Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af A_Strandfelt » 20. apr 2014, 19:19

Hovedet skrev:Hvor mange tilskuere var der egentlig?
10005

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2014, 19:23

A_Strandfelt skrev:
10005
Mange tak. Det var et i øvrigt et ualmindeligt lavt tilskuertal.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 20. apr 2014, 19:27

Hovedet skrev:
A_Strandfelt skrev:
10005
Arh nu... Jeg har vist været på stadion engang hvor tilskuertallet var under 10.000.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. apr 2014, 19:29

Provst i Brovst skrev:
Hovedet skrev:
A_Strandfelt skrev:
10005
Arh nu... Jeg har vist været på stadion engang hvor tilskuertallet var under 10.000.
Der havde været halvdelen, havde vi ikke ligget hvor vi gør. Det er absolut ok, hvad var det fcmuuh havde hjemme mod OB?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2014, 19:32

Provst i Brovst skrev:
Hovedet skrev:
A_Strandfelt skrev:
10005
Åh, jeg mente nu kampens betydning, den generelle hype om AaB og det fantastiske vejr taget i betragtning. I øvrigt det laveste tilskuertal i de seneste 3 kampe mod Randers. Det er vel kun påsken, der kan forklare, at AaB har mistet mellem 1500 og 3000 tiskuere i forhold til de seneste 3 hjemmekampe mod FCM, FCK og Brøndby.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2014, 19:35

Hovedet skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hovedet skrev:
A_Strandfelt skrev:
10005
Åh, jeg mente nu kampens betydning, den generelle hype om AaB og det fantastiske vejr taget i betragtning. I øvrigt det laveste tilskuertal i de seneste 3 kampe mod Randers. Det er vel kun påsken, der kan forklare, at AaB har mistet mellem 1500 og 3000 tiskuere i forhold til de seneste 3 hjemmekampe mod FCM, FCK og Brøndby.
Tror nærmere det handler om at pakketilbuddet ikke gælder længere. Mit indtryk er at der var ganske mange der benyttede sig af det tilbud, og det derfor også fik en del flere på stadion end ellers.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. apr 2014, 19:35

Hovedet skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hovedet skrev:
A_Strandfelt skrev:
10005
Randers er heller ikke en specielt sexet modstander

Heeeeeeeestene, de er hestene.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2014, 19:38

Jeg synes faktisk at vores kampe mod Randers plejer at være ganske medrivende. Jeg synes ofte der er en del drama, mål og kontant spil. Bortset fra FCM og BIF synes jeg sjældent der er nær så meget knald på som når vi spiller mod Randers.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. apr 2014, 19:45

Fint med chancer til os i dag, men de udnyttes ikke optimalt. Dårlig dag for især Kusk. Jeg var heller ikke specielt imponeret af Würtz.

Ahlmann, Thomsen og Thelander gjorde det fint. Satme et lækkert saksespark af AK.

Jeg vil nu bruge et par timer på at glemme de to timer på stadion, og så gjlæder jeg mig til på lørdag. Tre point i Odense, please.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2014, 19:52

jonas386 skrev:
Jeg synes faktisk at vores kampe mod Randers plejer at være ganske medrivende. Jeg synes ofte der er en del drama, mål og kontant spil. Bortset fra FCM og BIF synes jeg sjældent der er nær så meget knald på som når vi spiller mod Randers.
Det er nemlig også værd at bemærke, at de seneste 2 opgør mod Randers hjemme har samlet over 10.000. I september 2012, hvor AaB afsluttede sin fantastiske 5 sejrs-periode og i maj i fjor i Lynges afskedskamp.

Under alle omstændigheder er tilskuertallet lavt i betragtning af placering, generel eufori og vejr. I øvrigt temmelig rystende, hvis det kun er et pakketilbud, der har lokket folk af huse til topopgør mod FCM, FCK og Brøndby sent i sæsonen; det kan man godt få en mistanke om, jf. dagens tilskuertal.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 20. apr 2014, 19:53

Godt med en god pause før næste kamp. Vi var ikke klar fra start, rejste os momentant til tidligere niveau efter 0-1. Alligevel var det en enkeltmands præstation det bragte os tilbage på 1-1. Resten af 1 ejede Randers vel.
Vi havde mere initiativ i 2 halvleg og ret beset var vi vel et par klasse redninger fra uafgjort.
Bekymrende at vi overhovedet ikke dominere midtbanen idag, og at Kusk er milevidt fra sit vanlige niveau. Også selv om Kent siger vi ikke er trætte.

Kom nu drenge. 5 kampe igen!

Sendt fra min LT25i med Tapatalk

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 20. apr 2014, 20:10

Hovedet skrev:
jonas386 skrev:
Det er nemlig også værd at bemærke, at de seneste 2 opgør mod Randers hjemme har samlet over 10.000. I september 2012, hvor AaB afsluttede sin fantastiske 5 sejrs-periode og i maj i fjor i Lynges afskedskamp.

Under alle omstændigheder er tilskuertallet lavt i betragtning af placering, generel eufori og vejr. I øvrigt temmelig rystende, hvis det kun er et pakketilbud, der har lokket folk af huse til topopgør mod FCM, FCK og Brøndby sent i sæsonen; det kan man godt få en mistanke om, jf. dagens tilskuertal.
Det er påske - folk er på ferie, sidder og drikker snaps og er sammen med deres familier. Nok nærmere der du finder grunden til det "lave" tilskuertal!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 20. apr 2014, 20:11

Om kampen: Positivt - Ahlmann, negativt - alt andet

Dog er det smukt at se at der blandt AaB-fansene stadig er individer der fulde af optimisme tror dedikerede på at de kan blive deltagere i næste omgang Paradise Hotel. Hjernelam opførsel var der ihvertfald nok af, med to øl smidt efter Randers-keeperen. I har noget at være stolte af - I får Amalie til at fremstå som favorit til en Nobel-pris i kommunikation...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. apr 2014, 20:26

jonas386 skrev:
Yes, det har været gode kampe i år, men som en modstander har Randers ikke mange navne og ikke meget hype

[indsæt mavesur kommentar om "københavnerpressen" og Viasat]

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 20. apr 2014, 20:37

Ikke den bedste dag på kontoret for flere spillere, men randers er også gode til at lukke ned når de er kommet foran, og så var de effektive. Vi ligger uanset nr. 1 når runden er færdigspillet, vi kan naturligvis krydse fingre for at Viborg klemmer balderne sammen, men vi må bare videre og ramme en bedre dag i Odense, en virkelig vigtig kamp.

Som flere har pointeret har fcm både Fck og Bif i de sidste 5 kampe, så vi har rigtig fine muligheder for at udnytte det i de runder. Guldet vil være muligt, også selvom vi skulle rende ind i et nederlag til.

Alle mand til Odense og støt vores knejter!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2014, 20:49

Sikke en nedtur. Det sker at man taber hjemme, men det er mere måden det skete på der bekymrer mig. Spillet var overordnet set rædselsfuldt. Der var intet flow, kreativitet eller energi. Total nedtur at tabe til et meget ordinært Randers hold, som tilmed sparede en del spillere.

Der er meget negativt ved kampen. Fra min synsvinkel på vesttribunen lignede Kampers mål et klart drop af Nicolai. Han stod et stykke ude i feltet og virkede helt paralyseret. Jeg har endnu ikke set målet på tv, hvorfor jeg måske er lidt hård i min bedømmelse.

Ahlmann, Patrick, Thelander og Curth spillede ok, mens resten var langt under niveau. Især Kusk og Risgård var helt væk. Det var helt vildt så mange tekniske fejl vi lavede, det gjorde det umuligt at få rytme i spillet. Hvis og hvis, men havde Spalvis udlignet på kæmpe chancen så havde vi måske vundet kampen.

Kampen viste endnu engang at vi har problemer når modstanderen lukker mellemrummene ned og spiller fysisk. Savnet af Jönsson var meget tydeligt. Jönsson er en super spiller som tilmed gør medspillerne bedre. Uden svenskeren kan modstanderne gå endnu hårdere til Kusk. Uden Jönsson og en Kusk der underpræsterer er vi et middelmådigt hold. AK er en udmærket spiller, men han har slet ikke Jönssons niveau. De er selvfølgelig forskellige typer, men vi er klart svækket uden Jönsson.

Krydser alt hvad der krydses kan for, at RJ bliver klar til kampen i Odense.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 20. apr 2014, 20:53

DEG skrev:Ikke den bedste dag på kontoret for flere spillere, men randers er også gode til at lukke ned når de er kommet foran, og så var de effektive. Vi ligger uanset nr. 1 når runden er færdigspillet, vi kan naturligvis krydse fingre for at Viborg klemmer balderne sammen, men vi må bare videre og ramme en bedre dag i Odense, en virkelig vigtig kamp.

Som flere har pointeret har fcm både Fck og Bif i de sidste 5 kampe, så vi har rigtig fine muligheder for at udnytte det i de runder. Guldet vil være muligt, også selvom vi skulle rende ind i et nederlag til.

Alle mand til Odense og støt vores knejter!!!
Jeg havde nu gerne byttet Brøndby og FCK med FCV og FCN i slutprogrammet. VI har ikke vundet i Nordsjælland siden 2007 og vi har det generelt meget svært på deres glatte plastik skøjtebane. FCV med deres ultradefensive Drillo taktik er heller ikke et hold der står godt til os overhovedet.

Kampen i dag udstillede i den grad hvad Jönsson betyder for vores hold. Curth lavede et fint inshop i dag og hvis Jönsson fortsat er ude mod OB håber jeg, at Curth og Spalvis starter i front.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. apr 2014, 20:57

Idag tabte vi til et bedre hold. Sådan er det. Det gør ondt når man er nr 1 og taber til et bedre hold. Randers spillede godt og rigtigt.
Og så har jeg aldrig set en spiller falde så meget igennem som Kusk gjorde idag. Man vidste bare til sidst at han ville miste bolden så snart han fik den. Skræmmende.
Risgård var manden der skulle bære vores offensiv idag men trods rigtig god fight kom det bare heller ikke til at fungere for ham.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2014, 21:03

Snakken om truppens bredde eller mangel på samme er også meget relevant. FCM og FCK har mere at skyde med fra bænken og, det kan blive afgørende.

Som jeg har også har skrevet i andre indlæg så synes jeg, at holdet ser mærket ud af det hårde kampprogram. Vi spiller meget med de samme spillere og skifter ikke meget ud.
Der manglede klart energi i dag, det er vel også symptomatisk at AK er startet inde i de sidste kampe selv om han nok endnu ikke er oppe i fulde omdrejninger efter skaden.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 20. apr 2014, 21:04

Må lige tilføje. Ahlmann. Hold. Nu. Kæft. Et arbejds mål. Dagens opløftende detalje

Sendt fra min LT25i med Tapatalk

Besvar