Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af alithebeast » 23. mar 2014, 16:00

MHJ skrev:Jeg kan - uden at have set maalene igen - ikke se at det tydeligt er Thelanders maal andet end det sidste (og heller ikke mod AGF som en naevner). Syntes sgu han har gjort det godt udover det sidste maal. Vi staar med en meget hoej forsvarskaede, og vi mangler den fart Lasse gav os, hvilket goer at vi er saarbare overfor de der lange bolde af den slags de scorede paa i dag.
Thelander slipper sin direkte modstander ved mål nummer 1, 2 og 3. Thelanders enste force er, at han er stor, så det er direkte ringe, at han slipper i de fysiske dueller!
Hader København!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. mar 2014, 16:00

MHJ skrev:Jeg kan - uden at have set maalene igen - ikke se at det tydeligt er Thelanders maal andet end det sidste (og heller ikke mod AGF som en naevner). Syntes sgu han har gjort det godt udover det sidste maal. Vi staar med en meget hoej forsvarskaede, og vi mangler den fart Lasse gav os, hvilket goer at vi er saarbare overfor de der lange bolde af den slags de scorede paa i dag.
Ja, vist det er godt forsvarspil at stå og beundre hans dirkte modspiller tænker: hey, returbold , den hætter jeg da lige ind...ja så skal han da have stor ros.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 23. mar 2014, 16:00

Kristian skrev:Forskellen fra tidligere er bare at vi ikke falder igennem i dag. Vi spiller jo okay og skaber sq der der skal til. Thelander laver en kæmpe fejl og koster så. Ellers er det hele holdet så sejler i 3 min i første halvleg.

Effektivitet til forskel!!
Enig. Spillet var ok. Men hvor kunne vi godt have brugt Dalsgaards speed ude på fløjen i dag. Håber, at han snart er klar.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 23. mar 2014, 16:01

En kamp som forløb akkurat som jeg havde frygtet. Jeg håber at vi tager de få gode ting med til de næste par topkampe - eks at vores pasninger i momenter er klasse.

Pippo
Superliga
Superliga
Geografisk sted: København

Indlæg af Pippo » 23. mar 2014, 16:02

Man begynder at se et mønster... Var det ikke sidste sæson, vi gjorde næsten alt for at få Brøndby ned ved at sætte point til mod alle bundholdene? Vi har nu tabt til de tre nederste hold. Slagelse har vi endda kun formålet at få ét point mod over to kampe...

Indsatsen var ellers okay i dag. Man ser dog lidt af den manglende bredde på holdet i form af Toft og Wichman.
Og så Thelander... Uha, uha, hvad laver han dog ved 3-2 målet??!
Men bliver københavnerne sat på plads næste weekend, så kan jeg godt overleve dagens nederlag. Tror stadig, at Fck og Brøndby er større konkurrenter end de sorte fra Herning.

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 23. mar 2014, 16:03

Thelander spiller ikke sin bedste kamp, nej, men det handler sgu mere om deres effektivitet end vores koks.

Og så er det godt nok godt, vi fik Curth på banen i 20 minutter, han kunne tabe kampen få os, så vi har en prügelknabe.
Provst i Brovst skrev:AaB spillede jo ikke dårligt, tværtimod, problemet er jo at vores forsvar mega kikser samt vores angreb ikke kan score mere på trods af KÆMPE spilovertag. Salgt af Lasse og Nicklas koster nu.

Jeg vil ALDRIG se fcm legenden Curth på banen igen

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. mar 2014, 16:03

Så fordi Thelander har en dårlig kamp i dag så skal han pilles ud af kampen. Mig bekendt er det idioti at tage en forsvarsspiller ud når man er bagud.

Godt nok en tillid det vil vise fra Kents side hvis det var tilfældet!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. mar 2014, 16:04

alithebeast skrev:
Thelander slipper sin direkte modstander ved mål nummer 1, 2 og 3. Thelanders enste force er, at han er stor, så det er direkte ringe, at han slipper i de fysiske dueller!
Han er ok i foederne, god i opspillet, i hovedspillet, er hurtigere end tredjevalget. Han kunne vaere mere rolig, og finde bedre sammen med KEP. Og saa er han ikke vildt imponerende fysisk. Men at han skulle vaere bedre end Kasper P, kan jeg ikke se.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 23. mar 2014, 16:05

Mr. Larsen skrev:
alithebeast skrev:
Mr. Larsen skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Vi må bare indse at AaB ikke kan spille når der er pres på dem. Vi har set det utallige gange indenfor de sidste sæsoner; lige så snart der er noget på spil så falder vi igennem.
100 % enig, når det gælder så fucker vi op.

Og det starter helt ude på bænken Hr. Nielsen !!
Thelander spiller uden evne og forstand, det kan ALDRIG blive Kents skyld.
tilgengæld kan idioten la vær med at hive en rygende skarp Spalvis ud og istedet sætte evig uskarpe Curth på banen !

Kasper Pedersen burde vel også ha været skiftet ind allerede efter sønderjyske 2 mål, det kan ikke passe Thelander får så lang snor når dummer sig så meget.

2 mål af Bechmann siger jo alt, manden er komplet boldmongol og vi får ham til at se ud som ren verdensklasse... det er bare ikke godt nok !
Arh. Bechmann har vel været topscorer i ligaen og spiller flere kampe i Bundesligaen end Jönsson, så helt uden evner kan han altså ikke være.

At du skriger Kent op til at være idiot fortæller, at idioten er dig selv. :)
Hader København!

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 23. mar 2014, 16:05

Større idioti at tage ham ud, hvis AaB førte

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. mar 2014, 16:06

Én ting blev i den grad kampafgørende: Indskiftningen af Curth. Hans giga afbrænder kunne have lukket kampen. Derefter leverede han ikke andet end fire fejlafleveringer og generelt en sænkning af tempoet. Han burde stå langt efter Toft og Frederiksen i køen.

Har han i øvrigt spillet nok kampe for os til, at han får tilskrevet en eventuel medalje, hvis vi måtte få sådan en? Det har han vel for Ikast.
Fodbold skal ses med hjertet!

Pagerbo
1. div
1. div

Indlæg af Pagerbo » 23. mar 2014, 16:06

Kristian skrev:Så fordi Thelander har en dårlig kamp i dag så skal han pilles ud af kampen. Mig bekendt er det idioti at tage en forsvarsspiller ud når man er bagud.

Hvis det også var tilfældet skulle KEP havde været skiftet ud mange gange.
Og hvis nu Curth havde scoret havde han været dagens mand

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 23. mar 2014, 16:07

Kristian skrev:Så fordi Thelander har en dårlig kamp i dag så skal han pilles ud af kampen. Mig bekendt er det idioti at tage en forsvarsspiller ud når man er bagud.

Jeg mener faktisk ikke, at det kun er i dag. Men det vi ser nu ved Thelander, er hans manglende rutine. Det vil give kampe af Thelander, som vi har set i foråret.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 23. mar 2014, 16:10

alithebeast skrev:
Mr. Larsen skrev:
alithebeast skrev:
Mr. Larsen skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Vi må bare indse at AaB ikke kan spille når der er pres på dem. Vi har set det utallige gange indenfor de sidste sæsoner; lige så snart der er noget på spil så falder vi igennem.
100 % enig, når det gælder så fucker vi op.

Og det starter helt ude på bænken Hr. Nielsen !!
Thelander spiller uden evne og forstand, det kan ALDRIG blive Kents skyld.
tilgengæld kan idioten la vær med at hive en rygende skarp Spalvis ud og istedet sætte evig uskarpe Curth på banen !

Kasper Pedersen burde vel også ha været skiftet ind allerede efter sønderjyske 2 mål, det kan ikke passe Thelander får så lang snor når dummer sig så meget.

2 mål af Bechmann siger jo alt, manden er komplet boldmongol og vi får ham til at se ud som ren verdensklasse... det er bare ikke godt nok !
Arh. Bechmann har vel været topscorer i ligaen og spiller flere kampe i Bundesligaen end Jönsson, så helt uden evner kan han altså ikke være.

At du skriger Kent op til at være idiot fortæller, at idioten er dig selv. :)
Bechmann har haft en god sæson i ligaen thats it, han har ikke været noget ekstra ordinært siden han kom hjem fra tyskland, og var det faktisk heller ikke i Tyskland. Han fik en pæn del kampe for bundholdene i bundesligaen og tophold i 2 bundesliga.

Faktum er at vores forsvar gør ham bedre end han er idag, og det er ikke godt nok.

Kent skal reagerer når tingene ikke fungerer, det hjælper hverken Thelander eller holdet at holde ham på banen når de gang på gang spiller ham rundtosset idag, det havde været bedre med Kasper på banen.

Og Spalvis skulle naturligvis aldrig havde været trukket ud med den træfsikkerhed han viste idag.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 23. mar 2014, 16:10

MHJ skrev:
alithebeast skrev:
Han er ok i foederne, god i opspillet, i hovedspillet, er hurtigere end tredjevalget. Han kunne vaere mere rolig, og finde bedre sammen med KEP. Og saa er han ikke vildt imponerende fysisk. Men at han skulle vaere bedre end Kasper P, kan jeg ikke se.
Det er jo just præcis DET, jeg siger. Jeg ser Kasper P som værende en bedre fodboldspiller end Thelander, og desuden mindst lige så kompetent i det fysiske spil.

Kasper P har så meget potentiale, fordi han er så dygtig med fødderne og rigtig dygtig til at placere sig på banen, han skal ind istedet for Thelander. Thelander er boldmongol, men han er dog høj.
Hader København!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2014, 16:13

Idioter, boldmongoler, korrupte...

Det er mildest talt beskæmmende at læse, hvad vores egne spillere og trænere skal stå model til. Og næste uge sidder I og hylder dem, som blomsten af fodbold-Danmarks ungdom.

Tænk jer dog lidt om, inden I trykker send.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 23. mar 2014, 16:15

alithebeast skrev:
MHJ skrev:
alithebeast skrev:
Det er jo just præcis DET, jeg siger. Jeg ser Kasper P som værende en bedre fodboldspiller end Thelander, og desuden mindst lige så kompetent i det fysiske spil.

Kasper P har så meget potentiale, fordi han er så dygtig med fødderne og rigtig dygtig til at placere sig på banen, han skal ind istedet for Thelander. Thelander er boldmongol, men han er dog høj.
Thelander er ikke en boldmongol. Han har jo talentet, hvilket han har vist i andre kampe, men det er altså ikke nemt, at skulle tage over efter Lasse. Jeg mener dog, ar Kasper skal have muligheden i næste kamp. Det tjener både Thelander og holdet.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 23. mar 2014, 16:19

Den kamp måtte jo komme på et tidspunkt, hvor alt stort set gik imod. Det sker sjældent at vi brænder så mange chancer og modstanderne scorer på stort set alt hvad de rører. Deres første mål lugtede også af offside. Men bechmann og skender gjorde ondt på os, og så kunne vi ikke udnytte chancerne.

Men ingen har jo sagt vi er mesterskabsfavoritter, selvom vi spiller fint i dag så mangler vi noget skarphed, og det må vi forvente med så unge spillere vi render rundt med. Uanset er der jo intet der bliver afgjort i dag, vi kan stadig spille os ind i mesterskabskampen mod fck.

Men før det venter der en næsten lige så vigtig kamp i pokalen, der skal knokles imod horsens i den første kamp.

Det positive fra i dag må være at Spalvis er begyndt at lyne, der er krummer i den knægt, ja og så det at vi skaber chancerne.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. mar 2014, 16:20

Vi har ikke tabt siden oktober, så folk har nok siddet med mange ord de plejer at bruge når AaB spiller :-)

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 23. mar 2014, 16:22

VI må erkende at vi ikke har klassen til at tage et mesterskab, i en season hvor det ellers var gode muligheder for det. Kampe som disse SKAL bare vindes, hvis man vil have det mesterskab, med gode takter, formåede vi det ikke. Vi spillede i store perioder en god kamp, men ueffektivitet, og uskarpe angribere (tak curt..) gør vi ikke magter at tage det sidste skidt, som så mange gange i AaBs historie bliver det en lige ved og næsten, typisk AaB..

FCK vinder deres næste 2 kampe og pludselig så 1-2 og 3 pladsen svær at tage.. Brøndby kommer også med god momemtum... Jeg er bange for vi nu falder sammen...

Besvar