Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Sv: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Funky » 3. maj 2014, 19:26

Umiddelbare respons på dagens kamp:

- Lynges gamle traver med fingeren i et glas vand og måle hullet og så videre har fundet sin overmand. Risgård ER uundværlig.

- AK er en habil superliga-angriber til et midterhold. Lige pt. er vi et tophold, og i de luftlag har han endnu ikke overbevist.

- Wurtz' formkurve er for nedadgående.

- Thomsen og Kusk er enten trætte, eller mærkede af situationen. Forståeligt, men ærgerligt.

- Nu må Kent og Kuhn s... sætte sig ned og lægge en plan for, hvordan man præsterer bedre mod EFB på hjemmebane.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Hovedet » 3. maj 2014, 19:41

Jeg sidder lidt med samme følelse som efter AaBs mirakelstime i efteråret 2012 med de 5 berømte storsejre i træk. Den kom ud af ingenting, og den forsvandt ud i ingenting.

AaB har bestemt stadig muligheder for at vinde mesterskabet, men i modsætning til de 3 forudgående skal vi nok i langt højere grad sætte vores lid til de nærmeste konkurrenters svaghed fremfor vores egen styrke. Det er bestemt ikke utænkeligt, at FCM sætter noget til mod FCV, og så må vi håbe, at vi kan finde "et eller andet" frem mod Nordsjælland i næste uge.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 3. maj 2014, 19:45

Man kunne med god grund have frygtet kampen i dag, Esbjerg på hjemmebane er ikke en kamp der ligger godt til os. Når det så er sagt, så spillede Esbjerg faktisk en temmelig dårlig kamp og vi burde have vundet uden de store problemer. Billedet lignede lidt det i OB med store chancen der ikke bliver omsat. Selv om 1. halvleg ikke var pragende, var vi dog klart bedst og man kunne forvente minimum et point. Desværre var 2. halvleg var en katastrofe og kandiderer vel til årets ringeste præstation. Uden at skal hverken udpege bedste eller værste indsats, så er der dog én ting der irriterer mig og har gjort det længe. Når Kusk taber en nærkamp eller misser en aflevering eller dribling, så kunne manden ikke drømme om at lave et tilbageløb om så det så kunne skaffe både mesterskabet og afskaffe hungersnød i den tredje verden.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 3. maj 2014, 19:52

Puha, det er ikke det rigtige tidspunkt at få sådan et formdyk.

Vi kan kun håbe på at Risgaard kan spille på onsdag, uden hans drive ser dt svært ud, sårligt når vore før så livlige kanter bare overhovet ikke præsterer for tiden.

Det lugter desværre langt væk af gummiben...

Nogen der kender status på Jønsson?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 3. maj 2014, 19:56

Off day for alle... satme et kedeligt tidspunkt, det sker på! Lad os håbe på, at FCV kan tage point i morgen!

Og for helvede hvor er det dog beskæmmende at se på alle de fadøl og lightere der bliver kastet mod modstanderne ved hjørnespark... Svineri!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Kristian » 3. maj 2014, 19:57

MrBangDK skrev:Off day for alle... satme et kedeligt tidspunkt, det sker på! Lad os håbe på, at FCV kan tage point i morgen!

Og for helvede hvor er det dog beskæmmende at se på alle de fadøl og lightere der bliver kastet mod modstanderne ved hjørnespark... Svineri!
Og tilmed de idioter der står og råber abelyde efter deres sorte spillere. Føj for helvede!

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. maj 2014, 20:02

Forfærdelig indsats over hele linjen med undtagelse af Thelander.

Würtz er dalet i niveau til hans gamle niveau hvor han ikke kan lægge selv den mest elementære aflevering. Augu har lidt samme problem x 1.000.000! Har aldrig oplevet en spiller så dårlig med bolden og langsom.

Undrer mig meget at vi starter inde med Bruhn og skifter Augu ind da jønne går i stykker. AK burde være foran begge i min optik!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. maj 2014, 20:06

Forza skrev:Forfærdelig indsats over hele linjen med undtagelse af Thelander.

Würtz er dalet i niveau til hans gamle niveau hvor han ikke kan lægge selv den mest elementære aflevering. Augu har lidt samme problem x 1.000.000! Har aldrig oplevet en spiller så dårlig med bolden og langsom.

Undrer mig meget at vi starter inde med Bruhn og skifter Augu ind da jønne går i stykker. AK burde være foran begge i min optik!
Ja, Augo var ikke noget vellykket eksperiment.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 3. maj 2014, 20:15

Det var ærgeligt, vi mødte bare på dagen et bedre hold. Esbjerg er sammen med os dem der har taget absolut flest point her i foråret. Vi må sgu op og stå igen imod fcn, vi har haft et godt niveau hele foråret, så vi skal bare videre.

