FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: FCM - AaB Lørdag d. 5. April kl. 17

Indlæg af Kristian » 6. apr 2014, 12:54

Siger vel alt om deres fankultur dernede

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 6. apr 2014, 12:57

Kristian skrev:Siger vel alt om deres fankultur dernede

Undskyld hvilket? :)
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2014, 12:57

AK får iøvrigt mere end svært ved at få sin plads tilbage fra Spalvis. Jeg synes AK har gjort det rigtig godt i de kampe han har fået, og har både scoret og lagt op til nogle mål, men Spalvis har godt nok grebet chancen, og lavet nogle rigtigt fine mål. I foråret var jeg ret overbevist om at Spalvis kun havde pladsen til låns, og jeg indrømmer blankt jeg var noget nervøs, men efter SønderjyskE kampen skal jeg da love for han har taget skeen i den anden hånd og begyndt at vise hvad han er gjort af. 2 mål imod SE, 2 imod Horsens og 2 i den vigtige guldkamp mod FCM er altså rigtig godt klaret. Jeg tror dog heller ikke man ikke skal være blind for at det nok er noget nemmere at være forreste angriber hos AaB nu, end sidste sæson. Igår mod FCM var der vanvittigt mange løb rundt om bolden hele tiden, og der var vel konstant 2-3 spilmuligheder når vi var på bolden. Det hjælper altså når alle gerne vil have bolden, og ikke bare overlader initiativet til modstanderen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 6. apr 2014, 13:24

Billede

Billede

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 6. apr 2014, 13:25

Herlig impulsiv dag på tribunen. Men ja, krudtet skal blive på tribunen og ikke på banen.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 6. apr 2014, 19:51

I frispark på kanal 9 diskuterer

ove P
Stig Tøfting
Erik Rasmussen
og en eller anden journalist hvem der bliver danske mestre.

4 ud af 4 siger det bliver FCM :)

Det er bare så dejligt at medierne ikke kører os op :) Og derudover fik vi dog rigtig meget ros af alle sammen og især Erik Rasmussen var ude og give en halv sviner til medierne over at de ikke har dækket kampen bedre mv. da de siger det er den bedst spillede superligakamp de siste 2-3 år.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 6. apr 2014, 22:07

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 7. apr 2014, 03:52

Anubit skrev:
Kristian skrev:Siger vel alt om deres fankultur dernede

Undskyld hvilket? :)
Gætter på der hentydes til inaktiviteten på FCMs fanforum efter kampen..

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 7. apr 2014, 03:59

jernskjorten skrev:
Kenneth K skrev:En lille note angående slutprogrammet:
Bortset fra næste runde, så kan FCM "spille på resultatet" på os i alle runder (frem til runde 32, hvor alle spiller samtidig), fordi vi spiller før dem i alle runderne. Hvem mon det pres kan tynge mest? Jeg frygter, at det kan blive os -- lidt ligesom at det er at foretrække at slutte hjemme i knock-out-kampe.
Jeg har det lige omvendt. Kan bedst lide at vi spiller først, så de andre skal forholde sig til AaB's resultater og ikke omvendt. Tror, at man går ind til kampene med lidt mere "frit sind", når man spiller først.
Jeg tror også det er en fordel at spille før dem.. Vil hellere sammenligne det med en straffesparkskonkurrence, hvor det førstsparkende hold kan sætte modstanderen under pres, såfremt der altså scores på det første spark (og de følgende spark)..
Og ja, det er nemlig også skønt udelukkende at kunne fokusere på sin egen kamp, istedet for at have andre resultater lurende i baghovedet..

Agesen
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Agesen » 7. apr 2014, 13:57

Findes der ikke flere billeder fra tribunen?

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 7. apr 2014, 14:45

Spanky skrev:Alt omkring vores klub er positivt ! Bedste away i DK ?!? Jeg tænker det. Da vi kom bagud steppede alle på tribunen op - og det var ALLE. Som jeg nævnte tidligere i tråden og inden kampen kunne det godt gå hen og blive legendarisk. Vi vil tale om den her kamp når de bedste minder omkring AaB skal frem ! I øvrigt - vores trænerteam er sublimt !
Stemningen var intet mindre end fantastisk! Netop som du siger, at selv efter FCMs første mål hvor vi var bagud, så gav folk den bare endnu mere gas på tribunen! Helt fantastisk at være en del af!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. apr 2014, 14:47

Var der egentligt nogen af vores som ikke kom ind pga. udsolgt??
Ska' vi hak'?

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 7. apr 2014, 16:12

Zee skrev:
Spanky skrev:Alt omkring vores klub er positivt ! Bedste away i DK ?!? Jeg tænker det. Da vi kom bagud steppede alle på tribunen op - og det var ALLE. Som jeg nævnte tidligere i tråden og inden kampen kunne det godt gå hen og blive legendarisk. Vi vil tale om den her kamp når de bedste minder omkring AaB skal frem ! I øvrigt - vores trænerteam er sublimt !
Stemningen var intet mindre end fantastisk! Netop som du siger, at selv efter FCMs første mål hvor vi var bagud, så gav folk den bare endnu mere gas på tribunen! Helt fantastisk at være en del af!
Min første away nogensinde, og den kunne ikke være valgt bedre. Følte mig direkte priviligeret over at være på plads i ude afsnittet.

Da vi stod og ventede på at komme ind ankom der en bus med AaB fans af den mere hårde kerne (kender ikke de forskellige fraktioner) og de valgte ikke at stille sig i køen, men gik istedet direkte ind i området med kontrol, ja de oversvømmede vel nærmest området. En ven snakkede lidt senere med en af dem og det var hvis nok noget med at alle ikke havde billet og det var måden at få alle med. Må indrømme at jeg på daværende tidspunkt ikke havde meget til overs for disse bøller (er sq blevet for gammel men får sikkert lige om lidt at vide jeg ikke fatter en skid :S ).

Men når man så står inde på Away må jeg bare sige at størstedelen af de drenge også giver den gas og bidrager betydeligt til stemningen. Den del af deres fremtoning synes jeg var fantastisk.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 7. apr 2014, 18:17

MrBangDK skrev:Var der egentligt nogen af vores som ikke kom ind pga. udsolgt??
Jeg gik kom ind lige før kampstart. Her så det ud til, at alle AaB'ere, som havde taget turen, var kommet ind. Der kom nogle grupper, som ikke havde billet, men de fik (købte) billet af nogle AaB'ere, der havde fået nogle billetter i overskud.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 7. apr 2014, 18:33

A_Strandfelt skrev:
Jeg gik kom ind lige før kampstart. Her så det ud til, at alle AaB'ere, som havde taget turen, var kommet ind. Der kom nogle grupper, som ikke havde billet, men de fik (købte) billet af nogle AaB'ere, der havde fået nogle billetter i overskud.
Der var et par stykker i infight med politiet. De havde vel ikke billetter.

Er der virkelig ingen der har optaget kampen? Hvorfor er det lige, at kampen ikke bliver genudsendt?

Fucking Viashit.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 7. apr 2014, 22:56

A_Strandfelt skrev:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. apr 2014, 00:46

Lyder til at have været en helt fantastisk kamp og away! Jeg får svært ved at tilgive mig selv, at jeg fik planlagt en London tur netop denne weekend, så jeg gik glip af oplevelsen. I det mindste fik jeg gjaldet "guldet skal hjem til 9000" og "vi ligger nummer 1" ud over alle Chelseas gader :-)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. apr 2014, 11:21

Vidste ikke lige i hvilken tråd dette skulle deles. Men deles skal det.
Lækkert at høre nogle af de mest prominente og kompetente danske sportsjournalister sige tingene ligeud (her mener jeg Fjeldgård og Cornelius) og så har jeg bare uhæmmet stor sympati for Ove P. Han er en legende! Og fandeme om jeg kan tage når folk kritiserer hans måde at spille fodbold på. Han gør det han mener giver flest point.

Anyhu, nyd klippet :

http://youtu.be/iPgVGJZhjgo" onclick="window.open(this.href);return false;
Janteloven eksisterer IKKE!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 9. apr 2014, 14:30

Køllen I Møllen skrev:Vidste ikke lige i hvilken tråd dette skulle deles. Men deles skal det.
Lækkert at høre nogle af de mest prominente og kompetente danske sportsjournalister sige tingene ligeud (her mener jeg Fjeldgård og Cornelius) og så har jeg bare uhæmmet stor sympati for Ove P. Han er en legende! Og fandeme om jeg kan tage når folk kritiserer hans måde at spille fodbold på. Han gør det han mener giver flest point.

Anyhu, nyd klippet :

100% enig - hvad fanden regner folk med, at FCV for at underholde skal gå frem på banen og inkassere en lussing. Som Ove P siger de er et bundhold så hvad forventer man.
Det er sgu noget andet når et tophold med penge og gode spillere stiller sig og spiller anti fodbold, men at en bundhold gør det er helt ok.

Tror faktisk Erik R er oprigtigt sur over at kampen ikke fik den berettigede rosende omtale fordi det er en jydekamp.
Så er jeg lidt enig med Tøffe når han siger at forsvarsspillet ikke var i orden - måske især det sidste mål fra Spalvis var enormt dårligt dækket. Men igen der blev scoret på chanceren hvilket også er kvalitet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. apr 2014, 14:51

Maglau skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vidste ikke lige i hvilken tråd dette skulle deles. Men deles skal det.

Anyhu, nyd klippet :

100% enig - hvad fanden regner folk med, at FCV for at underholde skal gå frem på banen og inkassere en lussing. Som Ove P siger de er et bundhold så hvad forventer man.
Det er sgu noget andet når et tophold med penge og gode spillere stiller sig og spiller anti fodbold, men at en bundhold gør det er helt ok.

Tror faktisk Erik R er oprigtigt sur over at kampen ikke fik den berettigede rosende omtale fordi det er en jydekamp.
Så er jeg lidt enig med Tøffe når han siger at forsvarsspillet ikke var i orden - måske især det sidste mål fra Spalvis var enormt dårligt dækket. Men igen der blev scoret på chanceren hvilket også er kvalitet.

Det er dårligt dækket fordi Curth snyder forsvareren, Curths løb og signalering får forsvareren væk fra sin plads ved Spalvis og hen til Curth. Curth har stor andel i det mål.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar