Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af thomasjn » 3. mar 2014, 09:37

FlæskeFrank skrev:Jeg bemærkede at DiscoGlen i morgentv overhovedet ikke nævnte os som titelbejlere.

Måske havde han bare gårsdagens kamp i baghovedet, men tankevækkende alligevel.

I øvrigt kan det ikke overraske FCK, at Busk ikke er bedre. Han fik også kampe i maj sidste år og var ikke bedre. Fatter ikke at de bliver ved med at se et lys i ham.
Nu kom jeg til at slå over på TV3+ igår aftes da jeg så på Livescore, at FCM var ved at splitte FCK ad. Efterfølgende i Oneside snakkede han faktisk meget om respekt for AaB.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 3. mar 2014, 09:39

Kristian Bach Bak udtalte også at hvis vi spiller som vi gjorde mod AGF, så bliver vi meget meget farlige.
1 2 3 Jimmy er en mur!

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 17. mar 2014, 16:41

hvordan er det med vinderen af SL?? er det direkte CL?? det står der b.la. på bold.dk mener bare jeg har hørt at sidste år var sidste gang med direkte kval.
hvordan er det hvis det ikke er sådan, så må det vel være 4 runde af CL kval.
og så må 2 pladsen være 3 CL kval runde.
lynge er gud!

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 17. mar 2014, 16:53

12mand skrev:hvordan er det med vinderen af SL?? er det direkte CL?? det står der b.la. på bold.dk mener bare jeg har hørt at sidste år var sidste gang med direkte kval.
hvordan er det hvis det ikke er sådan, så må det vel være 4 runde af CL kval.
og så må 2 pladsen være 3 CL kval runde.
viewtopic.php?f=1&t=15606&start=180" onclick="window.open(this.href);return false;
Hair is not a right: it´s a privilege!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2014, 09:08

Hvis man kigger på FCM, AaB og FCK og de kommende tre runder sidste år, så vandt de tilsammen 1(!) kamp. Mon ikke de gør lidt bedre i år i runde 23-25.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2014, 17:39

FCN spiller noget bedre end jeg frygtede. De kan sagtens tage point på FCM i dag, de burde nok endda være foran nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. mar 2014, 18:18

jonas386 skrev:FCN spiller noget bedre end jeg frygtede. De kan sagtens tage point på FCM i dag, de burde nok endda være foran nu.
Synes egentlig ikke FCN har været så gode, men i stedet været noget sløset med det overtag, de har haft mod et FCM-hold som er til at tale med.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 22. mar 2014, 18:41

Sauer skrev:
jonas386 skrev:FCN spiller noget bedre end jeg frygtede. De kan sagtens tage point på FCM i dag, de burde nok endda være foran nu.
Synes egentlig ikke FCN har været så gode, men i stedet været noget sløset med det overtag, de har haft mod et FCM-hold som er til at
tale med.

Og nu er de sgu foran i Herning (krydser finger !!)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2014, 18:41

Sauer skrev:
Synes egentlig ikke FCN har været så gode, men i stedet været noget sløset med det overtag, de har haft mod et FCM-hold som er til at tale med.
Det er rigtigt de ikke har spillet super godt, men med deres statistisk på udebane in mente, så havde det slet ikke undret mig hvis FCM havde taget den med 2, eller sådan.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. mar 2014, 18:54

jonas386 skrev:
Sauer skrev:
Det er rigtigt de ikke har spillet super godt, men med deres statistisk på udebane in mente, så havde det slet ikke undret mig hvis FCM havde taget den med 2, eller sådan.
FCN bryder sig ikke om andre underlag end kunstgræs og strandvej, så havde egentlig forventet det samme. Det var lige så meget for notere, at det ikke engang var FCNs fortjeneste, at FCM har været ganske lidt skræmmende i dag.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. mar 2014, 18:55

Jeg tror stadig FCK napper guldet. Det har jeg ment hele vejen.
Men det ser spændende ud!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 22. mar 2014, 18:56

Gummiben?? :danmarkfan:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2014, 19:09

Jeg er slet ikke uenig i at FCK sagtens kan nå at komme fra baghjul, men hvis man ser på deres spil indtil nu er der ikke meget der tyder på de skulle gå amok og hente super mange point her til sidst. Jeg tror faktisk BIF ender over FCK, men hvor det så lige præcis bliver ved jeg ikke.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. mar 2014, 19:21

Jeg tror faktisk "finalen" i Aalborg har givet FCM et lille knæk. :D

Dermed ikke sagt at AaB er favorit eller færdige med at tabe superligakampe. Først og fremmest er FCM og FCK er favoritter til DM.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 22. mar 2014, 21:05

Jeg bryder mig slet ikke om Aabechs kommentar her! Det lyder helt klar som noget, der blev sagt om et andet jysk hold for 6 år siden!

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 244809.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 22. mar 2014, 21:09

Guldkampen er virkelig spændende. Pt. synes jeg ikke, at man kan pege på nogen favorit, fordi ingen hold ser ud til at have evnen til at vinde kampe, hvis de udvikler sig på deres præmisser.

Midtjylland ser svage ud, når de ikke har held med at det store fysiske pres, de kan lægge, er nok. Heri inkluderet dødbolde. Vi har også store problemer, når vi møder hold, hvor vores tekniske pasningsspil og stærke omstillingsspil ikke kører, fordi vi netop ikke kan lægge noget fysisk pres på. Og vores dødbolde er jo bare én stor lol. FCK står lidt med det samme problem som Midtjylland.

Hvis vi taber i morgen (og det kan sagtens ske, fordi SønderjyskE, som flere har nævnt, slet ikke har fået som fortjent i foråret), og FCK samtidig vinder, er det for alvor åbent igen. Brøndby bør have for langt op, når de skal passere tre hold, men man skal nok ikke helt afskrive dem.

Lige meget hvem der ender med at trække det længste strå, så vil 13/14-sæsonen stå som en sæson, hvor mesterskabet var overordentligt billigt til salg.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 23. mar 2014, 06:38

Kenneth K skrev:...
Lige meget hvem der ender med at trække det længste strå, så vil 13/14-sæsonen stå som en sæson, hvor mesterskabet var overordentligt billigt til salg.
Kan vi ikke godt holde op med at bruge den kommentar. Syntes simpelthen det er noget vrøvl - og lige netop i år har den da netop ikke været "billigt til salg", da der har været flere hold der har bejlet til den gennem hele sæsonen, og ingen af midter/bund holdene har været nemme point. Skal man endelig snakke om billigt til salg, så skal man da bruge det om de år hvor FCk slår cruise-control til og skøjter endnu et mesterskab hjem på rutinen fordi de lige har lidt flere kroner at bruge end deres modstandere....

Det hold der vinder mesterskabet i år har måttet kæmpe hårdt for det og vise stabilt spil på trods af stort pres. Det er squ ikke billigt, men en rigtig flot præstation....
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 23. mar 2014, 06:45

Frank Buck skrev:
Det hold der vinder mesterskabet i år har måttet kæmpe hårdt for det og vise stabilt spil på trods af stort pres. Det er squ ikke billigt, men en rigtig flot præstation....
Det er rigtigt, men...

Intet hold har været suværent i år, og det aflæses også tydeligt på pointgennemsnittet, som det ser ud nu. Der skal ikke mange sejre og point til at vinde i år. Derfor kalder jeg det billigt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 23. mar 2014, 07:43

Kenneth K skrev:
Frank Buck skrev:
Det er rigtigt, men...

Intet hold har været suværent i år, og det aflæses også tydeligt på pointgennemsnittet, som det ser ud nu. Der skal ikke mange sejre og point til at vinde i år. Derfor kalder jeg det billigt.
Nej netop, alle hold ligger på nogenlunde lige niveau, og det gør det ekstra svært. Hvis Chelsea, Man City eller Liverpool vinder PrL, er det så også billigt til salg? Der er jo ikke et suverænt hold i PrL i år!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 23. mar 2014, 08:10

doukas skrev:
Kenneth K skrev:
Frank Buck skrev:
Det er rigtigt, men...

Nej netop, alle hold ligger på nogenlunde lige niveau, og det gør det ekstra svært. Hvis Chelsea, Man City eller Liverpool vinder PrL, er det så også billigt til salg? Der er jo ikke et suverænt hold i PrL i år!
Hvis du gad gøre dig ulejligheden at tjekke tabellen i Premier Leauge, ville du se, at topholdene er noget mere stabile end topholdene i Superligaen.

Besvar