Ved vi om Risgård er ude for sæsonen? Eller kan han komme i spil til næste kamp? Vi havde formentligt kunne spille op med Esbjerg hvis både Ahlmann og Risgård var med i dag.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 3. maj 2014, 20:17

Mon ikke Augo kom ind, så man ikke startede 2. halvleg med at have brugt 2 udskiftninger.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 3. maj 2014, 20:21

MrBangDK skrev:Off day for alle... satme et kedeligt tidspunkt, det sker på! Lad os håbe på, at FCV kan tage point i morgen!

Jonas Knudsen stod selv og lagde op til det, jeg forsvarer ikke at der ryger fadøl imod spillere, men han kan jo evt. selv sørge for ikke at gøre det værre. Der kom jo intet ind imod ham inden han selv begyndte at tænde op for vores fans i hjørnet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 3. maj 2014, 20:22

Jönsson formentligt ude resten af foråret! Risgaard testes mandag og kan være i spil til onsdag!
Ska' vi hak'?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. maj 2014, 20:22

AnyFellow skrev:

Mon ikke Augo kom ind, så man ikke startede 2. halvleg med at have brugt 2 udskiftninger.

Han skulle aldrig ha været på banen! Vores store problem var kombinationsspillet og der er Augu vel dårligere end de fleste drenge spillere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 3. maj 2014, 20:24

Gentleman Finn skrev:

Jonas Knudsen stod selv og lagde op til det, jeg forsvarer ikke at der ryger fadøl imod spillere, men han kan jo evt. selv sørge for ikke at gøre det værre. Der kom jo intet ind imod ham inden han selv begyndte at tænde op for vores fans i hjørnet.
Ja... Det kan han.. Og jo, der blev kastet øl efter ham inden han begyndte at spille op. Det var ganske tydeligt på tv!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 3. maj 2014, 20:33

MrBangDK skrev:
Gentleman Finn skrev:

Ja... Det kan han.. Og jo, der blev kastet øl efter ham inden han begyndte at spille op. Det var ganske tydeligt på tv!
Det har jeg så misset. Men han det er jo stadig dumt at gøre det værre, kontrollørerne smed også 2 ud bagefter.

Var det på tv at Risgård er i spil til næste runde, eller hvor har du det fra?

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 3. maj 2014, 20:37

Gider ikke engang, at bruge tid på at kommentere kampen.

Har blot følgende at berette:
Endnu engang, indenfor kort tid, må det konstateres, at der er folk på Vesttribunen, som opfører sig nedværdigende overfor medfans og derfor i høj grad ødelægger stemningen. Ironisk nok samtidig med at de brokker sig direkte til folk, over at de ikke bidrager positivt til stemingen. Og så endda inden vi overhovedet kommer bagud.

Hvor er det dog sørgeligt og lavt.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 3. maj 2014, 20:39

Gentleman Finn skrev:
MrBangDK skrev:
Gentleman Finn skrev:

Det har jeg så misset. Men han det er jo stadig dumt at gøre det værre, kontrollørerne smed også 2 ud bagefter.

Var det på tv at Risgård er i spil til næste runde, eller hvor har du det fra?
Kent i artikel på eb.dk

Godt at høre, at det havde konsekvens for nogen af tåberne...

For satan lorte pisse nederlag... Kom nu FCV!
Ska' vi hak'?

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 3. maj 2014, 20:39

Jeg håber bestemt FCV tager point i morgen, men samtidig sidder jeg med en følelse af FCM nok skal miste point i runde 31 og 32, hvor de møder FCK og Brøndby!

Jeg er fortrøstningsfuld for at mesterskabet kommer til 9000 ! Vores kampprogram er lettere end FCMs!

Runde 31:
BIF - FCM
FCN - AaB

Runde 32:
FCM - FCK
FCV - AaB

Runde 33:
SE - FCM
AaB - AGF

Brøndby på hjemmebane kan være en skræmmende modstander, og hvis de rammer dagen, vinder de over FCM.. FCK kan jo også være en svær modtander, og deres sidste kamp mod Sønderjyske, ved vi jo, er en svær modstander.. SE tog point mod FCK, vandt over os, og tog point fra BIF på hjemmebane..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 3. maj 2014, 20:45

Det sidder i hovedet på spillerne, det er jeg helt overbevist om. Godt nok lægger Esbjerg et fint presspil, men vi har før evnet at spille uden om dette imod mindst lige så gode hold. Derudover taber vi stort set hver eneste nærkamp og det bliver kampafgørende.

"Een kamp ad gangen"-mantraet forduftede fra Aalborg i det øjeblik vi erobrede førstepladsen og spillet har været derefter. Man skulle tro at spillerne er kommet til at læse med på debatsiden og er begyndt at tro på det der "den er hjemme"-gylle.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 3. maj 2014, 20:49

Hjemvendt fra stadion, pisse skuffet. Det er så tydeligt i dag, at når plan A ikke kører, så har vi hverken spillerne eller ideerne til plan B eller C.
Thelander kan være indsatsen bekendt, resten er skuffende, med Kusk, Thomsen og Patrick som klart ringeste.
Når alt det er sagt, havde vi nok skruet forventningerne for højt op, vi får formentlig sølv i denne sæson, og det havde jeg gerne solgt sæsonen for inden.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar