Den vildeste grafiske præsentation jeg har set til datoAllanPedersen skrev:
AaB og billet priser
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: AaB og billet priser
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Zoo eller fodbold alligevel? noget af en forskel at sætte op. Zoo er dyrere ind at gå til bold på Aalborg Stadion:-)AllanPedersen skrev:Ville du af med Wichman. Hvis han lavede 45 mål?
Situationen er som den er og vi får ikke nok på stadion forhold til størrelse
Det er hvad jeg forholder mig til.
Gud hvor har jeg altid hadet herinde at når nogen stiller sig kritisk for noget kan den anden bare sige 'jeg har tillid'
Du nævner Randers og Sønderjyske for at nedbringe mig argument
Men vi er den dyreste af dem Alle...
Alle klubberne.. Vores sæsonkort er ligaens dyreste.. Vores siddepladser er ligaens dyreste..
Og selvfølgelig betyder prisen noget for køb.. Tror jeg efterhånden folk har vidst i 1000 år på tværs af brancher.. Og fodbold er ikke anerledes
Ikke for jer hardcore.. Men når familierne skal beslutte.
'Zoo eller fodbold på søndag' så er det prisen
og til trods for det, er indholdet alligevel klart for alle. Hvorfor er AaBs siddepladser 30% dyrere end hos fcm og agf?doukas skrev:Den vildeste grafiske præsentation jeg har set til datoAllanPedersen skrev:
- Køllen I Møllen
- Allstar

En familie på 2 voksne og 2 børn kan købe sæsonkort til zoo som gælder et år til en pris af 1100kr. Så kan de tage i Zoo ligeså tosset de har lyst i et år. Hver eneste dag hvis de orker det! Tilmeld kan man så indenfor samme år komme gratis ind i Jesperhus blomsterpark, Ree dyrepark, Odense Zoo og flere steder.Kristian skrev:Zoo eller fodbold alligevel? noget af en forskel at sætte op. Zoo er dyrere ind at gå til bold på Aalborg Stadion:-)AllanPedersen skrev:Ville du af med Wichman. Hvis han lavede 45 mål?
Gud hvor har jeg altid hadet herinde at når nogen stiller sig kritisk for noget kan den anden bare sige 'jeg har tillid'
Alle klubberne.. Vores sæsonkort er ligaens dyreste.. Vores siddepladser er ligaens dyreste..
Og selvfølgelig betyder prisen noget for køb.. Tror jeg efterhånden folk har vidst i 1000 år på tværs af brancher.. Og fodbold er ikke anerledes
Til sammenligning koster det så ca 600kr for samme familie at tage ind og se AaB-Randers...
Hvis man er nogenlunde økonomisk ansvarlig tager man sine børn med i zoo og ikke på stadion.
Priserne SKAL ned for børnefamilier. Og det latterlige gebyr skal fjernes. Det kan vi da vel allesammen blive enige om?
Janteloven eksisterer IKKE!
Skal jeg i Aalborg Zoo med mine to børn koster det mig 170,- + 2*100,- dvs 370,- i højsæsonen, i lavsæsonen kun 330,-Kristian skrev:
Zoo eller fodbold alligevel? noget af en forskel at sætte op. Zoo er dyrere ind at gå til bold på Aalborg Stadion:-)
Skal jeg sidde på langsiden på Aalborg Stadion med mine to børn koster det mig 3 * 155,- dvs 465,-
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Og hvis det alligevel er en giraf, en elefant og en emu du vil se, kan man alligevel kun komme til kampene mod Midtafrika.Køllen I Møllen skrev:En familie på 2 voksne kan købe sæsonkort til zoo som gælder et år til en pris af 1100kr. Så kan de tage i Zoo ligeså tosset de har lyst i et år. Hver eneste dag hvis de orker det! Tilmeld kan man så indenfor samme år komme gratis ind i Jesperhus blomsterpark, Ree dyrepark, Odense Zoo og flere steder.Kristian skrev:Zoo eller fodbold alligevel? noget af en forskel at sætte op. Zoo er dyrere ind at gå til bold på Aalborg Stadion:-)AllanPedersen skrev:Ville du af med Wichman. Hvis han lavede 45 mål?
Til sammenligning koster det så ca 600kr for samme familie at tage ind og se AaB-Randers...
Hvis man er nogenlunde økonomisk ansvarlig tager man sine børn med i zoo og ikke på stadion.
Priserne SKAL ned for børnefamilier. Og det latterlige gebyr skal fjernes. Det kan vi da vel allesammen blive enige om?
Med argumentet om økonomisk ansvarlighed er den eneste familiebeskæftigelse, der er tilbage jo at samle pæne sten på en mark, det vil altid være mere økonomisk end at gå i biografen, gå i zoo, tage i Tivoli, tage til Mallorca etc.
Hader København!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
1 - jeg forstår ikke Wichmann analogien!AllanPedersen skrev:Ville du af med Wichman. Hvis han lavede 45 mål?
2 - du hader at andre brugere har tillid til, at den nye ledelse har et andet syn på tingene og har et mere nuanceret billede af prisdannelsen end din sammenligning med andre klubber... Nå ok - det må være hårdt at læse med herinde!
3 - jeg nedbringer ikke dit argument. Jeg siger bare, at det er mere nuanceret end blot "billigere priser".. Der er andre faktorer der skal tages i betragtning, når man skal se på, hvad den rigtige pris er.
4 - pris har SELVFØLGELIG noget at sige - men jeg spørger lige igen - vil du stadig synes det er ok at sætte prisen ned, hvis AaB taber penge på det?
@Køllen - ja, selvfølgelig skal print selv billetgebyret væk. Hvis der er en omkostning (lad os sige 5kr) pr transaction, så må det lægges oveni prisen, og så må selve gebyret væk.
Ska' vi hak'?
Jeg er ikke uenig i at billigere billetpriser vil være et godt træk for AaB, set med mine fanbriller. Og jeg synes som så mange andre også at der burde være billigere for familier og børn at komme på Aalborg Stadion.
Men er der reelt nogen der ved hvor mange flere der ville rykke ind på Aalborg Stadion, hvis priserne faldt med x antal kr.? Nu har jeg siddet og set på Superligastats at OB har præsteret en forøgelse af tilskuerantal på 4,6% i denne sæson i forhold til året før. Og det med sæsonkort til 395 kr. Det er altså 25 kr. per hjemmekamp! En familie på 4 kan altså komme ind for under 100 kr. per hjemmekamp, hvis de er der hver gang. Kommer man kun til halvdelen af hjemmekampene i Odense, er billetprisen 62 kr. Ja, der er kun 1887 af den slags sæsonkort, men derudover kommer børn og pensionister ind for 25 kr. per kamp, og folk i OB-trøje kommer ind for en halvtredser.
Det har givet en forøgelse på ca. 350 fans i forhold til sidste år. Mener vi at AaB's økonomi, med vores likvide problemer, bør lave det sats nu/burde have lavet det inden denne sæson? Jeg må tilstå jeg er lidt i tvivl, da jeg har en (vag) forestilling om at de kontinuerlige indtægter fra stadion sikkert er væsentlige for vores evne til at betale regninger. Og det i hvert fald på Fyn ikke har bong'et ud på tilskuersiden, at de har lavet nogle fede slagtilbud for både børnefamilier og (potentielle) sæsonkortholdere.
Men er der reelt nogen der ved hvor mange flere der ville rykke ind på Aalborg Stadion, hvis priserne faldt med x antal kr.? Nu har jeg siddet og set på Superligastats at OB har præsteret en forøgelse af tilskuerantal på 4,6% i denne sæson i forhold til året før. Og det med sæsonkort til 395 kr. Det er altså 25 kr. per hjemmekamp! En familie på 4 kan altså komme ind for under 100 kr. per hjemmekamp, hvis de er der hver gang. Kommer man kun til halvdelen af hjemmekampene i Odense, er billetprisen 62 kr. Ja, der er kun 1887 af den slags sæsonkort, men derudover kommer børn og pensionister ind for 25 kr. per kamp, og folk i OB-trøje kommer ind for en halvtredser.
Det har givet en forøgelse på ca. 350 fans i forhold til sidste år. Mener vi at AaB's økonomi, med vores likvide problemer, bør lave det sats nu/burde have lavet det inden denne sæson? Jeg må tilstå jeg er lidt i tvivl, da jeg har en (vag) forestilling om at de kontinuerlige indtægter fra stadion sikkert er væsentlige for vores evne til at betale regninger. Og det i hvert fald på Fyn ikke har bong'et ud på tilskuersiden, at de har lavet nogle fede slagtilbud for både børnefamilier og (potentielle) sæsonkortholdere.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Det er alt for dyrt at gå på stadion.
Vi er en familie på 4, 2 børn på 8 og 11 år, bor i Kærby - det ville jo være oplagt, at går på stadion hver 2. weekend. Men som flere har sagt, så er det altså dyr familieunderholdning. 4 * 155 = 620 kr. og det er inden mad og drikke. Med kl. 17 kampe, så skal der lidt kolde hotdogs indenbords + vand, øl og kaffe. Så er de 1.000 brugt.
Få nu nogle børnepriser!
Nææ så bruger vi tit hellere årskortet til zoo... Der er selv de franske hotdogs varme.
Vi er en familie på 4, 2 børn på 8 og 11 år, bor i Kærby - det ville jo være oplagt, at går på stadion hver 2. weekend. Men som flere har sagt, så er det altså dyr familieunderholdning. 4 * 155 = 620 kr. og det er inden mad og drikke. Med kl. 17 kampe, så skal der lidt kolde hotdogs indenbords + vand, øl og kaffe. Så er de 1.000 brugt.
Få nu nogle børnepriser!
Nææ så bruger vi tit hellere årskortet til zoo... Der er selv de franske hotdogs varme.
Nu antager du jo her, at OBs tilskuertal havde været konstant, hvis de ikke havde ændret billetpriser, men det kan du jo ikke vide. Det kunne jo godt være at OBs tilskuertal var faldet 25% pga andre faktorer (vejr, spilletidspunkt, sportslig success,...), hvis de ikke havde sat priserne ned og så ser regnestykket pludselig fornuftigt ud for OB... Det er en umulig analyse at lave.Frygah skrev:Jeg er ikke uenig i at billigere billetpriser vil være et godt træk for AaB, set med mine fanbriller. Og jeg synes som så mange andre også at der burde være billigere for familier og børn at komme på Aalborg Stadion.
Jeg er helt sikker på, at der vil komme mere end 4,6% flere børn på stadion, hvis man ændrer de nuværende priser på 155,- for en siddeplads til 25,-.
Om det økonomisk vil give overskud er jeg ikke sikker på, men man kunne vælge at se det som en investering for at sikre at man også har et tilskuergrundlag om 15-20 år.
AaB henvender sig til mange forskellige kundesegmenter, men deres nuværende tilbud til børnefamilier er ikke ret attraktivt. 285,- (1 voksen, 2 børn) i det yderste hjørne bag mål eller klods op af buret med udebanefans (ikke lige der jeg ville placere en børnetribune!!) eller 465,- på langsiden. De penge kan man altså få meget underholdning for andre steder.
Jeg er ikke uenig, som sådan. Jeg vil dog nævne, at i sidste sæson steg OB's tilskuerstal med 7% i forhold til året før, uden at man kan sige klubben klarede sig specielt godt. Så jeg synes måske godt man kan lægge en vis værdi i det begrænsede tilskuerantal, når nu resultaterne i år er nogenlunde på linje med sidste år, for OB's vedkommende. Så jeg kan ikke se hvilke faktorer der skulle gøre, at et løft på 4,6% ikke kan bruges til noget som helst. Og hvis du virkelig mener at der så mange faktorer der spiller ind, så er det vel også livsfarligt at halvere billetpriser, hvis man vitterligt ikke ved om det giver markant flere tilskuere, og om der i stedet bliver en negativ økonomisk effekt af det.larsdahl skrev:Nu antager du jo her, at OBs tilskuertal havde været konstant, hvis de ikke havde ændret billetpriser, men det kan du jo ikke vide. Det kunne jo godt være at OBs tilskuertal var faldet 25% pga andre faktorer (vejr, spilletidspunkt, sportslig success,...), hvis de ikke havde sat priserne ned og så ser regnestykket pludselig fornuftigt ud for OB... Det er en umulig analyse at lave.Frygah skrev:Jeg er ikke uenig i at billigere billetpriser vil være et godt træk for AaB, set med mine fanbriller. Og jeg synes som så mange andre også at der burde være billigere for familier og børn at komme på Aalborg Stadion.
Jeg er helt sikker på, at der vil komme mere end 4,6% flere børn på stadion, hvis man ændrer de nuværende priser på 155,- for en siddeplads til 25,-.![]()
Om det økonomisk vil give overskud er jeg ikke sikker på, men man kunne vælge at se det som en investering for at sikre at man også har et tilskuergrundlag om 15-20 år.
AaB henvender sig til mange forskellige kundesegmenter, men deres nuværende tilbud til børnefamilier er ikke ret attraktivt. 285,- (1 voksen, 2 børn) i det yderste hjørne bag mål eller klods op af buret med udebanefans (ikke lige der jeg ville placere en børnetribune!!) eller 465,- på langsiden. De penge kan man altså få meget underholdning for andre steder.
Jeg skal igen sige, at jeg ikke er imod lavere billetpriser, og slet ikke til børn. Det er jeg faktisk meget begejstret for, og det er også noget jeg har slået på tromme for det regi jeg har kunnet gøre det i, men jeg tror det er vigtigt at vi holder os for øje at selv om det er vigtigt at sikre et tilskuergrundlag om 15-20 år, så er den økonomiske situation her og nu vigtigere, for er der ikke klarhed over dette, er det andet mere eller mindre ligegyldigt.
Og hvis vi vitterligt ikke ved (hvilket du jo også selv pointerer) hvad effekten vil være ved billigere billetter, så er det da noget af et gamble i vores nuværende position? Der vil jeg måske vente og lige følge den økonomiske udvikling, før min klub kaster sig over halvering af indtægter fra billetpriser på stadion.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- Køllen I Møllen
- Allstar

AaB må aldrig nogensinde begynde at dumpe priserne så voldsomt som OB har gjort. Det er ren kamikaze. Jeg kan slet, slet ikke forstå at OB har gjort det. Man kan jo ikke skrue prisen op igen uden at folk bliver væk.
AaB skal bare få fjernet det tåbelige gebyr og få sat gang i noget tilbud til børnefamilier. Og så overveje om prisen muligvis skulle sættes 10-15kr ned (det er jeg ikke sikker på den skal).
AaB skal bare få fjernet det tåbelige gebyr og få sat gang i noget tilbud til børnefamilier. Og så overveje om prisen muligvis skulle sættes 10-15kr ned (det er jeg ikke sikker på den skal).
Janteloven eksisterer IKKE!
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Det ville være oplagt at gå på stadion hver 2. weekend hele familien, siger du. Hvor reelt er det udsagn - hvis du skal være bund-ærlig? Hvis vi antager, at prisen for en søndag på stadion var helt den samme som i Zoo (som tilsyneladende forhindrer fulde huse til AaB's kampe).Sovi skrev:Det er alt for dyrt at gå på stadion.![]()
Få nu nogle børnepriser!
Vil din kone/kæreste gerne bruge hver 2. lørdag/søndag/mandag aften på stadion, som du antyder?
Jeg kender slet ingen, hvis kone gider tage med til fodbold. Bevares, de bliver da slæbt med i ny og næ, men det er da fordi, han håber på et blæs ved at tage konen med ud.
Prissammenligningen med f.eks. zoo er i øvrigt som at sammenligne pærer og bananer, for hvis zoo kun havde åbent 17 dage om året, skulle der knageme også betales ved kasse 1 i stor stil.
Enig
siddeplads
135 for voksen
95 for børn/pensionist
voksen + 2 børn = 300
ståplads
105 voksen
60 kr børn/studerende/pensionist
voksen + 2 børn = 200 kr
sæsonkort siddeplads voksen/barn
1350 kr / 950 kr
sæsonkort stå voksen/barn
1050 kr / 600 kr
Ved at købe som student til alle kampe koster det 960 kr. lidt billigere end sæsonkort, men med sæsonkort får du dog ekstra hjemmekampe i pokal og forkøbsret på europa.
Et forslag
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
siddeplads
135 for voksen
95 for børn/pensionist
voksen + 2 børn = 300
ståplads
105 voksen
60 kr børn/studerende/pensionist
voksen + 2 børn = 200 kr
sæsonkort siddeplads voksen/barn
1350 kr / 950 kr
sæsonkort stå voksen/barn
1050 kr / 600 kr
Ved at købe som student til alle kampe koster det 960 kr. lidt billigere end sæsonkort, men med sæsonkort får du dog ekstra hjemmekampe i pokal og forkøbsret på europa.
Et forslag
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Måske ikke konen hver gang, men i hvert fald sønnike + en eller to af hans klassekammerarter.jernskjorten skrev:Det ville være oplagt at gå på stadion hver 2. weekend hele familien, siger du. Hvor reelt er det udsagn - hvis du skal være bund-ærlig? Hvis vi antager, at prisen for en søndag på stadion var helt den samme som i Zoo (som tilsyneladende forhindrer fulde huse til AaB's kampe).Sovi skrev:Det er alt for dyrt at gå på stadion.![]()
Få nu nogle børnepriser!
Vil din kone/kæreste gerne bruge hver 2. lørdag/søndag/mandag aften på stadion, som du antyder?
Jeg kender slet ingen, hvis kone gider tage med til fodbold. Bevares, de bliver da slæbt med i ny og næ, men det er da fordi, han håber på et blæs ved at tage konen med ud.
Prissammenligningen med f.eks. zoo er i øvrigt som at sammenligne pærer og bananer, for hvis zoo kun havde åbent 17 dage om året, skulle der knageme også betales ved kasse 1 i stor stil.
Stadion er i direkte konkurrence med zoo - det er familieunderholdning. Det har du åbenbart utrolig svært ved at tro på?
Prishoppet til stadion er bare for stort, til at vi er der hver gang. Og for øvrigt til at vi også bare uden videre inviterer klassekammerater med.
Det er et valg -og et fravalg, hver gang vi som familie laver noget sammen, og prisen spiller da afgjort en rolle.
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Sovi skrev:Måske ikke konen hver gang, ...jernskjorten skrev:...
...
Bortset fra det, synes jeg at I har gang i en interessant debat - for marginaltilskueren er Stadion blot endnu en mulighed på linje med zoo, bio, Fårup osv. osv., og derfor spiller prisen en vis rolle. Selv om de fleste af os herinde synes at AaB er så rasende interessant at prisen er mindre vigtig, så er der (desværre) et stort flertal af nordjyder der ikke har det på den måde.
Lindmark / Vendelbokartellet
Jeg vil godt lige indskyde at OB pt. ligger 9,9% over sidste sæsons gennemsnit på 7.320 - dette var et fald på 3,2% ift. 11/12.
10/11: 8.650
11/12: 7.562 -12,6%
12/13: 7.320 -3,2%
13/14: 8.042 +9,9%
kilde: http://www.superstats.dk/tilskuere/?vis ... 013%2F2014" onclick="window.open(this.href);return false;
Ved ikke hvor de andre tal er fra...
10/11: 8.650
11/12: 7.562 -12,6%
12/13: 7.320 -3,2%
13/14: 8.042 +9,9%
kilde: http://www.superstats.dk/tilskuere/?vis ... 013%2F2014" onclick="window.open(this.href);return false;
Ved ikke hvor de andre tal er fra...
Aalborg BK 1885!
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
OK, så 2 voksne med 2 børn blev til 1 far med 1-3 børn. :-) Og fruen bliver hjemme. Ved godt, at jeg er meget firkantet nu, men der er jo forskel på, om familien tager i zoo sammen, eller om far, søn + venner tager på stadion - sådan rent socialt. Grunden til, at jeg understreger dette, er at jeg lidt tror, at prisen bliver brugt som undskyldning for, at man ikke er der. For reelt har man egentlig bare mere lyst til at tage i zoo med konen og ungerne end at tage på stadion, mens konen bliver hjemme.Sovi skrev:Måske ikke konen hver gang, men i hvert fald sønnike + en eller to af hans klassekammerarter.
Stadion er i direkte konkurrence med zoo - det er familieunderholdning. Det har du åbenbart utrolig svært ved at tro på?
Prishoppet til stadion er bare for stort, til at vi er der hver gang. Og for øvrigt til at vi også bare uden videre inviterer klassekammerater med.
Det er et valg -og et fravalg, hver gang vi som familie laver noget sammen, og prisen spiller da afgjort en rolle.
Det er min opfattelse, og som Lindmark også påpeger herover, er problemet måske lidt, at en sæsonkortholder som mig ikke forstår mekanismen hos "marginal-tilskueren", herunder betydningen af prisen.
I øvrigt: Til en almindelig kamp kan du tage sønnike og 2 kammerater med for 365 kr. på familietribunen bag mål - hvilket er ca. 260 kr. billigere end dit oprindelige regnestykke. Men hvad tænker du om det? Er pladserne for dårlige, eller er det stadig for dyrt? (spørger af oprigtig nysgerrighed).
Jeg er dog enig i, at gebyret skal væk, og at der skal være børnepris uanset hvilken tribune vi taler om. Om priserne skal ned over hele linjen ved jeg ikke. Jeg forstår godt, hvis AaB er bange for, at prisnedsættelser ikke ændrer noget som helst på tilskuertallet, hvis vi taler nedsættelser på 10-20-30 kr. for en voksen. Og i sidste ende handler det om at finde den pris, der giver mest på bundlinjen. Ikke at fylde stadion for enhver pris. Sådan er det bare.
Inden folk kloger sig for meget over prisniveauet - er der så nogen, der ved, hvad AaB betaler pr. tilskuer til kommunen?
Eksempelvis har DBU i en tidligere aftale betalt over 150 kr. pr. tilskuer til landskampe i Parken, og så er det jo klart at man ikke bare kan sætte prisen ned til 100 kr. for at fylde stadion. Jeg er overbevist om at AaB har samme problem - det skulle ikke undre mig om vi betaler i hvert fald 40-50 kroner pr. tilskuer. Men dét tal er jo helt afgørende for at have en fornuftig diskussion om emnet.
Eksempelvis har DBU i en tidligere aftale betalt over 150 kr. pr. tilskuer til landskampe i Parken, og så er det jo klart at man ikke bare kan sætte prisen ned til 100 kr. for at fylde stadion. Jeg er overbevist om at AaB har samme problem - det skulle ikke undre mig om vi betaler i hvert fald 40-50 kroner pr. tilskuer. Men dét tal er jo helt afgørende for at have en fornuftig diskussion om emnet.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Good pointe. Mindes at vi for nogle faa aar tilbage jf. en undersoegelse havde den dyreste aftale af alle minus FCK og Broendby. Det var dog ikke opgjort per. tilskuer, men som en samlet aarlig udgift. Har forsoegt at google det frem, men forgaeves.Yankee skrev:Inden folk kloger sig for meget over prisniveauet - er der så nogen, der ved, hvad AaB betaler pr. tilskuer til kommunen?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus