Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Trickster » 14. apr 2014, 23:05

Ham der Emil skrev:Når Kusk ryger, så ville jeg meget gerne se Lasse Vibe i Aalborg.
Niveau mæssigt er de meget lige mener jeg, med de IFK kampe jeg har set.

Dog er han en af de helt store profiler på holdet, så vi vil skulle slippe lidt, men med udsigt til Europa ser jeg det ikke som umuligt.
Lasse Vibe har siden ankomsten til IFK Göteborg primært spillet som angriber. Umiddelbart synes jeg ikke ligefrem han er nogen teknisk begavet fodboldspiller, men han har altid været meget energisk, udfordrende og altid en evig kilde til uro hos modstandernes forsvar.

Jeg har mine tvivl om han ville kunne erstatte Kusk'en.

Det er vel også en ligegyldig hypotetisk diskussion, for AaB køber ham ikke efter kun ét år i stalden hos Göteborg. Han er en af de første spillere på holdkortet, så Göteborg lader ham ikke gå for peanuts.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2014, 23:12

Ham der Emil skrev:Når Kusk ryger, så ville jeg meget gerne se Lasse Vibe i Aalborg.

Dog er han en af de helt store profiler på holdet, så vi vil skulle slippe lidt, men med udsigt til Europa ser jeg det ikke som umuligt.
Jeg gad godt have en spiller af Vibes kvalitet som erstatning, men jeg vil godt nok hellere at vi prøver at finde en eller anden usleben diamant i udlandet, i de lavere rækker (hvor Vibe oprindeligt blev fundet af SønderjyskE i FCV) eller allerbedst, i vores egne rækker.

Derudover syntes jeg ikke europæisk deltagelse skal være en undskyldning for at signe dyre udenlandsproffer set i lyset af vores skrøblige økonomiske situation, og nye koncept. Jeg tror i stedet, og håber at vi bliver ved med at budgettere med en top 6 placering, og overskud på driften, uafhængigt af europæisk deltagelse (men, inkl. salg).

Derudover, så skal IFK også spille europæisk til sommer (tredjeplads sidste sæson), så det er ikke et tydeligt købsargument her. Og sidst men ikke mindst, så har han en god mellemlang kontrakt, samtidig med han nyder livet i IFK

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... enge-i-ifk

Aller aller sidst, men ikke mindst....... Så skal Gaarde en tur til Ajax og kapre Lucas.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. apr 2014, 23:15

Provst i Brovst skrev:I know nothing, men....
Gratas Sirgedas

Mulig erstatning for KK?
Ja, han ser da ganske spændende ud. Jeg synes også, at jeg kan se Spalvis fra tid til anden i videoen, som en anden bruger linkede til, så de har vel spillet sammen i det halve år han var tilbage i deres nationale fodboldakademi. Simkus spillede der også før han kom til AaB. De må jo kende hinanden, og han skal da nok få det godt, hvis han kommer til Aalborg. Lad os bare starte en koloni!

Alle der er for råber "Spalvis"!

Har selv råbt.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 14. apr 2014, 23:32

MHJ skrev:

Jeg gad godt have en spiller af Vibes kvalitet som erstatning, men jeg vil godt nok hellere at vi prøver at finde en eller anden usleben diamant i udlandet, i de lavere rækker (hvor Vibe oprindeligt blev fundet af SønderjyskE i FCV) eller allerbedst, i vores egne rækker.

Derudover syntes jeg ikke europæisk deltagelse skal være en undskyldning for at signe dyre udenlandsproffer set i lyset af vores skrøblige økonomiske situation, og nye koncept. Jeg tror i stedet, og håber at vi bliver ved med at budgettere med en top 6 placering, og overskud på driften, uafhængigt af europæisk deltagelse (men, inkl. salg).

Derudover, så skal IFK også spille europæisk til sommer (tredjeplads sidste sæson), så det er ikke et tydeligt købsargument her. Og sidst men ikke mindst, så har han en god mellemlang kontrakt, samtidig med han nyder livet i IFK

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... enge-i-ifk

Aller aller sidst, men ikke mindst....... Så skal Gaarde en tur til Ajax og kapre Lucas.
Lucas ville være absolut fantastisk, men jeg ser stadig Vibe være mere tilgængelig.
Nok er Vibe omskolet til angriber, men han trækker stadig ekstremt meget ud på kanten lig Kusk. Hysén er også væk fra IFK, og han var om noget skyld i deres placering. Så de får det meget svært i kvallen. Senest mod BP spillede de ok i starten, men var ret heldige med ikke at tabe.

IFK tror jeg ikke får en god sæson, snarere bør de gå efter top 7 :)

Og selvfølgelig skal undskyldningen for signe dyre proffer ikke være Europa bold, men at vi mister de spillere vi nu engang gør.
Et Hjerte - En Klub

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 15. apr 2014, 10:12

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... forsvinder" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved godt han er under Jönssons niveau... men han er da velkommen tilbage på toppen sammen med Spalvis efter ferien, når vi skal forsøge at spille os i Champions League :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. apr 2014, 11:12

hje1980 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... forsvinder

Ved godt han er under Jönssons niveau... men han er da velkommen tilbage på toppen sammen med Spalvis efter ferien, når vi skal forsøge at spille os i Champions League :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Rasmus Jönsson er under Nicklas Helenius niveau. Nicklas Helenius scorede også mål udover at han lagde op til dem, truede med dybdeløb, driblinger, kunne score på frispark og dertil en solid spilstation og pasningsspiller.

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. apr 2014, 11:23

Helenius er en bedre afslutter end Jönsson, men med hensyn til teknik, så er Jönsson langt bedre. Helenius havde også et fint blik for spillet, men Jönsson er i hvert fald på samme niveau. Et angreb med Jönsson og en baksangriber som Spalvis er fantastisk. Hvis vi f.eks. skulle spille med både Jönsson og Helenius, så tror jeg ikke det ville gå specielt godt. Helenius og Spalvis ville måske fungere fint.

Hvis Kent mener, at vi kan bruge ham, så ville jeg da ikke klage, hvis han kom tilbage, men hvis han ikke passer ind i vores spillestil, så ser jeg hellere, at Helenius smutter til Holland og bomber sig ind i landsholdsvarmen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. apr 2014, 11:28

Oldager skrev:Helenius er en bedre afslutter end Jönsson, men med hensyn til teknik, så er Jönsson langt bedre. Helenius havde også et fint blik for spillet, men Jönsson er i hvert fald på samme niveau. Et angreb med Jönsson og en baksangriber som Spalvis er fantastisk. Hvis vi f.eks. skulle spille med både Jönsson og Helenius, så tror jeg ikke det ville gå specielt godt. Helenius og Spalvis ville måske fungere fint.

Hvis Kent mener, at vi kan bruge ham, så ville jeg da ikke klage, hvis han kom tilbage, men hvis han ikke passer ind i vores spillestil, så ser jeg hellere, at Helenius smutter til Holland og bomber sig ind i landsholdsvarmen.
Mon ikke han er i BIF inden sommeren er omme. Så får BIF det angreb som også AaB ønskede sig. Ibi og Helenius. Så tror jeg BIF bliver en meget seriøs kandidat til guld.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 15. apr 2014, 11:32

Provst i Brovst skrev:
Oldager skrev:Helenius er en bedre afslutter end Jönsson, men med hensyn til teknik, så er Jönsson langt bedre. Helenius havde også et fint blik for spillet, men Jönsson er i hvert fald på samme niveau. Et angreb med Jönsson og en baksangriber som Spalvis er fantastisk. Hvis vi f.eks. skulle spille med både Jönsson og Helenius, så tror jeg ikke det ville gå specielt godt. Helenius og Spalvis ville måske fungere fint.

Mon ikke han er i BIF inden sommeren er omme. Så får BIF det angreb som også AaB ønskede sig. Ibi og Helenius. Så tror jeg BIF bliver en meget seriøs kandidat til guld.
Fantastisk angreb - men uanset hvad og hvem de køber bliver de en seriøs kandidat til guldet næste år. De har penge til at forstærke, god træner, ro i baglandet, et rigtigt godt talent arbejde og stort bagland.
Det eneste der taler i mod er deres sportschef som er alt alt for lille og dum til at være i klub med BIF potentiale - heldigvis.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. apr 2014, 11:34

Provst i Brovst skrev:

Jeg kan ikke forestille mig, at han vil til BIF, hvis han endelig vil tilbage til DK.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 15. apr 2014, 11:51

hje1980 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... forsvinder

Jeg vil selvfølgelig til enhver tid ønske Helenius tilbage i klubben, men jeg ser nu gerne at, hvis han skifter fra AV, han tager til hollandsk eller tysk fodbold, og ikke "giver op" som Cornelius gjorde det.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. apr 2014, 10:08

Helenius havde bedre teknik i feltet hvor han ganske ofte driblede på meget små områder og så er han klart en bedre afslutter. Jeg vil derfor mene at Helenius samlet set er en bedre angriber.

Dog er det lidt en skam at sammenligne to så gode angribere for begge bidrager med en masse i AaB trøjen og det er bare med at være glad hvis vi er så heldige at kunne have en af dem i truppen efter sommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 18. apr 2014, 00:06

Såfremt Kusk ryger til sommer og Viborg samtidig rykker ned. Kunne der så ikke være ide i at købe Kevin Mensah. Han virker som en spiller med noget potentiale i, og han er næppe interesseret i mindst et enkelt år i 1. division...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. apr 2014, 08:09

Klaus skrev:Såfremt Kusk ryger til sommer og Viborg samtidig rykker ned. Kunne der så ikke være ide i at købe Kevin Mensah. Han virker som en spiller med noget potentiale i, og han er næppe interesseret i mindst et enkelt år i 1. division...
Kevin Mensah er bestemt en interessant spiller. Han har altid haft et stort potentiale, men har haft svært ved at få det forløst. Viborg har været tæt på at opgive ham, men måske han endelig har indset at intet kommer af sig selv uagtet at man har et stort potentiale.

Hvis jeg skal være lidt urealistisk ser jeg gerne Kasper Fisker afløse Kusk. Fisker er kreativ, målfarlig, driblestærk og er en stor profil. Desværre kommer det ikke til at ske da Fisker er på kontrakt i Randers.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 18. apr 2014, 10:20

Er der nogen som har styr på om der løber nogle unge defensive midtbanetalenter rundt i DK? Om vi måske selv har et? Det er ikke så meget ment i forhold til dette vindue, eller de næste for den sags skyld, men Würtz og Augo er oppe i årene og holder ikke evigt. Jeg syntes ikke så meget at man ser disse typer så meget blandt de yngre spillere. Spillere som måske ikke udviser den store teknik, men som har blod på trøjen.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. apr 2014, 10:25

Viva i cazzi rossi skrev:Er der nogen som har styr på om der løber nogle unge defensive midtbanetalenter rundt i DK? Om vi måske selv har et? Det er ikke så meget ment i forhold til dette vindue, eller de næste for den sags skyld, men Würtz og Augo er oppe i årene og holder ikke evigt. Jeg syntes ikke så meget at man ser disse typer så meget blandt de yngre spillere. Spillere som måske ikke udviser den store teknik, men som har blod på trøjen.

Altså, vi har selv Rye, Kakeeto(?) og især unge Rasmus Perdersen at se frem til. Würtz holder dog nok et par år endnu. Heldigvis.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 18. apr 2014, 11:42

Oldager skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Er der nogen som har styr på om der løber nogle unge defensive midtbanetalenter rundt i DK? Om vi måske selv har et? Det er ikke så meget ment i forhold til dette vindue, eller de næste for den sags skyld, men Würtz og Augo er oppe i årene og holder ikke evigt. Jeg syntes ikke så meget at man ser disse typer så meget blandt de yngre spillere. Spillere som måske ikke udviser den store teknik, men som har blod på trøjen.

Altså, vi har selv Rye, Kakeeto(?) og især unge Rasmus Perdersen at se frem til. Würtz holder dog nok et par år endnu. Heldigvis.
Lyder klasse. Du har før haft ret omkring AaB-talenterne, så det gør mig rolig. Er jo som sagt ikke noget, der skulle blive et problem de næste par sæsoner, så godt at vi har talenterne klar. Kan du give en kort beskrivelse af dem du nævner?

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 18. apr 2014, 12:17

Oldager skrev:

øøhhh hvem er Kakeeto, det er et nyt navn for mig?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. apr 2014, 12:23

Rye er en fyr, som jeg gerne ser på banen snart. Han modtog flere priser, da han var anfører på u19-holdet, og han er vel en... Ja, en Würtz med bedre teknik. Han kunne sagtens udvikle sig til at blive AaBs nye sekser og spilfordeler.
Kakeeto har jeg ikke megen kenskab til, men han er hentet i Uganda, jeg han spiller vist def.-midt, men jeg er ikke sikker. Hvis han hentes den lange vej, så må det være fordi han har talent og kvalitet tril førsteholdet. Vi er jo ikke FCM. Jeg har dog ikke fulgt så godt med på ungdomsniveau denne sæson, så kender ikke meget til ham.
Rasmus Pedersen er en def.-midt, som kan spille central forsvarsspiller. Det er i hvert fald der han er blevet placeret på ungdomslandsholdene. Han har en god teknik, spillede angriber før i tiden, og jeg har generelt store forventninger til u17-anføreren. Trods hans defensive kvaliteter, så står han alligevel noteret for et par mål i u17 ligaen og en del assist. Jeg husker en kamp, hvor han stod bag hele 4 assist, så der har han også kvalitet.
Her ser vi ham score et mål mod Esbjerg u17:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10201768508967250" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er også et par andre defensive midtbanespillere på vej, men dem har jeg ikke nogen kendskab til overhovedet.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 18. apr 2014, 13:12

Oldager det er bare for lækkert med de opdateringer du bidrager med omkring vores ungdomshold, stor cadeau!

Kunne du eventuelt ved lejlighed beskrive nogle af de unge der allerede har været inde over bænken på første holdet. Tænker primært på Bruhn

Låst