Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00
Selvfølgelig er det en kæmpebet at måtte undvære en af sæsonens allerbedste spillere, ikke mindst hvis det bliver flere kampe, men det smadrer nu heller ikke min optimisme totalt.
Jeg synes egentlig det er en position hvor vi er fint dækket ind - Augo har leveret varen de seneste gange han har været i spil (han spiller selvfølgelig mod Esbjerg), og i de kommende kampe hvor der er knap så stor fokus på det fysiske defensive arbejde, og hvor Ahlmann er tilbage, kunne Wichmann, Curth, Thomsen eller Due være andre muligheder. Men i det hele taget tror jeg nu slet ikke det er nogen ulempe at få kaptajnen ind, i de her kampe med ekstremt pres på.
Iøvrigt rigtigt fint for os at Fellah er ude for Esbjerg, de er i forvejen uden Emil Lyng, og kan nu igen blive tvunget til at lave omrokeringer, som i deres seneste kamp mod FCM.
Jeg synes egentlig det er en position hvor vi er fint dækket ind - Augo har leveret varen de seneste gange han har været i spil (han spiller selvfølgelig mod Esbjerg), og i de kommende kampe hvor der er knap så stor fokus på det fysiske defensive arbejde, og hvor Ahlmann er tilbage, kunne Wichmann, Curth, Thomsen eller Due være andre muligheder. Men i det hele taget tror jeg nu slet ikke det er nogen ulempe at få kaptajnen ind, i de her kampe med ekstremt pres på.
Iøvrigt rigtigt fint for os at Fellah er ude for Esbjerg, de er i forvejen uden Emil Lyng, og kan nu igen blive tvunget til at lave omrokeringer, som i deres seneste kamp mod FCM.
Fra jammer og sortsyn til behersket optimisme: Jönsson og Thelander klar til i morgen, og det samme gælder Patrick Kristensen. Dog altså Risgaard ude og i øvrigt også ham Gilli, som nogen har ønsket introduceret til morgendagens kamp.
Hvorfor bruger vi ikke Curth på midtbanen, det gik jo ret godt i FCM. Dermed kunne en konstellation se således ud:
Larsen
PK-KEP-Thelander-Due
Kusk-Curth-Würtz-Thomsen
Spalvis-AK/Jönsson
Larsen
PK-KEP-Thelander-Due
Kusk-Curth-Würtz-Thomsen
Spalvis-AK/Jönsson
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Mon ikke vi skal overlade det til KNSalle17 skrev:Hvorfor bruger vi ikke Curth på midtbanen, det gik jo ret godt i FCM. Dermed kunne en konstellation se således ud:
Larsen
PK-KEP-Thelander-Due
Kusk-Curth-Würtz-Thomsen
Spalvis-AK/Jönsson
Er sikker på han vælger en ganske habil løsning, og jeg tror bestemt den hedder Augo.
Er dog slet ikke uenig i at Curthen kunne være et forsøg værd.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
Würtz-Augo spillede nogle rigtig gode kampe sidste sæson! Jeg forstår slet ikke den lyst til at prøve alt mulige konstellationer med uprøvede spillere, eller spillere der skal spille andre pladse end de kan (ja jeg ved godt Curth spillede på midten i en halv sæson).
Augo skal selvfølgelig spille, og jeg er mere end tryg ved ham!
Tror at lysten til at prøve andre konstellationer er at ikke alle deler din holdning til Würtz og Augu sammen.Narildsen skrev:Würtz-Augo spillede nogle rigtig gode kampe sidste sæson! Jeg forstår slet ikke den lyst til at prøve alt mulige konstellationer med uprøvede spillere, eller spillere der skal spille andre pladse end de kan (ja jeg ved godt Curth spillede på midten i en halv sæson).
Jeg synes at vores spil ofte er ganske hæmmet når de to spiller sammen da ingen af dem kan noget med bolden, men begge er dygtige spoilere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Würtz er nu blevet meget dygtigere med bolden i denne sæson, og er på ingen måde en hæmning i vores offensive spil. Det skyldes bl.a. at han er blevet meget bedre til at holde bolden igang, og spille de korte, nemme afleveringer. Augo er ingen Risgård, men i den sidste tid før Risgård kom til, gjorde han det faktisk fremragende i en lidt mere offensiv rolle end Würtz, og var dygtig til at true i feltet... det bliver vigtigt at han gør det. Det kreative spil skal til gengæld nok fungere uden Risgård, det er jeg ikke så bange for, især ikke med Jönsson tilbage.Forza skrev:Tror at lysten til at prøve andre konstellationer er at ikke alle deler din holdning til Würtz og Augu sammen.Narildsen skrev:Würtz-Augo spillede nogle rigtig gode kampe sidste sæson! Jeg forstår slet ikke den lyst til at prøve alt mulige konstellationer med uprøvede spillere, eller spillere der skal spille andre pladse end de kan (ja jeg ved godt Curth spillede på midten i en halv sæson).
Jeg synes at vores spil ofte er ganske hæmmet når de to spiller sammen da ingen af dem kan noget med bolden, men begge er dygtige spoilere.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Det er sateme noget lort med Risgaard, nok en af vores vigtigste folk pt. og næsten umulig at erstatte 
Ku man forstille sig at kent smed Jönson ned og spille imellem kæderne også beholde AK og Spalvis i angrebet?
Jönson har et godt overblik og ligger gode bolde til medspillerne, jeg tror faktisk det ku være en fin løsning imorgen
Ku man forstille sig at kent smed Jönson ned og spille imellem kæderne også beholde AK og Spalvis i angrebet?
Jönson har et godt overblik og ligger gode bolde til medspillerne, jeg tror faktisk det ku være en fin løsning imorgen
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Har du en plan til hvad der så skulle ske, hvis modstanderen fik bolden?Mr. Larsen skrev:Det er sateme noget lort med Risgaard, nok en af vores vigtigste folk pt. og næsten umulig at erstatte
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Han skal selvfølgelig hjælpe til defensivt ligesom Risgaard også har gjort. Men ideen med at gi ham Risgaards plads er at sikre kvaliteten offensivt, jeg har ikke den store tiltro Augo eller Wichmann kan ligge på samme offensive niveau som Risgaard har lagt på i denne sæson.Jesper Schmidt skrev:
Har du en plan til hvad der så skulle ske, hvis modstanderen fik bolden?
Jeg er lidt bange for at med Augo på midten at vi mister for meget offensivt kreativitet.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Rolig nu, vores udgangspunkt er perfekt. Kent er mester i at holde nullet, når han gider:-)
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Det er jeg da enig i, men tag nu ikke fejl af hvor stor betydning Risgård har defensivt, han er altså vores mest løbende spiller i stort set hver eneste kamp, tiltrods for at vi har Thomsen på holdet! De to er med statsgaranti de spillere i ligaen som løber mest, set i forhold til antal minutter på banen, det behøver jeg ikke se en samlet statistik for at turde sige.Mr. Larsen skrev:. Men ideen med at gi ham Risgaards plads er at sikre kvaliteten offensivt, jeg har ikke den store tiltro Augo eller Wichmann kan ligge på samme offensive niveau som Risgaard har lagt på i denne sæson.
Det Risgård har været så fænomenal til i denne sæson, rent offensivt, synes jeg først og fremmest har været hans evne til at kontrollere offensiven - holde fast i bolden når det har været krævet, og fordele spillet det rigtige sted hen på banen...som en rigtig spilfordeler og general. Ja i nogle kampe har det været som at se den unævnelige skaldede nordmand i hans storhedstid heroppe. Det har vi ikke rigtigt andre spillere som kan gøre på samme niveau, men det er der sådan set heller ikke rigtigt andre superligaklubber der har - kun Kahlenberg kommer tæt på synes jeg. Eftersom vi ikke lige har ham til rådighed mener jeg absolut at det til Esbjerg kampen bør være oplagt at bruge Augo, fordi hans kvaliteter kan give os noget andet i den kamp, som kan være rigtigt brugbart mod dem.
Skal vi undvære Risgård mod eksempelvis FCN eller FCV også, kunne det meget nemt være andre og mere teknisk og offensivt dygtige spillere som står længere fremme i køen. Som jeg nævnte tidligere, også fordi Ahlmann så igen er til rådighed.
-
andreasaab89
- Allstar

Jeg er sikker på at Kent bringer Augo ind imorgen.
Hvilket jeg faktisk er ret glad for da det vil give os noget mere ro på i forhold til Esbjergs farlige omstillinger op gennem midten.
Det jeg håber at se lidt er at når AaB har bolden vil Jönnson falde ned på Risgaards plads og blive spilfordeleren mens Augo vil trække langt frem omkring feltet med sin hovedsstydsstyrke. Ligeså snart bolden er mistet vil augo falde ned på midten igen centralt og dække af bag Jönsson sammen med Würtz.
Hvilket jeg faktisk er ret glad for da det vil give os noget mere ro på i forhold til Esbjergs farlige omstillinger op gennem midten.
Det jeg håber at se lidt er at når AaB har bolden vil Jönnson falde ned på Risgaards plads og blive spilfordeleren mens Augo vil trække langt frem omkring feltet med sin hovedsstydsstyrke. Ligeså snart bolden er mistet vil augo falde ned på midten igen centralt og dække af bag Jönsson sammen med Würtz.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Hvis der er nogen der kan hjælpe med 2 billetter til i morgen så smid lige PB...
LIGE MEGET HVOR (dog ikke udebane)
LIGE MEGET HVOR (dog ikke udebane)
Arhhh det virker umiddelbart ret desperat at proppe Curth ind på den centrale... Jeg mener nu også, at han var mere offensiv midt i FCM end central midt. Han havde i hvert fald et par midtbanespillere bag sig, hvilket gør en stor forskel til sammenligning med en flad 4-4-2 midtbaneformation.. Lad Augo komme derind og mosle med HHA. Det er lige en kamp for ham. Så begrænser vi også antallet af omrokeringer i startopstillingen.Henriksen skrev:Mon ikke vi skal overlade det til KNSalle17 skrev:Hvorfor bruger vi ikke Curth på midtbanen, det gik jo ret godt i FCM. Dermed kunne en konstellation se således ud:
Larsen
PK-KEP-Thelander-Due
Kusk-Curth-Würtz-Thomsen
Spalvis-AK/Jönsson![]()
Er sikker på han vælger en ganske habil løsning, og jeg tror bestemt den hedder Augo.
Er dog slet ikke uenig i at Curthen kunne være et forsøg værd.
Dårlig stil at prøve at vende den om, 9520AaB. Du blev called. Deal with it9520AaB skrev:No shit Sherlock:-)Kenneth K skrev:Eftersom der er 12 point at spille om, og vi har et forspring på tre point at tære af, ja, så tror jeg sgu, at du har ret.9520AaB skrev:Tror sgu vi bliver mestre, hvis vi får 10 point i de sidste 4 kampe.
En af de store farer i dag er Rasmus Würtz. Hvor fantastisk han end har været, må vi konstatere at han har kostet mål i begge de to sidste kampe - delvist af egen skyld, delvist af taktiske årsager.
I begge kampe kommer vi bagud 1-2 efter et boldtab centralt på banen. I begge situationer er Würtz rigtigt placeret lige bag Kasper Risgård, men vælger desværre at angribe boldholderen "horisontalt" i banen i stedet for at løbe "vertikalt" mod eget mål for at undgå en undertalssituation og samtidig lukke det gabende hul ned for Randers-spilleren og dermed forsinke angrebet lidt. Kent Nielsen gennemgik faktisk netop dette i optakten til Randers-kampen, og det tyder på at det er et bevidst valg fra trænerstabens side - men i begge situationer taber Rasmus Würtz duellen og giver modstanderen frit løb mod vores to stoppere - en situation, der er yderst farlig for os.
Personligt ville jeg langt hellere se 6'eren falde og prøve at forsinke modstanderens kontraangreb. I den viste situation har vi faktisk fire spillere ud over Würtz i fuldt tilbageløb, og blot en mindre forsinkelse eller påtvunget retningsændring af Randers-spilleren ville tillade Kasper Kusk eller Patrick Kristensen at blive involveret i spilsituationen. På den måde kunne vi meget let undgå de allerfarligste kontramuligheder, hvilket bliver helt centralt mod et hold som Esbjerg, der talrige gange har straffet os netop på omstillinger efter boldtab midt på banen.
Der er bestemt også fordele ved at Würtz er så aggressiv i sit genpres, men det har kostet dyrt i begge vores seneste kampe, så jeg håber vi har fokus på det når vi står overfor et af Ligaens bedste kontrahold.

I begge kampe kommer vi bagud 1-2 efter et boldtab centralt på banen. I begge situationer er Würtz rigtigt placeret lige bag Kasper Risgård, men vælger desværre at angribe boldholderen "horisontalt" i banen i stedet for at løbe "vertikalt" mod eget mål for at undgå en undertalssituation og samtidig lukke det gabende hul ned for Randers-spilleren og dermed forsinke angrebet lidt. Kent Nielsen gennemgik faktisk netop dette i optakten til Randers-kampen, og det tyder på at det er et bevidst valg fra trænerstabens side - men i begge situationer taber Rasmus Würtz duellen og giver modstanderen frit løb mod vores to stoppere - en situation, der er yderst farlig for os.
Personligt ville jeg langt hellere se 6'eren falde og prøve at forsinke modstanderens kontraangreb. I den viste situation har vi faktisk fire spillere ud over Würtz i fuldt tilbageløb, og blot en mindre forsinkelse eller påtvunget retningsændring af Randers-spilleren ville tillade Kasper Kusk eller Patrick Kristensen at blive involveret i spilsituationen. På den måde kunne vi meget let undgå de allerfarligste kontramuligheder, hvilket bliver helt centralt mod et hold som Esbjerg, der talrige gange har straffet os netop på omstillinger efter boldtab midt på banen.
Der er bestemt også fordele ved at Würtz er så aggressiv i sit genpres, men det har kostet dyrt i begge vores seneste kampe, så jeg håber vi har fokus på det når vi står overfor et af Ligaens bedste kontrahold.

- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
10 siders kamptråd allerede inden kampstart.. På Ulvegraven kan man læse tre indlæg om deres kamp i morgen. De er bare så dedikerede dernede på Heden!!
Ska' vi hak'?
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Men til "hadets" kamp tidligere, havde de hele 5 indlæg før kampen, og 1½ side ialt.MrBangDK skrev:10 siders kamptråd allerede inden kampstart.. På Ulvegraven kan man læse tre indlæg om deres kamp i morgen. De er bare så dedikerede dernede på Heden!!
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Plastic fans:-)
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk