Det får smilet frem tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Det får smilet frem tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. apr 2014, 23:58

MrBangDK skrev:http://politiken.dk/magasinet/feature/E ... -i-udbrud/

Lækker, lækker læsning!! :D

Dumt, overfladisk, stereotypt og underligt bagudskuende. Hvem fanden hiver en gammel "Aalleren"-kliche som Hefty op af hatten i et portræt af en "by i udbrud"? Hvorfor bruge så mange kræfter på at underbygge fordomme om Aalborg, når man vil fortælle historien om en by der er ved at genopfinde sig selv? Synes det lugter fælt af at man ikke køber præmissen selv, og derfor gør hvad man kan for at tage pis på den, allerede inden man har skrevet "udvikling" og "Aalborg" i samme linje.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2014, 07:34

Poker-One-Kenobi skrev:

Dumt, overfladisk, stereotypt og underligt bagudskuende. Hvem fanden hiver en gammel "Aalleren"-kliche som Hefty op af hatten i et portræt af en "by i udbrud"? Hvorfor bruge så mange kræfter på at underbygge fordomme om Aalborg, når man vil fortælle historien om en by der er ved at genopfinde sig selv? Synes det lugter fælt af at man ikke køber præmissen selv, og derfor gør hvad man kan for at tage pis på den, allerede inden man har skrevet "udvikling" og "Aalborg" i samme linje.
100% enig. Jeg synes artiklen gør grin med Aalborg.
Janteloven eksisterer IKKE!

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 4. apr 2014, 09:29

Jeg synes det er lidt så som så med den artikel. Den indeholder gode elementer, men jeg bryder mig ikke om den gennemgående underforståede tone om, at Aalborg først er "i mål", når den har taget form som en miniature udgave af København, samt givet pokker i egen identitet og måde at være på. Bedst eksemplificeret ved hende skurby dåsen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2014, 09:37

Valsted skrev:

Jeg synes det er lidt så som så med den artikel. Den indeholder gode elementer, men jeg bryder mig ikke om den gennemgående underforståede tone om, at Aalborg først er "i mål", når den har taget form som en miniature udgave af København, samt givet pokker i egen identitet og måde at være på. Bedst eksemplificeret ved hende skurby dåsen.
Det værste, synes jeg, er at den prøver at tage afstand fra Jakob Ejersbos udgave af Aalborg men samtidig har så travlt med at beskrive Aalborg som lige præcis det Aalborg der er deri.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. apr 2014, 09:42

Det er en artikel der er præget af lige dele romantik og fordomme, journalisten har virkelig været på rejse til de varme lande og ville så gerne skrive pænt om de indfødte og hvordan de prøver, desværre kan journalisten ikke helt undlade at skrive det hans læsere og journalisten selv forventer og ønsker at Aalborg er.

Tog man de "kedelige" elementer ud af artiklen er det vel en artikel som lige så godt kunne romantisere Købehavn eller dele der af. Men så var det jo ikke en artikel i det mest københavner blad af alle.

GTFO KBH!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 4. apr 2014, 10:37

Jeg synes til gengæld, at artiklen er god. Den beskriver en transformationsproces som er reel nok og hvor målet bestemt ikke er givet på forhånd (og hvordan kan man i det hele taget tale om et mål, når det gælder historiske processer?). Og man kan vel ikke fortænke en ærke-københavnsk avis, at den bliver nødt til at ridse billedet - stereotypt eller ej - af det "gamle" Aalborg op, for at den ikke-aalborgensiske læser kan forstå præmisserne for de efterfølgende interviews.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2014, 10:53

limey skrev:Jeg synes til gengæld, at artiklen er god. Den beskriver en transformationsproces som er reel nok og hvor målet bestemt ikke er givet på forhånd (og hvordan kan man i det hele taget tale om et mål, når det gælder historiske processer?). Og man kan vel ikke fortænke en ærke-københavnsk avis, at den bliver nødt til at ridse billedet - stereotypt eller ej - af det "gamle" Aalborg op, for at den ikke-aalborgensiske læser kan forstå præmisserne for de efterfølgende interviews.
Det er fint nok at ridse det "gamle" Aalborg op. Men det "nye" Aalborg fremstilles knopper samme måde. Bøvet.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 4. apr 2014, 12:29

