Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar

Re: Tv penge

Indlæg af dyhrmaN » 16. mar 2014, 21:12

Funky skrev:
alithebeast skrev:
Mr. Larsen skrev:
alithebeast skrev:Der må sidde nogle folk i Viasat-hovedkvarteret og ærge sig over ikke at have valgt AaB-FCM..
Hvorfor?

VIASAT har aldrig valgt kampene efter et sportslig hensyn
Nej, og medmindre EFB og Brömbhö disker op med lækkerier, så bliver det udstillet for alvor i dag.
Ingen lækkerier i 1. halvleg, i hvert fald...
og anden halvleg blev kun værre. Det var godt nok dårligt, noget af det ringeste superligabold, jeg har set længe...

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 17. mar 2014, 17:43

Ifølge Ekstrabladet "bankede" EFB-BIF AaB mod Midtjylland på seertal:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 240465.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

At AaB-Herning så bliver vist på Canal 9 har jo selvfølgeligt ingenting at sige..
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2014, 17:52

Anubit skrev:Ifølge Ekstrabladet "bankede" EFB-BIF AaB mod Midtjylland på seertal:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 240465.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

At AaB-Herning så bliver vist på Canal 9 har jo selvfølgeligt ingenting at sige..
At de spillede på tv3+ er hvad det er, jeg tror mere det at Arsenal - Tottenham samt Barcelona kampen blev spillet samtidig med AaB giver småringe seertal.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Anubit
1. div
1. div

Indlæg af Anubit » 17. mar 2014, 17:56

jonas386 skrev:
Anubit skrev:Ifølge Ekstrabladet "bankede" EFB-BIF AaB mod Midtjylland på seertal:

At de spillede på tv3+ er hvad det er, jeg tror mere det at Arsenal - Tottenham samt Barcelona kampen blev spillet samtidig med AaB giver småringe seertal.
Hehe var ved at rette mit indlæg og skrive det samme, da jeg så dit svar - Men ja, har 100% en betydning, som åbenlyst ikke bliver taget stilling til :)
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. mar 2014, 18:46

Uanset at Canal 9 og 3+ skulle nå ud til samme antal seere, så tør jeg nu vædde hvad som helst på at Brøndby selv også trækker betydeligt flere seere når de spiller på 3+, end når deres kampe er på Canal 9.

Iøvrigt kan man undre sig over hvorfor Ekstra Bladet føler de på den måde skal komme med en artikel som forsvarer Viasats valg af kampe. Artiklen lugter langt væk af en bestillingsarbejde.

Krushave
1. div
1. div
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Krushave » 17. mar 2014, 19:35

Ja EB har gang i en hel smædekampagne idag, på vegne af 3+ åbenbart. To artikler om at der ikke er nogen der gider se topkampen...

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_spor ... 240288.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 18. mar 2014, 13:46

Kan se at de har rettet artiklen på EB, til nu at omfatte at Tottenham - Arsenal spillede på samme tidspunkt. Samme gjorde Barcelona.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. mar 2014, 13:53

Det er en joke at man som velfungerende journalist kan lave sådan en artikel uden hverken at nævne det med de andre kampe der spillede på samme tidspunkt eller at komme ind på at Canal 9 overhovedet ikke har det samme tv potentiale. Pinligt og er en del af den sædvanlige EB agenda med at holde de pisgules hånd.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2014, 13:59

Især fordi FCM - AaB havde lige så mange seere, godt og vel, som FCN - BIF sidste uge, som også blev spillet på Canal9 klokken 17 lørdag. Men det er naturligvis ikke relevant.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Anubit
1. div
1. div

Indlæg af Anubit » 18. mar 2014, 14:00

Forza skrev:

Det er en joke at man som velfungerende journalist kan lave sådan en artikel uden hverken at nævne det med de andre kampe der spillede på samme tidspunkt eller at komme ind på at Canal 9 overhovedet ikke har det samme tv potentiale. Pinligt og er en del af den sædvanlige EB agenda med at holde de pisgules hånd.
Og folk der prøvet at argumentere imod det, bliver selvfølgeligt høvlet ned derinde, da "Canal 9 og 3+ kan ses af samme antal personer".. Kæft man kan brække sig over det københavneri i medierne

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 18. mar 2014, 15:00

Forza skrev:

Det er sgu ikke den pisgule hånd ludersprøjten har fat omkring. Du skal længere sydpå :innocent:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 18. mar 2014, 22:25

Anubit skrev:
Forza skrev:

Og folk der prøvet at argumentere imod det, bliver selvfølgeligt høvlet ned derinde, da "Canal 9 og 3+ kan ses af samme antal personer".. Kæft man kan brække sig over det københavneri i medierne
Hvem havde dog troet at nationen var fyldt med brøndby fans.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2014, 09:16

Jeg fandt på SSO's debatside et indlæg fra, som fortalte at BIF-FCN ugen forinden havde 129.000 seere på Canal 9, hvor vores kamp i søndag på samme kanal altså havde 127.000.

Det synes jeg er et godt udtryk for forskellen mellem Canal 9 og 3+. Hvis man så tager med, at Tottenham - Arsenal spillede samtidig med os, og Messi forøvrigt også gjorde, så blev vi faktisk set af rigtig mange. Jeg tror også, at havde Arvingerne eller anden stor dansk tv-serie kørt kl. 20.00 på DR(og ikke en genudsendelse), så havde EfB-Bif nok også kæmpet med seertallet i anden halvleg.

Det er så skræmmende, at der kan være så stor forskel på kl. 17-kampen og kl. 19-kampen. Langt over 100.000 seere. Det er godt gået af 3+ at spotte det tidsrum, som jeg aldrig troede ville være anvendelig.

Tallene for sidste uge viser i min optik klart, at en meget stor del godt vil se fodbold kl. 19, men ikke kl. 17. Det er måske 100.000, som ikke er holdbestemt. Men den påstand vil vi aldrig få bevist for det ville kræve, at 3+ ikke valgte Brøndby 2-3 runder i træk...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2014, 10:16

FlæskeFrank skrev:Jeg fandt på SSO's debatside et indlæg fra, som fortalte at BIF-FCN ugen forinden havde 129.000 seere på Canal 9, hvor vores kamp i søndag på samme kanal altså havde 127.000.

Det synes jeg er et godt udtryk for forskellen mellem Canal 9 og 3+. Hvis man så tager med, at Tottenham - Arsenal spillede samtidig med os, og Messi forøvrigt også gjorde, så blev vi faktisk set af rigtig mange. Jeg tror også, at havde Arvingerne eller anden stor dansk tv-serie kørt kl. 20.00 på DR(og ikke en genudsendelse), så havde EfB-Bif nok også kæmpet med seertallet i anden halvleg.

Det er så skræmmende, at der kan være så stor forskel på kl. 17-kampen og kl. 19-kampen. Langt over 100.000 seere. Det er godt gået af 3+ at spotte det tidsrum, som jeg aldrig troede ville være anvendelig.

Tallene for sidste uge viser i min optik klart, at en meget stor del godt vil se fodbold kl. 19, men ikke kl. 17. Det er måske 100.000, som ikke er holdbestemt. Men den påstand vil vi aldrig få bevist for det ville kræve, at 3+ ikke valgte Brøndby 2-3 runder i træk...
Hvis man er en familie, så er det ikke så svært at forstå at der er problemer med at se tv mellem kl 17-19 en søndag aften.

Kl 19 er ideelt. Folk er færdig med havearbejde, familie tam-tam, egne sportskampe etc. og medmindre man har meget små børn, kan de vente med at blive lagt i seng til kampen er færdig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 19. mar 2014, 11:11

Kan være det har været oppe før men er lige så mange hustande der kan tage canal 9 som kan tage 3+.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. mar 2014, 11:14

Maglau skrev:Kan være det har været oppe før men er lige så mange hustande der kan tage canal 9 som kan tage 3+.
Ja, ifølge EB er det nogenlunde lige.
Jeg tænker lidt om det er "regionalt betinget"? Mon canal 9 er mere udbredt i Kbh eksvis?
Hvis nu Canal 9 ikke er en del af Stofa i Aalborg (landets største?) kan det vel også have stor indflydelse på tallene?
Janteloven eksisterer IKKE!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Yngvesson » 19. mar 2014, 11:25

Køllen I Møllen skrev:
Maglau skrev:Kan være det har været oppe før men er lige så mange hustande der kan tage canal 9 som kan tage 3+.
Jeg tænker lidt om det er "regionalt betinget"? Mon canal 9 er mere udbredt i Kbh eksvis?
Hvis nu Canal 9 ikke er en del af Stofa i Aalborg (landets største?) kan det vel også have stor indflydelse på tallene?
Den er en del af Stofa eller ANTV´s store pakke.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 19. mar 2014, 11:28

Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Er det det samme for 3+ eller er den en del af middelpakken
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. mar 2014, 11:29

Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Ok. Der var også bare et skud :)
Kunne man evt finde en konspirationsteori i at de tal EB ligger på bordet er ud fra hvor mange der har MULIGHED for at tage de to kanaler og ikke hvor mange der rent faktisk HAR kanalerne? For jeg synes sgu det er underligt at tallene er så tæt på hinanden.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. mar 2014, 12:04

Køllen I Møllen skrev:
Yngvesson skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Ok. Der var også bare et skud :)
Kunne man evt finde en konspirationsteori i at de tal EB ligger på bordet er ud fra hvor mange der har MULIGHED for at tage de to kanaler og ikke hvor mange der rent faktisk HAR kanalerne? For jeg synes sgu det er underligt at tallene er så tæt på hinanden.

Det er muligt at ligeså mange har muligheden, men jeg vil godt vædde med at deres gennemsnit ligger væsentligt lavere. Dermed er eksponeringen osse dårligere, og derfor holder sammenligningen ikke.

Besvar