ret, og de efter en advokat vurdering og 'grundig gennemgang' af vores kontrakter
kun har troet beløbet var 4.4millioner (I hele 2013, for husk de har haft mulighed for justering)
Er det så særlig kompetent at lave en regnefejl på 400-500% ?
En regnefejl på et tal højere end hele vores egenkapital?
Et beløb der var forventet af alle andre, og nej ikke bare Ekstrabladet
Husker du også de upartiske økonom udtalelser og Deloitte udmeldinger?
Det var lige så offentlig en hemmelighed som Kusks frikøbsklausul
De eneste i Danmark der nægtede at forhold sig til beløbsstørrelsen
var vores ledelsen og jer herinde.
Lad mig komme et svar i forvejen: 'Ekstrabladet kender ikke kontrakterne'
Nej men det gjorde vores ledelse
Har der ligget 13 millioner skjult i kontrakerne et sted?..
Vi havde ligefrem Brøndby sagen at gå ud fra, den kunne ikke have givet os det mindste fingerpeg?
Du synes ikke der er ret langt fra 4mill til 17mill?
Hvad forestiller du dig præcist der kan været sket ved at møde med spillerforeningen der kan ændre beløbet så ekstremt?
"Nååå ferie penge er 12,5%? vi troede det var 1,25%" <-- det skal nærmest være sådan noget der
Er det kompetent når vi allerede havde en sag at bruge som grundlag? at lave så grotesk en fejlvurdering
lige så meget du giver op i forhold til mig, ved jeg at ledelsen i jeres øjne aldrig vil kunne begå fejl.
Kun i retroperspektivet.
I kan sagtens se fejl og mangler ved den gamle ledelse og måske ligefrem ved Lynge nu..
Tror jeg ledelsen har kunnet regne ud for 1 år siden beløbet var mere end 4.4mill? .. ja 100%
Har ledelsen haft en motivation for at melde et lavt beløb ud selvom de måske kunne frygte et højt beløb!?
Ja.. de har haft alle grunde i verden... og det skriver de ligefrem i udmeldingen
De skriver sort på hvidt hvis beløbet er mere end de 4.4millioner er driften truet.
Jeg har skrevet det her lige siden udmeldingen, og på trods af jeg nu har ret!..
Nu hvor i konstant anklager mig for ikke at være saglig, hvad så med at forholde jer til den side af sagen
at HVIS du har ret, og de efter en advokat vurdering og 'grundig gennemgang' af vores kontrakter
kun har troet beløbet var 4.4millioner (I hele 2013, for husk de har haft mulighed for justering)
Vi havde ligefrem Brøndby sagen at gå ud fra, den kunne ikke have givet os det mindste fingerpeg?
Hvad forestiller du dig præcist der kan været sket ved at møde med spillerforeningen der kan ændre beløbet så ekstremt?
"Nååå ferie penge er 12,5%? vi troede det var 1,25%" <-- det skal nærmest være sådan noget der
Er det kompetent når vi allerede havde en sag at bruge som grundlag? at lave så grotesk en fejlvurdering
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Tag en dyb indånding eller skriv en bog eller noget Allan... nu var denne tråd lige blevet så rarAllanPedersen skrev:frygah.
Kun i retroperspektivet.
Er det en kompetent ledelse der gør sådan?
Når du kommer med sådan en idé, så er det også kun fair, at du selv læser korrektur på den bog.Jesper Schmidt skrev:Tag en dyb indånding eller skriv en bog eller noget Allan... nu var denne tråd lige blevet så rarAllanPedersen skrev:frygah.
Kun i retroperspektivet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
AllanPedersen
- Allstar

Det er ren teletubbies det her HAHA....Jesper Schmidt skrev:Tag en dyb indånding eller skriv en bog eller noget Allan... nu var denne tråd lige blevet så rarAllanPedersen skrev:frygah.
Kun i retroperspektivet.
Ja jeg så godt der er kommet et rygte om nogen vil skyde 50mill i vores klub.. Et rygte
POSITIVT!!!!:: Lad os med det samme gøre det til FAKTA inden det forsvinder.
Hvis vi får 50mill....
Når vi får 50mill.... Sådan
Godt.. endelig slipper vi for at skulle stille spørgsmålstegn ved noget, nu er vores økonomiske problemer fortid!
Nu kan vi vente et par år, og så kan i, i bakspejlet give mig ret, men det er ligemeget for nu bliver vi styrtende rige!
Jeg tænker Semifinalen i CHL om 2 år!!!:. WUHHUUU!!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det er vel også en forholdsvis dyr omgang? Jeg mener at kunne huske der tidligere har været snak om at man skulle over et vist beløb før det kunne betale sig, og for andre klubber spørgsmålet om at der skulle være penge i kassen endnu til at lave en emission.Pastorius skrev:Den altoverskyggende ulempe er at det tager tid at lave en åben aktieemmision.Hovedet skrev: Ville der være fordele/ulemper forbundet med åben aktieemission?´Som jeg ser det fra lægmandsposition, ville AaB jo kunne score flere penge end de -som rygterne siger det - 50 millioner, der er på vej.
Men utroligt smukt hvis man får tilført 50 mio., og man skal vel heller undervurdere den mulighed man vil have for en kort årrække at lave en åben aktieemission, når man forhåbentlig har fået bevist at der er helt styr på butikken - nu hvor man ikke benytter muligheden nu.
Jeg vil dog sige, at før jeg ser en udmelding hvor det rent faktisk er gennemført, og ikke mindst at man har lavet forlig med spillerforeningen, er jeg absolut ikke helt tryg ved det her.