Stadionkapacitet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. apr 2014, 23:33

Køllen I Møllen skrev:
Zee skrev:Jeg kan slet ikk følge ideen i at et større stadion skulle tiltrække flere? Det er jo ikk fordi man sidder på skødet af hinanden, som det ser ud nu.
Det samme kunne du jo sige om motorvejene.
Der er ikke voldsomt mange biler på en eller anden ligegyldig vej. Alligevel er der beviser for at bygger man en bedre, større vej vil der også komme mere trafik.

Spørgsmålet er så om det samme gælder på et stadion? Jeg tror det men kan ikke bevise noget :)
De samme toner lød da det nye stadion i sin tid blev bygget: "Tilskuerne vil strømme til, nu vi får et nyt og moderne stadion"... forskellen var vel minimal, og der kom vel heller ikke færre, da vi ikke længere havde plads til 20.000+

Jeg tror ikke på det har nogen som helst betydning, når vi snakker tilskuertal henover hele sæsonen, og ikke tænker på de få kampe hvor man sagtens havde kunnet klemme 20.000 eller 50.000 ind på stadion hvis man havde plads.

Men jeg er da enig så langt at det er lidt ærgeligt stadion ikke er en smule større, 16-18.000 havde ikke gjort noget, især ikke hvis de er optalt på samme måde som vores nuværende kapacitet - jeg gad stadig godt vide hvor man har tænkt sig at klemme næsten 3000 flere ind henne, i forhold til FCK kampen...

I første omgang bør man blive bedre til at sikre sig alle pladser benyttes, når der er udsolgt. Hvis vi ender med et tal på omkring 12.000 på søndag, vil det langtfra være første gang et udsolgt stadion præsenterer sig som knapt fyldt. På den anden side er det mindst lige så pinligt når FCM melder at tilskuertallet i kampen mod os var lig med kapaciteten, mens man tydeligt kunne se klynger af ubenyttede sæder rundt omkring.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. apr 2014, 08:44

Stadion har rigelig kapacitet. Det er rigtigt at stadion selvfølgelig ville være arkitektonisk pænere hvis de oprindelige moderniserings planer var blevet gennemført (samme højde hele vejen rundt), men bortset fra meget få kampe er en kapacitet på 14.100 mere end rigeligt til at dække efterspørgslen.

I Esbjerg har de fået et rigtig fint stadion, men det er alt for stort til en by af Esbjergs størrelse. Trods pauvre resultater er der også ofte en spøgelses stemning på Århus Atletikstadion. Det ser helt enormt kikset ud at de plastrer ledige pladser til med reklamer.

Det er skønt med så mange tilskuere på stadion bl.a. mod Brøndby, men det bliver hurtigt hverdag igen. Når resultaterne igen matcher vores økonomiske formåen som én af Superligaens fattigste klubber, så svigter tilskuerne igen.

Stadion har en fin størrelse, men det vil være skønt hvis AaB går sponsorerne på klingen for at høre om de har tænkt sig, at benytte alle deres billetter på søndag i topbraget mod Brøndby. Det vil desværre ikke undre mig hvis tilskuertallet bliver på omtrent 12.500, med mange ubenyttede pladser på sponsor tribunen

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 11. apr 2014, 13:00

Her er de ting, der er galt med Aalborg Stadion:

- Banen er øst-vest vendt. Gæt selv hvorfor det altid hedder curva nord eller curva sud i Italien. Det er fordi, man ikke lægger en bane øst-vest vendt, hvis man tænker sig om og kan undgå det. Tit får det ene hold solen i krydderen. Ham, der ikke tænkte sig om, var sandsynligvis daværende SIFA-formand og senere borgmester Marius Andersen i 1961, som projekterede stadion. Da den gamle hovedtribune var nedbrændt, byggede man helt nyt fra bunden, men drejede banen 90 grader. Det samme, som man gjorde 30 år senere med Kjøbenhavns Idrætspark (og senere også i Horsens, hvor den ene endetribune blev til endetribune kort tid efter, at man havde indviet den som langsidetribune).

- De nuværende endetribuner er for tætte på hinanden, fordi de skulle presses ind mellem Schleppegrellsgade og Ny Kastetvej. Banen er så tæt på tribunerne, at mange ikke kan se målstregen fra deres ståplads. Mere skam over Badeværelse-Marius anno 1961!

- Arkitektonisk er det noget forbandet rod. Da man lancerede planen om stadiond nuværende udseende, valgte politikerne med den begrundelse, at stadion blev "en sammenhængende arena", men der er jeg helt uenig. Der er ikke noget sammenhængende ved, at tribunerne har forskellige højder, og klodserne i hjørnerne har i alle dage været en hæslig løsning. 1963-modellen, derimod havde tribuner i ens højde, som udgjorde en harmonisk enhed og en flot sammenhæng med runde hjørner, der kun blev skæmmet af, at der i hjørnerne stod "TOILET" på alt for store skilte. Alt i alt var det rigtigt set af Bus-Marius. Endelig gjorde han noget rigtigt.

- Tribunerne er ikke særligt stejle, og særligt bag målene er det problematisk, for det forringer oplevelsen. Man vil kunne forbedre oplevelsen markant med stejlere tribuner.

Hvorfor gik det sådan?

Bemærk, at man i byer som Odense og Aalborg når at bygge nye stadioner med fejl, som man lærer af i Esbjerg og Herning, hvor man er landet med nogle langt bedre stadionløsninger. Efternølerne har enkelt haft tid til at studere de løsninger, der virker bedst. Eller også skulle Aalborg Kommune bare have spurgt mig eller Asger eller en eller anden, før man laver sådan noget makværk. Beslutningstagerne har ikke spor forstand på stadioner. Det var vi mange, der havde på grund af vores årelange nørderi og stadionbesøg i ind- og udland. Jeg rystede tit på hovedet sidst i 90'erne og sendte mails til lokalpolitikere. Men selvfølgelig var der ingen, der lyttede.

Løsninger:

- Man kan skodde det nuværende stadion og tænke de rigtige løsninger ind i nybyggeri. Jeg tvivler på, det har gang på jord, da jeg har svært ved at se det indlysende indtjeningspotentiale for nogen som helst i sådan en trecifret millioninvestering.

- Man kan nedrive de forfærdelige klodser og lave runde hjørner og bygge nye tribuner, som når samme højde som langsiderne, så man får samme arenafornemmelse som i Herning, Esbjerg, Brøndby og flere steder. Men uden at jeg er sikker, så går jeg stærkt ud fra, at lokalplanen står i vejen for, at målendetribunerne må vokse i højden. Sidst var der voldsom ballade med naboerne. Jeg tror ikke at den AaB-glade borgmester, som selv bor i Schleppegrellsgade, kan få sine naboer til at tie stille, selv om han kunne ønske det. Det virker også udelukket, at endetribunerne kan vokse i dybden, så løsningen kunne være en smallere tribune med længere afstand til mållinjen, som til gengæld er fantastisk stejl.

- En stejl tribune i ordentlig højde bliver også en langt bedre klak- og tifotribune. Visuelt vil det fremstå langt mere magtfuldt, end når vi er stuvet sammen som nu.

Tidslinje:

1920: Aalborg Stadion bliver anlagt på den nuværende grund. Banen er nord-syd vendt, og der er grusbane til atletikløb rundt om fodboldbanen. Senere i mellemtiden opføres tribunerne.

1961: Hovedtribunen brænder ned til grunden.

1963: Aalborg Stadion vendes 90 grader og får fire nye tribuner. En hoved tribune med siddepladser og tre sammenhængende tribuner med ståpladser. Ståtribunen på langsiden får overdækning.

1994: Næsten intet er ændret i mere end 30 år (bortset fra en overfladisk renovering af hovedtribunen), da barrieren bryder sammen på midten af den billige langside, fordi klakken laver lavine mod Thomas Gill, der er ved at kaste sin trøje ud til publikum. Det sker i efterårets sidste kamp og sætter gang i en omfattende renovering, som varer i vinterpausen.

1995: Nordtribunen er stort set uændret, men har fået siddepladser. De to målendetribuner har fået en omfattende renovering med helt nye elementer, som er højere og dybere, og der er sat bølgebrydere op. Tiltagene skal forbedre ståpladssikkerheden, som er udfordret på grund af nedslidt stadion og ændret tilskueradfærd, hvor både jubles og mosles som ikke set før.

2000-2000: En næsten altomfattende ombygning fjerner vist det sidste beton fra 1963 i komplekset (er der noget som helst tilbage?). Bag målene bevarer man ståpladselementerne fra 1995, men tribunerne bygges om, og der sparkes huller ind på selve målendetribunerne, som erstatter de gamle indgange med trappeskakter bagest i tribunen, og målendetribunerne overdækkes. Nordtribunen erstattes fuldstændigt af ny tribune i to dæk. I stedet for de gamle, afrundede hjørner, skyder to nye hjørneklodser op, og de samme klodser skyder op mod sydtribunen, som bygges helt om og udstyres med VIP-rum og glasfacade, så tribunen får samme højde som den nordlige langside.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. apr 2014, 14:30

Og siden da har Aalborg har det grimmeste af de renoverede stadioner i Danmark... (måske lige på nær Århus)

Og hvorfor tænkte man ikke på at nedsænke stadionet således det kunne have en lige tagryg uden det rager vildt op over jorden.
Ja der var godt nok nogle beslutningstagere, som INTET vidste om stadion byggerier...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. apr 2014, 16:15

Fabbe skrev:Her er de ting, der er galt med Aalborg Stadion:

- Banen er øst-vest vendt. Gæt selv hvorfor det altid hedder curva nord eller curva sud i Italien. Det er fordi, man ikke lægger en bane øst-vest vendt, hvis man tænker sig om og kan undgå det. Tit får det ene hold solen i krydderen. Ham, der ikke tænkte sig om, var sandsynligvis daværende SIFA-formand og senere borgmester Marius Andersen i 1961, som projekterede stadion. Da den gamle hovedtribune var nedbrændt, byggede man helt nyt fra bunden, men drejede banen 90 grader. Det samme, som man gjorde 30 år senere med Kjøbenhavns Idrætspark (og senere også i Horsens, hvor den ene endetribune blev til endetribune kort tid efter, at man havde indviet den som langsidetribune).

- De nuværende endetribuner er for tætte på hinanden, fordi de skulle presses ind mellem Schleppegrellsgade og Ny Kastetvej. Banen er så tæt på tribunerne, at mange ikke kan se målstregen fra deres ståplads. Mere skam over Badeværelse-Marius anno 1961!

- Arkitektonisk er det noget forbandet rod. Da man lancerede planen om stadiond nuværende udseende, valgte politikerne med den begrundelse, at stadion blev "en sammenhængende arena", men der er jeg helt uenig. Der er ikke noget sammenhængende ved, at tribunerne har forskellige højder, og klodserne i hjørnerne har i alle dage været en hæslig løsning. 1963-modellen, derimod havde tribuner i ens højde, som udgjorde en harmonisk enhed og en flot sammenhæng med runde hjørner, der kun blev skæmmet af, at der i hjørnerne stod "TOILET" på alt for store skilte. Alt i alt var det rigtigt set af Bus-Marius. Endelig gjorde han noget rigtigt.

- Tribunerne er ikke særligt stejle, og særligt bag målene er det problematisk, for det forringer oplevelsen. Man vil kunne forbedre oplevelsen markant med stejlere tribuner.

Hvorfor gik det sådan?

Bemærk, at man i byer som Odense og Aalborg når at bygge nye stadioner med fejl, som man lærer af i Esbjerg og Herning, hvor man er landet med nogle langt bedre stadionløsninger. Efternølerne har enkelt haft tid til at studere de løsninger, der virker bedst. Eller også skulle Aalborg Kommune bare have spurgt mig eller Asger eller en eller anden, før man laver sådan noget makværk. Beslutningstagerne har ikke spor forstand på stadioner. Det var vi mange, der havde på grund af vores årelange nørderi og stadionbesøg i ind- og udland. Jeg rystede tit på hovedet sidst i 90'erne og sendte mails til lokalpolitikere. Men selvfølgelig var der ingen, der lyttede.

Løsninger:

- Man kan skodde det nuværende stadion og tænke de rigtige løsninger ind i nybyggeri. Jeg tvivler på, det har gang på jord, da jeg har svært ved at se det indlysende indtjeningspotentiale for nogen som helst i sådan en trecifret millioninvestering.

- Man kan nedrive de forfærdelige klodser og lave runde hjørner og bygge nye tribuner, som når samme højde som langsiderne, så man får samme arenafornemmelse som i Herning, Esbjerg, Brøndby og flere steder. Men uden at jeg er sikker, så går jeg stærkt ud fra, at lokalplanen står i vejen for, at målendetribunerne må vokse i højden. Sidst var der voldsom ballade med naboerne. Jeg tror ikke at den AaB-glade borgmester, som selv bor i Schleppegrellsgade, kan få sine naboer til at tie stille, selv om han kunne ønske det. Det virker også udelukket, at endetribunerne kan vokse i dybden, så løsningen kunne være en smallere tribune med længere afstand til mållinjen, som til gengæld er fantastisk stejl.

- En stejl tribune i ordentlig højde bliver også en langt bedre klak- og tifotribune. Visuelt vil det fremstå langt mere magtfuldt, end når vi er stuvet sammen som nu.

Tidslinje:

1920: Aalborg Stadion bliver anlagt på den nuværende grund. Banen er nord-syd vendt, og der er grusbane til atletikløb rundt om fodboldbanen. Senere i mellemtiden opføres tribunerne.

1961: Hovedtribunen brænder ned til grunden.

1963: Aalborg Stadion vendes 90 grader og får fire nye tribuner. En hoved tribune med siddepladser og tre sammenhængende tribuner med ståpladser. Ståtribunen på langsiden får overdækning.

1994: Næsten intet er ændret i mere end 30 år (bortset fra en overfladisk renovering af hovedtribunen), da barrieren bryder sammen på midten af den billige langside, fordi klakken laver lavine mod Thomas Gill, der er ved at kaste sin trøje ud til publikum. Det sker i efterårets sidste kamp og sætter gang i en omfattende renovering, som varer i vinterpausen.

1995: Nordtribunen er stort set uændret, men har fået siddepladser. De to målendetribuner har fået en omfattende renovering med helt nye elementer, som er højere og dybere, og der er sat bølgebrydere op. Tiltagene skal forbedre ståpladssikkerheden, som er udfordret på grund af nedslidt stadion og ændret tilskueradfærd, hvor både jubles og mosles som ikke set før.

2000-2000: En næsten altomfattende ombygning fjerner vist det sidste beton fra 1963 i komplekset (er der noget som helst tilbage?). Bag målene bevarer man ståpladselementerne fra 1995, men tribunerne bygges om, og der sparkes huller ind på selve målendetribunerne, som erstatter de gamle indgange med trappeskakter bagest i tribunen, og målendetribunerne overdækkes. Nordtribunen erstattes fuldstændigt af ny tribune i to dæk. I stedet for de gamle, afrundede hjørner, skyder to nye hjørneklodser op, og de samme klodser skyder op mod sydtribunen, som bygges helt om og udstyres med VIP-rum og glasfacade, så tribunen får samme højde som den nordlige langside.
Jeg forstår ikke helt nord/syd argumentet. Solen er da ligegyldig i forhold til blæsten, som i dette land stort set altid kommer fra vest, når den er strid. En kraftig sidevind ville da i dén grad være noget som kunne ødelægge kampe, og være langt mere generende end lidt sol i øjnene, som omvendt sikkert er mere generende i Italien. Et øst/vest vendt stadion må da absolut være det optimale, hvis man tænker på vejrguderne i vores landsdel.

Stadion er da ikke optimalt, langtfra, men indenfor de rammer der rent faktisk er og har været, synes jeg faktisk det er et glimrende og ganske nydeligt stadion. Man var nødt til at finde en arkitektonisk løsning på at endetribunerne ikke måtte bygges højere. Man er nødt til at have et stadion som er fleksibelt, så man kan have ståpladser til ligaen, og fylde med siddepladser til europæiske kampe - igen fordi man ikke har haft mulighed for at bygge større, hvilket gør ståpladserne ikke er skide hensigtsmæssige.

Jeg synes faktisk generelt stadion er lykkes meget godt, udfra de forudsætninger der var/er. Det er klart at ALT havde hængt bedre sammen, hvis man havde kunnet bygge det oprindelige projekt, men jeg kan nu godt lide den måde stadion fremtræder som et meget specielt og genkendeligt bygningsværk udefra, modsat mange andre stadions i landet, heriblandt stilladsfolden i Randers, og industriklodsen i Herning.

Personligt havde jeg da gerne set Esbjerg Stadion ligge i Aalborg, for det er et helt utroligt fedt stadion i mine øjne, men rent praktisk var/er det jo ikke muligt at bygge et stadion i det format. Så skulle man have bygget et andet sted, hvilket jeg personligt ville synes var horribelt.

Min største anke mod vores stadion er helt klart betonklodserne i hjørnerne, de er fuldstændig håbløse, og burde fjernes asap.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. apr 2014, 18:53

Jeg synes stadion er meget pænt, indretningen er ikke ideel, det synes jeg heller ikke placeringen er, langt fra. Jeg synes det er OK at stadion afsnittene er adskilte. Uro har ihvertfald svært ved at sprede sig fra tribune til tribune. Men jeg vil da foretrække et 20,000 personers allseater 20.000 lige ved motorvejen, med parkeringspladser og gode til og frakørsler. Så kunne det ligge på egholm :P
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. apr 2014, 20:06

Provst i Brovst skrev:Jeg synes stadion er meget pænt, indretningen er ikke ideel, det synes jeg heller ikke placeringen er, langt fra. Jeg synes det er OK at stadion afsnittene er adskilte. Uro har ihvertfald svært ved at sprede sig fra tribune til tribune. Men jeg vil da foretrække et 20,000 personers allseater 20.000 lige ved motorvejen, med parkeringspladser og gode til og frakørsler. Så kunne det ligge på egholm :P
Stadion i Aalborg SKAL ligge i byen... Tror at størstedelen af folk på stadion kommer IKKE via motorvejen...
Man vil miste hele charmen ved at flytte det uden for byen... Og hvorfor skulle Aalborgs hold spille UDEN FOR Aalborg...

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 11. apr 2014, 21:29

hje1980 skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg synes stadion er meget pænt, indretningen er ikke ideel, det synes jeg heller ikke placeringen er, langt fra. Jeg synes det er OK at stadion afsnittene er adskilte. Uro har ihvertfald svært ved at sprede sig fra tribune til tribune. Men jeg vil da foretrække et 20,000 personers allseater 20.000 lige ved motorvejen, med parkeringspladser og gode til og frakørsler. Så kunne det ligge på egholm :P
Stadion i Aalborg SKAL ligge i byen... Tror at størstedelen af folk på stadion kommer IKKE via motorvejen...
Man vil miste hele charmen ved at flytte det uden for byen... Og hvorfor skulle Aalborgs hold spille UDEN FOR Aalborg...

Enig det ville være at skyde sig selv i foden at ligge det uden for byen! Det ville betyde ingen fælles march, og det ville miste meget af sin charme.

Men ja Esbjergs stadion er misundelselsesværdigt, og har faktisk kun kostet syv millioner mere end Aalborg stadion ifølge wikipedia :)

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 11. apr 2014, 23:21

Er der nogen som ved, hvorfor sæderne på 3F tribunen ikke fjernes?
Oprindeligt, som jeg kan se, skulle der jo være plads til 15000-16000 incl. ståpladser. Så var det ikke efter sædernes indtog, at vi mistede lidt plads?

Men når man kigger på designerne bag Aalborg stadion Friis & Moltke, så er det mig et under, at de fik lov til at stå for renoveringen.

Projektet er bl.a. valgt fordi:

• udpeget som det økonomisk mest fordelagtige
• høj arkitektonisk værdi
• enkel design/harmonisk helhed
• danner en skærmende og intim ramme omkring aktiviteterne på stadion
• handicapvenlig
• god funktions- og programopfyldelse
• falder godt ind i området
• opfylder de stillede krav til højder
• tribunerne er lukkede bagtil
• er anderledes end andre kendte stadions
• det nye Aalborg Stadion vil med sin enkle arkitektur blive en oplevelse

Friis & Moltke står også for udvidelsen på Lyngby stadion, og her kommer deres design, og fodbold indsigt, da også til kende (Med mindre de selvfølgelig bevidst har valgt en fisker mand til at flagre med flaget).

http://www.friis-moltke.dk/siteFM/proje ... etail=2613
Et Hjerte - En Klub

Xed
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Xed » 13. apr 2014, 13:13

sulakvelidze skrev:Egentlig utroligt, at andre borgere oplever deres område blive martret af store nybyggerier, indkøbscentre, motorveje og lignende - og så må et fodboldstadion af beskeden størrelse i Danmarks fjerdestørste by ikke have endetribuner i samme højde som sidetribunerne.
Ikke at jeg er uenig i, at naboerne fik for meget at skulle have sagt, men masser af byggeprojekter rundt om i hele landet bliver stoppet eller udsat for restriktioner angående byggehøjde, volumen, bebyggelsesprocent m.m. I Danmark bliver der nærmest oprettet en protestforening, hver gang en eller anden vil opføre et lille drivhus til tomater.

http://urbandanmark.dk/byggeri-konstruk ... -i-aalborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Hep Hey
1. div
1. div

Indlæg af Hep Hey » 14. apr 2014, 17:42

1219 billetter tilbage til sidste hjemmekamp mod GF på spar nord. resten af tribunerne er udsolgte.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 14. apr 2014, 20:28

Hep Hey skrev:1219 billetter tilbage til sidste hjemmekamp mod GF på spar nord. resten af tribunerne er udsolgte.
Ja det går godt nok stærkt lige nu. Til AGF-kampen er der godt 1000 tilbage på Spar Nord ellers er der udsolgt. Nu håber jeg bare, at vi også kommer tæt på udsolgt mod Randers og Esbjerg. Det er sgu lidt tyndt, hvis vi ikke kan fylde tribunerne nu. Jeg synes godt nok det er træls, hvis medløberne får fat i de gode billetter til AGF-kampen fordi vores "sædvanlige" fans ikke får snøvlet sig til at købe billetter. Så DET ER ALTSÅ NU venner.

AabMaster
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg c

Indlæg af AabMaster » 15. apr 2014, 00:03

713 pladser tilbage til AGF kampen. Mit bud er, at de er solgt i morgen. :aabfan:
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 07:25

Klaus skrev:
Hep Hey skrev:1219 billetter tilbage til sidste hjemmekamp mod GF på spar nord. resten af tribunerne er udsolgte.
Ja det går godt nok stærkt lige nu. Til AGF-kampen er der godt 1000 tilbage på Spar Nord ellers er der udsolgt. Nu håber jeg bare, at vi også kommer tæt på udsolgt mod Randers og Esbjerg. Det er sgu lidt tyndt, hvis vi ikke kan fylde tribunerne nu. Jeg synes godt nok det er træls, hvis medløberne får fat i de gode billetter til AGF-kampen fordi vores "sædvanlige" fans ikke får snøvlet sig til at købe billetter. Så DET ER ALTSÅ NU venner.
STOP NU!!

Hvis de "sædvanlige" fans ikke har fået fingeren ud, så er det sataneme deres eget problem! Og der skal INTET ondt lyde om de som har købt.

Der bliver løbende i løbet råbt op om, at det er åhhh noget så dårligt, at vi ikke har flere tilskuere. Når der så kommer rigtigt mange, så er det synd for de "sædvanlige" som ikke har sikret sig billet. Måske de som HAR købt er nogen af de kommende generationers faste supportere... Så er det vel fint, at det er DEM der får fat i billetterne.

Sorry - blev bare lige lidt irriteret over din kommentar, Klaus :)
Ska' vi hak'?

marshmellow
Superliga
Superliga

Indlæg af marshmellow » 15. apr 2014, 10:00

masn skulle dengang have nedgravet banen og vendt den 90 grader med inddragelse af p-pladsen mod haraldslund.......så havde man idag haft plads til 20.000 under ændring i højden , som jo er det springende problem i forhold til naboer og lokalplan...men der var ingen der ville høre....dengang
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 15. apr 2014, 11:39

Mange snakker om man "bare" kan grave banen ned.
Jeg tror slet ikke det kan lade sig gøre derude.
Grundvandet står for højt i området.
Er det undersøgt tidligere?
Jeg bor selv i Hasseris og herude kan vi sku ikke nedgrave nogen bane i hvert fald. Ikke uden at skulle spille i gummistøvler i hvert fald.
Bienvenu Bassogog!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 15. apr 2014, 11:43

Der er mange ting der burde have været gjort anderledes ifht. opførelsen af stadion, samt renovering. Der går desværre nok mange år, før der sker nogle forandringer derude igen. Der er større sandsynlighed for at Lynge takker nej tak til en rejemad med ekstra mayo.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 15. apr 2014, 11:46

Vi kan jo tage ud på stadion med nogle spader og tjekke grundvandet :-)

Det er i øvrigt naturligvis dejligt, at der snart er udsolgt til AGF-kampen. Lige nu er jeg dog mere interesseret i kampen mod Randers, som faktisk afvikles allerede søndag. Her skulle der være rigtig mange billetter tilbage!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. apr 2014, 12:02

MrBangDK skrev:
Klaus skrev:
STOP NU!!

Hvis de "sædvanlige" fans ikke har fået fingeren ud, så er det sataneme deres eget problem! Og der skal INTET ondt lyde om de som har købt.

Der bliver løbende i løbet råbt op om, at det er åhhh noget så dårligt, at vi ikke har flere tilskuere. Når der så kommer rigtigt mange, så er det synd for de "sædvanlige" som ikke har sikret sig billet. Måske de som HAR købt er nogen af de kommende generationers faste supportere... Så er det vel fint, at det er DEM der får fat i billetterne.

Sorry - blev bare lige lidt irriteret over din kommentar, Klaus :)
Jeg ved det godt :-)

Det er nok bare almindelig frustration over, at vi trods alt ikke er flere til de "almindelige" kampe. Vi har for mange fans, der "vælger" de "sjove" kampe, i stedet for de "almindelige" kampe, hvor det også er vigtigt at støtte holdet. Men du har helt ret, det skal jo starte et sted, og man skal ikke brokke sig over, at vi lige nu sælger mange billetter :-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 13:04

Klaus skrev:
Jeg ved det godt :-)

Det er nok bare almindelig frustration over, at vi trods alt ikke er flere til de "almindelige" kampe. Vi har for mange fans, der "vælger" de "sjove" kampe, i stedet for de "almindelige" kampe, hvor det også er vigtigt at støtte holdet. Men du har helt ret, det skal jo starte et sted, og man skal ikke brokke sig over, at vi lige nu sælger mange billetter :-)
Og med det in mente:

Billede
Ska' vi hak'?

Besvar