Det kan du have meget ret i.doukas skrev:Er det egentlig ikke ligegyldig hvilke af holdene der kommer med flest fans? Kampen spilles jo på neutral bane, formelt set, og derfor bør hvert hold jo tildeles lige mange pladser. Man kan jo ikke begynder at lave alle mulige gætterier på folks bevæggrunde de enkelte sæsoner for at se finalen. Tildel hvert hold lige mange pladser, så svært kan det jo ikke være.Jesper Schmidt skrev:Til gengæld kan man så være nogenlunde sikker på den bliver fyldt.dyhrmaN skrev:Jeg er godt nok også lidt lunken over, at FCKs stemningstribune skal være dobbelt så stor som AaBs. Det virker ikke fair...
Jeg er langtfra sikker på vi kommer til at se 10-15000 nordjyder i Parken denne gang. Det er en hverdag, så folk skal tage fri, og vi spiller med om mesterskabet, hvilket nok får en del til at synes pokalfinalen er lidt mindre vigtig, end hvis vi havde ligget i en ligegyldig midterposition, som vi har gjort de senere gange vi har været i finalen.
Desuden er der nok de som på forhånd ser skriften på væggen, og ikke orker endnu et nederlag til FCK, pokalfinale eller ej.
Jeg lader mig da hellere end gerne overraske, men jeg kunne altså godt forestille mig der ikke kommer meget mere end 5-7000 nordjyder i Parken i alt, måske endda lidt færre.
Skal Pokalfinalen ALTID være i parken?
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Skal Pokalfinalen ALTID være i parken?
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Fuldstændig ligegyldig diskussion! I Aalborg er der ikke 4000 stemningsskabere til kampene... Hvad er chancen for at vi lige pludselig skulle blive så mange? Dem der kommer ekstra er jo ikke nødvendigvis folk der synger en hel kamp og hopper hele tiden.
Brug energien på at få stemningsskaberne til at stå bag mål og de som gerne vil se og nyde ud på siderne!
Brug energien på at få stemningsskaberne til at stå bag mål og de som gerne vil se og nyde ud på siderne!
Ska' vi hak'?
Der er en hverdag kl 20:00 dagen for en helligdag, så mon ikke der er en hel del der kan tage bare en smule tidligere fri end normalt og tage turen derover alligevel?Jesper Schmidt skrev:Til gengæld kan man så være nogenlunde sikker på den bliver fyldt.dyhrmaN skrev:Jeg er godt nok også lidt lunken over, at FCKs stemningstribune skal være dobbelt så stor som AaBs. Det virker ikke fair...
Jeg er langtfra sikker på vi kommer til at se 10-15000 nordjyder i Parken denne gang. Det er en hverdag, så folk skal tage fri, og vi spiller med om mesterskabet, hvilket nok får en del til at synes pokalfinalen er lidt mindre vigtig, end hvis vi havde ligget i en ligegyldig midterposition, som vi har gjort de senere gange vi har været i finalen.
Desuden er der nok de som på forhånd ser skriften på væggen, og ikke orker endnu et nederlag til FCK, pokalfinale eller ej.
Jeg lader mig da hellere end gerne overraske, men jeg kunne altså godt forestille mig der ikke kommer meget mere end 5-7000 nordjyder i Parken i alt, måske endda lidt færre.
Med afgang kl 15:00 skulle der da være tid til at kommer til København?
Jeg skal på en længe planlagt golftur kl 04:30 om fredagen, med første runde et sted i sverige kl 7:30-8:00 - selvfølgelig kommer man da i parken alligevel, og så må man jo tage den ekstra bogey eller to med, og jeg skulle da gerne kunne nå et par timers søvn i bussen derop.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Men vi skal huske at det i høj grad er marginaltilskuerne som fylder op i Parken, og her er en lille "ferietur" på en fridag hvor mange alligevel har fri dagen efter stensikkert noget mere tillokkende, end at skulle tage fri for at tage turen. Men vi får se, det kan da også sagtens være jeg tager fejl, og at den megen hype der er for tiden omkring drengene lokker mange afsted.Pastorius skrev:Der er en hverdag kl 20:00 dagen for en helligdag, så mon ikke der er en hel del der kan tage bare en smule tidligere fri end normalt og tage turen derover alligevel?Jesper Schmidt skrev:Til gengæld kan man så være nogenlunde sikker på den bliver fyldt.dyhrmaN skrev:Jeg er godt nok også lidt lunken over, at FCKs stemningstribune skal være dobbelt så stor som AaBs. Det virker ikke fair...
Med afgang kl 15:00 skulle der da være tid til at kommer til København?
Jeg skal på en længe planlagt golftur kl 04:30 om fredagen, med første runde et sted i sverige kl 7:30-8:00 - selvfølgelig kommer man da i parken alligevel, og så må man jo tage den ekstra bogey eller to med, og jeg skulle da gerne kunne nå et par timers søvn i bussen derop.
Men hvor ville jeg dog stadig ønske den kamp lå efter superligasæsonen er færdigspillet.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg synes at det er lidt svært at forudse hvor mange nordjyder der drager til Parken, men hvis jeg alligevel skal gætte så tror jeg at der max. rejser 10.000 nordjyder til pokalfinalen. I 2009 hvor finalen blev afholdt Kr. Himmelfartsdag var der ca. 10.000 nordjyder til pokalfinalen, men den store ubekendte faktor er naturligvis at finalen i år afholdes på en hverdag.Jesper Schmidt skrev:Til gengæld kan man så være nogenlunde sikker på den bliver fyldt.dyhrmaN skrev:Jeg er godt nok også lidt lunken over, at FCKs stemningstribune skal være dobbelt så stor som AaBs. Det virker ikke fair...
Desværre kommer det til at koste tilskuere at finalen afvikles på en hverdag. De hardcore skal selvfølgelig nok tage afsted, men det bliver sikkert sværere at få marginal tilskuerne til at tage med.
For mig er opvarmningen til pokalfinalen en del af oplevelsen, men for marginaltilskuerne er det faktisk muligt at nå derover uden at få fri før normal arbejdstid. F.eks. flyver Norwegian til staden
fra Aalborg kl. 17.45. Det efterlader yderst begrænset tid til opvarmningen, men det er muligt at nå derover. Det er selvfølgelig håbløst med DSB hvis man skal arbejde til kl. 16, men med fly kan det godt lade sig gøre hvis flyet afgår til tiden. I skrivende stund er der ledige billetter hos Norwegian til 400 kr. (enkeltbillet, uden bagage og bestemt plads ombord på flyet).
I øvrigt er det temmelig imponerende at der var knap 26.200 tilskuere til sidste års pokalfinale ml. Esbjerg og Randers.
-
frederikshavneren
- Allstar

Billetsalget til pokalfinalen starter kl. 13 i morgen. I første omgang sælges der billetter til D tribunen (unummererede billetter til den lille tribune bag mål) samt til Nedre A. I første omgang sælges der ikke billetter til Nedre C.
Og hvor er det AaB supportere vil stå? :-\
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Har forstået det omvendt med A og C. Ifølge AaB's hjemmeside så:frederikshavneren skrev:Billetsalget til pokalfinalen starter kl. 13 i morgen. I første omgang sælges der billetter til D tribunen (unummererede billetter til den lille tribune bag mål) samt til Nedre A. I første omgang sælges der ikke billetter til Nedre C.
AaBsport.dk skrev:For AaB-fans er sektioner D1-D2-D3 bag det ene mål forbeholdt stående, stemningsskabende fans, mens sektionerne C2-C3-C6 på nedre afsnit af C-tribunen er forbeholdt siddende fans.
Først når billetterne i D- og C-afsnittene er udsolgt vil der blive åbnet for salg i afsnittene A9 og A10.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Når man skal ind og købe billet til afsnit D, Skal man vælge om det er til D1, D2 eller D3. Kan man ikke gå frit i mellem de sektioner? Eller er man "Fastlåst" på en af dem?
1 2 3 Jimmy er en mur!
Jeg er ret overbevist om, at man kan gå rundt som det passer en på afsnit D.white splash skrev:Når man skal ind og købe billet til afsnit D, Skal man vælge om det er til D1, D2 eller D3. Kan man ikke gå frit i mellem de sektioner? Eller er man "Fastlåst" på en af dem?
Det burde derfor have minimal betydning, hvilket konkret afsnit man køber til.
Uden Synd Ingen Frelse
-
frederikshavneren
- Allstar

Er der nogen der ved hvor mange billetter der er solgt i AaB afsnittet?
På oversigtssiden hos billetten.dk ser det ud til at der er solgt en del billetter på Nedre A og Nedre C (der er også åbnet op for salg i et afsnit på øvre A). Derimod er der pt. kun udsolgt i ét af de tre afsnit på D tribunen. Det er imidlertid ikke muligt at se hvor mange/få billetter, som der er tilbage på D tribunen.
For nogle dage siden var der solgt/reserveret ca. 15.000 billetter i alt til kampen.
På oversigtssiden hos billetten.dk ser det ud til at der er solgt en del billetter på Nedre A og Nedre C (der er også åbnet op for salg i et afsnit på øvre A). Derimod er der pt. kun udsolgt i ét af de tre afsnit på D tribunen. Det er imidlertid ikke muligt at se hvor mange/få billetter, som der er tilbage på D tribunen.
For nogle dage siden var der solgt/reserveret ca. 15.000 billetter i alt til kampen.
-
frederikshavneren
- Allstar

Så er D tribunen udsolgt: http://dbu.billetten.dk/show/index/showid/82207/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Damn jeg nåede ikke at sikre mig billet til ståtribunen, men så må jeg købe til en af de andre tribuner. Billetsalget i FCKs afsnit ser godt nok ret sølle ud, det er sgu pinligt hvis de ikke får solgt mange flere billetter. De spiller trods alt på hjemmebane!
Damn jeg nåede ikke at sikre mig billet til ståtribunen, men så må jeg købe til en af de andre tribuner. Billetsalget i FCKs afsnit ser godt nok ret sølle ud, det er sgu pinligt hvis de ikke får solgt mange flere billetter. De spiller trods alt på hjemmebane!
Det kan godt være der er åbnet for at man kan klikke ind på A-øvre, men der er ingen billetter til salg.frederikshavneren skrev:Er der nogen der ved hvor mange billetter der er solgt i AaB afsnittet?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
white splash
- Allstar

Nogle der har et forsigtigt gæt på hvor mange billetter der er solgt til AaB afsnittene?
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
frederikshavneren
- Allstar

På den nu udsolgte D tribune (ståtribunen bag mål) må der være solgt 4.000 billetter som er tribunens kapacitet. Derudover er der solgt en god portion billetter på de nedre afsnit på A og C tribunerne, men hvor mange ved jeg ikke. Et gæt fra min side vil være 6.000-8.000 billetter i skrivende stund, men det kan godt være at jeg tager fejl. Jeg har ikke talt hvor mange billetter der er solgt på langside tribunerne.white splash skrev:Nogle der har et forsigtigt gæt på hvor mange billetter der er solgt til AaB afsnittene?
-
white splash
- Allstar

Ok, ja det er nok ikke helt skævt så. Det lover dælme godt for det endelige nordjyske fremmøde.frederikshavneren skrev:På den nu udsolgte D tribune (ståtribunen bag mål) må der være solgt 4.000 billetter som er tribunens kapacitet. Derudover er der solgt en god portion billetter på de nedre afsnit på A og C tribunerne, men hvor mange ved jeg ikke. Et gæt fra min side vil være 6.000-8.000 billetter i skrivende stund, men det kan godt være at jeg tager fejl. Jeg har ikke talt hvor mange billetter der er solgt på langside tribunerne.white splash skrev:Nogle der har et forsigtigt gæt på hvor mange billetter der er solgt til AaB afsnittene?
1 2 3 Jimmy er en mur!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Hellere en god fest efter kampen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
white splash
- Allstar

Hehe ja selvfølgelig også der.Provst i Brovst skrev:Hellere en god fest efter kampen.
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
frederikshavneren
- Allstar

Beklager at jeg skrev noget forkert. Der er åbnet op for salg i et afsnit på øvre C, ikke øvre A som jeg fejlagtigt skrev. Mon ikke at der snart åbnes op for salg i yderligere afsnit. Der er ikke mange billetter tilbage i AaB afsnittene.Pastorius skrev:Det kan godt være der er åbnet for at man kan klikke ind på A-øvre, men der er ingen billetter til salg.frederikshavneren skrev:Er der nogen der ved hvor mange billetter der er solgt i AaB afsnittet?
Det håber jeg. Vil gerne sidde nogenlunde midtfor og ikke helt oppe under taget, sammen med et par neutrale, og jeg orker ikke sidde lige over FCK's fans.frederikshavneren skrev:Beklager at jeg skrev noget forkert. Der er åbnet op for salg i et afsnit på øvre C, ikke øvre A som jeg fejlagtigt skrev. Mon ikke at der snart åbnes op for salg i yderligere afsnit. Der er ikke mange billetter tilbage i AaB afsnittene.Pastorius skrev:Det kan godt være der er åbnet for at man kan klikke ind på A-øvre, men der er ingen billetter til salg.frederikshavneren skrev:Er der nogen der ved hvor mange billetter der er solgt i AaB afsnittet?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert