Tv penge
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Re: Tv penge
hvis det rent faktisk er 1000, som man kan google sig frem til et par steder det er (blandt andet den sikre kilde wiki)
Så synes jeg det er alt for lidt at bedømme landets største medie ud fra.
det betyder der måske sidder 100 mennesker i nordjylland og fra dem laves der en samlet vurdering.
men må da være andre end mig der kan se det hvis det rent faktisk var så få spredt ud.
Så synes jeg det er alt for lidt at bedømme landets største medie ud fra.
det betyder der måske sidder 100 mennesker i nordjylland og fra dem laves der en samlet vurdering.
men må da være andre end mig der kan se det hvis det rent faktisk var så få spredt ud.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det kunne være sjovt, hvis FCM ikke vinder over Sønderjyske mandag. Så kan vi på søndag spille om 1. pladsen om tv-pengene. Så følger klubbernes økonomifolk nok også kampen.
- FlæskeFrank
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det tror jeg da sådan set også det er, helt generelt set. Men kan man bruge de generelle termer når det drejer sig om at kortlægge fodboldseere til danske kampe? At følge et fodboldhold i Danmark kan vel næsten sammenlignes med lokal tv - der vil til enhver tid være en anelse flere der ser TV Nord i nordjylland, end i Odense... det samme gælder for fodboldkampe, hvor AaB selvfølgelig har flest seere til deres kampe i nærområdet/landsdelen. Jeg kan ikke forestille sig at man på nogen måde kan regne sig ud af den skævhed man får i tallene for fodboldkampe af denne grund, fordi systemet næppe er lavet til at kortlægge tv programmer der i princippet er rettet mod en geografisk målgruppe.Yankee skrev:Den slags er videnskabeligt lavet, og 2000 husstande er rigeligt til at have en 5% usikkerhed, hvilket typisk er hvad man går efter. Tv-meter er lige så pålidelig som alle andre videnskabelige undersøgelser.Jesper Schmidt skrev:Medmindre man ser sit fodbold på viaplay.dk, hvor det ganske vist ikke indgår i de officielle tal, men alligevel med garanti indgår i selskabets egen statistikgrundlag.Nicodemus skrev:Medmindre at du er en af de ca 2000 apparat-indhavere, som Gallup betaler biograf-billetter til... Så gør det hverken fra eller til, om du ser kampen eller ej!Milfix skrev:PS: undertegnede har boykottet samtlige kamp de pis gule deltager i med mindre det er AaB de møder. Læser aldrig artikler om misfostret. Men forsøger så vidt muligt at læse alle artikler på de gængse sider af alle andre klubber i ligaen
Gallup bruger tallene fra de repræsentativt udvalgte husstande, som grundlag for deres ugentlige seertal.
Så hvis du vil gøre noget... så opstøv de personer i dit lokalområde som har en sådan boks... Og inviter dem på middag når BIF spiller, så kan du påvirker BIF i negativ retning.
Disse tv-målinger er da iøvrigt en underlig bastard, som man ikke på NOGEN måde har en reel mulighed for at sammenligne med virkelige tal, og til præcist fodbold er de endnu mere røv og nøgler.
Et eksempel: ca. 1.7 mio. af landets befolkning bor i hovedstadsområdet, dermed står ca. 35% (700 stk.) af de kære bokse i hovedstadsområdet, hvor sandsynligheden for at ramme en FCK eller Brøndbyfan er betydeligt større, end den nål-i-en-høstak agtige chance der er for at der står en boks i en bopæl i samme område som følger Sønderjyske indgående... hvor mange bokse mon der står i Sønderjyskes område? Tja, eftersom boksenes placering bør afspejle befolkningstallet i en vis grad, står ca. 0,4% (8 stk.) i Haderslev, eller for at være flink - noget der ligner det dobbelte i Haderslev kommune.
I Aalborg og Nørresundby bor ca. 2,6% af landets befolkning, så vi har den nette sum af 26 bokse i vores eget nærområde... og så kan vi endda tage med i den statistiske sandsynlighed, at der er betydeligt større chance/risiko for at finde en husstand i provinsen som holder med en af de to hovedstadsklubber, end omvendt.
Desuden kan man argumentere for at der er en overhængende chance for, at de 8 bokse i Haderslev står i husstande som ikke interesserer sig en døjt for dansk fodbold, mens det næppe er tilfældet for alle 700 i hovedstadsområdet.
At man i branchen tager disse målinger så seriøst at det ligefrem kan sprænge et historisk tæt samarbejde mellem landets topfodboldklubber er hovedrystende tåbeligt, og jeg begriber simpelthen ikke hvorfor man mener at kunne sidestille almindelige tv vaner med noget så typisk geografisk opdelt som klubtilhørsforhold i fodboldens verden.
Og nej, jeg er ikke ude i at råbe "KJØWENHAVERI!", jeg mener bare virkelig ikke det kan lade sig gøre at være præcis i denne henseende, fordi man ikke har boksene fordelt jævnt geografisk, og tilhængere af danske klubber netop, for størstedelens vedkommende, følger klubberne i deres nærområde.
Respondenterne er repræsentativt udvalgt. Hvis du ser meningsmålinger eller politiske indeks anvender de også omkring 1.000 respondenter. Uanset om det er i Danmark eller større lande som Tyskland eller Frankrig.Jesper Schmidt skrev: Det tror jeg da sådan set også det er, helt generelt set. Men kan man bruge de generelle termer når det drejer sig om at kortlægge fodboldseere til danske kampe? At følge et fodboldhold i Danmark kan vel næsten sammenlignes med lokal tv - der vil til enhver tid være en anelse flere der ser TV Nord i nordjylland, end i Odense... det samme gælder for fodboldkampe, hvor AaB selvfølgelig har flest seere til deres kampe i nærområdet/landsdelen. Jeg kan ikke forestille sig at man på nogen måde kan regne sig ud af den skævhed man får i tallene for fodboldkampe af denne grund, fordi systemet næppe er lavet til at kortlægge tv programmer der i princippet er rettet mod en geografisk målgruppe.
Og nej, jeg er ikke ude i at råbe "KJØWENHAVERI!", jeg mener bare virkelig ikke det kan lade sig gøre at være præcis i denne henseende, fordi man ikke har boksene fordelt jævnt geografisk, og tilhængere af danske klubber netop, for størstedelens vedkommende, følger klubberne i deres nærområde.
Så kan du stadig diskutere om vi overhovedet kan sige noget fornuftigt om samfundsforhold ud fra kvantitative undersøgelser, men den diskussion hører trods alt ikke til herinde. Jeg sender gerne metode-kapitlet fra mit speciale hvis den diskussion skulle have interesse
I modsætning til valg (som jo også nogle gange overrasker) så får man ved TV-metermålinger aldrig det korrekte billede at kunne rette modellen ind efter. Uanset om det er videnskabligt udført eller ej, så er der staidg usikkerheder, og jeg mener ikke sammenligningen med politiske meningsmålinger holder vand!Yankee skrev:Respondenterne er repræsentativt udvalgt. Hvis du ser meningsmålinger eller politiske indeks anvender de også omkring 1.000 respondenter. Uanset om det er i Danmark eller større lande som Tyskland eller Frankrig.Jesper Schmidt skrev: Det tror jeg da sådan set også det er, helt generelt set. Men kan man bruge de generelle termer når det drejer sig om at kortlægge fodboldseere til danske kampe? At følge et fodboldhold i Danmark kan vel næsten sammenlignes med lokal tv - der vil til enhver tid være en anelse flere der ser TV Nord i nordjylland, end i Odense... det samme gælder for fodboldkampe, hvor AaB selvfølgelig har flest seere til deres kampe i nærområdet/landsdelen. Jeg kan ikke forestille sig at man på nogen måde kan regne sig ud af den skævhed man får i tallene for fodboldkampe af denne grund, fordi systemet næppe er lavet til at kortlægge tv programmer der i princippet er rettet mod en geografisk målgruppe.
Så kan du stadig diskutere om vi overhovedet kan sige noget fornuftigt om samfundsforhold ud fra kvantitative undersøgelser, men den diskussion hører trods alt ikke til herinde. Jeg sender gerne metode-kapitlet fra mit speciale hvis den diskussion skulle have interesseMen drop bodega-logikken og stol på sagkundskaben (= TV-meter). Man kan SAGTENS foretage den slags undersøgelser, og de er generelt yderst pålidelige.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Hej debatside - her er mit første indlæg - bare for at afklare lidt med tv-meter.
Vi har hjemme hos os tidligere været med i TV-meter i ca 6 år. Vi havde 2 bokse stående, en til hvert fjernsyn. Når vi tændte et fjernsyn, loggede den der tændte ind. Herefter taster man andre, der ser med ind, incl. eventulle gæster. Vores tv-brug via pc og iPad blev registeret via en startside når vi gik på internettet.
Det vi hørte via forskellige nyhedsbreve fra Gallup, er, at der var ca. 1.000 hustande (blandet mellem alle salgs familier, enlige, pensionister, studerende osv.) der var med i målingerne.
Der er løbende udskiftning i de hustande der er med i undersøgelsen, så det ikke er de samme 1.000 hustande der hele tiden definere tv-tal i DK.
Håber der kom lidt lys over tv-meter tallene.
Vi har hjemme hos os tidligere været med i TV-meter i ca 6 år. Vi havde 2 bokse stående, en til hvert fjernsyn. Når vi tændte et fjernsyn, loggede den der tændte ind. Herefter taster man andre, der ser med ind, incl. eventulle gæster. Vores tv-brug via pc og iPad blev registeret via en startside når vi gik på internettet.
Det vi hørte via forskellige nyhedsbreve fra Gallup, er, at der var ca. 1.000 hustande (blandet mellem alle salgs familier, enlige, pensionister, studerende osv.) der var med i målingerne.
Der er løbende udskiftning i de hustande der er med i undersøgelsen, så det ikke er de samme 1.000 hustande der hele tiden definere tv-tal i DK.
Tak for dit indlæg. Det er yderst oplysende.Sovi skrev:Hej debatside - her er mit første indlæg - bare for at afklare lidt med tv-meter.
Well, AaB har tre point ned til fck og 5+ i målscore til fck.
En ny andenplads, når det bliver tvpenge tid er slet ikke urealistisk.
Uden Synd Ingen Frelse
Næe, men det er en tredjeplads heller ikke. Hold nu fødderne på jorden. I den næste måned skal vi møde FCM to gange, FCK og BIF samt spille to pokalsemifinaler + en hade-udekamp i Haderslev.Halil skrev:Tak for dit indlæg. Det er yderst oplysende.Sovi skrev:Hej debatside - her er mit første indlæg - bare for at afklare lidt med tv-meter.
Det ville ikke være så skidt, hvis vi kunne hive en supermåned ud af ærmet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Så er de sidste spillerunder fastlagt, denne gang er nr. 1 mod nr. 2 i runde 25 skubbet ned som 3. valg.
22. spillerunde – Søndag 16. marts kl. 17.00 – AaB-FC Midtjylland
23. – Søndag 23. marts kl. 14.00 – SønderjyskE-AaB
24. – Søndag 30. marts kl. 19.00 – AaB-FC København
25. – Lørdag 5. april kl. 17.00 – FC Midtjylland-AaB
26. – Søndag 13. april kl. 19.00 – AaB-Brøndby I.F.
27. – Onsdag 16. april kl. 20.00 – Viborg F.F.-AaB
28. – Søndag 20. april kl. 17.00 – AaB-Randers FC
29. – Lørdag 26. april kl. 17.00 – OB-AaB
30. – Lørdag 3. maj kl. 17.00 – AaB-Esbjerg
31. – Onsdag 7. maj kl. 20.00 – FC Nordsjælland-AaB
32. – Søndag 11. maj kl. 17.00 – FC Vestsjælland-AaB
33. – Søndag 18. maj kl. 17.00 – AaB-AGF
Ikke flere mandagskampe den her sæsonAnesen skrev:Så er de sidste spillerunder fastlagt, denne gang er nr. 1 mod nr. 2 i runde 25 skubbet ned som 3. valg.
Hvad er grunden egentlig til onsdagskampende?

-
seamann
9000AaB skrev:Hvad er grunden egentlig til onsdagskampende?
![]()
![]()
Det er midt i ugen.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Så har Morten Crone slået til igen og slettet alle beviser på sin dårlige opførsel - med en tåbelig antydning om, at det var facebook-sidens brugere, der ikke kunne diskutere i en ordentlig tone:Gentleman Finn skrev:Vanvittigt pinligt af Morten Crone.Køllen I Møllen skrev:Eksil :
Du har ikke fulgt med derinde. Det var mig der foreslog den almindelige vært at de skulle tage emnet op. Det gav på få dage 68 likes hvor der normalt kommer max 3-4 stykker på de forslag der kommer. Senere uddybede jeg hvad det var jeg mente med emnet. Da den almindelige vært (kan ikke huske navnet) holder ferie valgte Morten Crone så at tage emnet op efter at have fået nogle rykkere fra flere lyttere. Endnu engang blev emnet præciseret. Grunden til at der gik en måned fra forslag til program var at emnet var så populært at det blev lovet at samle et godt panel. Og så hiver han 3 mand ind der synes det er fint med københavner-dækningen!! Og når han så får ganske sober kritik bliver han tøsefornærmet, kalder mig en idiot og skriver at jeg ikke er velkommen derinde mere.
Hvis det ikke er en komplet overreaktion ved jeg godt nok ikke. Jeg godtog straks undskyldningen fra ham men jeg kan ikke komme over at en mand der har til job at "kritisere" andre reagerer så småligt på almindelig kritik af sit arbejde. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man ikke tåler kritik som journalist!
Der var kun en, der gik over stregen, og det var ham selv. Men så er det jo godt for ham, at han kunne slette beviset.Ps. Jeg har slettet hele den seneste tråd, da den udviklede sig i en uheldig retning. Dette er programmets facebook-side, og I er velkomne til at diskutere programmet, men det skal foregår i en ordentlig tone, som vi kan acceptere. Så skal vi forsøge også at opføre os pænt. Mvh. Morten
https://www.facebook.com/FodboldFM?hc_location=timeline" onclick="window.open(this.href);return false;
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg kan se, at et par stykker har givet skuldertackling til Crone for opførslen - og han har set det, for han har igen været aktiv i tråden for at forsvare sig. Jeg gider ikke lytte programmet igennem i aften for at høre, om han læser skuldertacklingerne af sidste uges program og egen opførsel op. Men hvis nogen hører ham kommentere på det, må de gerne give et praj om, hvor i udsendelsen man kan høre det.sulakvelidze skrev:Der var kun en, der gik over stregen, og det var ham selv. Men så er det jo godt for ham, at han kunne slette beviset.
https://www.facebook.com/FodboldFM?hc_location=timeline" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomas Nygaard skrev:Skulderklap til AaB for at banke AGF for anden gang på få uger. Tackling til Morten Crone Sejrsbøl for at kalde en anden debattør idiot og efterfølgende misbruge hans moderatorprivilegier til at slette det.
Morten Crone skrev:Nu slettede jeg faktisk indlægget, fordi jeg fortrød, hvad jeg havde skrevet. Jeg skrev også undskyld til vedkommende. Det vil jeg ikke kalde misbrug. Men jeg tager min tackling. Ouch.
Stuart Sutcliffe skrev:Tackling til Radio24syv - Fodbold FM's såkaldte debat om mediernes skævvridning af ligaen. Magen til alibi-bold skal man helt til Århus for at finde. Og den efterfølgende kritik-håntering tangerer Aldo P's storhedsvanvid.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- viper_dk
- Ynglinge

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: Aarhus
- Kontakt:
Med lidt "held" så bliver AaB eksponeret noget mere fra 2015, hvis Brøndby fortsat er udenfor det gode selskab til den tid. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 235062.ece lidt spændende læsning. De kan ende med at skulle spille deres hjemmekampe på ret sjove tidspunkter.
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nej nej nej nej!
Nu "åbnes døren" måske for Btøndby på trods af at de stadig siger at de ikke vil agere sikkerhedsnet.
Stå nu sammen og luk dem ude, for helvede...
http://mobil.bold.dk/#/nyt/Kolleger-AaB ... r-Broendby" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu "åbnes døren" måske for Btøndby på trods af at de stadig siger at de ikke vil agere sikkerhedsnet.
http://mobil.bold.dk/#/nyt/Kolleger-AaB ... r-Broendby" onclick="window.open(this.href);return false;
Janteloven eksisterer IKKE!
Det er selvfølgelig bedst på langt sigt for alle parter at en TV-aftale bliver med alle 12 klubber. Men der er jo ingen der siger at de "bare" vil lukke BIF ind.Køllen I Møllen skrev:Nej nej nej nej!
Bortset fra det tror jeg at Aldos ego er for stort til at han vil være med i en fælles TV-aftale nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Selvom vi er fattige, så mener jeg at vi - også selvom det kommer til at koste lidt - skal stå fast og give dem en lærestreg.Køllen I Møllen skrev:Nej nej nej nej!
Vi skal sku ikke agere sikkerhedsnet for dem, som vi som skatteydere agerer sikkerhedsnet for alle deres fans.
Væk med dem. Hvis vi lader dem komme tilbage nu det er gået op for dem de har dummet sig, så er vi jo alle til grin - og BIF den helt store vinder. Hvad bliver det næste så? Det er dét de 11 andre klubber skal spørge sig selv.
Bienvenu Bassogog!
Nu skrev med tanke på tvpengene der uddeles efter runde 22.Pastorius skrev:Næe, men det er en tredjeplads heller ikke. Hold nu fødderne på jorden. I den næste måned skal vi møde FCM to gange, FCK og BIF samt spille to pokalsemifinaler + en hade-udekamp i Haderslev.Halil skrev:Tak for dit indlæg. Det er yderst oplysende.Sovi skrev:Hej debatside - her er mit første indlæg - bare for at afklare lidt med tv-meter.
Det ville ikke være så skidt, hvis vi kunne hive en supermåned ud af ærmet.
Mht. endelig placering har jeg en forventning om, at det kan blive alt fra mellem 1-4. Bliver det under det, så vil jeg blive decideret skuffet.
Uden Synd Ingen Frelse
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Jeg har lige tilladt mig at tilføje tre pokalkampe i oversigten. Bliver et par forrygende måneder med lørdagskampe både ude og hjemme og et absurd spændende program. Allez!Anesen skrev:Så er de sidste spillerunder fastlagt, denne gang er nr. 1 mod nr. 2 i runde 25 skubbet ned som 3. valg.
semi – Torsdag 27. marts kl. 20:00 – Vejle/Horsens-AaB
semi – Onsdag 9. april kl. 17:45 – AaB-Vejle/Horsens
finale – Torsdag 15. maj – FChip/FChap-AaB/Vejle/Horsens
Lindmark / Vendelbokartellet