Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - FC København, søndag d. 30. marts 2014

Indlæg af Funky » 31. mar 2014, 14:49

Oldager skrev:Ja, det er skidt med Jönsson, men som jeg husker, så sagde Kent, at de håbede på at få ham klar, selvom et sagtens kunne trække ud i et par uger.
Han sagde i hvert fald, at det er "på en knivsæg" med ham - og at det har det været hele sæsonen. Det er nok værd at medtænke, når man drømmer om køb eller ny lejekontrakt. Synd for sådan en gut, at han ikke kan blive ordentlig skadesfri.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 31. mar 2014, 15:14

Spørgsmål om FCK´s hold da jeg ikke ser ret meget fodbold med København fordi jeg ikke kan lide den klub og derfor har jeg først nu set ham Tutu på midtbanen. Hvem er han, er han en købt udlænding eller "dansker", han var i hvert fald deres bedste spiller og mindede mig lidt om en Touré/Gerrard type.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. mar 2014, 15:15

Han er fra Hvidovre så vidt jeg husker. Han var lejet ud til EfB sidste sæson hvor han gjorde det udmærket, og bl.a. scorede i pokal finalen-
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 31. mar 2014, 15:18

Men tror nu heller ikke vi skal være alt for nervøse. FCM er også ramt og de er bestemt ikke super spillende. Vi har vel klaret os uden Jønsson, Dalsgaard og AK i ret lange perioder efterhånden. Jønsson lidt ind og ud, men har dog vist sig stærk i Aarhus og dernæst hjemme mod FCM.

Håber virkelig Curth har fået noget selvtillid nu og er klar til at starte inde med Spalvis og så må Due evt tage backpladsen.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 31. mar 2014, 15:41

No No No...... ikke Due på backen, hvem kan dog få den idé at sætte en mand ned på backen som aldrig nogensinde har tacklet en modspiller. En back er en forsvarsspiller og forsvarsspilleres vigtigste rolle er at erobre bolde - det kan Due ikke, han vil heller ikke. Måske i en kamp mod et bundhold eller lavere rangeret hold hvor man i princippet kan spille med 3 forsvarspillere, men ikke mod ligaens tophold på udebane. Et hold fyldt med mørke muskelmænd, han vil ligne en puslingespiller.

Curth i stedet for SF som vel er ligaens ringeste spiller er altid en forbedring.
Kristian skrev:Men tror nu heller ikke vi skal være alt for nervøse. FCM er også ramt og de er bestemt ikke super spillende. Vi har vel klaret os uden Jønsson, Dalsgaard og AK i ret lange perioder efterhånden. Jønsson lidt ind og ud, men har dog vist sig stærk i Aarhus og dernæst hjemme mod FCM.

Håber virkelig Curth har fået noget selvtillid nu og er klar til at starte inde med Spalvis og så må Due evt tage backpladsen.

AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 31. mar 2014, 15:43

Så smid Pedersen derud:-) happy hehe

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 31. mar 2014, 15:57

Ahlmann i karantæne på lørdag ifølge Nordjyske

Og Dalsgaard bliver ikke klar :(

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. mar 2014, 16:28

For helvede da også.

Due, Kasper P. eller Frederiksen på den back.

Måske tør man satse med Blåbjerg, men jeg tvivler på, at han kan klare en hel kamp.

Edit:

Fordi både Due og Frederiksen er testet på backpladserne, fordi Kasper P. er en glimrende forsvarssdpiller og fordi Blåbjerg sagtens kan spille back.

Optimalt med Due, som er venstrefodet, og som kan slå ganske skarpe indlæg, men han er måske ikke så dygtig til at forsvare. Han spillede vist back engang(?), men det er laaaaaang tid siden. Frederiksen kan kæmpe, og han blev også testet på pladsen i FCK lige før skiftet. Kasper P. er ikke venstrebenet, men han er bare god i forsvaret. Det bliver dog en hæmsko offensivt. Blåbjerg er et stortalent, men han er stadig u19-spiller.

Så gerne en venstrefodet, men der er også mange fordele i at have Kasper P. dernede.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 31. mar 2014, 16:37

Oldager skrev:For helvede da også.

Due, Kasper P. eller Frederiksen på den back.

Måske tør man satse med Blåbjerg, men jeg tvivler på, at han kan klare en hel kamp.

Edit:

Fordi både Due og Frederiksen er testet på backpladserne, fordi Kasper P. er en glimrende forsvarssdpiller og fordi Blåbjerg sagtens kan spille back.

Optimalt med Due, som er venstrefodet, og som kan slå ganske skarpe indlæg, men han er måske ikke så dygtig til at forsvare. Han spillede vist back engang(?), men det er laaaaaang tid siden. Frederiksen kan kæmpe, og han blev også testet på pladsen i FCK lige før skiftet. Kasper P. er ikke venstrebenet, men han er bare god i forsvaret. Det bliver dog en hæmsko offensivt. Blåbjerg er et stortalent, men han er stadig u19-spiller.

Så gerne en venstrefodet, men der er også mange fordele i at have Kasper P. dernede.
Blåbjerg starter paa venstre for reserverne i dag, saa maaske det skal ses som et forsoeg paa at teste ham paa pladsen. Uanset er det heldigt det er i Thomsens side, for han kan om nogen agere backup for hvem end der starter dernede.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 31. mar 2014, 16:45

Blev Gilli ikke testet på backen i en venskabskamp? Han kunne evt. være en mulighed.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 31. mar 2014, 16:47

Er der nogen, der ved, hvordan det ser ud med Henrik Dalsgaard? Han skal efterhånden snart til at på banen, hvis vi skal gøre brug af ham i dette forår. Og hvad med Jönsson?

Synes i øvrigt, at skader og karantæner vælter ned over os.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2014, 16:50

Lucas Kuskenius skrev:Blev Gilli ikke testet på backen i en venskabskamp? Han kunne evt. være en mulighed.
Gilli er udelukket. Det ligner et forsømt forår for den nye færings vedkommende. I starten var han med det færøske landshold, mens han nu er småskadet.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 31. mar 2014, 16:54

frederikshavneren skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Blev Gilli ikke testet på backen i en venskabskamp? Han kunne evt. være en mulighed.
Gilli er udelukket. Det ligner et forsømt forår for den nye færings vedkommende. I starten var han med det færøske landshold, mens han nu er småskadet.
Det var jeg ikke klar over. Trist.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 31. mar 2014, 17:01

frederikshavneren skrev:
Han starter ellers for reserverne i dag.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. mar 2014, 17:16

Jeg er mest bekymret for hvad det kan koste offensivt, for hvis vi skal ned og slå FCM, skal vi spille fodbold med dem, og forsøge at dominere kampen.... Jeg vil derfor foretrække Due, som har gjort det glimrende i de sidste to kampe, men helt generelt er det bare skideærgeligt og et stort tab. Vi har lidt for mange spillere ude i øjeblikket, men indtil videre har det kostet forbavsende lidt.

Tilbage til gårsdagens kamp - og til Kusk. Det er simpelthen imponerende så meget han har lagt på sit spil i dette forår, og det kulminerede med hans 1. halvleg i går... hold nu kæft det var en stærk indsats. Hans tempo med bolden er efterhånden på internationalt topniveau, og nu kan han også pludselig være med fysisk. Det er imponerende, men det er endnu mere imponerende at han fortsat bare ser ud til at blive bedre og bedre for hver eneste kamp. I mine øjne er Kusk med afstand årets spiller i superligaen.

Og så er jeg sgu bare glad for at Curth kom ind og mindede os om hvad det er han kan, det var et klassemål, og jeg tror faktisk godt der kan være flere i vente fra hans side i det resterende forår. Men mest af alt er det bare rart, at det nu ikke bare vil være år med skuffelser man husker Curth for, når han har forladt os til sommer... nu vil man også få et lille smil på læben når man husker hvordan han lige viste os til sidst hvad han kan når han er bedst. Det var et fantastisk vigtigt mål, det tror jeg vi for alvor vil se når vi når længere frem.

Nicodemus
Junior
Junior

Indlæg af Nicodemus » 31. mar 2014, 18:42

Køllen I Møllen skrev: Sikken en gang forkvaklet ævl pakket ind i fine ord.
Men hvad betyder dine fine ord?
Jeg kan ikke se at der er den store forskel på det fck'erne gjorde i Brøndby og det der skete i Helsinborg. Personligt ville jeg nok også foretrække en på lampen end et glødende lys i hovedet...
Du kan ikke se en forskel på at slå en person ihjel lige foran dig. I forhold til at kaste et romerlys i blinde?
Køllen I Møllen skrev: At du kommer herind og prøver at forvare den episode er usmageligt.
Som en anden skrev, så har jeg ikke forsvaret hvad de lavede på Brøndby stadion nogen måde. Tværtimod!
en omformulering:
At køre spirituskørsel er komplet idiotisk, uansvarligt og potentielt dødbringende...
At skubbe en person ud foran et kørende tog med fuldt overlæg er i en helt anden grad af defekt opførsel... Det gør ikke spirituskørsel acceptabelt, men det er forkert at sætte lighedstegn imellem de to situationer.

Kan du se forskellen?
Køllen I Møllen skrev:Ikke pga det der skete i Helsingborg igår men fordi det var et afskyeligt, kujonagtigt angreb på uskyldige familier (børn!!).
Du skriver godt nok at du ikke forsvarer det men det gør du jo alligevel.
Hvornår? Hvor?
MHJ skrev: Jeg er helt med på at det at score billige point på de rigtige meninger kan være særdeles skadeligt, og jeg vil til en hver tid slå et slag for sandhed over korrekthed. Men med mindre du har en meget priviligeret indsigt i hændelsesforløbet den dag - i.e. du var en af dem - kan jeg ikke se hvordan du har resurserne til at tage folkene bag en så voldsom episode så ensidigt og egentlig unuanceret i forsvar som du gør.
Jeg var i den pinlige situation, at jeg genkendte 2 af mine daværende 8.klasse elever i gruppen af sortklædte personager, umiddelbart inden gruppen maskerede sig. (takker for onsides sammendrag af kampen på nettet).
Og med pinlig menes der, at der er uacceptabelt langt under mine krav til mine elever at se dem på Brøndby Stadion, omkranset af Casuals.

Dagen efter blev de flået ud af undervisningen 5 minutter efter den var startet, og kom tilbage med begyndende tinitus en lille time efter.

De har ikke været indblandet i ballade til fodboldkampe siden... Og hvis du kikker efter på klippet, så kan de se at de nødblus som ryger ud til siden, bliver kastet fra den bagerste halvdel, centralt.. Hvor de ikke havde mulighed for at se tribunen nedenunder.

DETTE ER IKKE ET FORSVAR AF DERES IDIOTI.... Det er en udstilling af deres idioti.
At kaste med et nødblus i en folkemængde er så uintelligent som man kan være.
MHJ skrev:Skal vi vitterligt købe at hele gruppen af disse mennesker, som havde ekspertisen til at smule romerlys ind, aldrig havde holdt ved sådan et før, og så var nødsaget til at kaste det ind til Brøndbytilskuerne da det blev for varmt? Og selv hvis det er rigtigt, hvorfor dælen smed de dem ikke bare på jorden til de var udbrændte, i stedet for at risikere at ødelægge andre menneskers liv med deres handlinger.
Den forklaring som jeg fik på det område, var at den type nødblus de brugte den dag, åbenbart manglede isolering ved "håndtaget"... om det er rigtig ved jeg ikke. Men de klaphatte som stod forrest kastede nødblussene ned foran tribunen istedet for ud til siden, hvilket ikke stemmer overens med teorien om et planlagt overfald på personerne nedenunder... For de kunne se dem, modsat dem bagerst på afsnittet.
MHJ skrev:Derudover, hvordan hjælper det din sag at hooligans har opført sig mere vanvittigt end denne episode på andre tidspunkter?
Fordi Jesper Schmidt skrev: "...forsvare noget af det tætteste vi i Danmark har været på så meningsløs og hensynsløs adfærd blandt fodboldfans, som hvad vi i dag så i Sverige..."

"Pyrogate" var hjernedød adfærd, men det var ikke meningsløs vold, som tilfældet var i Sverige... Derfor syntes jeg at sammenligningen er skinger og gennemsyret af politisk korrekthed.

Det gør ikke pyro acceptabel... Men det er ikke langt fra det samme som at slå en mand ihjel med en håndholdt flaske.

Derfor henviste jeg til 2 andre FCK episoder som i den sammenhæng er langt værre, da der der, var tale om planlagte overfald på modstanderholdets tilhængere.

Og omkring dansk fodbold generelt, så var Sorte Fredag, Mallorca Bar, AROS vagter vs BIF hools, samt div andre FCK-BIF kampe hvor folk har tabt sutten inden/under/efter kampen, men personskader til følge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. mar 2014, 19:01

Nicodemus :

Jeg kan slet ikke se at der skulle være stor forskel på at slå en voksen mand i hovedet med en ølflaske og så kaste romerlys ned på en tribune hvor der er børn. I begge tilfælde er der stor risiko for stor personskade. Da sidstnævnte har børn indblandet synes jeg faktisk den er meget værre.
Jeg synes det er fedt at du, som lærer, har hevet de idioter ud og givet dem et møgfald. Går naturligvis også ud fra at deres forældre er underrettet? Men at du køber deres forklaring er jeg ikke imponeret over. De kunne have lagt de blus på gulvet istedetfor at kaste dem udover uskyldige.
Janteloven eksisterer IKKE!

Nicodemus
Junior
Junior

Indlæg af Nicodemus » 31. mar 2014, 19:18

Køllen I Møllen skrev:Nicodemus :

Jeg kan slet ikke se at der skulle være stor forskel på at slå en voksen mand i hovedet med en ølflaske og så kaste romerlys ned på en tribune hvor der er børn.
Lige inden det her går i selvsving, så er der lige en brøndby-sandhed jeg gerne vil udrydde.. Det var ikke familietribunen som var nedenfor afsnittet.. Det var et "alm. sponsor afsnit"... Men om der var børn der, ved jeg ikke... var ikke tilstede.

kan du følge mig i at spirituskørsel kan medføre dødsfald, men at det ikke er hensigten.
At slå nogen i hovedet bevidst med en genstand, er noget andet.

Køllen I Møllen skrev:I begge tilfælde er der stor risiko for stor personskade. Da sidstnævnte har børn indblandet synes jeg faktisk den er meget værre.
De kastede dem i blinde og ikke med fortsæt. det er der min anke ligger... Det er stadigvæk hjernedødt og uansvarligt.
Køllen I Møllen skrev:Jeg synes det er fedt at du, som lærer, har hevet de idioter ud og givet dem et møgfald. Går naturligvis også ud fra at deres forældre er underrettet?
Den ene har ikke været til fodbold siden overhoved... Den anden har holdt sin sti ren, selv om storebror er et kendt ansigt i de kredse.
Køllen I Møllen skrev:Men at du køber deres forklaring er jeg ikke imponeret over. De kunne have lagt de blus på gulvet istedetfor at kaste dem udover uskyldige.
Vi er enige, men det kunne tænkes at mængden af personer som BIF havde lukket ind, umuliggjorde den mulighed.

Ved fra venner, at alle stod klemt , da BIF havde lukket alle med FCK trøjer ind på det afsnit uanset hvad billetten sagde.

Og... Der var ingen tvivl om at de drenge fortalte mig sandheden den dag. Så kan du ligge det i det udsagn som du ønsker.

Eneste ting jeg fortryder, er at løftet de gav mig, kun omhandlede fodbold og ikke andre sportsgrene...

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 31. mar 2014, 19:20

Køllen I Møllen skrev:Nicodemus :

Jeg kan slet ikke se at der skulle være stor forskel på at slå en voksen mand i hovedet med en ølflaske og så kaste romerlys ned på en tribune hvor der er børn. I begge tilfælde er der stor risiko for stor personskade. Da sidstnævnte har børn indblandet synes jeg faktisk den er meget værre.
Jeg synes det er fedt at du, som lærer, har hevet de idioter ud og givet dem et møgfald. Går naturligvis også ud fra at deres forældre er underrettet? Men at du køber deres forklaring er jeg ikke imponeret over. De kunne have lagt de blus på gulvet istedetfor at kaste dem udover uskyldige.
Jeg finder det også bemærkelsværdigt, at blussene åbenbart ikke var varmere, end man godt lige kunne nå at kaste dem. Den naturlige reaktion på at brænde sig er vel at slippe genstanden, man brænder sig på?
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. mar 2014, 19:29

Nicodemus skrev: kan du følge mig i at spirituskørsel kan medføre dødsfald, men at det ikke er hensigten.
At slå nogen i hovedet bevidst med en genstand, er noget andet.
Ja, det kan jeg såmænd godt. Jeg tror bare ikke at man slå folk i hovedet med en flaske for at slå dem ihjel. Og jeg tror ikke, som udgangspunkt, at folk regner med at den anden part dør hvis man slår ham i hovedet med en flaske. Hvis man kører spritkørsel bør man vide at det kan medføre dødsfald. Hvis man kaster et romerlys ned over en anden tribune bør man sandelig også være klar over at det kan gå helt, helt galt.
Alle 3 ting er afstumpede og afskyelige og burde straffes hårdt. Altså sådan rigtig hårdt, ikke dansk-hårdt :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar