Enig. Man savner jo ikke AK, men mere Dalsgaard. De må dog begge snart blive klar igen. Vores nye færing er også skadet, men vi ved jo ikke, hvad han kan give holdet.DEG skrev:Den kamp måtte jo komme på et tidspunkt, hvor alt stort set gik imod. Det sker sjældent at vi brænder så mange chancer og modstanderne scorer på stort set alt hvad de rører. Deres første mål lugtede også af offside. Men bechmann og skender gjorde ondt på os, og så kunne vi ikke udnytte chancerne.
Men ingen har jo sagt vi er mesterskabsfavoritter, selvom vi spiller fint i dag så mangler vi noget skarphed, og det må vi forvente med så unge spillere vi render rundt med. Uanset er der jo intet der bliver afgjort i dag, vi kan stadig spille os ind i mesterskabskampen mod fck.
Men før det venter der en næsten lige så vigtig kamp i pokalen, der skal knokles imod horsens i den første kamp.
Det positive fra i dag må være at Spalvis er begyndt at lyne, der er krummer i den knægt, ja og så det at vi skaber chancerne.
Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
-
jensemand57
- Allstar

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Ak ja så kender man AaB igen. Lige så snart der står noget på spil fucker vi det op...
Utrolig bittert og et fuldstændig unødvendigt nederlag. I perioder spillede vi rigtig godt og vi skabte mange chancer. Grotesk nederlag, men desværre var vi slet ik kyniske nok.
Det positive fra kampen er at vi igen skabte mange chancer på udebane. Derudover tror jeg virkelig at det fremadrettet gavner Spalvis, at han endelig kom på tavlen.
Nu skal man passe på med at drage paraleller, men jeg synes at vi på udebane er Danmarks svar på Liverpool. Vi spiller meget underholdende og chanceskabende, men uha hvor sejler forsvaret for vildt når vi spiller på udebane.
Jeg tilslutter mig kritikken af Thelander. Jeg synes slet ik at han har grebet chancen og han har kostet eller været tæt på at koste mål i hver eneste kamp vi har spillet i foråret. Det er ik godt nok. Håber at Kasper P. får chancen på onsdag (Kasper P. virker dejlig rolig, der er noget "René Henriksen" over ham).
Utrolig bittert og et fuldstændig unødvendigt nederlag. I perioder spillede vi rigtig godt og vi skabte mange chancer. Grotesk nederlag, men desværre var vi slet ik kyniske nok.
Det positive fra kampen er at vi igen skabte mange chancer på udebane. Derudover tror jeg virkelig at det fremadrettet gavner Spalvis, at han endelig kom på tavlen.
Nu skal man passe på med at drage paraleller, men jeg synes at vi på udebane er Danmarks svar på Liverpool. Vi spiller meget underholdende og chanceskabende, men uha hvor sejler forsvaret for vildt når vi spiller på udebane.
Jeg tilslutter mig kritikken af Thelander. Jeg synes slet ik at han har grebet chancen og han har kostet eller været tæt på at koste mål i hver eneste kamp vi har spillet i foråret. Det er ik godt nok. Håber at Kasper P. får chancen på onsdag (Kasper P. virker dejlig rolig, der er noget "René Henriksen" over ham).
-
jensemand57
- Allstar

Eller, så vinder vi næste kamp hjemme mod FCK og alt er skønt igen.gravballe skrev:VI må erkende at vi ikke har klassen til at tage et mesterskab, i en season hvor det ellers var gode muligheder for det. Kampe som disse SKAL bare vindes, hvis man vil have det mesterskab, med gode takter, formåede vi det ikke. Vi spillede i store perioder en god kamp, men ueffektivitet, og uskarpe angribere (tak curt..) gør vi ikke magter at tage det sidste skidt, som så mange gange i AaBs historie bliver det en lige ved og næsten, typisk AaB..
FCK vinder deres næste 2 kampe og pludselig så 1-2 og 3 pladsen svær at tage.. Brøndby kommer også med god momemtum... Jeg er bange for vi nu falder sammen...
Curth brænder, men han kommer trods alt frem til chancen. Thelander kostede nok et point i dag, men hvad med KEPs fuldstændigt sindsyge tværaflevering ved Sønderjyskes første mål. Eller man kunne pege på Ahlmans boldtab ved deres andet. I den anden ende missede Nikolaj Thomsen en chance, der var mindst lige så stor som Curths. Og der kan findes flere syndere, hvis vi vil. på bundlinjen vinder og taber man som et hold.
Jeg kunne dog godt tænke mig en forklaring fra Kent på udskiftningerne. Man tager en dobbelt målscorer ud og ændrer i 4-back-kæden på et tidspunkkt, hvor vi lige har udlignet, det giver ikke rigtig nogen mening for mig. Patrick spillede måske ikke sin bedste kamp, men han er lysår bedre på backen end Nikolaj Thomsen. Hvis man endelig vil bringe Wichmann i spil, kunne man skifte ham direkte med en på dagen ret svag Nikolaj Thomsen. Curths indhop virker underligt, man tager ikke en angriber ud, der lige har scoret, med mindre han er helt færdig. Jeg kunne måske have forstået det, hvis man havde ventet 10-15 minutter, men ikke lige efter en scoring.
Jeg kunne dog godt tænke mig en forklaring fra Kent på udskiftningerne. Man tager en dobbelt målscorer ud og ændrer i 4-back-kæden på et tidspunkkt, hvor vi lige har udlignet, det giver ikke rigtig nogen mening for mig. Patrick spillede måske ikke sin bedste kamp, men han er lysår bedre på backen end Nikolaj Thomsen. Hvis man endelig vil bringe Wichmann i spil, kunne man skifte ham direkte med en på dagen ret svag Nikolaj Thomsen. Curths indhop virker underligt, man tager ikke en angriber ud, der lige har scoret, med mindre han er helt færdig. Jeg kunne måske have forstået det, hvis man havde ventet 10-15 minutter, men ikke lige efter en scoring.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hold nu kæft, ham Spalvis bliver for vild hva?
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg har altid ment, at Thelanders evner med bolden var ringe. Han er langsom både i tanke og handling, og det ser man i dag..jensemand57 skrev:Thelander er ikke en boldmongol. Han har jo talentet, hvilket han har vist i andre kampe, men det er altså ikke nemt, at skulle tage over efter Lasse. Jeg mener dog, ar Kasper skal have muligheden i næste kamp. Det tjener både Thelander og holdet.alithebeast skrev:Det er jo just præcis DET, jeg siger. Jeg ser Kasper P som værende en bedre fodboldspiller end Thelander, og desuden mindst lige så kompetent i det fysiske spil.MHJ skrev:Han er ok i foederne, god i opspillet, i hovedspillet, er hurtigere end tredjevalget. Han kunne vaere mere rolig, og finde bedre sammen med KEP. Og saa er han ikke vildt imponerende fysisk. Men at han skulle vaere bedre end Kasper P, kan jeg ikke se.alithebeast skrev:Thelander slipper sin direkte modstander ved mål nummer 1, 2 og 3. Thelanders enste force er, at han er stor, så det er direkte ringe, at han slipper i de fysiske dueller!MHJ skrev:Jeg kan - uden at have set maalene igen - ikke se at det tydeligt er Thelanders maal andet end det sidste (og heller ikke mod AGF som en naevner). Syntes sgu han har gjort det godt udover det sidste maal. Vi staar med en meget hoej forsvarskaede, og vi mangler den fart Lasse gav os, hvilket goer at vi er saarbare overfor de der lange bolde af den slags de scorede paa i dag.
Kasper P har så meget potentiale, fordi han er så dygtig med fødderne og rigtig dygtig til at placere sig på banen, han skal ind istedet for Thelander. Thelander er boldmongol, men han er dog høj.
Hader København!
-
andreasaab89
- Allstar

Vi har spillet 5 kampe i dette forår og har lukket
2-0-2-0-3 mål ind.
Og det ene 0 var mod FCV som spillede uden angribere mod os.
Det gør mig altså noget utryg
Omvendt er det mega vigtigt at Spalvis får nettet 2 gange og især andet mål var et rigtigt boksspillermål. Det giver selvtillid og gør at målene nu kan komme på stimer forhåbentligt.
Men jeg er ikke en af dem der giver at tude og male fanden på vægen og sige at vi ikke fortjener at blive mestre etc. etc. fordi vi spiller en enkelt dårlig kamp defensivt med et par personlige fejl. Der var også et hav af ting i denne kamp som var meget positive. Kynismen er til forskel. Den kan vi ikke forvente vi har i hver eneste kamp.
Så at male fanden på væggen fordi Curth ikke lige scorer på sin mega chance og thelander dummer sig et par gange. Det er godt nok vildt.
2-0-2-0-3 mål ind.
Omvendt er det mega vigtigt at Spalvis får nettet 2 gange og især andet mål var et rigtigt boksspillermål. Det giver selvtillid og gør at målene nu kan komme på stimer forhåbentligt.
Men jeg er ikke en af dem der giver at tude og male fanden på vægen og sige at vi ikke fortjener at blive mestre etc. etc. fordi vi spiller en enkelt dårlig kamp defensivt med et par personlige fejl. Der var også et hav af ting i denne kamp som var meget positive. Kynismen er til forskel. Den kan vi ikke forvente vi har i hver eneste kamp.
Så at male fanden på væggen fordi Curth ikke lige scorer på sin mega chance og thelander dummer sig et par gange. Det er godt nok vildt.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
fuldstændigt enig - det er sørgeligt, - men desværre typisk for mange af disse såkaldte fans, som aldrig er på stadion, men bruger deres tid her på debatsiden til at opføre sig som idi.... hver gang tingene ikke går vores vej. Personhetz af værste skuffe på enkelte spillere - det er virkeligt godt gået og vidner om, at I er meget store mennesker.jernskjorten skrev:Idioter, boldmongoler, korrupte...
Det er mildest talt beskæmmende at læse, hvad vores egne spillere og trænere skal stå model til. Og næste uge sidder I og hylder dem, som blomsten af fodbold-Danmarks ungdom.
Tænk jer dog lidt om, inden I trykker send.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Flot angrebsspil, manglende skarphed. Spalvis scorede, og der skal nok komme flere. Hvad er det for noget Thelander? Det ka' jeg ik' li', og det skal aldrig ske igen. Skender er skarp. Hvordan kan du gøre det Curth? Det var da helt utroligt, at den kunne ryge over. Hvis den bare var prikket alle andre steder hen, så stod der pludselig 2-3, og så skulle SønderjyskE til at lave andet end at sende lange bolde mod KEP og Thelander, som ikke formår at dække Bechmann op eller være på dupperne til bolden er ude af spil, og så havde der stået tre point på kontoen.
Jeg tror stadig på en masse point, for en sådan uskarphed er ikke hverdagskost, og selvom jeg er ked af dette tab, så er jeg stadig optimist. Jeg tror også på tre point imod FCK, hvis Thelander og KEP er vågne, for FCK spiller ikke kun med lange bolde, så det er vel lettere at forholde sig til. Hellere det uforudsigelige end det forudsigelige.
God weekend.
Jeg tror stadig på en masse point, for en sådan uskarphed er ikke hverdagskost, og selvom jeg er ked af dette tab, så er jeg stadig optimist. Jeg tror også på tre point imod FCK, hvis Thelander og KEP er vågne, for FCK spiller ikke kun med lange bolde, så det er vel lettere at forholde sig til. Hellere det uforudsigelige end det forudsigelige.
God weekend.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
jensemand57
- Allstar

Enig. Man kan ikke forvente, at vi gå igennem foråret uden kampe som denne og uden nederlag. Det er bare, at se frem til næste kamp på torsdag i Horsens i pokalen og komme hjem med et godt resultat til returkampen. Derefter gælder det FCK hjemme. Dem snupper vi sgu.andreasaab89 skrev:Vi har spillet 5 kampe i dette forår og har lukket
2-0-2-0-3 mål ind.
Simpelthen utroligt at man kan spille så godt og så dårligt i en og samme kamp!!! Det er imponerende og deprimerende!!!
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Kommentatorene sagde at Dalsgaard og AK træner med fra i morgen (utroligt at de sådan følges ad. De må være bff's, eller så har Kanal 8 ikke fat i en skid), og det betyder vel en farlig indskiftning mod FCK. Lærkkert.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Han er også meget ung, og det kan man jo så vælge, om man vil tage med i sin bedømmelse.alithebeast skrev:Jeg har altid ment, at Thelanders evner med bolden var ringe. Han er langsom både i tanke og handling, og det ser man i dag..
-
frederikshavneren
- Allstar

Om ik andet så spiller vi nogle meget underholdende udekampe. Det er også derfor at jeg med et glimt i øjet tidligere skrev, at vi på udebane er Danmarks svar på Liverpool. Der sker noget offensivt og defensivt når vi stiller op på fremmed græs, men fremadrettet holder det ik at vi skal score minimum 3 mål for at vinde en udekamp.
Er der nogen der ved hvor mange kasser vi har lukket ind på udebane?
Vores hjørnespark var igen forfærdelige. Gad vide om det lykkes os at spille hele Superliga sæsonen uden at score efter hjørnespark. Vores harmløshed på hjørnespark må gøre os historisk dårlige allerede.
Før starten på forårssæsonen blev der stillet spørgsmålstegn ved duoen
KEP-Thelander. Jeg mener ikke at duoen fungerer og det er ikke kun bedømt ud fra dagens kamp.
Er der nogen der ved hvor mange kasser vi har lukket ind på udebane?
Vores hjørnespark var igen forfærdelige. Gad vide om det lykkes os at spille hele Superliga sæsonen uden at score efter hjørnespark. Vores harmløshed på hjørnespark må gøre os historisk dårlige allerede.
Før starten på forårssæsonen blev der stillet spørgsmålstegn ved duoen
KEP-Thelander. Jeg mener ikke at duoen fungerer og det er ikke kun bedømt ud fra dagens kamp.
-
frederikshavneren
- Allstar

Urutineret delvist ja, ung bestemt nej. Thelander er trods alt 21-22 år. Jeg kan ik huske hans eksakte alder.jernskjorten skrev:Han er også meget ung, og det kan man jo så vælge, om man vil tage med i sin bedømmelse.alithebeast skrev:Jeg har altid ment, at Thelanders evner med bolden var ringe. Han er langsom både i tanke og handling, og det ser man i dag..
- Gentleman Finn
- Allstar

Du er unuanceret i din kritik frederikshavneren, vi har en forsvarsspiller der skal slibes lidt til, og så vælger du at save ham ned. Han gjorde det fortræffeligt imod fcm og bechmann sparker jo alt ind i dag, det kunne lige så godt have været andre der lavede den fejl i dag.frederikshavneren skrev:Urutineret delvist ja, ung bestemt nej. Thelander er trods alt 21-22 år. Jeg kan ik huske hans eksakte alder.jernskjorten skrev:Han er også meget ung, og det kan man jo så vælge, om man vil tage med i sin bedømmelse.alithebeast skrev:Jeg har altid ment, at Thelanders evner med bolden var ringe. Han er langsom både i tanke og handling, og det ser man i dag..
Mht. kampen i dag så rammer Sønderjyske en dag, som så mange før, hvor de er kliniske og scorer på alt, men i dag spillede vi dog rent faktisk godt i forhold til mange af de andre kampe vi har tabt dernede gennem årene. Men så skal vi naturligvis udnytte flere af de chancer vi har, for vi skabte rigtig mange ud fra vores gode spil. Sådanne kampe her må vi forvente vi løber ind i ind i mellem, særligt med mange unge spillere, og det gjorde vi så i dag.
- jernskjorten
- Allstar

Hans fysiske alder er i og for sig ligegyldig. Jeg henviser til hans rutine og erfaring.frederikshavneren skrev:Urutineret delvist ja, ung bestemt nej. Thelander er trods alt 21-22 år. Jeg kan ik huske hans eksakte alder.
Nu fik han jo endelig kampen der gjorde, at han kunne komme med "se hvad jeg sagde"
Gad vide hvad for indlæg der kom her på siden da Lasse Nielden fik sine debutkampe
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Gad vide hvad for indlæg der kom her på siden da Lasse Nielden fik sine debutkampe
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
-
frederikshavneren
- Allstar

Jeg mener bestemt ik at jeg er unuanceret. Jeg er ik helt enig i at Thelander gjorde det fortræffeligt mod FCM. Han var igen meget tæt på at koste et fuldstændig tåbeligt mål pga. en håbløs aflevering (han har været tæt på at koste mål i næsten alle kampe pga. hasarderede afleveringer direkte til frie modstandere). Derudover havde han et par markeringsfejl, der kunne ha' kostet meget dyrt.Gentleman Finn skrev:Du er unuanceret i din kritik frederikshavneren, vi har et forsvarsspiller der skal slibes lidt til, og så vælger du at save ham ned. Han gjorde det fortræffeligt imod fcm og bechmann sparker jo alt ind i dag, det kunne lige så godt have været andre der lavede den fejl i dag.frederikshavneren skrev:Urutineret delvist ja, ung bestemt nej. Thelander er trods alt 21-22 år. Jeg kan ik huske hans eksakte alder.jernskjorten skrev:Han er også meget ung, og det kan man jo så vælge, om man vil tage med i sin bedømmelse.alithebeast skrev:Jeg har altid ment, at Thelanders evner med bolden var ringe. Han er langsom både i tanke og handling, og det ser man i dag..
Nu skal det ik kun handle om Thelander. KEP har bestemt heller ik været overbevisende, men som jeg ser det fungerer konstellationen KEP-Thelander ikke.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
22, foerste saeson som superligaspiller. Men hvis 21 aar bestemt ikke var = ung i din bog, bruger du nok en definition der er lidt anderledes end resten af fodbolddanmark. Men alder er ikke vigtigt her. Det er derimod om man kan se noget kvalitet over ham, og potentiale.frederikshavneren skrev:Urutineret delvist ja, ung bestemt nej. Thelander er trods alt 21-22 år. Jeg kan ik huske hans eksakte alder.jernskjorten skrev:Han er også meget ung, og det kan man jo så vælge, om man vil tage med i sin bedømmelse.alithebeast skrev:Jeg har altid ment, at Thelanders evner med bolden var ringe. Han er langsom både i tanke og handling, og det ser man i dag..
Jeg tror ikke jeg er verdens bedste scout, og naar andre herinde mener han er decideret elendig, ogsaa i forhold til en anden (ikke ung spiller paa 21) fra egne raekker, saa kan jeg naturligvis ikke direkte afvise det. Men mine oejne ser stadig et stort potentiale i en spiller, der om noget er et offer for vores taktik med hoej forsvarslinje. Med undtagelse af det sidste maal kan jeg ved gud ikke se at han skulle vaere daarligere spillende end "oldgamle" KEP.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus