jonas386 skrev:Jeg tror ikke BIF kommer tilbage i dag. Jeg er ret sikker på at man stadig er overbevist om at man kan sælge sine rettigheder for de godt 3 millioner pr. kamp et andet sted. Aldo har vist også sagt man under ingen omstændigheder kommer tilbage såfremt kravene er de samme som nu.
Jeg håber i den grad, at du har ret. Og hvis Aldo sad med ved bordet, ville jeg også tro mere på det. Men klubbens formand er sat uden for døren for at undgå flere nedsmeltninger. Og jeg tror, at det redder dem. Men forhåbentlig tror jeg forkert.
jonas386 skrev:Jeg synes iøvrigt timingen med den her tv-aftale i det hele taget er noget mærkelig. BIF ligger lige nu nummer 4, og kan da sagtens ende med medaljer, og hvis de ender højt oppe får de naturligvis også flere penge end sidste sæson. Havde jeg været BIF og ville malke pisset totalt havde jeg taget de næste 4 år med, sørget for at have top-placeringer, skabe en positiv stemning hos BIF blandt medier, sponsorere, fans osv for så at vise at man virkelig var så gode for dansk fodbold som man mener man er. Som det er nu virker det bare useriøst og ikke særlig gennemtænkt.
Enig omkring timingen, men jeg tror ikke, at man skal undervurdere Aldos vilde inkompetence. Manden er en rendyrket fantast. En nulbon, som i ramme alvor troede, at han kunne sælge de samme rettigheder til tv som til netmedier. Han var helt ude i skoven, nærmest gak-gak. Derfor tror jeg også, at han i sit glade vanvid seriøst troede, at han kunne sælge 17 Brøndby-kampe på et år for 50+ millioner. Og så var det jo bare med at komme af med de andre.
Og så har jeg også en ide om, at Brøndby lige nu styrtbløder så meget økonomisk, at Aldo er under pres for at præsentere et eller andet. I første omgang forsøgte han at få FCK med på et kup mod dansk fodbold. Da det faldt til jorden, prøvede han så at røve banken alene og med FCK som modstander. (Apropos gak-gak). Det mislykkedes selvfølgelig også, og så skulle det i stedet ske med en tv-soloaftale. Den kunne blive præsenteret som en med store perspektiver for fremtiden, hvilket ville gøre det kommende megaunderskud mere spiseligt for aktionærerne, der er blevet lovet guld og grønne skove.
Alt i alt tror jeg, at Aldo ikke skal dumme sig meget mere, før han er "dead man walking" i Brøndby. Hans hasardspil med Brøndbys fremtid svarer til AaB's køb af mursten gange 100. Jeg har ikke så ringe tiltro til de rige tosser, der har pumpet millioner i BIF-kassen, at jeg mistænker dem for i al fremtid at lukke øjnene for hans totale vanvid. Brøndbys tilhængere gør, men dem regner jeg også for endnu større ignoranter end Aldo.