Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nicodemus
Junior
Junior

Re: Tv penge

Indlæg af Nicodemus » 9. mar 2014, 03:32

Milfix skrev:PS: undertegnede har boykottet samtlige kamp de pis gule deltager i med mindre det er AaB de møder. Læser aldrig artikler om misfostret. Men forsøger så vidt muligt at læse alle artikler på de gængse sider af alle andre klubber i ligaen
Medmindre at du er en af de ca 2000 apparat-indhavere, som Gallup betaler biograf-billetter til... Så gør det hverken fra eller til, om du ser kampen eller ej!

Gallup bruger tallene fra de repræsentativt udvalgte husstande, som grundlag for deres ugentlige seertal.

Så hvis du vil gøre noget... så opstøv de personer i dit lokalområde som har en sådan boks... Og inviter dem på middag når BIF spiller, så kan du påvirker BIF i negativ retning.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 9. mar 2014, 05:24

Nicodemus skrev:
Milfix skrev:PS: undertegnede har boykottet samtlige kamp de pis gule deltager i med mindre det er AaB de møder. Læser aldrig artikler om misfostret. Men forsøger så vidt muligt at læse alle artikler på de gængse sider af alle andre klubber i ligaen
Medmindre at du er en af de ca 2000 apparat-indhavere, som Gallup betaler biograf-billetter til... Så gør det hverken fra eller til, om du ser kampen eller ej!

Gallup bruger tallene fra de repræsentativt udvalgte husstande, som grundlag for deres ugentlige seertal.

Så hvis du vil gøre noget... så opstøv de personer i dit lokalområde som har en sådan boks... Og inviter dem på middag når BIF spiller, så kan du påvirker BIF i negativ retning.
Nu bliver der ikke kun snakket om tv, derudover så tvivler jeg stærkt på at du har nogentsomhelst begreb om hvor stædige vi nordjyder er.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. mar 2014, 06:00

Nicodemus skrev:

Medmindre man ser sit fodbold på viaplay.dk, hvor det ganske vist ikke indgår i de officielle tal, men alligevel med garanti indgår i selskabets egen statistikgrundlag.

Disse tv-målinger er da iøvrigt en underlig bastard, som man ikke på NOGEN måde har en reel mulighed for at sammenligne med virkelige tal, og til præcist fodbold er de endnu mere røv og nøgler.

Et eksempel: ca. 1.7 mio. af landets befolkning bor i hovedstadsområdet, dermed står ca. 35% (700 stk.) af de kære bokse i hovedstadsområdet, hvor sandsynligheden for at ramme en FCK eller Brøndbyfan er betydeligt større, end den nål-i-en-høstak agtige chance der er for at der står en boks i en bopæl i samme område som følger Sønderjyske indgående... hvor mange bokse mon der står i Sønderjyskes område? Tja, eftersom boksenes placering bør afspejle befolkningstallet i en vis grad, står ca. 0,4% (8 stk.) i Haderslev, eller for at være flink - noget der ligner det dobbelte i Haderslev kommune.

I Aalborg og Nørresundby bor ca. 2,6% af landets befolkning, så vi har den nette sum af 26 bokse i vores eget nærområde... og så kan vi endda tage med i den statistiske sandsynlighed, at der er betydeligt større chance/risiko for at finde en husstand i provinsen som holder med en af de to hovedstadsklubber, end omvendt.

Desuden kan man argumentere for at der er en overhængende chance for, at de 8 bokse i Haderslev står i husstande som ikke interesserer sig en døjt for dansk fodbold, mens det næppe er tilfældet for alle 700 i hovedstadsområdet.

At man i branchen tager disse målinger så seriøst at det ligefrem kan sprænge et historisk tæt samarbejde mellem landets topfodboldklubber er hovedrystende tåbeligt, og jeg begriber simpelthen ikke hvorfor man mener at kunne sidestille almindelige tv vaner med noget så typisk geografisk opdelt som klubtilhørsforhold i fodboldens verden.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 9. mar 2014, 07:08

Jesper Schmidt skrev:
Nicodemus skrev:

Medmindre man ser sit fodbold på viaplay.dk, hvor det ganske vist ikke indgår i de officielle tal, men alligevel med garanti indgår i selskabets egen statistikgrundlag.

Disse tv-målinger er da iøvrigt en underlig bastard, som man ikke på NOGEN måde har en reel mulighed for at sammenligne med virkelige tal, og til præcist fodbold er de endnu mere røv og nøgler.

Et eksempel: ca. 1.7 mio. af landets befolkning bor i hovedstadsområdet, dermed står ca. 35% (700 stk.) af de kære bokse i hovedstadsområdet, hvor sandsynligheden for at ramme en FCK eller Brøndbyfan er betydeligt større, end den nål-i-en-høstak agtige chance der er for at der står en boks i en bopæl i samme område som følger Sønderjyske indgående... hvor mange bokse mon der står i Sønderjyskes område? Tja, eftersom boksenes placering bør afspejle befolkningstallet i en vis grad, står ca. 0,4% (8 stk.) i Haderslev, eller for at være flink - noget der ligner det dobbelte i Haderslev kommune.

I Aalborg og Nørresundby bor ca. 2,6% af landets befolkning, så vi har den nette sum af 26 bokse i vores eget nærområde... og så kan vi endda tage med i den statistiske sandsynlighed, at der er betydeligt større chance/risiko for at finde en husstand i provinsen som holder med en af de to hovedstadsklubber, end omvendt.

Desuden kan man argumentere for at der er en overhængende chance for, at de 8 bokse i Haderslev står i husstande som ikke interesserer sig en døjt for dansk fodbold, mens det næppe er tilfældet for alle 700 i hovedstadsområdet.

At man i branchen tager disse målinger så seriøst at det ligefrem kan sprænge et historisk tæt samarbejde mellem landets topfodboldklubber er hovedrystende tåbeligt, og jeg begriber simpelthen ikke hvorfor man mener at kunne sidestille almindelige tv vaner med noget så typisk geografisk opdelt som klubtilhørsforhold i fodboldens verden.
Med lidt held så kan det ende med topplacering efter 22 runder... Eller hvert fald min. 2. pladsen = igen dejlige TV penge...

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 9. mar 2014, 09:04

- dejligt med lidt TV-penge i kassen.

..men bliver jo endnu bedre, når den nye TV-aftale er i hus...for så tæller guldaspiranterne fra Brøndby jo ikke med i placeringsregnskabet.....

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. mar 2014, 10:40

Lige et aviscitat, som er meget sigende. Læste BT i dag, hvor der er en artikel om, at FCM og FCK mødes i næstsidste runde - problemet er, at Glen Riddersholms søn skal konfirmeres samme dag.

Så spørger BT turneringschefen i Divisionsturneringen om kamptidspunktet. Han siger "et godt bud er jo altid kl. 17"!!!

Nu kan det selvfølgelig være vores kamp mod FC Vestsjælland er MOTW og den kamp som vælges kl. 19.00. Men autopiloten kan jo også være sat til hos 3+
- FlæskeFrank

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 9. mar 2014, 10:57

FlæskeFrank skrev:Lige et aviscitat, som er meget sigende. Læste BT i dag, hvor der er en artikel om, at FCM og FCK mødes i næstsidste runde - problemet er, at Glen Riddersholms søn skal konfirmeres samme dag.

Så spørger BT turneringschefen i Divisionsturneringen om kamptidspunktet. Han siger "et godt bud er jo altid kl. 17"!!!

Nu kan det selvfølgelig være vores kamp mod FC Vestsjælland er MOTW og den kamp som vælges kl. 19.00. Men autopiloten kan jo også være sat til hos 3+
Nu plejer de sidste to runder jo være med alle kampe afviklet samtidig - så inden konspirationsteorierne løber helt af med os, så kan det jo sådan set bare være det, der antydes...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 9. mar 2014, 11:03

FlæskeFrank skrev:Lige et aviscitat, som er meget sigende. Læste BT i dag, hvor der er en artikel om, at FCM og FCK mødes i næstsidste runde - problemet er, at Glen Riddersholms søn skal konfirmeres samme dag.

I de sidste 2 runder spilles alle kampe på samme tid, for at der ikke er nogen, der kan drage fordel af at kende de andre resultater. Så der er ingen kl 19 kamp. Alle kampe afvikles søndag d. 11 kl 17.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. mar 2014, 11:07

https://twitter.com/klausegelund/status ... 2849118208" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo så ikke kun i Aalborg der er lagt mærke til valgene. (Han er fra Århus og journalist på EB)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Nicodemus
Junior
Junior

Indlæg af Nicodemus » 9. mar 2014, 12:40

Jesper Schmidt skrev: Disse tv-målinger er da iøvrigt en underlig bastard, som man ikke på NOGEN måde har en reel mulighed for at sammenligne med virkelige tal, og til præcist fodbold er de endnu mere røv og nøgler.
Vi er helt enige... Men det er det bedste materiale som tv-selskaberne har til rådighed og de kikker på tendenser, frem for de enkelte tal.

Men hvis i ønsker at lave om på Viasats måde at vælge kampe, så er det den vej... eller en massiv abonnements opsigelse af Viaplay Sport med netop den begrundelse.

@Kasper:
Nu bliver der ikke kun snakket om tv, derudover så tvivler jeg stærkt på at du har nogentsomhelst begreb om hvor stædige vi nordjyder er.
Det har jeg et indgående kendskab til... men primært fra nordenfjords gener.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. mar 2014, 13:58

Jesper Schmidt skrev:
Nicodemus skrev:

Den slags er videnskabeligt lavet, og 2000 husstande er rigeligt til at have en 5% usikkerhed, hvilket typisk er hvad man går efter. Tv-meter er lige så pålidelig som alle andre videnskabelige undersøgelser.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 9. mar 2014, 17:32

Har altid tænkt der er noget der virker lidt absurd ved den måde de regner tv seer ud:

Først og fremmest gætter jeg på de 2000 apparater står ude hos folk der aktivt ser meget tv.
Jeg ved de 2000 apparater er fordelt på 1000 husstande ca.

Gætter på ikke mange er hos ældre, eller eks på kollegier hvor der bor 30-40-50 mennesker og tit har de fleste af dem ingen tv.
Eller lejligheder i byerne..

det undrer mig når de siger når de eks sagde krøniken i 2004, havde 2.8 millioner seer, og man kiggede ud af vinduet her i københavn
og så gaderne var fyldte af folk.
Men de ved da helt sikkert bedre... synes stadig det virker lidt absurd nogle gange når man hører de tal der.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2014, 18:08

Ikke at du ikke kan have ret, og jeg indrømmer gerne jeg ikke ved hvordan systemet præcist foregår. Men hvad er ideen i at give en husstand 2 apparater. Medmindre det er en typo fra din side var jeg personligt selv overbevist om man forsøgte at dække så mange forskellige grupper som muligt og nogenlunde ligeligt, altså unge, gamle, familier, enlige, mænd, kvinder og hvad der ellers er. Nogen der kan oplyse mig her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. mar 2014, 18:24

jonas386 skrev:
Ikke at du ikke kan have ret, og jeg indrømmer gerne jeg ikke ved hvordan systemet præcist foregår. Men hvad er ideen i at give en husstand 2 apparater. Medmindre det er en typo fra din side var jeg personligt selv overbevist om man forsøgte at dække så mange forskellige grupper som muligt og nogenlunde ligeligt, altså unge, gamle, familier, enlige, mænd, kvinder og hvad der ellers er. Nogen der kan oplyse mig her.
De har to fjernsyn?
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2014, 18:27

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
De har to fjernsyn?
Ja, det gik jeg også udfra, men hvis man vil se på hvad hovedparten af familietypen ser vil det virke mærkeligt at sætte et apperat på teenage værelset samtidig med i stuen. Hvis du nu begge ser det samme program svarer det jo til 50.000 mennesker, eller sådan, og det er inden for en husstand.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. mar 2014, 18:58

det er mig der har fejllæst et citat.

" 2200 personer fordelt på 1000 husstande er udstyret med et apparat"

1000 apparater til 2200 personer.. ikke 2200 apparater til 1000 husstande

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2014, 19:00

Arh, helt i orden, det er jo en ærlig fejl. Tak for opklaringen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. mar 2014, 20:00

AllanPedersen skrev:det er mig der har fejllæst et citat.

Hov, det må ikke ske. Måske har AaBs ledelse lavet samme brøler i feriepenge-sagen?

(Prøver bare med lidt humor og håber du kan tage det).
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. mar 2014, 22:23

Køllen I Møllen skrev:
AllanPedersen skrev:det er mig der har fejllæst et citat.

Hov, det må ikke ske. Måske har AaBs ledelse lavet samme brøler i feriepenge-sagen?

(Prøver bare med lidt humor og håber du kan tage det).
Da jeg i sin tid læste dokumentet med boksene
Var jeg overbevist om det var til 2 til hver husstand

Jeg havde eksterne jurister til også at bedømme det, og de var enige.
Det er på trods af alle andre fortalte mig det lød forkert og jeg nok tager fejl.
Det er også på trods af en kammerat med samme opfattelse tog dokumentet til en fagmand der fortalte ham det kun var 1 pr. husstand.

Nu står vi så her et år senere, og jeg mener ikke jeg kunne have gjort noget for at fange det før nu.

Og vil også gøre det klart at mit fejlskøn intet havde med at gøre, at jeg havde væddet min lejlighed, min bil
bil, og gældsat mig, på baggrund af opfattelsen der var 2 til hver husstand

:innocent: :innocent: :innocent:

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. mar 2014, 22:27

Jeg har talt om det før, den statiske usikkerhed som må være meget større end en undersøgelse til et folketingsvalg, hvor man også typisk spørger 1000-2000 repræsentative vælgere. Måske der er en tal-ørn som kan tegne ud nogenlunde hvad usikkerheden er ved feks 100000 seere? Jeg er sproglig student, ja så er det ude.

Besvar