Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Funky » 1. maj 2014, 18:10

Jesper Schmidt skrev:Det virkeligt bekymrende med Risgård synes jeg i virkeligheden ikke så meget er Esbjerg kampen, men at der kun er 2½ uge til sæsonens sidste kamp er spillet. Der skal altså ikke en ret alvorlig skade til, før en spiller på nuværende tidspunkt vil være væk resten af sæsonen.

Vi må krydse fingre.
Jeg er helt enig i, hvad der også skrives i forrige indlæg, nemlig at Risgård er absolut essentiel for vores hold lige nu. Han har unikke evner på banen, og spiller lige nu i "gold medal mode". Der må trylles fra lægesektoren!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. maj 2014, 18:21

Jesper Schmidt skrev:Det virkeligt bekymrende med Risgård synes jeg i virkeligheden ikke så meget er Esbjerg kampen, men at der kun er 2½ uge til sæsonens sidste kamp er spillet. Der skal altså ikke en ret alvorlig skade til, før en spiller på nuværende tidspunkt vil være væk resten af sæsonen.

Vi må krydse fingre.
Ro på, vi har tisset i bukserne over at skulle mangle Dalsgaard, Würtz, Jönsson, Thelander og Ahlmann i løbet af foråret. Vi er så vidt jeg ved ikke helt uden mulighed for at nå målsætningen om europæisk fodbold endnu. Jeg holder med Provsten på den her.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 1. maj 2014, 18:58

doukas skrev:
Hovedet skrev:
9800 skrev:Til gengæld så Joensson pisse godt ud til træning. Spillede med for fuld kraft, han er altså en fornøjelse at følge på en fodboldbane!
Det var da en positiv nyhed mellem de mange lettere triste. Jeg forstår blot ikke, at han stadig opføres som tvivlsom til lørdagens kamp, eftersom han - så vidt jeg ved - har trænet med den seneste uge.
Det starter med s og rimer på pind
Solskin???
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. maj 2014, 19:08

Bruhn er jo egentlig mere offensiv midtbanespiller end kant, så man kunne holde Thomsen og hans defensive kvaliteter på kanten, og så kunne man rykke Bruhn, med hans glimrende fysik og teknik, ind centralt.

Risgård bliver dog klar siger vi.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 1. maj 2014, 19:45

Vinder vi denne, så begynder jeg så småt at tro på guld er muligt.. Vi har desværre ikke så god statestik imod esbjerg og med en manglende risgård, som i den grad betyder meget for om vores midtbane fungere, tegner det ikke godt.. augo + wurts, bliver bare for stille stående, så alternativt kan man jo smide thomsen der ind, og smide en anden på kanten. alternativt due der ind, og så kasper p på backen..

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 1. maj 2014, 20:43

Jeg er misundelig på dem, der har fået et kig ind i fremtiden og kan fortælle udfaldet af de sidste kampe. Selv prøver jeg sådan cirka ti gange om dagen (ikke løgn) at regne mig frem til en slutstilling, og udfaldet svinger mellem guldfest i Slagelse til en legendarisk nedtur i sidste runde. Jeg er ved at blive sindssyg i hovedet af den spænding, og jeg ville næsten ønske, at jeg slog mit hoved så hårdt, at jeg gik i koma og først vågnede den 18. maj, så jeg med det samme kunne få det hele afklaret.

Det må sgu være fedt at være så sikker i sin sag, at man allerede nu kan fejre et mesterskab. Men hvis det holder stik, er det jo bare bekræftelsen på påstanden om, at optimister har det sjovere.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 1. maj 2014, 20:51

I øvrigt....helt uden jinx:

AaB-Esbjerg 1
+
FCM-FCV X
+
FCN-AaB 2

= Brøndby kan gøre os til mester dagen efter vores FCN-kamp ved at tage point fra FCM.

Det vil så kunne give den spøjse situation, at Aalborg og AaB fester i Aalborg, mens Kent Nielsen sidder på et stadion i Slagelse, hvor han har forberedt sig på næste opgave ved at se kampen mellem FCV og AGF.

Og det var som sagt helt uden jinx. Bare en tænkt situation om en meget grundig mand.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 1. maj 2014, 20:54

Roooolig nu herinde for dælen:-) hvor er en kamp af gangen blevet af. Håber ikke folk er så afslappet på tribunen i morgen:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 1. maj 2014, 20:56

Kristian skrev:Roooolig nu herinde for dælen:-) hvor er en kamp af gangen blevet af. Håber ikke folk er så afslappet på tribunen i morgen:-)

Hvis folk er på tribunen i morgen, håber jeg, at de sparer på kræfterne til lørdag. :)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 1. maj 2014, 21:06

Kristian skrev:Roooolig nu herinde for dælen:-) hvor er en kamp af gangen blevet af.
Enig. Lad os nu for hævlede føre det mantra til dørs og gøre som Kent har sagt hele sæsonen. Det var en opskrift der virkede for Lynge og Hamrén i '08 og den ser ud til at virke igen i år, hvis vi altså holder fast i den.

Jeg hader det der; "den er hjemme"-pis!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Kristian » 1. maj 2014, 21:07

sulakvelidze skrev:
Kristian skrev:Roooolig nu herinde for dælen:-) hvor er en kamp af gangen blevet af. Håber ikke folk er så afslappet på tribunen i morgen:-)

Hvis folk er på tribunen i morgen, håber jeg, at de sparer på kræfterne til lørdag. :)
Må være glædens rus der gør det:-)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2014, 21:47

Maksimal opbakning fredag! Så bak dog op om klebben!!!1

Eller noget. Er personligt røv nervøs for de sidste par kampe. Den her superliga er så uforudsigelig at jeg ikke tør håbe på noget endnu, selvom jeg har stor tiltro til at drengene tager den hjem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Indlæg af seamann » 1. maj 2014, 21:51

jonas386 skrev:Maksimal opbakning fredag! Så bak dog op om klebben!!!1

Eller noget. Er personligt røv nervøs for de sidste par kampe. Den her superliga er så uforudsigelig at jeg ikke tør håbe på noget endnu, selvom jeg har stor tiltro til at drengene tager den hjem.
Sikke noget ævl. Hver eneste sæson, fra start til slut, håber man på sejr i hver eneste kamp. Troen kan derimod mangle indimellem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2014, 21:54

seamann skrev:

Sikke noget ævl. Hver eneste sæson, fra start til slut, håber man på sejr i hver eneste kamp. Troen kan derimod mangle indimellem.
Øhh, hvad? Selvfølgelig håber jeg på en sejr, det gør jeg altid.
Jeg tør dog ikke håbe på et mesterskab, når jeg håber for meget, på AaBs vegne, plejer det gerne at gå galt.

seamann

Indlæg af seamann » 1. maj 2014, 23:14

jonas386 skrev:
seamann skrev:

Jeg tør dog ikke håbe på et mesterskab, når jeg håber for meget, på AaBs vegne, plejer det gerne at gå galt.
Nå. Jeg håber nu på et mesterskab. Hvert år.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2014, 23:15

seamann skrev:
jonas386 skrev:
seamann skrev:

Nå. Jeg håber nu på et mesterskab. Hvert år.
Det gør vi vel allesammen, det kommer bare lidt for tæt på lige pludselig :)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 1. maj 2014, 23:30

Det der gør det så vanvittigt heroppe er vel at vi ikke er vant til det:-) så fedt hver gang og alle er bare med

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 2. maj 2014, 10:33

Vi bør satse mere bevidst på at opnå de ufarlige placeringer som nr 6-7, så slipper vi både for medalje og nedrykningsnerver og for europæiske skuffelser. :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. maj 2014, 10:51

Andreas Kraul tipper AaB og FCV som nogle af de store tabere i denne runde... Jeg ser det umiddelbart som noget positivt! :)
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 075001.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Geografisk sted: Valby station

Indlæg af MrRepsak » 2. maj 2014, 11:35

28 billetter igen til ståpladser....! :aabfan:
Ligner udsolgt
Kom så de RØ'E!

Besvar