Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Tv penge

Indlæg af limey » 12. mar 2014, 11:59

Jeg tror ikke helt, jeg forstår det her. Jeg placerer mig ellers gerne i debatsidens hylekor over hvor kawe Brøndby og især Aldo er - men hvorfor er det, at Vilfort skal straffes for noget, der omhandler noget helt andet? Hvad er det præcis, Vilfort har gjort?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 12:03

limey skrev:Jeg tror ikke helt, jeg forstår det her. Jeg placerer mig ellers gerne i debatsidens hylekor over hvor kawe Brøndby og især Aldo er - men hvorfor er det, at Vilfort skal straffes for noget, der omhandler noget helt andet? Hvad er det præcis, Vilfort har gjort?
Vilfort er ansat af bif.

Det har Vilfort gjort.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 12:07

limey skrev:Jeg tror ikke helt, jeg forstår det her. Jeg placerer mig ellers gerne i debatsidens hylekor over hvor kawe Brøndby og især Aldo er - men hvorfor er det, at Vilfort skal straffes for noget, der omhandler noget helt andet? Hvad er det præcis, Vilfort har gjort?
Nej, det er lidt primitivt, men logisk nok. BIF er udvandret fra et af divisionsforeningens udvalg (efter en iøvrigt rigtig skidt opførsel) og de klubber har så brugt deres indflydelse på at vælge nye udvalgsmedlemmer der ikke kommer fra Brøndby. Der er ikke nogen der er fyret, det er helt ordinære valg der erforetaget, og der er der mærkværdigvis ikke fundet plads til andre BIF'er end Bjerregaard.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 12. mar 2014, 12:10

Pastorius skrev:
Nej, det er lidt primitivt, men logisk nok. BIF er udvandret fra et af divisionsforeningens udvalg (efter en iøvrigt rigtig skidt opførsel) og de klubber har så brugt deres indflydelse på at vælge nye udvalgsmedlemmer der ikke kommer fra Brøndby. Der er ikke nogen der er fyret, det er helt ordinære valg der erforetaget, og der er der mærkværdigvis ikke fundet plads til andre BIF'er end Bjerregaard.
Den forklaring kan jeg såmænd godt følge et stykke af vejen. Men Møller siger jo selv, at Vilfort har gjort det godt og er dygtig. Er det ikke vigtigere at bruge de bedste folk i DBU-regi og så prøve at ramme Brøndby der, hvor det er relevant?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 12. mar 2014, 12:15

Halil skrev:Iøvrigt ganske underholdende, at læse indlæg på bold.dk fra bif fans der "slet ikke forstår, hvordan DBU kan gøre det" - De må ikke fatte specielt meget, hvis de ikke kan det.
Ja, det er vildt. Men meget typisk, at de forsvarer deres klub til det yderste. Vi snakker altså om en FCK-mand som Aldo, der om nogen står for det modsatte af, hvad Brøndby altid har rost sig selv for. Ham forguder de nu som Den Store Leder, mens alle andre er pesten. Større forvandling med et folkeopinion er ikke sket, siden millioner af østtyskere nærmest hen over natten gik fra at være nazister til overbeviste kommunister. Lige skøre, lige overbeviste.

Mange Brøndby-fans er nu på slagmarken for at forsvare en mand, hvis værdier de hadede for kort tid siden. Det er jo nærmest utroligt at overvære deres blinde trang til at følge en leder i tykt og tyndt. Og ja, det sker blandt andet på bold.dk, som her:
DBU har jo længe været et sørgeligt bekendtskab, hvilket denne beslutning kun sætter endnu en tyk streg under. Det jo decideret grinagtigt, at en loyal mand, hvis faglige kompetencer til fulde lever op til jobkravene, skal afskedes fordi fodbold-Danmark vil markere sig over for Brøndby.
Jeg vil sgu nødigt overvære nogen afskede Kim Vilfort. Stakkels "mand"....

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 12:18

limey skrev:
Pastorius skrev:
Den forklaring kan jeg såmænd godt følge et stykke af vejen. Men Møller siger jo selv, at Vilfort har gjort det godt og er dygtig. Er det ikke vigtigere at bruge de bedste folk i DBU-regi og så prøve at ramme Brøndby der, hvor det er relevant?
Åbenlyst ikke.

Og DBUs måde at reagere på, kan ikke afvises, at være relevant i forbindelse tv penge forhandlinger.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 12:19

limey skrev:Den forklaring kan jeg såmænd godt følge et stykke af vejen. Men Møller siger jo selv, at Vilfort har gjort det godt og er dygtig. Er det ikke vigtigere at bruge de bedste folk i DBU-regi og så prøve at ramme Brøndby der, hvor det er relevant?
Åbenbart ikke. Aldo mener nu heller ikke at det er pga af TV-aftalen...
http://www.bt.dk/superligaen/broendby-s ... else-i-dbu" onclick="window.open(this.href);return false;

Vilfort har sikkert ikke været aktiv nok.

Det er selvfølgelig småligt, og hvis der nu havde været et par måneder mellem de to begivenheder, så tror jeg heller ikke at BIF var røget helt ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 12. mar 2014, 12:21

limey skrev:
Pastorius skrev:
Det argument kan jeg godt følge. Jeg synes til gengæld, at det er helt relevant at ramme Brøndby alle steder, hvor de har indflydelse. Jeg synes ikke, det er en overdrivelse at beskrive Brøndbys stunt med tv-pengene som et forsøg på at smadre superligaen og dermed dansk fodbold til gavn for Brøndby. Det var deres mål, og det er det stadig. Og så længe det er det, er der ikke andet at gøre end at holde dem ude af al indflydelse. For dansk fodbolds skyld.

Og at Vilfort ikke kan/vil se koblingen, tyder bare på, at han ikke er den rette til et udvalg, der skal arbejde for dansk fodbold og ikke for Brøndby.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 12. mar 2014, 12:24

Pastorius skrev:
limey skrev:Den forklaring kan jeg såmænd godt følge et stykke af vejen. Men Møller siger jo selv, at Vilfort har gjort det godt og er dygtig. Er det ikke vigtigere at bruge de bedste folk i DBU-regi og så prøve at ramme Brøndby der, hvor det er relevant?
http://www.bt.dk/superligaen/broendby-s ... else-i-dbu" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er selvfølgelig småligt, og hvis der nu havde været et par måneder mellem de to begivenheder, så tror jeg heller ikke at BIF var røget helt ud.
Men Møller siger jo selv, at det er derfor:
- Der var enighed i bestyrelsen om, at Brøndbys enegang i tv-forhandlingerne har konsekvenser. Derfor er Kim Vilfort ikke længere medlem af herreelite-ungdomsgruppen. Det har intet med Kims faglige kvalifikationer at gøre. Jeg har siddet sammen med ham i udvalget i 10 år, og han er meget dygtig. Selvfølgelig er det her træls for Kim, siger Møller til Ekstra Bladet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 12:25

limey skrev:
Pastorius skrev:

Men Møller siger jo selv, at det er derfor:
- Der var enighed i bestyrelsen om, at Brøndbys enegang i tv-forhandlingerne har konsekvenser. Derfor er Kim Vilfort ikke længere medlem af herreelite-ungdomsgruppen. Det har intet med Kims faglige kvalifikationer at gøre. Jeg har siddet sammen med ham i udvalget i 10 år, og han er meget dygtig. Selvfølgelig er det her træls for Kim, siger Møller til Ekstra Bladet.
Ok, den havde jeg ikke set.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 12:33

sulakvelidze skrev:
Halil skrev:Iøvrigt ganske underholdende, at læse indlæg på bold.dk fra bif fans der "slet ikke forstår, hvordan DBU kan gøre det" - De må ikke fatte specielt meget, hvis de ikke kan det.
Ja, det er vildt. Men meget typisk, at de forsvarer deres klub til det yderste. Vi snakker altså om en FCK-mand som Aldo, der om nogen står for det modsatte af, hvad Brøndby altid har rost sig selv for. Ham forguder de nu som Den Store Leder, mens alle andre er pesten. Større forvandling med et folkeopinion er ikke sket, siden millioner af østtyskere nærmest hen over natten gik fra at være nazister til overbeviste kommunister. Lige skøre, lige overbeviste.

Mange Brøndby-fans er nu på slagmarken for at forsvare en mand, hvis værdier de hadede for kort tid siden. Det er jo nærmest utroligt at overvære deres blinde trang til at følge en leder i tykt og tyndt. Og ja, det sker blandt andet på bold.dk, som her:
DBU har jo længe været et sørgeligt bekendtskab, hvilket denne beslutning kun sætter endnu en tyk streg under. Det jo decideret grinagtigt, at en loyal mand, hvis faglige kompetencer til fulde lever op til jobkravene, skal afskedes fordi fodbold-Danmark vil markere sig over for Brøndby.
Jeg vil sgu nødigt overvære nogen afskede Kim Vilfort. Stakkels "mand"....
Helt vildt.

Det er utroligt, at de ikke kan forstå, at når bif træffer et valg som dette, så kan det få andre konsekvenser end lige netop på tv aftale området. Det er helt naturligt, når man laver aftaler m.m.

Særligt det, at de kæfter op om, at det er helt urimeligt og "sådan kan man ikke gøre" er jo helt på månen argumenter. JO! Det kan man godt gøre og man behøver end ikke retfærdiggøre dem.

Man kan ikke puste og have mel i munden samtidigt.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2014, 12:51

Det er cool nok de mener det er en straffeaktion af DBU, på trods af at DBU som organisation vel næppe har det store at sige mht sammensætningen af disse udvalg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 12:57

jonas386 skrev:Det er cool nok de mener det er en straffeaktion af DBU, på trods af at DBU som organisation vel næppe har det store at sige mht sammensætningen af disse udvalg.
Det er idiotisk.

Meget kendetegnende for fucking bifs lortefans. De har støv på hjernen.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 13:06

http://www.bold.dk/nyt/Broendby-formand ... metode-DBU" onclick="window.open(this.href);return false;

Haha.

Hvad fanden er bifs enegang? Pæredansk?

Fuck, hvor er det dog dumt. Men bif idioterne skal nok slubre det i sig.

Limey:

Med Aldos udtalelse er det fuldstændigt klart, at det er meget relevant for tv aftalen, hvordan DBUs udvalg er opbygget.
Uden Synd Ingen Frelse

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 12. mar 2014, 13:15

omvendt nu kan Aldo vende tilbage til den fælles tv aftale uden at tabe ansigt. Han kan bare sige "det er dbu der tvang os, vi var sikker på vi kunne få flere penge ellers".. selv om han nok godt ved, at det kunne de nok ikke, når det kom til stykket.

BIF fans vil mæske det i sig, og endnu engang påtage sig ofre rollen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 12. mar 2014, 13:18

Haha, Aldo leder desperat efter en anledning til at vende tilbage til de 11 uden at krybe. Nu er det Vilfort-sagen, der får ham til at genoverveje:

Bestyrelsesformanden erkender, at hvis DBU har tænkt sig at bruge den slags metoder, så kan Brøndby blive tvunget til at overveje klubbens nuværende position i forhandlingerne om tv-aftalen.
- Vi lever i DBU-regi, vi er medlemmer af DBU, og vi er også afhængige af DBU i den sammenhæng, at vi spiller i deres turneringer.
- Hvis vi decideret bliver truet på de ting, så har det selvfølgelig konsekvenser for vores overvejelser, siger Aldo Petersen.
Patetisk. Dybt patetisk. Jeg gætter på, at Brøndby meget snart er tilbage hos de 11, og at årsagen til deres tilbagevenden sovses ind i spin.

I øvrigt meget sigende, at BIF sender tre mand til forsoningsmøde med Divisionsforeningen, men lader Aldo blive hjemme. Manden er en legendarisk klaphat, der lige har bragt Brøndbys liv i fare, og de tør simpelthen ikke lade ham være manden, der skal redde trådene ud.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/0 ... 130211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 13:20

gravballe skrev:omvendt nu kan Aldo vende tilbage til den fælles tv aftale uden at tabe ansigt. Han kan bare sige "det er dbu der tvang os, vi var sikker på vi kunne få flere penge ellers".. selv om han nok godt ved, at det kunne de nok ikke, når det kom til stykket.

BIF fans vil mæske det i sig, og endnu engang påtage sig ofre rollen.
Det er en mulighed nu, men samtidig vil det også betyde at BIF (og sikkert også FCK's synspunkt, hvis det var fremført lidt mere klogt) nu er voldsomt svækket til næste gang der skal forhandles TV-aftale. Samtidig har han fået skabt en uvilje mod BIF bredt over en front i de andre klubber, så der ikke bliver givet noget ved dørenen i nogen som helst sammenhæng, selvom de skulle komme tilbage i TV-aftalen.

Det scenarie ser jeg faktisk som det bedst mulige udfald.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 13:22

sulakvelidze skrev:Haha, Aldo leder desperat efter en anledning til at vende tilbage til de 11 uden at krybe. Nu er det Vilfort-sagen, der får ham til at genoverveje:

Bestyrelsesformanden erkender, at hvis DBU har tænkt sig at bruge den slags metoder, så kan Brøndby blive tvunget til at overveje klubbens nuværende position i forhandlingerne om tv-aftalen.
- Vi lever i DBU-regi, vi er medlemmer af DBU, og vi er også afhængige af DBU i den sammenhæng, at vi spiller i deres turneringer.
- Hvis vi decideret bliver truet på de ting, så har det selvfølgelig konsekvenser for vores overvejelser, siger Aldo Petersen.
Patetisk. Dybt patetisk. Jeg gætter på, at Brøndby meget snart er tilbage hos de 11, og at årsagen til deres tilbagevenden sovses ind i spin.

I øvrigt meget sigende, at BIF sender tre mand til forsoningsmøde med Divisionsforeningen, men lader Aldo blive hjemme. Manden er en legendarisk klaphat, der lige har bragt Brøndbys liv i fare, og de tør simpelthen ikke lade ham være manden, der skal redde trådene ud.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/0 ... 130211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mon ikke den forklaring BIF får er at nu lukker i fissen, og hopper med på den TV-aftale som den er, ellers så fortsætter jeres samarbejde med resten af klubberne på denne måde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 12. mar 2014, 13:29

Halil skrev: Limey:

Med Aldos udtalelse er det fuldstændigt klart, at det er meget relevant for tv aftalen, hvordan DBUs udvalg er opbygget.
Ja, det står nu klart, at det er sådan det hænger sammen. God gammeldags afpresning. Misforstå mig ikke, jeg kan ikke have decideret ondt af Brøndby for det imod min natur. Men det er svært at komme udenom, at DBU anvender ufine metoder i denne sag.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 12. mar 2014, 13:33

limey skrev:
Halil skrev: Limey:

Ja, det står nu klart, at det er sådan det hænger sammen. God gammeldags afpresning. Misforstå mig ikke, jeg kan ikke have decideret ondt af Brøndby for det imod min natur. Men det er svært at komme udenom, at DBU anvender ufine metoder i denne sag.
DBUs medlemmer benytter sig af de muligheder der er. Det er helt lovligt og har intet med afpresning at gøre. For hver aktion er der en reaktion. Denne reaktion kan bif svinene tydeligvis ikke lide.

Der er INGEN grund til at have ondt af bif.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar