AaB og billet priser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Lindmark » 12. mar 2014, 11:13

Tak for hjælpen - det var overraskende nemt!
Lindmark / Vendelbokartellet

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 12. mar 2014, 16:40

måske er vi den by i danmark der er dyrest at gå til fodbold i, men det her med 3 topkampe for en hvis pris, er da genialt, og et skridt i den rigtige retning. tager sgu hatten af for de endelig gør noget mere aktivt ude på hornevej, for at få folk på stadion. :thumbsup:
lynge er gud!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 18. mar 2014, 22:34

12mand skrev:måske er vi den by i danmark der er dyrest at gå til fodbold i, men det her med 3 topkampe for en hvis pris, er da genialt, og et skridt i den rigtige retning. tager sgu hatten af for de endelig gør noget mere aktivt ude på hornevej, for at få folk på stadion. :thumbsup:
Men vi er dog meget gennemsnitlige på prisen, måske vi kunne behage flere ved at finde en måde at få gebyret væk. AaB-kort idéen var jo fin at indføre gratis, men koster det ikke penge nu? Mange har og bruger det jo stadig uden så at skulle betale gebyr for print-selv eller billet. Jeg har haft sæsonkort nogle år efterhånden så aner ikke hvordan det fungerer nu.

Nu noget helt andet, den nedsatte pris på de 3 kampe må tilskrives noget af succesen i søndags, 11.500 i møgvejr, det skulle så gerne udmønte sig i, at folk kommer resten af sæsonen også og støtter vores knejter.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 19. mar 2014, 13:10

Mon ikke der kommer ca. samme antal på stadion igen når fck gæster os næste kamp, alt andet lige kan der kun blive bedre vejr end storm og regn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2014, 13:32

DEG skrev:Mon ikke der kommer ca. samme antal på stadion igen når fck gæster os næste kamp, alt andet lige kan der kun blive bedre vejr end storm og regn.
Tror det afhænger meget af resultatet i Haderslev på søndag. Vinder vi så bliver der helt sikkert stor efterspørgsel efter billetter til FCK kampen.
AaB har netop skrevet på Twitter, at der pt. er lidt over 8.000 billetter i "omløb" til FCK kampen.

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 19. mar 2014, 18:08

Gentleman Finn skrev:
12mand skrev:måske er vi den by i danmark der er dyrest at gå til fodbold i, men det her med 3 topkampe for en hvis pris, er da genialt, og et skridt i den rigtige retning. tager sgu hatten af for de endelig gør noget mere aktivt ude på hornevej, for at få folk på stadion. :thumbsup:
Men vi er dog meget gennemsnitlige på prisen, måske vi kunne behage flere ved at finde en måde at få gebyret væk. AaB-kort idéen var jo fin at indføre gratis, men koster det ikke penge nu? Mange har og bruger det jo stadig uden så at skulle betale gebyr for print-selv eller billet. Jeg har haft sæsonkort nogle år efterhånden så aner ikke hvordan det fungerer nu.

Nu noget helt andet, den nedsatte pris på de 3 kampe må tilskrives noget af succesen i søndags, 11.500 i møgvejr, det skulle så gerne udmønte sig i, at folk kommer resten af sæsonen også og støtter vores knejter.
jeg forstår heller ikke det med det billet gebyr. det er "fint nok" at man kan købe et AaB kort, og slippe for billet gebyret. og det er os helt fair at man betaler 20,- for at købe sin billet fysisk. men det gir satme ikke nogen mening at man stadig skal betale 20,- i billet gebyr, for at bruge sin egen printer, og sin egen tid, på at printe en billet selv.
lynge er gud!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 19. mar 2014, 18:56

Det dersens gebyr betaler man altid når man køber billet online har vist altid været der. Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde IKKE har betalt det. I flæng kan nævnes EM i håndbold og svømning, diverse messer, fodboldlandskampe og diverse koncerter, alle har det til fælles, at man betaler gebyr for at printe billetterne selv. I virkeligheden er det fantastisk, at man hos os kan slippe for det ved at købe et AaBkort.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 19. mar 2014, 19:43

Klaus du kan ikke sættes os op mod EM i håndbold.

Vi bliver nød til at kigge på det marked vi er..

Jeg har været en tur hos alle de andre jyske superliga klubber (online) for at bestille en billet til hvad end næste hjemmekamp er.
Jeg har haft det udgangspunkt at jeg på stadion skulle sidde i midten på langsiden.

Billede

p.s. jeg har valgt den dyreste tribune overhovedet hos Randers, man kan sidde for 100kr andre steder, og børn kun 20kr!!!

Det er en kæmpe forskel, og det betyder bare noget
at 2 børn og 2 voksne hos AaB, koster det dobbelte af hvad de ville koste i Randers eller FCM. hvor børn nærmest er gratis.
Og det ses tydeligt på vores tilskuer tal, ser man bort fra sidste runde..
så slår klubber som Esbjerg os tit med tilskuertal.

Og lige for at slå det fast, du kan også komme billigere ind og se BIF og FCK kampe.
Vi er danmarks dyreste klub at se fodbold i.. helt bogstaveligt talt.. også på sæsonkort.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2014, 21:08

Gebyr på print selv billetter er en joke. Tag eks. Billetnet - 25kr pr billet! Ikke pr bestilling...

AaB skal have credit for deres satsning på at få flere på stadion. Først studierabat og nu 3 kampe for billigere penge. Mon ikke man ser på, hvad peisniveauet gør for mængden på stadion?

Ift sammenligning med andre klubber, så er det sgu svært at sige om prisen er rigtig. Der er sikkert himmelvid forskel på den pris klubberne giver for leje/drift - og hvis vi skal have lortet til at løbe rundt er det selvfølgelig vigtigt at finde den rette balance mellem pris/antal tilskuere.

Og så liiiige få styr på boderne, når der kommer mange, vil også være et plus!

Håber Gaarde stiller op til lidt spørgsmål inden FCN kampen. Så kan det passende være noget der skal bringes op!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 19. mar 2014, 21:48

MrBangDK skrev:Mon ikke man ser på, hvad peisniveauet gør for mængden på stadion?
God pointe, pejseniveauet er generelt alt for lavt på de danske stadions.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2014, 22:08

Det med billige børnebilletter kunne være en fin ide om efteråret. Eller oktober-marts. Perioder hvor der ikke vil være udsolgt. Generelt stiger tilskuertallet i foråret, hvor der oftest er mest på spil.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 19. mar 2014, 22:14

FlæskeFrank skrev:Det med billige børnebilletter kunne være en fin ide om efteråret. Eller oktober-marts. Perioder hvor der ikke vil være udsolgt. Generelt stiger tilskuertallet i foråret, hvor der oftest er mest på spil.
Vejret har vel også en finger med i spillet..
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 19. mar 2014, 22:18

Steve-Dave skrev:
MrBangDK skrev:Mon ikke man ser på, hvad peisniveauet gør for mængden på stadion?
God pointe, pejseniveauet er generelt alt for lavt på de danske stadions.
I har ret. Der bør være et pejsehjørne på Webertribunen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. mar 2014, 00:05

FlæskeFrank skrev:Det med billige børnebilletter kunne være en fin ide om efteråret. Eller oktober-marts. Perioder hvor der ikke vil være udsolgt. Generelt stiger tilskuertallet i foråret, hvor der oftest er mest på spil.
ja det ville være super træls at have børn inde til halv pris de kampe hvor der er fyldt
så ville de optage pladser som andre kunne have købt til fuld pris..

ligesom den dergang der sidst var udsolgt........ hmmm..... den der.... du ved...
det var.. hmmm

2005... i følge google, der var 1 kamp i 2008 sæsonnen der 'næsten' var udsolgt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. mar 2014, 00:38

AllanPedersen skrev:ja det ville være super træls at have børn inde til halv pris de kampe hvor der er fyldt
så ville de optage pladser som andre kunne have købt til fuld pris..

ligesom den dergang der sidst var udsolgt........ hmmm..... den der.... du ved...
det var.. hmmm

2005... i følge google, der var 1 kamp i 2008 sæsonnen der 'næsten' var udsolgt
Ualmindeligt mavesurt indlæg. Du ville nok være den første til at brokke dig, hvis der blev solgt billige billetter til børn til afgørende kampe i maj(hvad tænker AaB på, det er nu pengene kan hentes).

Nu kunne det jo tænkes, at der allerede blev sluppet børn ind til fuld pris!!! Ideen var jo at få flere på stadion - det kunne man jo gøre, hvor kampene ikke "gjaldt for meget". Det er jo netop de kommende måneder, at vi spiller om de sjove ting, ligesom juli-september ofte har godt vejr med.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. mar 2014, 01:07

Flæske, jeg har hele tiden i flere år herinde talt imod billet priserne.
Du får det til at lyde som om bare fordi det bliver varmere får vi fyldt på stadion..
Prøv at gå på superstats.dk og se hvad de sidste par år har sagt i april/maj

vi er danmarks dyreste stadion.. behøver vi absolut være det?
skal vi være dyrere end FCK?.. tit så jer der taler imod at sænke priserne mere generelt
bruger det argument at vi ville miste det vi ellers tjener ...

men prøv at se de andre klubber.. der er altså 11 superliga klubber der kører med børne tilbud, og fan rabatter
og familie pakker.. og generelt lavere priser.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 20. mar 2014, 01:48

Jeg har ikke noget imod at give 20-30 ekstra for at se AaB, det giver jeg gerne klubben. Men boderne på stadion er en kæmpe skandale, dem skal der styr på.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 20. mar 2014, 06:02

AllanPedersen skrev:Flæske, jeg har hele tiden i flere år herinde talt imod billet priserne.
Du får det til at lyde som om bare fordi det bliver varmere får vi fyldt på stadion..
Prøv at gå på superstats.dk og se hvad de sidste par år har sagt i april/maj

vi er danmarks dyreste stadion.. behøver vi absolut være det?
skal vi være dyrere end FCK?.. tit så jer der taler imod at sænke priserne mere generelt
bruger det argument at vi ville miste det vi ellers tjener ...

men prøv at se de andre klubber.. der er altså 11 superliga klubber der kører med børne tilbud, og fan rabatter
og familie pakker.. og generelt lavere priser.
I en sort/hvid verden sænkede vi bare priserne.. Så ville alt være godt. Eller ville det?

Prisstrukturen for AaB's brug af stadion er ganske givet anderledes end Randers, Sønderjyske, etc. Derfor kan den direkte sammenligning ikke bruges til noget. Det gælder om at finde et leje, hvor vi ikke smider penge ud af vinduet, blot for at få flere på stadion.

Vil du også gå ind for billigere priser, hvis AaB rent faktisk satte penge til?

Jeg er helt overbevist om, at der er mange andre faktorer det spiller ind, end blot prisen, når vi ser på antal tilskuere. Og som skrevet tidligere, så er der nye vinde på gangene i AaB - jeg har tillid til at de lavet en kompetent afvejning af, hvad det rette leje er for børn, voksne, studerende, etc. Man er startet på at ændre nogle ting, og det er positivt! Så må vi blot håbe, at det kommer os til gode på et senere tidspunkt.
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. mar 2014, 08:56

Ville du af med Wichman. Hvis han lavede 45 mål?
Situationen er som den er og vi får ikke nok på stadion forhold til størrelse
Det er hvad jeg forholder mig til.

Gud hvor har jeg altid hadet herinde at når nogen stiller sig kritisk for noget kan den anden bare sige 'jeg har tillid'

Du nævner Randers og Sønderjyske for at nedbringe mig argument
Men vi er den dyreste af dem Alle...

Alle klubberne.. Vores sæsonkort er ligaens dyreste.. Vores siddepladser er ligaens dyreste..
Og selvfølgelig betyder prisen noget for køb.. Tror jeg efterhånden folk har vidst i 1000 år på tværs af brancher.. Og fodbold er ikke anerledes
Ikke for jer hardcore.. Men når familierne skal beslutte.
'Zoo eller fodbold på søndag' så er det prisen

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 20. mar 2014, 09:08

AllanPedersen skrev:(...)
Alle klubberne.. Vores sæsonkort er ligaens dyreste.. Vores siddepladser er ligaens dyreste..(...)
Det nævner du flere steder. Jeg har ledt efter sæsonkortpriser for f.eks. FCK, men kan ikke finde det. Hvad koster et sæsonkort for siddeplads i FCK?
Du efterlyser også fanrabat. Der er faktisk rabat gennem ASC på sæsonkortet.

Besvar