Dansk mester 2014
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Dansk mester 2014
Vores jævnbyrdige kampe mod AGF i denne sæson.
08.03.2014 AGF - AaB 2 - 5
26.02.2014 AGF - AaB 1 - 4
29.09.2013 AaB - AGF 0 - 0
AGF har igang med en stribe på, ind til videre, syv nederlag i træk.
08.03.2014 AGF - AaB 2 - 5
26.02.2014 AGF - AaB 1 - 4
29.09.2013 AaB - AGF 0 - 0
AGF har igang med en stribe på, ind til videre, syv nederlag i træk.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Håber vores spillere tager lidt mere seriøst på opgaven end dig, Morbror 
Janteloven eksisterer IKKE!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Dette giver så uendelig lidt mening:
Desuden er FCV bedre på udebane med 18 point og 15 på hjemmebane.
Så fordi FCV har 4 point ned til stregen øger det FCM's vinderchance? Og FCV skulle slappe af? Et mere realistisk scenarie vil være at FCV vil redde sig så tidligt som muligt og det kan betyde, om alt går vel, at FCV har reddet sig når de møder os i andensidste spillerunde.FCM-tosse skrev:FCV - AaB. AaB har endnu ikke besejret oprykkerne, som kan lukke ned for AaB. De to indbyrdes møder i denne sæson gav et 0-0 i Aalborg og en 2-1 sejr til FCV i Slagelse. Umiddelbart tyder dette heller ikke på sikre 3 point til AaB.
FCM har fået en sejr og en uafgjort mod FCV i de to første kampe i sæsonen, og FCM har haft rigtig godt styr på dem. Desuden har FCV pt 4 point ned til stregen, hvilket betyder at et nederlag i weekenden ikke har den store betydning, da der stadig er 3 kampe at få point i
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg synes det giver fin mening det han skriver. Men man skal jo også læse det med hans "briller", han prøver jo at finde den positive vinkel. Og jeg synes han har ret i det meste i hans indlæg. Jeg frygter, og tror faktisk, at FCM vinder guld på målscoren.doukas skrev:Dette giver så uendelig lidt mening:
Så fordi FCV har 4 point ned til stregen øger det FCM's vinderchance? Og FCV skulle slappe af? Et mere realistisk scenarie vil være at FCV vil redde sig så tidligt som muligt og det kan betyde, om alt går vel, at FCV har reddet sig når de møder os i andensidste spillerunde.FCM-tosse skrev:FCV - AaB. AaB har endnu ikke besejret oprykkerne, som kan lukke ned for AaB. De to indbyrdes møder i denne sæson gav et 0-0 i Aalborg og en 2-1 sejr til FCV i Slagelse. Umiddelbart tyder dette heller ikke på sikre 3 point til AaB.
FCM har fået en sejr og en uafgjort mod FCV i de to første kampe i sæsonen, og FCM har haft rigtig godt styr på dem. Desuden har FCV pt 4 point ned til stregen, hvilket betyder at et nederlag i weekenden ikke har den store betydning, da der stadig er 3 kampe at få point i
Janteloven eksisterer IKKE!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det holder jeg dig op på, sådan ca. forevigt.Køllen I Møllen skrev:Jeg synes det giver fin mening det han skriver. Men man skal jo også læse det med hans "briller", han prøver jo at finde den positive vinkel. Og jeg synes han har ret i det meste i hans indlæg. Jeg frygter, og tror faktisk, at FCM vinder guld på målscoren.doukas skrev:Dette giver så uendelig lidt mening:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Der er ikke rigtig grund til at kigge på de andres program. Har sagt det før. Vi skal have fuldt fokus på vore egne kampe - én af gangen - og intet andet.
Hvis der er noget der er sandt omkring afgørelsens time, hvadenten det drejer sig om 1. plads eller nedrykning, så er det at det der er sket i fortiden ikke har meget indflydelse på hvordan kampen ender. Det drejer sig om at hente de sidste marginaler ud af alt hvad man laver, og det gør man bedst ved at fokusere på det man kan gøre noget ved selv - ikke ved at håbe på de andre taber. Bagefter kan vi kigge på om et vi ydede var nok, og hvad der evt. gik godt eller galt.
Nu tromler vi EfB, og så kigger vi på hvordan det gik de andre efter runden!
Hvis der er noget der er sandt omkring afgørelsens time, hvadenten det drejer sig om 1. plads eller nedrykning, så er det at det der er sket i fortiden ikke har meget indflydelse på hvordan kampen ender. Det drejer sig om at hente de sidste marginaler ud af alt hvad man laver, og det gør man bedst ved at fokusere på det man kan gøre noget ved selv - ikke ved at håbe på de andre taber. Bagefter kan vi kigge på om et vi ydede var nok, og hvad der evt. gik godt eller galt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Frank Buck
- Superliga

- Favoritspiller: Nomwethe
- Geografisk sted: Tørring
- Kontakt:
Deal!Pastorius skrev: Nu tromler vi EfB, og så kigger vi på hvordan det gik de andre efter runden!
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Enig, og lad mig så i den forbindelse lige nævne vores allerstørste fordel, når man ser på resten af kampprogrammet (og de seneste kampe) - vi spiller før vore konkurrenter i de to næste kampe, hvorefter alle spiller samtidig. Efter min mening gør det faktum det meget nemmere for spillerne at se bort fra hvad de andre render og laver, især så længe vi ligger foran.Pastorius skrev:Der er ikke rigtig grund til at kigge på de andres program. Har sagt det før. Vi skal have fuldt fokus på vore egne kampe - én af gangen - og intet andet.
Hvad angår vore modstandere i de sidste kampe, så er jeg nu glad for vi ikke skal til Brøndby, eller møde FCK i en kamp hvor de vil have ild i øjnene efter at have tabt 1-5 i parken til FCM... jeg er også vældig tilfreds med at vi ikke skal slutte ude mod Sønderjyske, men hjemme mod AGF. Og så vil jeg til enhver tid trods alt hellere have en udebane mod svage Farum, selv om vi notorisk har det svært mod dem, og mod FCV som vi ligeledes burde have ok chancer mod, især med tanke på at vi med lidt held kan bruge uafgjort til en masse i sæsonens næstsidste kamp.
Alle kampe i ligaen er nasty i år (måske minus GF og Viborg), men jeg synes trods alt vores slutprogram er i den bedre ende.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Det eneste statistik kan bruges til i fodbold, er tidsfordriv mellem runderne.Kenneth K skrev:En FCM-fan med god tid har inde på Ulvegraven kigget på statistik forud for sæsonens sidste fire runder, og det er egentlig meget interessant.
Lad os ikke håbe, at han får ret. Fandeme en bitter pille i så fald.Lupus1999 skrev:Jeg har tilladt mig at regne ud hvem der bliver mestre ud fra statistikken.
Jeg tror og håber på Viborg de overlever, hvilket 3-0 sejren i weekenden godt kunne tyde på.
Jeg håber og tror på vi kan vinde guldet, men det bliver svært. Der er dog nogle ting, der taler for at det bliver FCM og ikke AaB.
AaB´s sidste 4 kampe:
AaB - EfB
FCN - AaB
FCV - AaB
AaB - AGF
Weekendens kamp for AaB er svær på trods af deres fine hjemmebanestatistik. Statistikken indbyrdes med Esbjerg siger 5 nederlag, 4 uafgjorte og 1 sejr, hvilket viser at AaB har det svært mod Esbjerg.
Udekampe på plastikbanen er altid svære og det er kun FCV og Esbjerg der har formået at vinde i Farum. Indbyrdes siger statistikken: 6 nederlag, 3 uafgjorte og 1 sejr, så igen her tyder det på pointtab til AaB.
FCV - AaB. AaB har endnu ikke besejret oprykkerne, som kan lukke ned for AaB. De to indbyrdes møder i denne sæson gav et 0-0 i Aalborg og en 2-1 sejr til FCV i Slagelse. Umiddelbart tyder dette heller ikke på sikre 3 point til AaB.
AaB´s sidste kamp er mod AGF, og som stillingen er pt, så kæmper både FCV og AGF for overlevelse, hvilket i sig selv ikke er nemme kampe. statistikken mod AGF siger: 4 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag, hvilket indikerer meget jævnbyrdige opgør. Dertil skal man huske at imellem FCV og AGF kampen spiller AaB en pokalfinale mod FCK om torsdagen, hvilket uanset udfald vil slide på spillerne.
FCM´s slutprogram:
FCM - FCV
BIF - FCM
FCM - FCK
SE - FCM
FCM har fået en sejr og en uafgjort mod FCV i de to første kampe i sæsonen, og FCM har haft rigtig godt styr på dem. Desuden har FCV pt 4 point ned til stregen, hvilket betyder at et nederlag i weekenden ikke har den store betydning, da der stadig er 3 kampe at få point i.
Brøndby på udebane er altid en svær størrelse og denne kamp bliver FCM´s sværeste af de sidste 4. statistikken: 5 sejre, 4 uafgjorte og 1 nederlag, hvilket indikere at FCM præsterer godt mod BIF og har fået point i 9 ud af de seneste 10 kampe mod BIF.
FCM - FCK er altid spændende og gode kamp, og FCM har vundet de to senste kampe mod FCK og det er snart 4 år siden de sidst vandt i Herning. Statistikken siger: 4 sejre, to uafgjorte og 4 nederlag. Det er ofte tætte kampe og FCM henter point i 6 ud af 10 kampe mod FCK.
SE - FCM. Dette bliver en svær kamp, da stillingen indikerer at SønderjyskE skal ud og have point for at overleve. Statistikken: 6 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag. FCM har vundet de andre opgør i sæsonen og FCM har fået point i 8 ud af 10 kampe mod SE.
AaB har i denne sæson tabt flest point til midterbundholdene og har i de 8 kampe mod de fire hold, som de skal møde i de sidste 4 kame skrabt 10 point sammen med 2 sejre, 4 uafgjorte og 2 nederlag.
FCM har hentet 17 point i sine 8 kampe mod de 4 sidste hold, 5 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag. Holdes statistikken betyder det at AaB samler 41.6 % af de resterende 12 point mod disse hold, hvilket giver 4.9 point (5 point) og FCM har samlet og samler 68 procent af de resterende point, hvilket giver 8.1 (8 point) ud af de sidste 12.
Nuværende stilling:
AaB 55 point
FCM 52 point
Slutstilling på baggrund af statistik i indbyrdes kampe:
FCM 60 point
AaB 60 point
FCM bliver danske mestre på målscoren..
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Jeg havde desværre også FCM til at blive mestre på målscoren, da jeg lavede mine gæt på ekstra Bladet. I de beregninger skulle både vi og FCM vinde i weekenden. Skulle miraklet ske, at FCV får et enkelt point i Herning, kan vi teoretisk set blive mestre i 3. Sidste runde, ved at slå FCN og FCM samtidigt sætter point til i Brøndby. Det sidste er nok mere realistisk end det første, men alligevel.....
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Kontakt:
Der er større sandsynlighed for at Teheran Rejser adopterer Spies grisefester på Mallorca, end at Ikast bliver danske mestre. Om det så er på point, målscore eller klager til DBU fra magiske Glen
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Kontakt:
Jeg mener på baggrund af alle de dommerskandaler der har været i 2013-14, at DBU burde nulstille sæsonen og uddele guld, sølv og bronze samt de to nedryknings pladser efter en grundig evaluering af hvem der er blevet snydt mest og mindst. Det er jo helt uhørt den svindel visse klubber har været udsat for og her tænker jeg ikke kun på OB og FC Midtjylland. Desuden er det temmelig mistænkeligt alle de selvmål der er gået AaB's vej. Handling nu og en fair afviklingen af Superligaen. Det er i alles interesse.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... f-dommerne
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... f-dommerne
Jeg satser på at I har vundet guld inden I møder os i sidste runde.
Jeres spillere har så fejret guldet hele ugen og møder op med tømmermænd - så kan det være vi kan hente et 0-0 resultat hos jer
Jeres spillere har så fejret guldet hele ugen og møder op med tømmermænd - så kan det være vi kan hente et 0-0 resultat hos jer
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
(Monrad og Rislund)
Der skal mere end the double og tømmermænd til at redde jer - beklager.salling23 skrev:Jeg satser på at I har vundet guld inden I møder os i sidste runde.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Re: Sv: Dansk mester 2014
Ej nu holder du fandeme!! I går sagde du at Glen var okay!! Hva fanden sker der for dig?Køllen I Møllen skrev:Jeg synes det giver fin mening det han skriver. Men man skal jo også læse det med hans "briller", han prøver jo at finde den positive vinkel. Og jeg synes han har ret i det meste i hans indlæg. Jeg frygter, og tror faktisk, at FCM vinder guld på målscoren.doukas skrev:Dette giver så uendelig lidt mening:
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Nu har gejæf hentet det, man vist bedst kan betegne som en norsk mentaltræner. En dark horse i både guld- og nedrykningskampen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror de er 2-3 kampe for sent ude, desværre for dem. Mentaltræneren kan ikke score deres mål, eller stå på mål.. AGF har ikke haft cleansheet i foråret og med en målscore på 9-23 for 11 kampe.. Ja, på gensyn til AGF.Fabbe skrev:Nu har gejæf hentet det, man vist bedst kan betegne som en norsk mentaltræner. En dark horse i både guld- og nedrykningskampen.
- Winning doesn't really matter as long as you win.
Når man kan tabe til et hold som er styret af Auri Skarbalius hører man ikke til i superligaen, ganske enkelt. Så farvel til AGF og de tager nok litauerens tropper med sig, selvom jeg tror de ville ha overlevet hvis Ove Christensen stadig var ved roret.Flower skrev:Jeg tror de er 2-3 kampe for sent ude, desværre for dem. Mentaltræneren kan ikke score deres mål, eller stå på mål.. AGF har ikke haft cleansheet i foråret og med en målscore på 9-23 for 11 kampe.. Ja, på gensyn til AGF.Fabbe skrev:Nu har gejæf hentet det, man vist bedst kan betegne som en norsk mentaltræner. En dark horse i både guld- og nedrykningskampen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Fedt at der er andre end dem fra Århus, der stadig tror at GF vinder guld:-)Fabbe skrev:Nu har gejæf hentet det, man vist bedst kan betegne som en norsk mentaltræner. En dark horse i både guld- og nedrykningskampen.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
Enig i at det er (for) sent.Flower skrev:Jeg tror de er 2-3 kampe for sent ude, desværre for dem. Mentaltræneren kan ikke score deres mål, eller stå på mål.. AGF har ikke haft cleansheet i foråret og med en målscore på 9-23 for 11 kampe.. Ja, på gensyn til AGF.Fabbe skrev:Nu har gejæf hentet det, man vist bedst kan betegne som en norsk mentaltræner. En dark horse i både guld- og nedrykningskampen.
Steffen Rasmussen skulle vist være klar til de kommende kampe - det øger muligheden for at holde målet rent.
Det værste er næsten at Peter Sørensen bad om en angriber i transfervinduet - Jan Christensen havde pengene klar, men Brian Steen Nielsen kunne (ville) ikke finde én der passede i Peter Sørensens spillestil
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
(Monrad og Rislund)