Foreløbigt er det vel stadig en ikke-nyhed. Intet er givet ud fra de nuværende oplysninger.
Man kunne fristes til at mene, at der skyldes en lidt bedre information til nuværende aktionærer.
Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag
Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa
Tja, i mine øjne er der nu tale om en ret markant nyhed. Det lyder da helt utroligt, at man kan lave sådan en slåfejl i et udsendt pressemateriale (37 i stedet for 62 - øh...), uden at en bemærker det.
Jeg er naturligvis på det rene med, at de penge ikke ligger i AaBs kasse, medmindre der fuldtegnes, men det er da svært at udlægge meldingen andet end positivt. Kan man i øvrigt ikke hente flere penge i en aktieemission end det beløb, der udmeldes?
Jeg er naturligvis på det rene med, at de penge ikke ligger i AaBs kasse, medmindre der fuldtegnes, men det er da svært at udlægge meldingen andet end positivt. Kan man i øvrigt ikke hente flere penge i en aktieemission end det beløb, der udmeldes?
Jeg betragter det som en helt neutral nyhed (og i øvrigt ingen slåfejl). Det er helt fair at man øger rammen for hvor stor kapitaludvidelsen kan være.Hovedet skrev:Tja, i mine øjne er der nu tale om en ret markant nyhed. Det lyder da helt utroligt, at man kan lave sådan en slåfejl i et udsendt pressemateriale (37 i stedet for 62 - øh...), uden at en bemærker det.
Mit bud er at det ikke er en slå fejl, men at der er forhåndstilsagn for de 37 mill, og de sidste 35 er noget man vil prøve at hente ekstra på en åben tegning. (Men det er rent gætværk).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
De 35, du nævner, er så formentlig en slåfejl hehe. Din melding giver så i øvrigt betydelig mere mening end "slåfejlsteorien". Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om den "udvidede" aktieemission andetsteds end her. Dog fristes man til at tro, at der må være sket et eller andet de seneste to dage, siden man nu melder anderledes ud. Det er naturligvis også rent gætværk.Pastorius skrev:Jeg betragter det som en helt neutral nyhed (og i øvrigt ingen slåfejl). Det er helt fair at man øger rammen for hvor stor kapitaludvidelsen kan være.Hovedet skrev:Tja, i mine øjne er der nu tale om en ret markant nyhed. Det lyder da helt utroligt, at man kan lave sådan en slåfejl i et udsendt pressemateriale (37 i stedet for 62 - øh...), uden at en bemærker det.
Mit bud er at det ikke er en slå fejl, men at der er forhåndstilsagn for de 37 mill, og de sidste 35 er noget man vil prøve at hente ekstra på en åben tegning. (Men det er rent gætværk).
Direktøren giver selv svaret:Hovedet skrev:De 35, du nævner, er så formentlig en slåfejl hehe. Din melding giver så i øvrigt betydelig mere mening end "slåfejlsteorien". Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om den "udvidede" aktieemission andetsteds end her. Dog fristes man til at tro, at der må være sket et eller andet de seneste to dage, siden man nu melder anderledes ud. Det er naturligvis også rent gætværk.Pastorius skrev:Jeg betragter det som en helt neutral nyhed (og i øvrigt ingen slåfejl). Det er helt fair at man øger rammen for hvor stor kapitaludvidelsen kan være.Hovedet skrev:Tja, i mine øjne er der nu tale om en ret markant nyhed. Det lyder da helt utroligt, at man kan lave sådan en slåfejl i et udsendt pressemateriale (37 i stedet for 62 - øh...), uden at en bemærker det.
http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB-akt ... d/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;