Jeg er skam helt enig i at niveauet overhovedet ikke er i nærheden af hvad det var i 2008. Det skrev jeg faktisk også selv i en anden tråd for et par dage siden. Men det er i min optik slet ikke det samme som at mesterskabet er billigt til salg. FCK har ligeså mange penge at købe spillere for som de hele tiden har haft så om noget er forskellen blevet større og så er mesterskabet jo netop blevet sværere at få fingrene i.FCM skrev:Men hvis vi nu skal være helt ærlige, så er der vel ingen tvivl om, at modstandernes styrke ikke ligefrem er imponerende i år, og den totale styrke af ligaen har været for nedadgående siden finanskrisen for alvor ramte? Ustabiliteten blandt topholdene i år handler ikke om mange stærke hold på et højt niveau, men om mange svage hold, der ikke kan finde niveau.Køllen I Møllen skrev:Om det er lettere at få 56 point i 33 kampe det ene år eller 81 point i 33 et andet år kan man jo ikke på nogen måde sige. Det kommer jo an på modtandernes styrke og det kan man ikke aflæse på point-tallet.larsdahl skrev:Jeg bliver lige nødt til at forsvare EB en lille smule. Synes egentlig at det er ok, som endnu en sjov (ligegyldig) fodboldstatistik, at se på hvor mange point et mesterhold har opnået. Selvom jeg ikke kan lide betegnelsen "billigt mesterskab", er det trods alt lettere at opnå 56 point på 33 kampe end 81 point på 33 kampe. Ergo er de tre "billigste" mesterskaber siden 1995/1996 hvor den nuværende turneringsstruktur med 33 kampe blev indført:Frygah skrev:Here we go again.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 245754.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis ikke FCK eller BIF ligger til at tage mesterskabet, er det billigt til salg. Classic!
1999/2000 Herfølge 56 point
2002/2003 FCK 61 point
2000/2001 FCK 63 point
Men at bruge denne ektremt simple fodboldstatistik til at sige noget om ligaens styrke er noget værre vås, ligesom resten af artiklen...
Så mesterskabet ER billigt til salg i år, og ethvert top4 hold fra 2008-sæsonen ville være løbet med det uden problemer. Den påstand behøver man altså ikke smide københavneri-kortet overfor - for det vil være et billigt mesterskab lige meget hvem der vinder det. Det ville da være ualmindeligt fesent, hvis FCK ender med at løbe med skabet, i en sæson hvor startede med 2 point i de første 5 kampe, har ageret arrogant i transfervinduet og lidt et historisk stort hjemmenederlag samtidig med at de spillemæssigt har været usammenhængende. Det vil være en falliterklæring fra de andre klubbers side.
Men hvis I har noget imod billige mesterskaber i Nordjylland, så snupper vi det gerne. Vi midtjyder kan altid godt lide gode tilbud :-)
Men min pointe var også bare at det ihvertfald aldrig nogensinde kan måles på antal point om mesterskabet skulle være billigt til salg.