Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af DEG » 18. apr 2014, 22:21

Gentleman Finn skrev:Så ikke kampen her tidligere grundet noget påskehalløj, men det Agf hold der har spillet her i foråret har slet ikke haft noget fight i sig når de kommer bagud, så det overrasker jo ikke en at de derefter bliver kørt ned. Deres offensiv, eller mangel på samme, kan heller ikke true fcms absolut svageste punkt, deres defensiv. Ser tilgengæld et fcm hold pr. nuværende der sagtens kan smide point på mandag, mod et Viborg hold der med fight og vilje for overlevelsen godt kan drille, særligt hvis Dalgaard får lov at få chancen imod fcm defensiven.

Et hold der tilgengæld altid har fight i sig imod os er randers, med Elmar og Keller på midten er de gode til at spille kampe hvor de kan få lov til at køre kontraer, hvor Kamper særligt skal holdes øje med. Så vi skal ramme niveau på søndag fra start og samme vilje som i efteråret nede i randers, for det er en af de sværere kampe at finde det rum vi skal bruge. Der kommer igen mange på stadion som forhåbentligt kan være med til at give knejterne det sidste skub, vi har været stærke på hjemmebane et godt stykke tid og har holdt fint niveau. Vi har bragt os i en position, hvor vi ikke behøver at vinde alt i de resterende kampe for at få guld, særligt når man ikke ligefrem kan forvente at fcm tager fuld potte og skal møde bif og fck. Kan vi dog vinde de næste 2 kampe kan det hurtigt komme til at se meget, meget fornuftigt ud
100% enig, som jeg også skrev tidligere, i vores restprogram er det her, sammen med esbjerg kampen, de absolut sværeste, netop fordi de ind i mellem rammer kampe, hvor de bare kan lukke helt ned for mellemrummene, og true lidt den anden vej. Vi har dog hjemmebanefordel og alle er i god form, vi skal vi sidde på dem helt fra start og ikke give dem et resultat at kæmpe for. Ellers må vi som publikum være med til at give det ekstra skub der skal til! Kom så de sidste 6 kampe

Alle mand på stadion!

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 18. apr 2014, 22:33

Frygah skrev:Selvfølgelig kan det gå galt. Sandsynligheden for det virker bare ikke særlig stor.

En ting er at vi skal gå voldsomt meget ned i niveau. Der har jeg det sådan lidt, at det havde jeg troet vi ville gøre for længe siden. Nu tror jeg egentlig ikke på vi gør det, især ikke fordi vi har så mange individualister der kan afgøre kampe, at vi ikke er afhængige af en enkeltperson for at vinde fodboldkampe.

Til Jespers pointe om en af vores modstandere rammer en stime, der kan jeg ikke rigtig se at vores forfølgere rammer et stabilt højt niveau der gør at de hiver så mange flere point hjem end vi gør, især ikke når de alle 3 skal møde hinanden indbyrdes, hvorimod vi skal møde hold fra nedeste halvdel, hvoraf flere ikke har råd til bare at stille sig ned og parkere bussen. Der er klubber der, som SKAL have point. Det synes jeg giver os endnu flere muligheder for at tage mange point i slutprogrammet.

Jeg er fortrøstningsfuld af helvede til!
Det samme :- ) vi har muligheden for at vinde noget med et virkelig ungt hold, ingen grund til negativitet som frk.havneren kommer med. Vi har spillet rigtig godt og også arbejdet marginalerne over på vores side de dage hvor det skulle bruges, hele holdet har bidraget til hvor vi står nu, der er bare en rigtig stærk vilje og vindermentalitet på vores hold lige nu. Og så har vi gang i et fantastisk forår indtil videre, jeg er sikker på at kommer folk på stadion på søndag og støtter vores knejter, så får vi de ekstra procent der skal til, selvom det er en svær kamp. Og skulle vi så ramme en dårlig kamp på søndag, så er der så meget vilje i det her hold, at vi rejser os igen, intet kan få mig til at tro andet med så stærk et hold vi har pt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. apr 2014, 22:45

Jeg glæder mig til duellen mellem Spalvis og Agesen. Han var godt sur over, at Spalvis sådan tillod sig, at lave frispark på ham. Pigebarnet begyndte at slå, for det var bare så uretfærdigt. At Spalvis så kommer over og provokerer videre efterfølgende, alt imens Bjarnason teede sig til et rødt kort, gjorde ham bare så arrig, at tårene var ved at vælte ud af stakkels Agesen.

Uha jeg glæder mig. Jeg forudser, at Spalvis overspringer ham, og header en bold i æ' mål.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. apr 2014, 23:39

DEG skrev:
Frygah skrev:Selvfølgelig kan det gå galt. Sandsynligheden for det virker bare ikke særlig stor.

En ting er at vi skal gå voldsomt meget ned i niveau. Der har jeg det sådan lidt, at det havde jeg troet vi ville gøre for længe siden. Nu tror jeg egentlig ikke på vi gør det, især ikke fordi vi har så mange individualister der kan afgøre kampe, at vi ikke er afhængige af en enkeltperson for at vinde fodboldkampe.

Til Jespers pointe om en af vores modstandere rammer en stime, der kan jeg ikke rigtig se at vores forfølgere rammer et stabilt højt niveau der gør at de hiver så mange flere point hjem end vi gør, især ikke når de alle 3 skal møde hinanden indbyrdes, hvorimod vi skal møde hold fra nedeste halvdel, hvoraf flere ikke har råd til bare at stille sig ned og parkere bussen. Der er klubber der, som SKAL have point. Det synes jeg giver os endnu flere muligheder for at tage mange point i slutprogrammet.

Jeg er fortrøstningsfuld af helvede til!
Det samme :- ) vi har muligheden for at vinde noget med et virkelig ungt hold, ingen grund til negativitet som frk.havneren kommer med. Vi har spillet rigtig godt og også arbejdet marginalerne over på vores side de dage hvor det skulle bruges, hele holdet har bidraget til hvor vi står nu, der er bare en rigtig stærk vilje og vindermentalitet på vores hold lige nu. Og så har vi gang i et fantastisk forår indtil videre, jeg er sikker på at kommer folk på stadion på søndag og støtter vores knejter, så får vi de ekstra procent der skal til, selvom det er en svær kamp. Og skulle vi så ramme en dårlig kamp på søndag, så er der så meget vilje i det her hold, at vi rejser os igen, intet kan få mig til at tro andet med så stærk et hold vi har pt.
Under alle omstændigheder er der ingen grund til at frygte noget som helst, og jeg håber (og tror) også spillerne nyder succesen lige så meget som vi andre. Vi taber ikke mesterskabet selv om det skulle gå ad helvede til og ikke lykkes, for det holdet har opnået i år er en gigantisk præstation uanset hvad. Vi er et ekstremt fortjent tophold, vi spiller det bedste bold, og har vel 5-6 af ligaens 10 bedste spillere i øjeblikket... der er absolut ingen grund til at frygte det går galt, men al mulig grund til at være stolt og glædes.

Jeg tror på vi kan gå hele vejen, men jeg tvivler altså på vi kan vinde resten - lader mig dog hellere end gerne modbevise :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. apr 2014, 01:37

Oldager skrev:Jeg glæder mig til duellen mellem Spalvis og Agesen. Han var godt sur over, at Spalvis sådan tillod sig, at lave frispark på ham. Pigebarnet begyndte at slå, for det var bare så uretfærdigt. At Spalvis så kommer over og provokerer videre efterfølgende, alt imens Bjarnason teede sig til et rødt kort, gjorde ham bare så arrig, at tårene var ved at vælte ud af stakkels Agesen.

Uha jeg glæder mig. Jeg forudser, at Spalvis overspringer ham, og header en bold i æ' mål.
Korrekt, Agesen var godtnok en tosse at se på i den kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. apr 2014, 02:23

Jeg kan slet ikke se nogen grund til at korthuset skulle ramle sætter vi point til eller sågar taber en kamp eller to. Hverken FCM eller FCK har tabt deres sidste kamp i denne sæson. Stod jeg neutralt på sidelinjen og skulle sætte mine lommepenge på de kommende danske mestre, så blev det AaB. Og det er lige meget om søndagens kamp så ender med et 1 X eller 2 tal.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. apr 2014, 05:26

Vi spillede absolut ikke op til vores bedste mod Viborg men vi gjorde det der skulle til, og fik de 3 point. Mod Randers har vi trodsalt Jönsson tilbage, og han bliver utvivlsomt en nøglefigur i den kamp. Jeg håber vi vinder, og ellers håber jeg bare Kusk får scoret, han har virket lidt ude af form på det sidste, og han mangler at score et må, tror jeg, for at få selvtilliden tilbage. Jeg tror, personligt, at Kusk er glad for at holdet vinder, men han har virket lidt netrykt på det sidste fordi han ikke har været decideret afgørende i de sidste par sejre.

Ikke at jeg tror Kusk føler han SKAL være stjernen, men det har virket som om han har mistet modet lidt efter et par kampe på kun nogenlunde niveau. Det skal ikke forståes som en kritik af Kusk, men hans udtryk efter en dårlig aktion har virket, synes jeg, anderledes ifht tidligere hvor han har lavet en skidt aktion og rystet det af igen ved at lave en god aktion.

Både mod BIF og Viborg spillede Kusk ok, uden at være dominerende, og hans ansigtsudtryk virkede som om han gerne ville have mere ud af det. Og jeg håber snart han scorer så han ikke føler presset på samme måde.

Hvis Jönsson spiller på samme niveau som resten af foråret, og Risgaard rammer niveau så giver vi også Randers en lussing, og 3 nye point, og det tror jeg personligt de gør. Så er det selvfølgelig også sekundært hvem der scorer, selvom det vil være rigtig rart at få feks Kusk igang forud for sæsonens sidste 5 kampe.

Ville gerne kunne komme på stadion, men er desværre indlagt til familiegøgl, så den må ses på fjerneren denne gang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 19. apr 2014, 05:52

Jeg tror, personligt, at Kusk, er træt af at vinde kampe og at han direkte modarbejder AaB's chancer for at vinde guld. Han er blevet kørt i stilling til at medvirke til Hjørring's oprejsning til Superligaen og han vil derfor ikke flashe for for meget med fissen, overfor eventuelle interesserede indkøbere...

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 19. apr 2014, 05:55

Forresten, 3 point på banen og minimum 1X hest på tribunen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 19. apr 2014, 06:01

Meelsen skrev:Jeg tror, personligt, at Kusk, er træt af at vinde kampe og at han direkte modarbejder AaB's chancer for at vinde guld. Han er blevet kørt i stilling til at medvirke til Hjørring's oprejsning til Superligaen og han vil derfor ikke flashe for for meget med fissen, overfor eventuelle interesserede indkøbere...
Præcis, Kusk skal nok spille godt i morgen, der er intet han hellere vil end at smadre AaB fremad. Kom så de røde!!!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 19. apr 2014, 09:36

Jens Verner, fra vild med dans, skal coache Kusk så der altid er et smil på læben når Kusk spiller, ellers straffer Jens Verner ham hårdt - det ved jeg han gerne vil. Det er jo showbusiness.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 19. apr 2014, 09:49

Provst i Brovst skrev:Jens Verner, fra vild med dans, skal coache Kusk så der altid er et smil på læben når Kusk spiller, ellers straffer Jens Verner ham hårdt - det ved jeg han gerne vil. Det er jo showbusiness.
Så kan han også lige tage Kent Nielsen med. :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. apr 2014, 11:42

Det er jo ikke det jeg skriver. Jeg skriver at han har virket lidt tynget på det sidste. Det er vel tydeligt for de fleste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. apr 2014, 11:50

Skal da lige love for at jeg gættede AGF-FCM helt forkert. Jeg havde ellers stor tiltro til århusianerne, men igen så er jeg dårlig til at forudse resultater. Jeg tør næsten ikke skrive det, men mon ikke at Esbjerg giver FCK kamp til stregen i Parken. Esbjerg kæmper for europæisk bold og de er rigtig stærke på udebane hvor de kan udnytte deres giftige kontraangreb. Jeg vil mene at Esbjerg er suppens bedste kontrahold og med lidt held kan de godt drille FCK. I forhold til sidste kamp er de tilmed styrket da Peter Ankersen vender tilbage fra udstået karantæne.

FCM har en på papiret let hjemmekamp mod Viborg, men så nemt bliver det forhåbentlig ikke for hjemmeholdet. Auri virker meget determineret og jeg tror og håber, at han får reddet viborgenserne. Hvis de får iscenesat Dalgaard så skal han nok gøre ondt på Banggaard og Dickoh. Det bliver svært, men det vil ikke være en kæmpe overraskelse hvis Viborg henter point i Herning.

Som skrevet i tidligere indlæg så er meget nervøs ang. kampen i morgen, men det er jeg før alle vores kampe. Sæsonens eneste kampe hvor jeg var helt rolig og anså kampene som walk over var pokalkampene mod Tønder og Horsens.
Vi er naturligvis favoritter i morgen og jeg tror og håber at vi vinder. Hvis Jönsson bliver klar så får Randers' forsvar noget at se til. Spørgsmålet er mere om vi selv kan holde nullet.

Jeg er lidt usikker men hælder til at det er en fordel, at vi spiller før vores konkurrenter de resterende runder indtil 32. spillerunde. Vi kan sætte dem under enormt pres hvis vi fortsætter sejrsstimen i morgen, men ulempen ved at spille først er naturligvis at FCM og FCK lugter blod hvis vi sætter point til.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 19. apr 2014, 12:22

jonas386 skrev:Det er jo ikke det jeg skriver. Jeg skriver at han har virket lidt tynget på det sidste. Det er vel tydeligt for de fleste.
Jeg synes nu mere at det er tydeligt hvorledes modstanderholdene, med et hvis held, har fået dæmmet op for vores to kantspillere ved her at trække kæderne sammen og samtidig lave et umiddelbart tomandspres hver gang Kusk og Thomsen har haft bolden. Heldigvis har denne manøvre skabt plads til vores velspillende backs samt en fremragende Risgaard på den offensive midt og det er derfor at disse spillere ofte har været kampafgørende i de sidste par runder.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div

Indlæg af Larstyndskid » 19. apr 2014, 14:15

AaB har kun været i stand til at vinde en af de seneste opgør på pågældende stadion mod de sidste 6:

AaB-Randers (seneste opgør i Aalborg: 2-2)
OB - AaB (seneste opgør i Odense 3-4)
AaB - Esbjerg (seneste opgør i Aalborg 0-0)
FC Nordsjælland - AaB (seneste opgør i Farum 2-1)
FC Vestsjælland - AaB (seneste opgør i Slagelse 2-1)
AaB - AGF (seneste opgør i Aalborg 0-0)

1 sejr, 3 uafgjorte og 2 nederlag. Er ikke i tvivl om vi vinder mod Randers, OB og AGF, men Esbjerg hjemme og de to kampe på Sjælland kan koste guldet. Anyway, en kamp af gangen, glæder mig til i morgen.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af JacobKoustrup » 19. apr 2014, 14:55

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... oedes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi er stadigvæk uden Jönsson :(

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. apr 2014, 14:57

Truppen er udtaget http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... oedes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Træls at Jönsson ikke er blevet klar :@ Dermed ligner det et genvalg til samme startopstilling som startede i Viborg.

:aabfan:

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 19. apr 2014, 15:06

Træls at Jønsson ikke er klar. Men mon ikke resten klare den :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. apr 2014, 15:16

Som tidligere nævnt kan vi formentlig afskrive både Dalsgaard og Jönsson resten af sæsonen. Trist, fordi et AaB-hold med Jönsson henter flere point end et AaB-hold uden. Omvendt kan vi forberede os bedre på den næste sæson, hvor Jönsson alligevel ikke er der.

Besvar