Køllen I Møllen skrev:
limey skrev:Jeg synes til gengæld, at artiklen er god. Den beskriver en transformationsproces som er reel nok og hvor målet bestemt ikke er givet på forhånd (og hvordan kan man i det hele taget tale om et mål, når det gælder historiske processer?). Og man kan vel ikke fortænke en ærke-københavnsk avis, at den bliver nødt til at ridse billedet - stereotypt eller ej - af det "gamle" Aalborg op, for at den ikke-aalborgensiske læser kan forstå præmisserne for de efterfølgende interviews.
Det er fint nok at ridse det "gamle" Aalborg op. Men det "nye" Aalborg fremstilles knopper samme måde. Bøvet.
Jeg ved ikke helt, hvad du mener, da "knopper" nok er en ordbogsfejl, men da der jo netop er tale om en transformation, betyder det, at noget af det gamle fortsætter ind i det nye, bare i en anden form. Der er altså ikke tale om et clean cut. Og det er jo rigtigt, at Aalborg ikke bare pludselig er blevet en helt ny by - heldigvis da.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2014, 13:28

limey skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg ved ikke helt, hvad du mener, da "knopper" nok er en ordbogsfejl, men da der jo netop er tale om en transformation, betyder det, at noget af det gamle fortsætter ind i det nye, bare i en anden form. Der er altså ikke tale om et clean cut. Og det er jo rigtigt, at Aalborg ikke bare pludselig er blevet en helt ny by - heldigvis da.
Det er sateme belastende at skrive på en iPhone. Når ikke at opdage alle de fejl den laver. Der skulle stå "på akkurat samme måde" eller noget i den dur.

Jeg synes der gøres grin med det gamle og det nye Aalborg. Det var min pointe.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 4. apr 2014, 14:06

Og efter at have læst den igen, kan jeg simpelthen ikke se, at der gøres grin med byen!!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2014, 14:12

MrBangDK skrev:Og efter at have læst den igen, kan jeg simpelthen ikke se, at der gøres grin med byen!!!
Okay, det var måske misvisende at sige at der gøres grin med byen. Men jeg synes Aalborg fremstilles som bøvet og "udkants-Danmark".

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. apr 2014, 14:33

Det svarer jo til at ville skrive om et København i rivende udvikling, og så udnævne Jokeren til ambassadør og lade halvdelen af artiklen handle om hvor meget han holder af Christianshavn og det at den ikke har udviklet sig (for meget). Det er en overfladisk rejsebeskrivelse, og den bekræfter flere fordomme om Aalborg end den fortæller nye historier og vinkler.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 4. apr 2014, 19:35

Køllen I Møllen skrev: Men jeg synes Aalborg fremstilles som bøvet og "udkants-Danmark".
Jeg kan overhovedet ikke se hvordan man kommer frem til den konklusion. Med mindre altså at man har en udtalt forforståelse af, at det er sådan alle uden for byen opfatter "os".

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2014, 19:56

Køllen I Møllen skrev:
MrBangDK skrev:Og efter at have læst den igen, kan jeg simpelthen ikke se, at der gøres grin med byen!!!
Okay, det var måske misvisende at sige at der gøres grin med byen. Men jeg synes Aalborg fremstilles som bøvet og "udkants-Danmark".
Du behøver ikke at komme længere end på den anden side af Valby bakke, før alting fremstilles ligedan i den københavnske verdenspresse. Det er ikke forbeholdt Aalborg.

...men jeg er mest enig. Synes ikke beskrivelsen af Aalborg er særlig nuanceret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Oder
2. div
2. div
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Oder » 5. apr 2014, 15:51

Billede

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 5. apr 2014, 23:23

Billede

Fly
Lilleput
Lilleput
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Fly » 6. apr 2014, 11:34

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 8. apr 2014, 15:12

Nogle mener åbenbart at Kusk får lidt for meget medie-opmærksomhed :D

http://kanalsport.dk/indslag/detaljen-a ... or-chikane" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. apr 2014, 11:25

Måske er paradise, big brother mm. bedre end tidligere tiders underholdning for teens

man skulle sidde op til langt ud på natten for at se det her, svjh har jeg set wrestmania kl. 04.00 om natten på en skoledag...

Jeg husker stadig spændingen...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. apr 2014, 15:27

Provst i Brovst skrev:Måske er paradise, big brother mm. bedre end tidligere tiders underholdning for teens

man skulle sidde op til langt ud på natten for at se det her, svjh har jeg set wrestmania kl. 04.00 om natten på en skoledag...

Jeg husker stadig spændingen...
Det var det største.
Husker du da Worrior (RIP) tog beltet fra Honky Tonk Man?
Jeg husker jeg stod og hoppede i sofaen de 45 sek matchen varede - sammen med min far! (Og det var satme ellers ikke hans stil kan jeg love dig!)
Bienvenu Bassogog!

Besvar