Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. mar 2014, 16:41

Kunji skrev:Når du kommer med sådan en idé, så er det også kun fair, at du selv læser korrektur på den bog.
Vil det sige at man ikke længere kan komme med gode ideer på debatside.dk uden at blive hængt op på de eventuelle konsekvenser?... I am SO out of here ;)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 5. mar 2014, 16:42

Jesper Schmidt skrev:
Kunji skrev:Når du kommer med sådan en idé, så er det også kun fair, at du selv læser korrektur på den bog.
Vil det sige at man ikke længere kan komme med gode ideer på debatside.dk uden at blive hængt op på de eventuelle konsekvenser?... I am SO out of here ;)
Tror ikke hvor meget du selv er klar over du støtter mig med den her besked. tak.. :cheers:

hvilken spiller skal vi købe først.... når... vi får... vores... 50millioner?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. mar 2014, 16:44

AllanPedersen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:frygah.

lige så meget du giver op i forhold til mig, ved jeg at ledelsen i jeres øjne aldrig vil kunne begå fejl.
Kun i retroperspektivet.
I kan sagtens se fejl og mangler ved den gamle ledelse og måske ligefrem ved Lynge nu..
Men det var satme tabu herinde for 2 år siden at ytre sig om det.

Tror jeg ledelsen har kunnet regne ud for 1 år siden beløbet var mere end 4.4mill? .. ja 100%
Har ledelsen haft en motivation for at melde et lavt beløb ud selvom de måske kunne frygte et højt beløb!?
Ja.. de har haft alle grunde i verden... og det skriver de ligefrem i udmeldingen
De skriver sort på hvidt hvis beløbet er mere end de 4.4millioner er driften truet.

Og det her er ikke mig der sidder og er bagklog.
Jeg har skrevet det her lige siden udmeldingen, og på trods af jeg nu har ret!..
Så kan du stadig ikke indse det.

Svar mig venligst på det nedenunder
Nu hvor i konstant anklager mig for ikke at være saglig, hvad så med at forholde jer til den side af sagen
at HVIS du har ret, og de efter en advokat vurdering og 'grundig gennemgang' af vores kontrakter
kun har troet beløbet var 4.4millioner (I hele 2013, for husk de har haft mulighed for justering)

Er det så særlig kompetent at lave en regnefejl på 400-500% ?
En regnefejl på et tal højere end hele vores egenkapital?

Et beløb der var forventet af alle andre, og nej ikke bare Ekstrabladet
Husker du også de upartiske økonom udtalelser og Deloitte udmeldinger?
Det var lige så offentlig en hemmelighed som Kusks frikøbsklausul
De eneste i Danmark der nægtede at forhold sig til beløbsstørrelsen
var vores ledelsen og jer herinde.

Lad mig komme et svar i forvejen: 'Ekstrabladet kender ikke kontrakterne'

Nej men det gjorde vores ledelse
Har der ligget 13 millioner skjult i kontrakerne et sted?..

Vi havde ligefrem Brøndby sagen at gå ud fra, den kunne ikke have givet os det mindste fingerpeg?
Du synes ikke der er ret langt fra 4mill til 17mill?

Hvad forestiller du dig præcist der kan været sket ved at møde med spillerforeningen der kan ændre beløbet så ekstremt?
"Nååå ferie penge er 12,5%? vi troede det var 1,25%" <-- det skal nærmest være sådan noget der

Er det en kompetent ledelse der gør sådan?
Tag en dyb indånding eller skriv en bog eller noget Allan... nu var denne tråd lige blevet så rar :)
Det er ren teletubbies det her HAHA....

Ja jeg så godt der er kommet et rygte om nogen vil skyde 50mill i vores klub.. Et rygte
POSITIVT!!!!::

Godt.. endelig slipper vi for at skulle stille spørgsmålstegn ved noget, nu er vores økonomiske problemer fortid!
:money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money:

Nu kan vi vente et par år, og så kan i, i bakspejlet give mig ret, men det er ligemeget for nu bliver vi styrtende rige!

Jeg tænker Semifinalen i CHL om 2 år!!!:. WUHHUUU!! :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Allan, du har jo forsåvidt nogle gode pointer i dine indlæg. Men måden du serverer dem på er nok ikke den rigtige hvis du vil have folk til at lytte. Prøv en mere diplomatisk fremgangsmåde, så tror jeg du vil opleve at folk hører på hvad du siger.

Jeg er forøvrigt enig med dig i at der er mystisk at 3-4 millioner "pludselig" bliver til 17. Det sætter ikke bestyrelsen i et specielt godt lys uanset om de har løjet eller regnet forkert. Men der kunne jo også være kommet noget nyt frem i forhandlingerne som vi dødelige ikke ved noget om?
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 5. mar 2014, 16:49

Køllen I Møllen skrev:
AllanPedersen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:frygah.

lige så meget du giver op i forhold til mig, ved jeg at ledelsen i jeres øjne aldrig vil kunne begå fejl.
Kun i retroperspektivet.
I kan sagtens se fejl og mangler ved den gamle ledelse og måske ligefrem ved Lynge nu..
Men det var satme tabu herinde for 2 år siden at ytre sig om det.

Tror jeg ledelsen har kunnet regne ud for 1 år siden beløbet var mere end 4.4mill? .. ja 100%
Har ledelsen haft en motivation for at melde et lavt beløb ud selvom de måske kunne frygte et højt beløb!?
Ja.. de har haft alle grunde i verden... og det skriver de ligefrem i udmeldingen
De skriver sort på hvidt hvis beløbet er mere end de 4.4millioner er driften truet.

Og det her er ikke mig der sidder og er bagklog.
Jeg har skrevet det her lige siden udmeldingen, og på trods af jeg nu har ret!..
Så kan du stadig ikke indse det.

Svar mig venligst på det nedenunder
Nu hvor i konstant anklager mig for ikke at være saglig, hvad så med at forholde jer til den side af sagen
at HVIS du har ret, og de efter en advokat vurdering og 'grundig gennemgang' af vores kontrakter
kun har troet beløbet var 4.4millioner (I hele 2013, for husk de har haft mulighed for justering)

Er det så særlig kompetent at lave en regnefejl på 400-500% ?
En regnefejl på et tal højere end hele vores egenkapital?

Et beløb der var forventet af alle andre, og nej ikke bare Ekstrabladet
Husker du også de upartiske økonom udtalelser og Deloitte udmeldinger?
Det var lige så offentlig en hemmelighed som Kusks frikøbsklausul
De eneste i Danmark der nægtede at forhold sig til beløbsstørrelsen
var vores ledelsen og jer herinde.

Lad mig komme et svar i forvejen: 'Ekstrabladet kender ikke kontrakterne'

Nej men det gjorde vores ledelse
Har der ligget 13 millioner skjult i kontrakerne et sted?..

Vi havde ligefrem Brøndby sagen at gå ud fra, den kunne ikke have givet os det mindste fingerpeg?
Du synes ikke der er ret langt fra 4mill til 17mill?

Hvad forestiller du dig præcist der kan været sket ved at møde med spillerforeningen der kan ændre beløbet så ekstremt?
"Nååå ferie penge er 12,5%? vi troede det var 1,25%" <-- det skal nærmest være sådan noget der

Er det en kompetent ledelse der gør sådan?
Tag en dyb indånding eller skriv en bog eller noget Allan... nu var denne tråd lige blevet så rar :)
Det er ren teletubbies det her HAHA....

Ja jeg så godt der er kommet et rygte om nogen vil skyde 50mill i vores klub.. Et rygte
POSITIVT!!!!::

Godt.. endelig slipper vi for at skulle stille spørgsmålstegn ved noget, nu er vores økonomiske problemer fortid!
:money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money: :money:

Nu kan vi vente et par år, og så kan i, i bakspejlet give mig ret, men det er ligemeget for nu bliver vi styrtende rige!

Jeg tænker Semifinalen i CHL om 2 år!!!:. WUHHUUU!! :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Allan, du har jo forsåvidt nogle gode pointer i dine indlæg. Men måden du serverer dem på er nok ikke den rigtige hvis du vil have folk til at lytte. Prøv en mere diplomatisk fremgangsmåde, så tror jeg du vil opleve at folk hører på hvad du siger.

Jeg er forøvrigt enig med dig i at der er mystisk at 3-4 millioner "pludselig" bliver til 17. Det sætter ikke bestyrelsen i et specielt godt lys uanset om de har løjet eller regnet forkert. Men der kunne jo også være kommet noget nyt frem i forhandlingerne som vi dødelige ikke ved noget om?
Men problemet er netop, alle andre end os. har forventet de 17mill være mere rigtige
Det er ikke en hemmelig klausul eller rig afdød onkel der er kommet ind fra sidelinjen.

Så for mig lyder det ENORMT!! usandsynligt vi ikke har kunne se det komme når alle andre kunne,
og desuden, helt ærligt.. hvad præcist kan komme frem der kan ændre 4millioner til 17millioner?
har aldrig hørt tror jeg om forhandlinger der kunne ændre sig så vanvittigt ud af det blå.

Og det efterlader, hvad der efter min mening er ren logik, at de med vilje udmeldt et lavere beløb,
noget de har haft GOD grund til.

Frøken bang, Le Cid, Kunji.. flere anklager mig for at være usaglig, men ingen gider forhold sig til det faktum
Vi har større motivation for at melde lavt beløb ud, end at OJ Simpson havde til at slå sin kone ihjel.

Eller er motivationer ikke et validt punkt i AaB forummet?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2014, 16:51

AllanPedersen skrev: Tror ikke hvor meget du selv er klar over du støtter mig med den her besked. tak.. :cheers:

Sviatchenko, Zimling, måske Kvist, samt Lucas og Helenius. Bare som start. Så vil vinduet da være godkendt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2014, 16:52

Var OJ Simpsons iøvrigt ikke uskyldig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 5. mar 2014, 16:53

jonas386 skrev:Var OJ Simpsons iøvrigt ikke uskyldig.
Lige så uskyldig som vores ledelse jo. 100%.
Andet er ikke bevist

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 5. mar 2014, 16:59

jonas386 skrev:
AllanPedersen skrev: Tror ikke hvor meget du selv er klar over du støtter mig med den her besked. tak.. :cheers:

Sviatchenko, Zimling, måske Kvist, samt Lucas og Helenius. Bare som start. Så vil vinduet da være godkendt.
Søren Pind i en eller anden funktion. Jeg kan rigtig godt lide hans hår.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 5. mar 2014, 17:01

AllanPedersen skrev:Men problemet er netop, alle andre end os. har forventet de 17mill være mere rigtige
Det er ikke en hemmelig klausul eller rig afdød onkel der er kommet ind fra sidelinjen.

Så for mig lyder det ENORMT!! usandsynligt vi ikke har kunne se det komme når alle andre kunne,
og desuden, helt ærligt.. hvad præcist kan komme frem der kan ændre 4millioner til 17millioner?
har aldrig hørt tror jeg om forhandlinger der kunne ændre sig så vanvittigt ud af det blå.

Og det efterlader, hvad der efter min mening er ren logik, at de med vilje udmeldt et lavere beløb,
noget de har haft GOD grund til.

Man bliver anklaget herinde for at være usaglig, og samtidig forholder ingen af jer til vi har hat ALT mulig grund
til at sige 4.4 i stedet for 17mill... vi har kæmpe motivation for det.
Ja, hvis man mistænker ledelsen for at gamble med fængselstraf, så kunne man måske godt tro, at de bevidst har løjet. Men så stupide har de formentlig ikke været. Det virker rent faktisk til, at vi har utroligt kompetente mennesker i vores ledelse efterhånden, selvom det har taget lang tid at nå dertil.

Jeg forstår oprigtigt ikke, hvordan man kan arbejde hos finansforbundet og stadig have så lidt forståelse for, hvordan virksomhedsledere agerer. Uagtet at man så kun er en IT-rotte i et hul i jorden. Lidt saglig snak må man da høre.

Man kunne jo rent faktisk antage det helt logiske. At AaB helt oprigtigt har ment, at deres kontrakter har haft en anden ordlyd end Brøndbys, og at de derfor ikke skulle håndteres på samme måde. At de problematiske kontrakter alt i alt kun udgjorde et udestående på 4,4 millioner, hvilket man har fået bekræftet af et uafhængigt advokatfirma, som har læst dem på samme måde som AaBs ledelse. AaB var, så vidt jeg husker, i den sidste høring omkring kontrakterne i december, hvilket velsagtens kan have kastet nyt lys over sagen, og AaBs oprindelige og sidste håb er dermed blevet afvist, hvorfor man kryber til korset og erkender, at man nok må betale samtlige 17 millioner.

Er det helt utænkeligt, at AaB og advokaterne helt oprigtigt har troet på, at de havde en sag, og at deres kontrakter var anderledes end Brøndbys?

Så jo, vi kunne da sagtens have motivation for at lyve, men tror du helt ærligt, at der er nogle i ledelsen, der vil risikere fængselsstraf for et embede, hvor de ikke selv har penge i klemme? I så fald har vi så forskellige syn på realiteterne, at dette bliver en meningsløs diskussion.

Jeg får spat af at læse, at du tror, du er en martyr. Folk er faktisk ikke specielt uenige med dig. Du formulerer dig bare så vanvittigt ringe og aggressivt, at din debatform bliver aldeles uappetitlig. Der har alle dage være Lynge-kritiske røster herinde, omend de har været i mindretal. Det har alle dage været tilladt. Såfremt det kan foregå sagligt og venligt.

Uanset om man er positiv eller negativ, så bliver det sjældent mødt med klapsalver, hvis man er så offensiv i sin debatform, som du er. Og det er en skam, fordi dine argumenter forsvinder i tilsvininger og provokationer. Du ender jo med at blive en omvandrende joke, desværre.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. mar 2014, 17:08

AllanPedersen skrev:
jonas386 skrev:Var OJ Simpsons iøvrigt ikke uskyldig.
Lige så uskyldig som vores ledelse jo. 100%.
Andet er ikke bevist
Hvad er det egentlig du vil?

Du ville have skiftet ledelsen ud efter CHL millionernes forsvinden... det er de så blevet, der er ikke ét bestyrelsesmedlem (udover det af amatørafdelingen udpegede) tilbage fra dengang, og der er skiftet ud i hele administrationen.

Nu skal hele lortet skiftes ud igen fordi de er nogle løgnagtige sataner som burde fængsles, eller hvad?

Skal vi så igen-igen ud og finde folk med store netværk, og med pengestærke venner til at lede klubben... hvor vil du finde dem? Jeg ved ikke hvor stor en del af de største navne i det nordjyske erhvervsliv har været inde over bestyrelsen i AaB, men det er saftsuseme mange, og der er i forvejen skiftet uhensigtsmæssigt meget ud i ledelsen i de sidste 10-15 år.

Men du mener stadig at man bare kan finde nogen som er bedre end den ledelse som har vendt et stort driftunderskud til noget der ligner et rundt nul langt mere end de fleste andre danske klubber, og som nu tilsyneladende er ved at hente en 50 mio. stor investering i land?

Jeg selv er bestemt også kritisk overfor forløbet i feriepengesagen, ikke mindst det sidste halve års tid, men det ændrer ikke på at det som er vigtigt lige nu er at komme videre, henover bumpet, og med en ny tro på fremtiden... det tror jeg stadig på den siddende ledelse er den rigtige til at styre AaB mod.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. mar 2014, 17:09

Trickster skrev:
jonas386 skrev:

Søren Pind i en eller anden funktion. Jeg kan rigtig godt lide hans hår.
Søren Pind ville satme være et scoop, han har også utrolig flot hud.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 5. mar 2014, 17:21

white splash skrev:50 Millioner, en pokaltitel og medaljer.. Så ønsker jeg mig ikke mere i år.. :)
Statistisk set er der større chancer for at vi får 50 millioner end vi vinder pokaltitel.
Just saying.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2014, 17:41

Det giver jo ingen mening at blive ved med at slynge eder og forbandelser ud over tidligere fejldispositioner. Vi VEEEED jo godt, at meget af det, AaB har foretaget sig, har haft en omvendt Kong Midas - effekt, og at feriepengesagen bestemt ikke pynter på Lynges eftermæle.

Men når der nu går konkrete rygter om en kapitalindsprøjtning på 50 millioner kroner, og den daglige drift i klubben fungerer bedre end nogensinde tidligere, kunne man jo lægge de evige personangreb og den konstante og uigennemtrængelige negativitet lidt til en side og åbne sit hjerte og sind for en lidt mere nuanceret holdning. Ja, måske ligefrem glæde sig lidt i det små :-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 00:03

Glæde sig over et rygte fra radioen i morges?

hvor mange rygter har der været om investorer de sidste 2 år hos os?
5-6 forskellige omgange?

Det kan sagtens være vi får 50millioner i pungen, men
jeg vælger at vente med at fejre vores succes indtil vi har dem
Og så synes jeg det er ret komisk du skælder mig ud over jeg ikke glæder mig ved et 'positivt rygte'
når I ville give mig stryg hvis jeg forholdt mig til at 'negativt rygte'
---------------------------------------------------------------

Kunji: Jeg finder det ironisk du klantrer mig for aggressiv debat stil, men du finder sjældent person angreb fra min side.
Dem er der tilgengæld nok af i din post.

Lad os i stedet se på vores 2 forskellige meninger om sagen-

Scenariet du argumentere for:
AaB har i følge dig, sat sig ved et forhandlingsbord med spillerforeningen, med en gennemarbejdet advokat vurdering og sikker opfattelse
på at vi kun skylder 4.4millioner.
Under forhandlingerne med Spillerforeningen, er de så blevet enige om det nok nærmere er 17, uden nogen embedsmand har været indblandet
Et eller andet spillerforeningen har haft med ved forhandlingsbordet, har fået AaB til at forkaste deres tidligere vurdering på 4.4mill og acceptere beløbet er 4x så stort.
Et beløb der så tilfældigvis også har været det alle medierne og økonomerne har regnet med under hele forløbet.
Der er ikke en afsagt en ny dom, eller en kendelse, det er os selv der skifter opfattelse under forhandlingerne.
Og det nye beløb er større end vores egenkapital, det er et gigantisk beløb i forhold til det vi startede forhandlingerne med.

Scenariet jeg argumentere for:
Ledelsen har fået en advokat vurdering, og har selv gennemarbejdet kontrakterne, og efter brøndby sagens dom
må de som minimum have været klar over hvor galt det 'kan' gå.
Ledelsen indser at hvis de går ud i april 2013, og siger 'vi ved godt vi skylder 20 millioner' .. så har de på forhånd tabt ved forhandlingsbordet.
Og der vil ingen chance være for de kan forhandle beløbet ned.

Så ledelsen vælger at være 'super' optimistiske i forhold til deres tolkning.
Selvom de nok godt ved der er større chancer for det ender som 'alle' andre går og tror.
Og som det endte for Brøndby

De har ved forhandlingsbordet haft en forhåbning om at vores åbenlyse presset økonomi
(vi skrev decideret i vores opgørelse at vi ville gå fallit hvis beløbet blev over 4.4mill)
Kunne påvirke spillerforeningen og forhandle beløbet ned.

Det har så åbenbart prellet af på spillerforeningen... ligemeget hvem af os der har ret.

----------------------------------

Og det er muligt du ikke mener jeg ved noget om hvordan virksomhedsledere agerer
Men hvis du selv synes dit scenarie lyder mere realtisk, så vil jeg råde dig til at lade andre håndtere din økonomi
Og i hvert fald holde dig fra hjallerup marked.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 6. mar 2014, 07:11

Jeg tror Kupik redder os.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 6. mar 2014, 08:44

AllanPedersen skrev: Jeg finder det ironisk du klantrer mig for aggressiv debat stil, men du finder sjældent person angreb fra min side.
Dem er der tilgengæld nok af i din post.
Jeg har da vist ikke anklaget dig for personangreb? Jeg siger bare, at du har en offensiv og aggressiv debatstil, som de fleste finder belastende, hvilket medfører, at indholdet bliver ligegyldigt. Desværre.
AllanPedersen skrev:De har ved forhandlingsbordet haft en forhåbning om at vores åbenlyse presset økonomi
(vi skrev decideret i vores opgørelse at vi ville gå fallit hvis beløbet blev over 4.4mill)

Det har så åbenbart prellet af på spillerforeningen... ligemeget hvem af os der har ret.
Så vi har set Brøndby nærmest blive lukket af spillerforeningen, men vi har alligevel troet, at det ville virke for os? Med hvilken logik? Vi er sødere? Ja okay, så kan jeg da godt forstå, du synes ledelsen er inkompetent.
AllanPedersen skrev:Men hvis du selv synes dit scenarie lyder mere realtisk, så vil jeg råde dig til at lade andre håndtere din økonomi
Og i hvert fald holde dig fra hjallerup marked.
Med en uddannelse inden for økonomi, så tror jeg da egentlig bare, at jeg fortsætter med det, jeg har gang i. Jeg skal nok holde mig væk fra Hjallerup Marked, men jeg kan nu heller ikke se, hvad det har med børsnoterede virksomheder at gøre. Hvis det er Hjallerup Marked-logik, du overfører til AaB, ja så kan jeg faktisk også godt forstå, at du synes ledelsen er inkompetent.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 6. mar 2014, 09:05

AllanPedersen skrev:
Scenariet jeg argumentere for:
Ledelsen har fået en advokat vurdering, og har selv gennemarbejdet kontrakterne, og efter brøndby sagens dom
må de som minimum have været klar over hvor galt det 'kan' gå.
Ledelsen indser at hvis de går ud i april 2013, og siger 'vi ved godt vi skylder 20 millioner' .. så har de på forhånd tabt ved forhandlingsbordet.
Og der vil ingen chance være for de kan forhandle beløbet ned.

Så ledelsen vælger at være 'super' optimistiske i forhold til deres tolkning.
Selvom de nok godt ved der er større chancer for det ender som 'alle' andre går og tror.
Og som det endte for Brøndby

De har ved forhandlingsbordet haft en forhåbning om at vores åbenlyse presset økonomi

----------------------------------

.
Allan det kan sagtens være du har ret - jeg tror også at der er en sandsynlighed for at det er forekommet som du skriver i hvert fald delvist. Det kan også være andre senarier, for det er edderbankme svært at vide noget om med mindre man sidder med ved bordet.

Men lad os antage du har ret - hvad er problemet så? Hvad vi du gerne opnå i din kritik hvornår er du tilfreds?.

Når bestyrelsen er fængles eller på anden vis straffet for børssvindel?
sådan bare for retfærdighedens skyld.

Bestyrelse og direktion er skiftet ud fordi de er inkompetente?

Jeg har svært ved at se at din kritik er andet end bare kritik for kritikkens skyld.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. mar 2014, 11:04

Jeg forstår godt, at folk stadigvæk er sure på den tidligere ledelse i vores klub. I min bog er købet af bygningerne stadigvæk det værste. Specielt er jeg dybt forarget over det personsammenfald der var mellem sælger og køber. Jeg forstår simpelthen ikke, at resten af bestyrelsen ikke råbte NEJ, så det kunne høres. Tom Mathiesen er et andet bekosteligt bekendtskab. Alene hans opførsel i forbindelse med købet af Priske, kostede os et millionbeløb. Læg dertil alle hans løfter, hvoraf ikke et eneste blev ført ud i livet. Alligevel overlevede han alt for længe, muligvis fordi folk ikke forstod, hvad han mente når han sagde "synergi". Det kunne være sjovt, hvis en journalist gravede vores klubs nyere historie igennem, med interviews med nøglepersonerne. Det kunne godt nok blive dynamitfjernsyn. Tænk sig de røvhuller havde nær fået vores klub lukket. Tænk hvis vi ikke var kommet i CL, så havde AaB ikke eksisteret i dag. Frygtelig tanke..

Lynge bærer naturligvis sin del af ansvaret, ikke mindst i forbindelse med de forkertudformede kontrakter, som nu kommer til at koste i feriepengesagen. Når Lynge alligevel fremstår som en positiv person for AaB, skyldes det vel primært, at han selv har ført an i oprydningen. Han sprang ikke da skibet var i den allerstørste havsnød, og den slags fremkalder trods alt respekt.

Nu skal vi glæde os over, at der åbenbart er tillid til os, så vi kan få den nødvendige kapitaltilførsel. Så lad os lægge fokusset der, og bruge mindre tid på at skændes indbyrdes ;-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2014, 11:12

Klaus skrev:Jeg forstår godt, at folk stadigvæk er sure på den tidligere ledelse i vores klub. I min bog er købet af bygningerne stadigvæk det værste. Specielt er jeg dybt forarget over det personsammenfald der var mellem sælger og køber. Jeg forstår simpelthen ikke, at resten af bestyrelsen ikke råbte NEJ, så det kunne høres. Tom Mathiesen er et andet bekosteligt bekendtskab. Alene hans opførsel i forbindelse med købet af Priske, kostede os et millionbeløb. Læg dertil alle hans løfter, hvoraf ikke et eneste blev ført ud i livet. Alligevel overlevede han alt for længe, muligvis fordi folk ikke forstod, hvad han mente når han sagde "synergi". Det kunne være sjovt, hvis en journalist gravede vores klubs nyere historie igennem, med interviews med nøglepersonerne. Det kunne godt nok blive dynamitfjernsyn. Tænk sig de røvhuller havde nær fået vores klub lukket. Tænk hvis vi ikke var kommet i CL, så havde AaB ikke eksisteret i dag. Frygtelig tanke..

Lynge bærer naturligvis sin del af ansvaret, ikke mindst i forbindelse med de forkertudformede kontrakter, som nu kommer til at koste i feriepengesagen. Når Lynge alligevel fremstår som en positiv person for AaB, skyldes det vel primært, at han selv har ført an i oprydningen. Han sprang ikke da skibet var i den allerstørste havsnød, og den slags fremkalder trods alt respekt.

Nu skal vi glæde os over, at der åbenbart er tillid til os, så vi kan få den nødvendige kapitaltilførsel. Så lad os lægge fokusset der, og bruge mindre tid på at skændes indbyrdes ;-)
Historien er altså langt mere nuanceret end den der fremstilling.
I samme periode har vi haft nogen af de største sportslige resultater og oplevelser man kunne drømme om. Hvor mange af os havde sagt nej til dem, hvis vi på forhånd havde vist at de måske kunne give os en hård tid, men dog ikke så hård at klubben ville dø (eller rykke ned).
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 6. mar 2014, 11:17

Lad os nu bare antage at Lynge bærer en del af ansvaret for at kontrakterne ikke er rigtige, og at vi derfor skylder 17 millioner i feriepenge.
Bør han så ikke også få skylden for i første omgang, at have fundet disse spillere? Vel og mærke spillere, der har indspillet mange flere millioner end 17??
Lad os nu få tingene i perspektiv, hvis Lynge skal have skylden for det ene, følger det andet med.
Lynge købte ikke bygningerne, der formøblede alle millionerne. Punktum
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar