Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Sauer » 14. mar 2014, 13:00

MrBangDK skrev:
Sauer skrev:
astonvilla skrev:Sauer: En kamp i stiv kuling er klart til vores fordel. Vi holder bolden på jorden i hurtige kombinationer - FCM spiller i større grad op på deres frontløbere som holder i den osv.
Jeg ved nu ikke helt. Tror blæsevejrskampen mod AGF spøger. Og at de dengang i langt højere grad formåede at sætte sig fysisk igennem i en kamp, hvor betingelserne udelukkede poleret spil. Jeg kunne godt se FCM udnytte den slags. Jeg havde foretrukket høj sol og en mild brise fra vest.

Men synes meldingerne om søndag varierer lidt, så jeg krydser fingre for endnu en pæn forårsdag :).
Man tænker pr. automatik på AGF kampen.. Men det er altså et mere offensivt og sammentømret hold vi har I dag. Det er snart 1½ år siden kampen mod GF blev spillet. Der er sket meget siden!

/Bang
Helt sikkert. Jeg mener bare stadig ikke, en kamp som dikteres af vejret taler til vores fordel. Så forhåbentlig bliver blæsten begrænset :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2014, 14:14

Det kan selvfølgelig ikke overraske at Brøndbysat har valgt EfB-Bøf som MOTW, men det er nu alligevel en vigtigt kamp også for vores vedkommende der spilles på vestkysten.
Fiskerne og Aldos rigmænd er kommet rigtig godt fra start i foråret og ligner seriøse trusler til medaljepladserne.

Hvilket resultat ser I helst i Esbjerg?
Personligt håber jeg på uafgjort eller en sejr til fiskerne. Hvis det skulle ske at vi taber og bøfferne vinder, så bliver det en ualmindelig dyr spillerunde. I så fald har vi 8 point til 1. pladsen, samt kun 2 point ned til 4. pladsen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2014, 14:22

Jeg kan fortælle FCK ikke vinder i aften. Jeg har oddset 4 kampe, og de første 3 er gået hjem, den sidste på kuponen er en FCK sejr i Haderslev, så den går med garanti ikke hjem. I kan takke mig senere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hejslet
Junior
Junior

Indlæg af Hejslet » 14. mar 2014, 14:43

Vedr. skuffende tilskueropbakning.

Jeg er helt enig, men AaB bør nok kigge lidt indad, og se på hvilket produkt man egentlig har.

Det fodboldmæssige er i top - man spiller flot, fremadrettet fodbold. Man har ikke tabt i umindelige tider, man har ganske vist ikke de store internationale profiler mere - men til gengæld nogle spændende fremadstormende unge danske profiler på holdet.

Men.......

Er det fodboldmæssige nok i dag??

Totaloplevelsen på stadion er efter min bedste overbevisning ikke god nok.

Pauseunderholdningen er ikke eksisterende, og jeg tror, man er nødt til at ofre dette støre opmærksomhed, end tilfældet er i dag.

Jeg ville have forsvoret, at jeg skulle have ønsket AaB cheerleaders tilbage - men dengang skete der da bare lidt i pauserne. At man bruger 2 minutter på et interview med Allan Kuhn er fint nok, synes jeg - men den rungende tomhed i den resterende pause er bare ikke godt nok.

Jeg selv har sæsonkort til mig selv og mine døtre på 9 og 12 år. Det fodboldmæssige kan sagtens holde både mig og dem underholdet under selve kampen - men at man ikke har det mindste i pausen, der kan være interessant at se eller høre på, det er da bare sølle.

Jeg tror - med dagens udbud af fodbold på tv i mente - at der er behov for at opgradere live oplevelsen af fodbold på stadion til en mere komplet totaloplevelse. Der må være nogle dygtige folk med fingeren på pulsen, som kan skyde noget nyt liv i konceptet, så vi igen kan få en stor folkelig opbakning til holdet på lægterne.

Det er skammeligt, at der ikke er flere, der har lyst til at komme på stadion, når nu endelig AaB spiller noget fodbold, man har lyst til at se på. :thumbsup:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 14. mar 2014, 16:43

Et tilskuertal på 12000 er helt urealistisk. Det vil jo på det nærmeste svare til udsolgt på alle tribuneafsnit. Vores kapacitet er jo noget mindre med sæderne på 3F... Jeg tror måske vi kan snige os op i nærheden og måske også over 10.000, hvilket vil være fint. For at det kan lade sig gøre, skal der også fyldes godt op i abeburet.. Men lad os nu se, jeg glæder mig i hvert fald :-)

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 14. mar 2014, 16:52

Folk tager vel på stadion for at se AaB spille bold. Jeg er selv på plads på betonfortet til hver kamp, og for mit vedkommende er jeg for så vidt skruphamrende ligeglad med, hvad der foregår ud over den fodboldkamp, der har hevet mig afsted i første omgang.

Hvis folk ikke tager på stadion grundet manglende underholdning i pausen, så er det fint, at de ikke kommer overhovedet, for så har de ikke forstået, hvad det handler om. Til gengæld kunne man skrue lidt på de knapper der pisser folk af: speaker, musik, lydniveau, service i boderne, som mange har givet udtryk for tidligere.

Hovedproduktet er jo i orden. AaB spiller immervæk utrolig flot fodbold, ligger nummer to i den bedste danske række og har masser af lokale knægte på holdet. Hvis ikke det kan hive folk på stadion, så ved jeg snart ikke, hvad der kan, men med det in mente er det da også svært at forstå, hvorfor det er så vanskeligt at lokke folk ud af buskene i Aalborg og Nordjylland. Som mangeårig sæsonkortholder har jeg nok bare svært ved at få øje på (og forstå) de ting, der afholder marginaltilskueren fra at finde vej til Vestbyen hver anden weekend.

Var det her ikke en kamptråd? Jeg tror vi taber.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2014, 16:54

Klaus skrev:Et tilskuertal på 12000 er helt urealistisk. Det vil jo på det nærmeste svare til udsolgt på alle tribuneafsnit. Vores kapacitet er jo noget mindre med sæderne på 3F... Jeg tror måske vi kan snige os op i nærheden og måske også over 10.000, hvilket vil være fint. For at det kan lade sig gøre, skal der også fyldes godt op i abeburet.. Men lad os nu se, jeg glæder mig i hvert fald :-)
Kapaciteten på Aalborg Stadion er 13.800 tilskuere og det er incl. sæderne på østtribunen. Da stadion blev ombygget i slutningen af 90'erne var kapaciteten på stadion beregnet til 16.000 tilskuere (ståpladser på øst og vest), men da man senere mystisk nok valgte at plastre østtribunen til med grimme blå sæder dalede tilskuerkapaciteten til de nuværende 13.800.

Hvis vi ikke engang kommer i nærheden af udsolgt på søndag så synes jeg godt nok, at det tegner dystre perspektiver. Vi spiller en altafgørende topkamp mod førerholdet, og det tilmed på et godt spilletidspunkt. Hvis det ikke kan lokke folk af huse, hvad i alverden skal der så til?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 14. mar 2014, 16:57

frederikshavneren skrev:
Klaus skrev:Et tilskuertal på 12000 er helt urealistisk. Det vil jo på det nærmeste svare til udsolgt på alle tribuneafsnit. Vores kapacitet er jo noget mindre med sæderne på 3F... Jeg tror måske vi kan snige os op i nærheden og måske også over 10.000, hvilket vil være fint. For at det kan lade sig gøre, skal der også fyldes godt op i abeburet.. Men lad os nu se, jeg glæder mig i hvert fald :-)
Kapaciteten på Aalborg Stadion er 13.800 tilskuere og det er incl. sæderne på østtribunen. Da stadion blev ombygget i slutningen af 90'erne var kapaciteten på stadion beregnet til 16.000 tilskuere (ståpladser på øst og vest), men da man senere mystisk nok valgte at plastre østtribunen til med grimme blå sæder dalede tilskuerkapaciteten til de nuværende 13.800.

Hvis vi ikke engang kommer i nærheden af udsolgt på søndag så synes jeg godt nok, at det tegner dystre perspektiver. Vi spiller en altafgørende topkamp mod førerholdet, og det tilmed på et godt spilletidspunkt. Hvis det ikke kan lokke folk af huse, hvad i alverden skal der så til?
Altafgørende? Der er 11 runder igen efter søndag, 33 point at spille om...

Vil du oprigtigt være bekymret, hvis der kun kommer 11.500? Eller 11.900?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 14. mar 2014, 16:57

frederikshavneren skrev:

Der tegner sig altid dystre perspektiver for AaB! ALTID!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 14. mar 2014, 17:01

Hvis vi rammer 10 kilo er det flot. Hvis vi også vinder kampen og ikke smider det hele i de efterfølgende udekampe, skal vi nok kommer endnu højere, op når de næste hjemmekampe er imod de to unævnelige.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2014, 17:06

Kampen er utrolig vigtig. Vinder vi er vi helt med i guldkampen, mens et nederlag sandsynligvis vil være ensbetydende med et farvel og tak til kampen om mesterskabet.

Ja der bør være udsolgt til søndagens topkamp, men realistisk set ved jeg godt at det desværre ikke bliver tilfældet. Det er også derfor at jeg tidligere har skrevet, at tilskuertallet sikkert kun akkurat sniger sig over den magiske femcifrede grænse.

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 14. mar 2014, 17:21

jonas386 skrev:Jeg kan fortælle FCK ikke vinder i aften. Jeg har oddset 4 kampe, og de første 3 er gået hjem, den sidste på kuponen er en FCK sejr i Haderslev, så den går med garanti ikke hjem. I kan takke mig senere.
jeg håber virkelig, VIRKELIG, meget på at du taber på dit odds. :)
lynge er gud!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2014, 17:33

12mand skrev:
jonas386 skrev:Jeg kan fortælle FCK ikke vinder i aften. Jeg har oddset 4 kampe, og de første 3 er gået hjem, den sidste på kuponen er en FCK sejr i Haderslev, så den går med garanti ikke hjem. I kan takke mig senere.
Jeg vinder aldrig, så bare rolig.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 14. mar 2014, 17:37

F'havneren: Alt under 12.000 en stor skuffelse ligefrem! Du er da helt væk. Prøv at komme lidt oftere på stadion. Sidst der var +12.000 var......husker ikke.
Guldsæsonen 2007/2008.

Det med billetpriserne er for høje er jeg ikke enig med folk herinde, hvis bare servicen inde på stadion er i orden og de gav lidt bedre mængderabat.

Utroligt nordjyder er så kræsne at AaB ligefrem skal ligge konstant nr. 1, der skal være 25 grader og vindstille og øllene skal koste 10 kr :thumbsdown:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2014, 19:45

jonas386 skrev:
12mand skrev:
Jeg vinder aldrig, så bare rolig.
Som FCK spiller ser det heller ikke ud til det bliver tilfældet idag :D
Så er det muligt jeg går glip af små 1500 kroner, men hvis vi vinder søndag tager jeg det gerne med

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2014, 20:24

Skøn start på 22. spillerunde.
FCK smed 2 point i Haderslev :D

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 14. mar 2014, 20:25

FCK sætter point til!!
Ska' vi hak'?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 14. mar 2014, 20:31

Smukt, at FCK sætter point til, men hold op, hvor får vi det svært mod SønderjyskE om en uge. De er stærke. Også mod FCM var de gode.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2014, 20:38

Det eneste negative ved FCK smider point er at vi kommer til at vinde rigtig meget på at tage 3 point, og så plejer det gerne at gå galt. Det begynder at blive lidt for spændende, jeg kan slet ikke håndtere det.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 14. mar 2014, 20:50

Jeg takker Jonas386 for at bruge lidt oddsmagi på resultatet. Lad venligst være med at spille på AaB på søndag.. eller fremover

Besvar