Viborg - AaB den 16. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
damp
Allstar
Allstar

Re: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af damp » 16. apr 2014, 22:41

God kamp af AaB, som bare kørte på uden at gå i panik.
Rigtig god opbakning af fansene, som gav masse af støtte.
Eneste minus er den idiot, som lige inden kampen kastede et tændt romerlys mod en kontrollør.
Havde han ikke dukket sig, så var han blevet ramt i hovedet.
Håber man laver en aflivningslov, eller livstids forbud mod at komme på stations over serie 6, for sådan en idiot.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 16. apr 2014, 22:42

MHJ skrev:Gud hvor er artikeltråden omkring kampen på bold en pinlig affære for AaB-fans.
Har lige læst tråden.. Det mest pinlige indlæg er da ham Viborg-manden, der mener, at KEP er racistisk, fordi han ikke mener brasilianeren kan dansk.
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. apr 2014, 22:42

fish skrev:Lækker og fortjent sejr idag. Fantastisk opbakning fra ude afsnittet. Sublim scoring fra Ahlmann!

Pinlig og ufortjent udvisning efter min mening. Nærmest synd for gutten. Udvisningen betyder også at Viborg bliver endnu mere kompakte og svære at låse op. Så tak Ahlmann for den gude kasse!!

Sendt fra min LT25i med Tapatalk
Synd, tjoh, men heller ikke voldsomt genialt at smide en overfrisk flad i nakken på en modspiller man lige forinden har gået rigtig hårdt til, og som er tydeligt arrig, lige ud for sidedommeren. Det er i sådan en situation det er absolut klogest at holde armene nede langs siden Den er vel meget enten/eller. Hvis dommeren vurderer, at VFF-manden er gået over stregen, så SKAL det vel være direkte rødt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2014, 22:43

jonas386 skrev:Jeg blev banned derinde fra fordi en fyr kaldte mig idiot. Noget bestemt, eller whiner folk bare over det røde kort?
Jeg blev ban'ed fordi jeg skrev med store bogstaver (og skrev røvbanan).

alithebeast skrev:
MHJ skrev:Gud hvor er artikeltråden omkring kampen på bold en pinlig affære for AaB-fans.
Hvorfor?
Der er nogle stykker der forsvarer det røde kort. I lyset af hvor kritiske vi har været omkring dommerkonspirationen for et par år siden, ville det klæde AaBs fans at udvise en smule upartiskhed omkring den slags.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 16. apr 2014, 22:46

MHJ skrev:
jonas386 skrev:Jeg blev banned derinde fra fordi en fyr kaldte mig idiot. Noget bestemt, eller whiner folk bare over det røde kort?

alithebeast skrev:
Hvorfor?
Der er nogle stykker der forsvarer det røde kort. I lyset af hvor kritiske vi har været omkring dommerkonspirationen for et par år siden, ville det klæde AaBs fans at udvise en smule upartiskhed omkring den slags.
Det er enormt hårdt dømt, men jeg må også være ærlig; havde det været en københavner, så havde jeg ikke kunne se noget galt i det. Nu er det en spiller fra Viborg, så jeg kan godt se, at det er hårdt dømt, men det er satme også dumt ud over alle grænser at give mulighed for at dømme den.
Hader København!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 16. apr 2014, 22:49

Fortjent sejr, med glimt af god fodbold.
Fantastisk med første mål til Ahlmann.
Synd med den udvisning, den var ikke fortjent og vel egentligt ikke rigtigt til vores fordel.
Godt at det blev afgjort forholdsvis tidligt. Vi har haft en presset program på det seneste og alle kræfter der kan økonomiseres er en fordel for os.

Fantastisk flot af de medrejsende fans, I gør sofakartofler som mig flove og stolte på en gang.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 16. apr 2014, 22:51

Haha, jeg havde på fornemmelsen at det var dig. Du er lidt mere krigerisk derinde, end du er herinde. Men ikke lad dig gå på af ham moderatorfjolset, han er bare en troll med for meget magt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. apr 2014, 22:53

MHJ skrev:

alithebeast skrev:
Hvorfor?
Jeg er AaB-fan, og voksen nok til selv at finde ud af, hvad jeg mener om verden, uden at skulle spørge i mødregruppen først, tak.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2014, 22:55

Funky skrev:
MHJ skrev:

alithebeast skrev:
Hvorfor?
Jeg er AaB-fan, og voksen nok til selv at finde ud af, hvad jeg mener om verden, uden at skulle spørge i mødregruppen først, tak.

Nå, og jeg er voksen nok bla bla bla til at fortælle når folk opfører sig åndsvagt, som i dette tilfælde. "Det er åndsvagt"
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. apr 2014, 22:56

alithebeast skrev:
MHJ skrev:

alithebeast skrev:
Hvorfor?
Det er enormt hårdt dømt, men jeg må også være ærlig; havde det været en københavner, så havde jeg ikke kunne se noget galt i det. Nu er det en spiller fra Viborg, så jeg kan godt se, at det er hårdt dømt, men det er satme også dumt ud over alle grænser at give mulighed for at dømme den.
Er det hårdt dømt hvis dommeren vurderer, at sådan en berøring er over stregen? Han SKAL vel give rødt.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af fish » 16. apr 2014, 22:58

Funky skrev:
fish skrev:Lækker og fortjent sejr idag. Fantastisk opbakning fra ude afsnittet. Sublim scoring fra Ahlmann!

Pinlig og ufortjent udvisning efter min mening. Nærmest synd for gutten. Udvisningen betyder også at Viborg bliver endnu mere kompakte og svære at låse op. Så tak Ahlmann for den gude kasse!!

Synd, tjoh, men heller ikke voldsomt genialt at smide en overfrisk flad i nakken på en modspiller man lige forinden har gået rigtig hårdt til, og som er tydeligt arrig, lige ud for sidedommeren. Det er i sådan en situation det er absolut klogest at holde armene nede langs siden Den er vel meget enten/eller. Hvis dommeren vurderer, at VFF-manden er gået over stregen, så SKAL det vel være direkte rødt.
På ingen måde uenig. Jeg mener blot at (4) dommerne, set her fra sofaen, i situationen kunne have udvist lidt mere koldblodighed. For mig at se virker handlingen overhovedet ikke udført med ond hensigt, snarere "det var en hård fight, jeg gik lidt for hårdt til stålet, lad os komme videre" dunk i nakken. Det er derfor jeg betegner det som synd.

Det er så ikke smart at lave og slet ikke når KEP stadig er ophidset og kan misforstå det. Fuldstændig enig.
Men det er også ligemeget, vi er 3 point rigere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2014, 23:00

Udvisningen blev meget afgørende. Jeg mener at dommeren begik en klar fejl, situationen var vel ik engang til gult kort. Jeg var blevet pissed hvis vi havde fået udvist en spiller for en tilsvarende "forseelse". Jeg fik sgu lidt ondt af Viborg, men det skyldes også at jeg gerne ser at de undgår nedrykning.

Dejligt resultat hvor vi nu har lagt maksimalt pres på KB og Ikast. Københavnerne vinder i Slagelse, mens Ikast nok skal få det svært i Århus. Selve spillet var bestemt ikke prangende, men det er resultatet der tæller. Uden at bruge alt for mange kræfter vandt vi nogenlunde komfortabelt, men var brasilianeren ikke blevet udvist kunne vi nemt have fået store problemer.

Er det bare mig eller ser Kusk lidt træt ud?
Han har selvfølgelig svære arbejdsbetingelser fordi modstanderne har stort fokus på ham, men for mig at se virker han lidt præget af det hårde kampprogram. Det var jo også helt unødvendigt han spildte kræfter i returkampen mod Horsens.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2014, 23:00

Viva i cazzi rossi skrev:
Haha, jeg havde på fornemmelsen at det var dig. Du er lidt mere krigerisk derinde, end du er herinde. Men ikke lad dig gå på af ham moderatorfjolset, han er bare en troll med for meget magt.
Det er man lidt nødt til. Folk gider sjældent diskutere derinde. Men en uge på siddlinien er også ok, selvom jeg gerne ville have givet mit besyv med i "Aalborgs mindreværd" tråden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. apr 2014, 23:01

MHJ skrev:
Funky skrev:
MHJ skrev:

alithebeast skrev:
Hvorfor?

Nå, og jeg er voksen nok bla bla bla til at fortælle når folk opfører sig åndsvagt, som i dette tilfælde. "Det er åndsvagt"
Det ville klæde AaB-fans at være mindre fordømmende.

MightyReds
1. div
1. div

Indlæg af MightyReds » 16. apr 2014, 23:02

damp skrev: Håber man laver en aflivningslov, eller livstids forbud mod at komme på stations over serie 6, for sådan en idiot.
Er åbenbart standard med tosser på lægterne. For info, så skal vi dog ikke snakke om det i denne tråd (har jeg fundet ud af) :P

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 16. apr 2014, 23:04

Vi havde krammet på dem allerede inden det røde kort, det selvom Viborg stort set ikke bevægede sig over midten. Havde en god fornemmelse i dag og tror vi havde vundet uanset som kampen udviklede sig, vi producerede jo store chancer op til d. 25 minut. Det røde kort er tvivlsomt, men så har vi i det mindste kunne sig at vi fik en enkelt tvivlsom kendelse med os i en sæson hvor vi dominerer stort. Bif og fcm har mig bekendt allerede fået i både pose og sæk af dommerne. Det er lidt af et bundholds lod at uheld hagler ned over dem. Hvem husker ikke vores sæson på vippen, vi var dem der var absolut mest uheldige med dommerkendelser i den sæson, alt gik satme imod os.

MightyReds
1. div
1. div

Indlæg af MightyReds » 16. apr 2014, 23:05

alithebeast skrev:
MHJ skrev:

alithebeast skrev:
Hvorfor?
Slag eller forsøg på slag skal ifølge loven takseres med rødt. Det er dog stadig hårdt dømt, da der ofte er lignende situationer hvor en spiller skubbes væk i brystet ved dødboldssituationer, hvor disse også ofte har karakter af slag mere end skub.

Overall, så synes jeg dog at den potentielle benbrækker tackling af i BIF kampen mod Ahlmann var markant værre, og selvfølgelig den der burde have kastet et rødt kort af sig.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Viborg - AaB den 16. april 2014

Indlæg af fish » 16. apr 2014, 23:06

frederikshavneren skrev:
Er det bare mig eller ser Kusk lidt træt ud?
Han har selvfølgelig svære arbejdsbetingelser fordi modstanderne har stort fokus på ham, men for mig at se virker han lidt præget af det hårde kampprogram. Det var jo også helt unødvendigt han spildte kræfter i returkampen mod Horsens.
Nej tænkte det samme. Han havde flere dårlige første berøringer end længe set også i forholdsvis upressede situationer. Alligevel mange gode udfordringer. Bedømt på BIF og dagens kamp er jeg lidt urolig for at hans formkurve er for nedad gående. Han må meget gerne bevise det modsatte på søndag!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 16. apr 2014, 23:07

Helt enig, i sidste runde burde Antipas have været smidt ud, den var da også klart værre og er slet ikke sammenlignelig med en dumflad.

Who cares, vi tog en vigtig sejr!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 16. apr 2014, 23:13

jonas386 skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:
Det er man lidt nødt til. Folk gider sjældent diskutere derinde. Men en uge på siddlinien er også ok, selvom jeg gerne ville have givet mit besyv med i "Aalborgs mindreværd" tråden.
Fuldstændigt rigtigt, der er flere derinde som er uden for pædagogisk rækkevidde. Tråden du nævner er noget af det mest pinlige jeg har set længe derinde, jeg må desværre indrømme at jeg selv skrevet i den. Det sjove ved ham moderatoren er, at du kan gå ham ret hårdt til klingen, så længe du ikke begynder at kalde navne. Hvis du gør det, så graver han sig bare dybere i sit tosse-hul.

Og lige en sidste ting omkring kampen. Fedt, specielt for Kent, at vi holdt nullet. Tror ikke at han var specielt glad for at være træneren med AaB-rekorden for flest AaB udekampe med mål imod os.

Besvar