Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. mar 2014, 11:48

FCM skrev:
Køllen I Møllen skrev:
larsdahl skrev:
Frygah skrev:Here we go again.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 245754.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis ikke FCK eller BIF ligger til at tage mesterskabet, er det billigt til salg. Classic!
Jeg bliver lige nødt til at forsvare EB en lille smule. Synes egentlig at det er ok, som endnu en sjov (ligegyldig) fodboldstatistik, at se på hvor mange point et mesterhold har opnået. Selvom jeg ikke kan lide betegnelsen "billigt mesterskab", er det trods alt lettere at opnå 56 point på 33 kampe end 81 point på 33 kampe. Ergo er de tre "billigste" mesterskaber siden 1995/1996 hvor den nuværende turneringsstruktur med 33 kampe blev indført:

1999/2000 Herfølge 56 point
2002/2003 FCK 61 point
2000/2001 FCK 63 point

Men at bruge denne ektremt simple fodboldstatistik til at sige noget om ligaens styrke er noget værre vås, ligesom resten af artiklen...
Om det er lettere at få 56 point i 33 kampe det ene år eller 81 point i 33 et andet år kan man jo ikke på nogen måde sige. Det kommer jo an på modtandernes styrke og det kan man ikke aflæse på point-tallet.
Men hvis vi nu skal være helt ærlige, så er der vel ingen tvivl om, at modstandernes styrke ikke ligefrem er imponerende i år, og den totale styrke af ligaen har været for nedadgående siden finanskrisen for alvor ramte? Ustabiliteten blandt topholdene i år handler ikke om mange stærke hold på et højt niveau, men om mange svage hold, der ikke kan finde niveau.
Så mesterskabet ER billigt til salg i år, og ethvert top4 hold fra 2008-sæsonen ville være løbet med det uden problemer. Den påstand behøver man altså ikke smide københavneri-kortet overfor - for det vil være et billigt mesterskab lige meget hvem der vinder det. Det ville da være ualmindeligt fesent, hvis FCK ender med at løbe med skabet, i en sæson hvor startede med 2 point i de første 5 kampe, har ageret arrogant i transfervinduet og lidt et historisk stort hjemmenederlag samtidig med at de spillemæssigt har været usammenhængende. Det vil være en falliterklæring fra de andre klubbers side.

Men hvis I har noget imod billige mesterskaber i Nordjylland, så snupper vi det gerne. Vi midtjyder kan altid godt lide gode tilbud :-)
Jeg er skam helt enig i at niveauet overhovedet ikke er i nærheden af hvad det var i 2008. Det skrev jeg faktisk også selv i en anden tråd for et par dage siden. Men det er i min optik slet ikke det samme som at mesterskabet er billigt til salg. FCK har ligeså mange penge at købe spillere for som de hele tiden har haft så om noget er forskellen blevet større og så er mesterskabet jo netop blevet sværere at få fingrene i.

Men min pointe var også bare at det ihvertfald aldrig nogensinde kan måles på antal point om mesterskabet skulle være billigt til salg.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 25. mar 2014, 11:53

Så er det jo sjovt, at da vi tog skabet i 08, jamrede den samlede danske presse om at det var på en billig baggrund - selvom det var i Klondyke-perioden.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 25. mar 2014, 11:59

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:Jeg kan slet ikke forstå at diskussionen ikke går på hvor elendigt de hold der har råd til et ordenligt spillerbudget har forvalter deres penge.

At snakken ikke går på om det er CV eller Per Rud der først skal fyres er ufatteligt.
Helt enig. CV har forvaltet store ressourcer enormt dårligt, men af uransagelige årsager bliver sportschefer næsten aldrig fyret (undtagelsen er Brink i OB). Det er altid trænerne der står for skud, men CV, Per Rud og Jesper Hansen (OB) bør også være fyringstruede.

Det er helt vildt så godt Gaarde har gjort det for meget begrænsede ressourcer, når man sammenligner med hvor lidt CV, Per Rud og Jesper Hansen har fået ud af penge i overflod.
Og det alment kendt på Fyn, at Brink fik sparket, fordi han duskede L'easy Peters kone. Womanizeren skulle nok have holdt lynlåsen lukket over for OB pengemandens dame. Fodboldfagligt har OB sportscheferne Poul Hansen og Jesper Hansen ikke været bedre
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 25. mar 2014, 12:35

Rams skrev: Og det alment kendt på Fyn, at Brink fik sparket, fordi han duskede L'easy Peters kone. Womanizeren skulle nok have holdt lynlåsen lukket over for OB pengemandens dame. Fodboldfagligt har OB sportscheferne Poul Hansen og Jesper Hansen ikke været bedre
arghhhhhhhhhhhhhhh folk er fandme hjernedøde på fyn.

Edit: Augo er ikke på holdet fordi han dusker Kents kone og undulat.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 25. mar 2014, 12:55

Provst i Brovst skrev:
Rams skrev: Og det alment kendt på Fyn, at Brink fik sparket, fordi han duskede L'easy Peters kone. Womanizeren skulle nok have holdt lynlåsen lukket over for OB pengemandens dame. Fodboldfagligt har OB sportscheferne Poul Hansen og Jesper Hansen ikke været bedre
arghhhhhhhhhhhhhhh folk er fandme hjernedøde på fyn.

Edit: Augo er ikke på holdet fordi han dusker Kents kone og undulat.
Hey, det er pøblens goto forklaring i sparker til der. Mindes f.eks. tydeligt at Martin Pedersen havde knaldet både Hamrén's og Prica's kone, samt danset kinddans med Pylle.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 25. mar 2014, 15:34

Nu har L'easy gutten rent faktisk skiftet model og har det fra pålidelig kilde. Brink har altid været en frækkert, der har jagtet både ungt og gammelt. Ikke at er er noget galt i det
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. mar 2014, 15:38

Rams skrev:Nu har L'easy gutten rent faktisk skiftet model og har det fra pålidelig kilde. Brink har altid været en frækkert, der har jagtet både ungt og gammelt. Ikke at er er noget galt i det
Jeg har meget, meget svært ved at tro på det, men har ikke andet end logik at basere det på:

Billede
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 25. mar 2014, 16:24

Forstil dig Kim i fløjsbukser, italienersko og spraglet skjorte. Ikke en trusse i Odense og omegn forbliver tør
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 25. mar 2014, 16:29

Forestil jer bundter af 1000 kr. sedler, bundter der vejer over 100 kg. stakket op i dynger, forestil jer så Kim Brink, gæt hvad der gør kvinder mest bløde i knæene.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. mar 2014, 16:42

Rams skrev:Forstil dig Kim i fløjsbukser, italienersko og spraglet skjorte. Ikke en trusse i Odense og omegn forbliver tør
Nu har du i hvert fald sørget for mindst én psykolog bliver rig af at skulle hviske de billeder væk fra min nethinde igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 25. mar 2014, 16:56

Pastorius skrev:
Rams skrev:Forstil dig Kim i fløjsbukser, italienersko og spraglet skjorte. Ikke en trusse i Odense og omegn forbliver tør
Nu har du i hvert fald sørget for mindst én psykolog bliver rig af at skulle hviske de billeder væk fra min nethinde igen.
Rams har ret. Det sker det samme, når jeg valser rundt i det samme udstyr her i Hobro. Det er helt galt, helt galt. :cool:

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. mar 2014, 18:11

Ud fra "point logikken" er La Liga lige til at lukke og PL hold skal være heldige hvis de kommer forbi Dila Gora i Europa.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. mar 2014, 21:22

Jeg ved ikke om det er fordi Solbakken er presset, eller hvad nu, men han agerer altså mærkeligt i medierne for tiden. Først situationen med Busk, og nu Cornelius. Det er selvfølgelig altid mere interessant at læse andet end standardsvar, men kritik af enkelte spillere bør holdes internt. Cornelius har ikke spillet godt indtil nu, og det kan de fleste da godt se, men derfor virker det stadig mærkeligt at hænge sine spillere ud i pressen på den måde.

Jeg håber ikke vi ser en AaB træner udtale sådan om en AaB spiller i pressen. Det virker uproffesionelt. Men måske Ståle har læst ″Sådan håndterer du pressen″, af Johan Cruyff. Han har jo allerede læst ″Sådan bliverer du uforståelig for alt og alle″ af Prinsgemalen, og ″sådan giver du andre en ide om at du er et geni til at håndtere medierne, selvom du egentlig bare snakker lort″ af Jose Mourinho

http://www.bold.dk/nyt/Staale-Corner-fo ... med-bolden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 25. mar 2014, 22:09

jonas386 skrev:Jeg ved ikke om det er fordi Solbakken er presset, eller hvad nu, men han agerer altså mærkeligt i medierne for tiden. Først situationen med Busk, og nu Cornelius. Det er selvfølgelig altid mere interessant at læse andet end standardsvar, men kritik af enkelte spillere bør holdes internt. Cornelius har ikke spillet godt indtil nu, og det kan de fleste da godt se, men derfor virker det stadig mærkeligt at hænge sine spillere ud i pressen på den måde.
Nu skal man nok ikke underkende, at et manglende mesterskab vil - og bør - være en stor skuffelse for FCK. Så Ståle er jo også ved at redde sin egen røv. Alle - incl FCK selv - havde jo regnet med, at de ville komme som lyn og torden her i foråret og genvinde mesterskabet. De 6 point op til os var en bagatel, og dem kunne man hente i de indbyrdes kampe.
Et manglende mesterskab kunne måske forsvares, hvis der var et andet hold, som var suverænt og tromlede al modstand ned, så det efterslæb FCK havde inden Ståle kom til, var for stort. Men det er jo ikke ligefrem tilfældet, og når FCK så samtidig spiller langt under niveau - hvilket jo enten skyldes spillerne eller Ståle - så er det vel oplagt, at Ståle er i gang med at vaske hænder. Man skal jo også huske, at han ikke ligefrem kommer fra succesoplevelser, og derfor kan der jo godt være at der er ved at indfinde sig en vis mistillid til egne evner.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. mar 2014, 22:32

FCM skrev:
jonas386 skrev:Jeg ved ikke om det er fordi Solbakken er presset, eller hvad nu, men han agerer altså mærkeligt i medierne for tiden. Først situationen med Busk, og nu Cornelius. Det er selvfølgelig altid mere interessant at læse andet end standardsvar, men kritik af enkelte spillere bør holdes internt. Cornelius har ikke spillet godt indtil nu, og det kan de fleste da godt se, men derfor virker det stadig mærkeligt at hænge sine spillere ud i pressen på den måde.
Nu skal man nok ikke underkende, at et manglende mesterskab vil - og bør - være en stor skuffelse for FCK. Så Ståle er jo også ved at redde sin egen røv. Alle - incl FCK selv - havde jo regnet med, at de ville komme som lyn og torden her i foråret og genvinde mesterskabet. De 6 point op til os var en bagatel, og dem kunne man hente i de indbyrdes kampe.
Et manglende mesterskab kunne måske forsvares, hvis der var et andet hold, som var suverænt og tromlede al modstand ned, så det efterslæb FCK havde inden Ståle kom til, var for stort. Men det er jo ikke ligefrem tilfældet, og når FCK så samtidig spiller langt under niveau - hvilket jo enten skyldes spillerne eller Ståle - så er det vel oplagt, at Ståle er i gang med at vaske hænder. Man skal jo også huske, at han ikke ligefrem kommer fra succesoplevelser, og derfor kan der jo godt være at der er ved at indfinde sig en vis mistillid til egne evner.
Jeg er slet ikke uenig, men når man sætter en ung keeper ind der lukker 5 mål ind i en kamp mod største mesterskabskonkurrent, så virker det bizart at sige det bliver rart at få en målmand ind der kan tage med hænder. FCK har netop købt Cornelius for 27 millioner, og så virker det både mærkeligt at dumt at tale ham ned allerede efter 3 kampe.
For mig virker Ståle som en større taber i sådan en sag end de 2 spillere. Og så er det nok heller ikke det bedste for den interne ro i truppen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 26. mar 2014, 00:17

Jeg håber ikke vi ser en AaB træner udtale sådan om en AaB spiller i pressen. Det virker uproffesionelt. Men måske Ståle har læst ″Sådan håndterer du pressen″, af Johan Cruyff. Han har jo allerede læst ″Sådan bliverer du uforståelig for alt og alle″ af Prinsgemalen, og ″sådan giver du andre en ide om at du er et geni til at håndtere medierne, selvom du egentlig bare snakker lort″ af Jose Mourinho

http://www.bold.dk/nyt/Staale-Corner-fo ... med-bolden" onclick="window.open(this.href);return false;
Mest bizart er det da, at han kalder Cornelius for corner....
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2014, 00:18

Det er vidst bare journalisten der er kreativ, og familiær. Ståle nævner ikke Corner, såvidt jeg lige kan se.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 26. mar 2014, 09:44

jonas386 skrev:Det er vidst bare journalisten der er kreativ, og familiær. Ståle nævner ikke Corner, såvidt jeg lige kan se.
Stupid mener du. Alle ved at drengen hedder PapkassehovedToyotaFlop.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 26. mar 2014, 09:47

En alvorlig ulempe for Fcm idet Izunna er ude resten af sæsonen. Deres suverænt bedste balancespiller og noget af en bisse, (mange gule og røde kort) fordi han er af anden etnisk herkomst end Ikast.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. mar 2014, 10:07

Izunna er ude for resten af sæsonen, og det kan koste FCM guld, for selvom han burde trække 2-3 røde kort pr. kamp, så er han skide vigtig for dem.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Besvar