Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
Provst i Brovst skrev:J Bruhn gjorde det vel OK uden at være prangende, men jeg ville helst have haft Thomsen derude men jeg kan oprigtigt ikke se vi har nogle alternativer centralt.
Bruhn var en katastrofe i går. Han er uden tvivl et stort talent, men det var ikke en kamp at smide ham ind i. Han brændte ret tidligt en kæmpechance og var fra da af slet ikke med i spillet. Han blev konstant overspillet og bidrog ikke med noget som helst fremad. Lad mig lige pointere, at jeg ikke er ude på at "save ham". Han skal nok blive god, men jeg synes godt nok, det er noget af et sats at bringe ham i spil mod det måske bedst spillende superligahold lige nu.
Augu gjorde måske ikke sit bedste indhop i går, men det kunne jo også skyldes, at det faldt sammen med at vores i særklasse bedste offensive kort (Jønsson) blev pillet ud. Hvis vi var startet med den "logiske" midtbane - Thomsen, Wurtz, Augo og Kusk - kunne kampen meget vel være forløbet anderledes. I øvrigt synes jeg, det er utroligt, at Curth ikke bliver brugt mere....
-
Salle17
- Allstar

Klaus skrev:Provst i Brovst skrev:J Bruhn gjorde det vel OK uden at være prangende, men jeg ville helst have haft Thomsen derude men jeg kan oprigtigt ikke se vi har nogle alternativer centralt.
I øvrigt synes jeg, det er utroligt, at Curth ikke bliver brugt mere....
Jeg tror ikke at Curth og Kent har det bedste forhold! Jeg så ham værende som en god afløser for Risgaard, da han jo gjorde det godt i FCM.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Klaus skrev:Provst i Brovst skrev:J Bruhn gjorde det vel OK uden at være prangende, men jeg ville helst have haft Thomsen derude men jeg kan oprigtigt ikke se vi har nogle alternativer centralt.
Bruhn var en katastrofe i går. Han er uden tvivl et stort talent, men det var ikke en kamp at smide ham ind i. Han brændte ret tidligt en kæmpechance og var fra da af slet ikke med i spillet. Han blev konstant overspillet og bidrog ikke med noget som helst fremad. Lad mig lige pointere, at jeg ikke er ude på at "save ham". Han skal nok blive god, men jeg synes godt nok, det er noget af et sats at bringe ham i spil mod det måske bedst spillende superligahold lige nu.
Augu gjorde måske ikke sit bedste indhop i går, men det kunne jo også skyldes, at det faldt sammen med at vores i særklasse bedste offensive kort (Jønsson) blev pillet ud. Hvis vi var startet med den "logiske" midtbane - Thomsen, Wurtz, Augo og Kusk - kunne kampen meget vel være forløbet anderledes. I øvrigt synes jeg, det er utroligt, at Curth ikke bliver brugt mere....
Mit stream var elendigt, og jeg kunne naesten aldrig skelne mellem Due og Bruhn. I mine oejne var Bruhn dog udover afslutningen, ikke daarligere end saa mange andre. Og specielt Due (maaske!) var langt daarligere. Det er godt nok ogsaa noget af en ildaab at faa at spille overfor ligaens (paastaar de kloge) bedste hoejreside, og saa endda goere det med Due, som ikke er den foedte back. Men bevares, han imponerede mig heller ikke, men det var der sgu ingen der gjorde i gaar.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 4. maj 2014, 14:14
MHJ skrev:Klaus skrev:Provst i Brovst skrev:J Bruhn gjorde det vel OK uden at være prangende, men jeg ville helst have haft Thomsen derude men jeg kan oprigtigt ikke se vi har nogle alternativer centralt.
Mit stream var elendigt, og jeg kunne naesten aldrig skelne mellem Due og Bruhn. I mine oejne var Bruhn dog udover afslutningen, ikke daarligere end saa mange andre. Og specielt Due (maaske!) var langt daarligere. Det er godt nok ogsaa noget af en ildaab at faa at spille overfor ligaens (paastaar de kloge) bedste hoejreside, og saa endda goere det med Due, som ikke er den foedte back. Men bevares, han imponerede mig heller ikke, men det var der sgu ingen der gjorde i gaar.
Due var helt væk. Han smed konstant bolden væk og han sejlede rundt. Ja det var et sats at bringe Bruhn fra start, men han gjorde det hæderligt i en meget svær kamp. Bruhn havde meget svære arbejdsbetingelser da resten af holdet spillede rædselsfuldt.
Jeg synes klart at der er langt større grund til at være skuffet over de rutinerede spillere, som alle mere eller mindre havde en off day. Vi tabte klart slaget om midtbanen, som jeg skrev før kampen skulle vi passe på Magnus Lekven. Vi fik aldrig styr på nordmanden og det gjorde at han ejede midtbanen og orkestrerede det ene angreb efter det andet mod os. Set i bagklogskabens ulideligt klare lys havde det måske været godt at flytte Patrick til den centrale midtbane. Selvfølgelig ville det efterlade et kæmpe hul på højre back, men som jeg ser det var det på midtbanen at vi tabte kampen.
-
Funky
- Allstar

frederikshavneren skrev:MHJ skrev:Klaus skrev:Provst i Brovst skrev:J Bruhn gjorde det vel OK uden at være prangende, men jeg ville helst have haft Thomsen derude men jeg kan oprigtigt ikke se vi har nogle alternativer centralt.
Due var helt væk. Han smed konstant bolden væk og han sejlede rundt. Ja det var et sats at bringe Bruhn fra start, men han gjorde det hæderligt i en meget svær kamp. Bruhn havde meget svære arbejdsbetingelser da resten af holdet spillede rædselsfuldt.
Jeg synes klart at der er langt større grund til at være skuffet over de rutinerede spillere, som alle mere eller mindre havde en off day. Vi tabte klart slaget om midtbanen, som jeg skrev før kampen skulle vi passe på Magnus Lekven. Vi fik aldrig styr på nordmanden og det gjorde at han ejede midtbanen og orkestrerede det ene angreb efter det andet mod os. Set i bagklogskabens ulideligt klare lys havde det måske været godt at flytte Patrick til den centrale midtbane. Selvfølgelig ville det efterlade et kæmpe hul på højre back, men som jeg ser det var det på midtbanen at vi tabte kampen.
...fordi Wurtz ikke er på det niveau, han har vist tidligere i sæsonen, og ikke kan udfylde en offensiv rolle, plain and simple. Jeg ser stadig for mig det kontraløb, vi havde minuttet før pausen. Det strandede på Wurtz, som ikke kan bære det offensive ansvar, Risgård bærer. Gaarde skal virkelig knokle i sommerpausen for at finde en Risgård-klon (eller tør jeg nævne Greven hin Forkætrede?), så skader ikke skal amputere os så vildt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Eksil
- Allstar

Er der 10 særlige bonuspoint på spil i dag i Herning eller hvorfor er det her helt kammet over?
Selv hvis FCM vinder, så er de kun foran på målscorer, så kan på ingen måde se at det er lukket.
-
Buzz Killington
- Allstar

Funky skrev:frederikshavneren skrev:MHJ skrev:Klaus skrev:Provst i Brovst skrev:J Bruhn gjorde det vel OK uden at være prangende, men jeg ville helst have haft Thomsen derude men jeg kan oprigtigt ikke se vi har nogle alternativer centralt.
...fordi Wurtz ikke er på det niveau, han har vist tidligere i sæsonen, og ikke kan udfylde en offensiv rolle, plain and simple. Jeg ser stadig for mig det kontraløb, vi havde minuttet før pausen. Det strandede på Wurtz, som ikke kan bære det offensive ansvar, Risgård bærer. Gaarde skal virkelig knokle i sommerpausen for at finde en Risgård-klon (eller tør jeg nævne Greven hin Forkætrede?), så skader ikke skal amputere os så vildt.
Den med Risgaard-klonen er jeg med paa. Hvis Oldager har ret, er unge Rye mere en Wurtz-klon. Og Thomsen er mere en loebespiller end en spilfordeler. Midtbanespillere er det folkeslag der er flest af i fodbold, saa de skulle vaere muligt at finde en ung gut et eller andet sted i verden, hvis ikke der popper en op fra ungdomsraekkerne. De plejer at spytte den slags ud paa samlebaand i Brazil, saa evt. Pylle kunne tage en tur til Rio, og bortfoere en eller anden tilfaeldig 18-aarig gut paa Copacabana, som er villig til at staa i laere hos Ris naeste saeson.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Så fik jeg set sammendraget på aabsport.dk - AaB laver jo rigeligt med chancer og store chancer til at vinde kampen. Det er jo skarpheden der mangler, bla. Spalvis for åbent mål. Jeg er endnu mere fortrøstningsfuld efter at have set sammendraget end før.
Forza de røde!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
12mand
- Allstar

- Favoritspiller: ene
- Geografisk sted: 9000
vandmelonen skrev:Gider ikke engang, at bruge tid på at kommentere kampen.
Har blot følgende at berette:
Endnu engang, indenfor kort tid, må det konstateres, at der er folk på Vesttribunen, som opfører sig nedværdigende overfor medfans og derfor i høj grad ødelægger stemningen. Ironisk nok samtidig med at de brokker sig direkte til folk, over at de ikke bidrager positivt til stemingen. Og så endda inden vi overhovedet kommer bagud.
Hvor er det dog sørgeligt og lavt.
hva skete der??
lynge er gud!
-
12mand
- Allstar

hun er altså os dejlig hende tina müller. hende gad jeg godt giftes med.
lynge er gud!
-
jonas386
- Allstar

Vi spillede faktisk ok i første halvleg, og der er vel ingen tvivl om at hvis vi havde scoret på en af de store chancer der havde kampen nok også set anderledes ud. Efter at have sovet på det, og fået pulsen lidt ned synes jeg der var enkelte fine ting at tage med, men der er ingen tvivl om vi skal have Risgaard tilbage, ellers bliver det svært.
-
Kristian
- Allstar

12mand skrev:vandmelonen skrev:Gider ikke engang, at bruge tid på at kommentere kampen.
Endnu engang, indenfor kort tid, må det konstateres, at der er folk på Vesttribunen, som opfører sig nedværdigende overfor medfans og derfor i høj grad ødelægger stemningen. Ironisk nok samtidig med at de brokker sig direkte til folk, over at de ikke bidrager positivt til stemingen. Og så endda inden vi overhovedet kommer bagud.
hva skete der??
Der står grupperinger på vest som kun er der fordi AaB kan vinde et mesterskab. Det er fair nok at de er der. Jeg oplevede flere der står og sviner røde over indsatsen i tårnet og de samme mennesker står så med ryggen til mål og vil hellere stå og snakke arbejde og byture. Tilmed råbe abelyde. Synes godt nok det er sørgeligt. Nogle ødelægger det for andre og så duer det heller ikke at det eneste man gider synge med på er AaB klap klap og vi ligger nr 1 eller guldet skal hjem til 9000.
Disse folk som 12 mand beskriver ødelægger det helt klart for andre på tribunen. Var jeg den eneste der blev foraget over folk der råbte abelyde i går? Det skete også mod Randers. Det er lavt.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
-
12mand
- Allstar

Kristian skrev:12mand skrev:vandmelonen skrev:Gider ikke engang, at bruge tid på at kommentere kampen.
hva skete der??
Der står grupperinger på vest som kun er der fordi AaB kan vinde et mesterskab. Det er fair nok at de er der. Jeg oplevede flere der står og sviner røde over indsatsen i tårnet og de samme mennesker står så med ryggen til mål og vil hellere stå og snakke arbejde og byture. Tilmed råbe abelyde. Synes godt nok det er sørgeligt. Nogle ødelægger det for andre og så duer det heller ikke at det eneste man gider synge med på er AaB klap klap og vi ligger nr 1 eller guldet skal hjem til 9000.
Disse folk som 12 mand beskriver ødelægger det helt klart for andre på tribunen. Var jeg den eneste der blev foraget over folk der råbte abelyde i går? Det skete også mod Randers. Det er lavt.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk[/quote
de aber skal bare smides ud på røv og albuer. de er alligevel væk næste sæson.
mere ild og selvtægt på tribunen!
lynge er gud!
-
jonas386
- Allstar

Jeg var på stadion mod FCK og BIF, og der blev jeg egentlig også ret generet over at der stod så mange i midten af tribunen og synes det var vigtigere at snakke håndbold osv. Hvis man gerne vil det kan man enten blive hjemme, eller stille sig i ydersiden, eller hvad nu. Det ødelægger desværre stemningen at folk stiller sig i midten og ikke rigtigt bidrager.
Jeg læste på et tidspunkt (kan ikke huske om det var herinde) at en havde oplevet at et par folk der stod i midten var blevet truet med slag hvis ikke de var klar til at synge med. Vold og trusler er naturligvis ikke i orden, men jeg kan egentlig godt se det frustrerende i for de folk der står der hver gang og bruger så meget energi på at skabe stemning at der er så mange nydere i midten af tribunen som bare står der.
De folk der råber abelyde (har ikke selv set det) skal naturligvis bare væk. Samme med de folk der kaster lightere og mønter ind på banen.
-
Kempes
- 1. div

[/quote]Den med Risgaard-klonen er jeg med paa. Hvis Oldager har ret, er unge Rye mere en Wurtz-klon. Og Thomsen er mere en loebespiller end en spilfordeler. Midtbanespillere er det folkeslag der er flest af i fodbold, saa de skulle vaere muligt at finde en ung gut et eller andet sted i verden, hvis ikke der popper en op fra ungdomsraekkerne. De plejer at spytte den slags ud paa samlebaand i Brazil, saa evt. Pylle kunne tage en tur til Rio, og bortfoere en eller anden tilfaeldig 18-aarig gut paa Copacabana, som er villig til at staa i laere hos Ris naeste saeson.[/quote]
Wichmann burde jo have de tekniske redskaber til at blive en sådan klon. Men han mangler måske på andre parametre (fysik og mentalitet).
Danny Olsen kunne være fremragende, men økonomien er nok ikke til at hente ham, uanset om han spiller 1. division eller ej.
-
Kristian
- Allstar

jonas386 skrev:Jeg var på stadion mod FCK og BIF, og der blev jeg egentlig også ret generet over at der stod så mange i midten af tribunen og synes det var vigtigere at snakke håndbold osv. Hvis man gerne vil det kan man enten blive hjemme, eller stille sig i ydersiden, eller hvad nu. Det ødelægger desværre stemningen at folk stiller sig i midten og ikke rigtigt bidrager.
Jeg læste på et tidspunkt (kan ikke huske om det var herinde) at en havde oplevet at et par folk der stod i midten var blevet truet med slag hvis ikke de var klar til at synge med. Vold og trusler er naturligvis ikke i orden, men jeg kan egentlig godt se det frustrerende i for de folk der står der hver gang og bruger så meget energi på at skabe stemning at der er så mange nydere i midten af tribunen som bare står der.
De folk der råber abelyde (har ikke selv set det) skal naturligvis bare væk. Samme med de folk der kaster lightere og mønter ind på banen.
Er i tvivl om det hjælper at gå til kontrolløre omkring de typer for tror generelt bare de er pisse ligeglade og vil bare slås hvis de kan komme til det.
-
Buzz Killington
- Allstar

Kristian skrev:jonas386 skrev:Jeg var på stadion mod FCK og BIF, og der blev jeg egentlig også ret generet over at der stod så mange i midten af tribunen og synes det var vigtigere at snakke håndbold osv. Hvis man gerne vil det kan man enten blive hjemme, eller stille sig i ydersiden, eller hvad nu. Det ødelægger desværre stemningen at folk stiller sig i midten og ikke rigtigt bidrager.
Er i tvivl om det hjælper at gå til kontrolløre omkring de typer for tror generelt bare de er pisse ligeglade og vil bare slås hvis de kan komme til det.
Saa kan de jo faa den karantaene de fortjener. Jeg ser ingen anden udvej. De lyder ikke til at vaere modtagelige for fornuft. Og hvis der ikke er nok kontrolloere, saa er det AaB's ansvar at hive nogle flere ind, saa man kan faa stoppet saadan en tendens foer den spreder sig. Det tager saa mange flere resurser at bekaempe den slags naar det foerst har slaaet rod.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Kristian
- Allstar

MHJ skrev:Kristian skrev:jonas386 skrev:Jeg var på stadion mod FCK og BIF, og der blev jeg egentlig også ret generet over at der stod så mange i midten af tribunen og synes det var vigtigere at snakke håndbold osv. Hvis man gerne vil det kan man enten blive hjemme, eller stille sig i ydersiden, eller hvad nu. Det ødelægger desværre stemningen at folk stiller sig i midten og ikke rigtigt bidrager.
Saa kan de jo faa den karantaene de fortjener. Jeg ser ingen anden udvej. De lyder ikke til at vaere modtagelige for fornuft. Og hvis der ikke er nok kontrolloere, saa er det AaB's ansvar at hive nogle flere ind, saa man kan faa stoppet saadan en tendens foer den spreder sig. Det tager saa mange flere resurser at bekaempe den slags naar det foerst har slaaet rod.
Går også til kontrøllør mod AGF. Som du siger, er der ingen anden udvej.
-
Salle17
- Allstar

Er der nogle som kan forklare mig hvad buuuhh-råbende gik ud på? Jeg synes det virkede underligt, at der var nogle som sang- "Vi elsker AaB" mens andre buhede?
-
Frygah
- Allstar

Ret sikker på det var nogle der var efter Michael Jakobsen. Hvorfor, har jeg ikke rigtig helt forstået.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!