Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Elscorpio » 4. maj 2014, 12:13

frederikshavneren skrev:
Spanky skrev:Tipsbladet har i gårsdagens papirudgave en skønnet oversigt over spillerbudgetter i Superligaen. Ifølge denne vurderes spillerbudgetter 2013/15 således i mio. kr.

FCK: 100-115
BIF: 70-75
OB: 50-55
FCN: 40-45
FCM: 35-40
RFC, 30-35
AGF: 30-35
Esbjerg, 22-27
AaB: 20-25
FCV: 17-19
SønderjyskE: 15-16
VFF: 11-13

På baggrund af overstående vil jeg vove den påstand, at hvis vi bliver danmarksmestre i år er det suverænt det største af vores mesterskaber i superliga historien. På anden pladsen kommer det i 1995. De to øvrige mesterskaber blev realiseret på baggrund af nogen økonomiske satsninger, hvilket gør jeg vil rangere dem under et evt. mesterskab i år og mesterskabet i 1995. Skulle vi ydermere lykkes med at vinde the double vil det blive den mest legendariske sæson nogensinde - større end diverse sæsoner, hvor vi har leveret episke resultater i Europa.
Esbjerg kampen var en kæmpe skuffelse og pilen peger i den grad nedad for os, men uanset om vi taber de resterende kampe så er det værd at være opmærksom på, at sæsonen stadigvæk har været en kæmpe succes. Vores forudsætninger i betragtning vil det være fantastisk hvis vi minimum opnår sølv samt deltagelse i pokalfinalen!

Guldet er stadigvæk muligt men nu er FCM storfavoritter. De har momentum og er ovre deres downperiode, mens vi derimod har ramt vores sædvanlige downperiode op mod sæsonafslutning. Angående kampprogrammet anser jeg bestemt ikke vores som nemmere. På dette sene tidspunkt kunne man håbe at møde hold der mentalt var gået på sommerferie, men det bliver ingenlunde tilfældet. FCN kæmper benhårdt for europæisk deltagelse, mens Slagelse og AGF kæmper benhårdt for overlevelse.
Ja vi kan godt vinde kampene, men som tingene ser ud lige nu bliver det meget svært.
FCM har stadig et par svære kampe tilbage, så guldet er stadig 50/50, håber meget på Risgård bliver klar inden Farumkampen. Due på venstreback duer bare ikke, så det bliver godt at Ahlmann er tilbage efter karantæne.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 4. maj 2014, 13:30

hvis man smider guldet væk, på 5 kampe hvor man har 4 point forspring og modstandere man bør kunne levere bedre imod, så er det altså bare for dårligt. Så ved jeg godt man i starten af seasongen gerne havde solgt den for en top 5 placering.. Men COme on... at smide guldet væk, og især den måde man smider det væk på, er sku ikke til at bære.. Jeg er skuffet over det spil vi har vist de sidste kampe, og den måde vi smider det væk på, det er bare ikke godt nok. imod esbjerg var der ingen vilje til sidst, og kæmpe chancer ble smidt væk, imod sønderjyske tillader man at lave store forsvars fejl der koster point (samt bræbde et par store chancer), imod randers var man slet ikke mødt op.. Det er kort sagt bare DÅRLIGT! Ender vi ikke med guld, vil jeg være skuffet over måden det blev smidt væk på. VI får ikke størrer chance de næste 10 år for at få guldet...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2014, 13:46

gravballe skrev:hvis man smider guldet væk, på 5 kampe hvor man har 4 point forspring og modstandere man bør kunne levere bedre imod, så er det altså bare for dårligt. Så ved jeg godt man i starten af seasongen gerne havde solgt den for en top 5 placering.. Men COme on... at smide guldet væk, og især den måde man smider det væk på, er sku ikke til at bære.. Jeg er skuffet over det spil vi har vist de sidste kampe, og den måde vi smider det væk på, det er bare ikke godt nok. imod esbjerg var der ingen vilje til sidst, og kæmpe chancer ble smidt væk, imod sønderjyske tillader man at lave store forsvars fejl der koster point (samt bræbde et par store chancer), imod randers var man slet ikke mødt op.. Det er kort sagt bare DÅRLIGT! Ender vi ikke med guld, vil jeg være skuffet over måden det blev smidt væk på. VI får ikke størrer chance de næste 10 år for at få guldet...
Du skriver som om du skal be om tilladelse til at vaere skuffet. Men det behoever du nu ikke. Jeg vil dog samtidig kraeve min ret til at syntes dette har vaeret en fantastisk saeson, uanset hvor vi ender.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. maj 2014, 14:03

MHJ skrev:
gravballe skrev:hvis man smider guldet væk, på 5 kampe hvor man har 4 point forspring og modstandere man bør kunne levere bedre imod, så er det altså bare for dårligt. Så ved jeg godt man i starten af seasongen gerne havde solgt den for en top 5 placering.. Men COme on... at smide guldet væk, og især den måde man smider det væk på, er sku ikke til at bære.. Jeg er skuffet over det spil vi har vist de sidste kampe, og den måde vi smider det væk på, det er bare ikke godt nok. imod esbjerg var der ingen vilje til sidst, og kæmpe chancer ble smidt væk, imod sønderjyske tillader man at lave store forsvars fejl der koster point (samt bræbde et par store chancer), imod randers var man slet ikke mødt op.. Det er kort sagt bare DÅRLIGT! Ender vi ikke med guld, vil jeg være skuffet over måden det blev smidt væk på. VI får ikke størrer chance de næste 10 år for at få guldet...
Du skriver som om du skal be om tilladelse til at vaere skuffet. Men det behoever du nu ikke. Jeg vil dog samtidig kraeve min ret til at syntes dette har vaeret en fantastisk saeson, uanset hvor vi ender.
Ja selvfølgelig er det skuffende hvis vi smider guldet væk når vi nu har været i en så gunstig situation. Som du skriver har vi en gylden mulighed for at vinde guldet, men set i et større perspektiv har sæsonen været over al forventning. Vi kører på et discount budget og er oppe imod konkurrenter som økonomisk har givet os baghjul, det er en meget vigtig forudsætning at have med i betragtning. Objektivt set har vi overpræsteret helt vildt, mens klubber som FCK, Brøndby, OB, AGF, Randers, Esbjerg og Nordsjælland har underpræsteret i forhold til os. De har økonomiske muligheder som vi kun kan drømme om.

Lige nu betaler vi prisen for et hårdt kampprogram (pga. pokalen) samt skader/formnedgang til nøglespillere. Skader til Jönsson og Risgård samt formnedgang til Kusk, Thomsen og Würtz er mere end hvad holdet kan bære. I modsætning til visse andre hold har vi ikke råd til dobbelt/trippel gardering, det er vores økonomi ikke til. Når skaderne/formnedgang så rammer så er det klart at vi bliver hårdt ramt.

Derudover har de andre læst os. Sæt et aggressivt presspil ind og gå hårdt til os i duellerne, så får vi det uendelig svært. Kent snakkede meget om hvordan det kunne imødegås i pre season arrangementet i februar, men det er tydeligt at det stadigvæk er vores akilleshæl.

Trods de pauvre resultater har vi stadigvæk mulighed for at vinde guld, det er da fantastisk. Det bliver uendelig svært da vi historisk set meget ofte går i stå på denne årstid kort før sæsonafslutning, men muligheden har vi stadigvæk. Mentalt kan det måske være godt at det nu er FCM der er storfavoritter, nu er det dem der har hele presset på sig.
Måske det kan frigøre nogle mentale ressourcer på holdet.
Personligt tror jeg at FCM napper guldet, men det ændrer ikke ved at det har været en fantastisk sæson. Sølv vil være imponerende og glem ikke at det tilmed giver adgang til CL Kval. Derudover skal vi vel på et tidspunkt bryde forbandelsen i Parken...

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 4. maj 2014, 16:05

9520AaB skrev:Det irriterer mig ikke grænseløst at med vores forudsætninger, at vi får sølv, men det pisser mig af, at FCMuuh skal have guld.
Enten er den hjemme eller også har vi tabt guldet, før de sidste tre runder af turneringen overhovedet er spillet.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 4. maj 2014, 17:11

Pis, det var ikke længe vi havde det håb om et nederlag/uafgjort til FCM idag :(

Og selvfølgelig på et tvivlsomt dømt frispark
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Geografisk sted: Valby station

Indlæg af MrRepsak » 4. maj 2014, 17:15

PIS PIS PIS kom nu FCV!
Kom så de RØ'E!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 4. maj 2014, 17:15

Det var så den første plads, tak AaB for at have pisset den væk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. maj 2014, 17:16

Mr. Larsen skrev:Pis, det var ikke længe vi havde det håb om et nederlag/uafgjort til FCM idag :(

Det lyder nu som om FCM rent faktisk har leveret varen i kampens start. Ærgerligt, men AaB har jo ikke selv præsteret de sidste 2 hjemmekampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2014, 17:23

Funky skrev:
Mr. Larsen skrev:Pis, det var ikke længe vi havde det håb om et nederlag/uafgjort til FCM idag :(

Det lyder nu som om FCM rent faktisk har leveret varen i kampens start. Ærgerligt, men AaB har jo ikke selv præsteret de sidste 2 hjemmekampe.
De er paa ingen maade overbevisende, selvom FCV endda skal fremad. Vi slaar dem aldrig paa maalscoren men hvis vi opper os, mens FCM holder vanligt niveau, saa har vi stadig en chance.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 4. maj 2014, 17:23

gravballe skrev:Det var så den første plads, tak AaB for at have pisset den væk.
Der et 70 minutter igen. FCV er ikke færdige endnu... Er du altid så bitter?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2014, 17:29

Smukt smukt maal til FCM. De har virkelig faaet gang i Poulsen ser det ud til.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 4. maj 2014, 17:30

Typisk vores held for tiden, FCV har været en klippe i forsvaret i stortset hele sæsonen og drillet flere tophold, men selvfølgelig når vi har mest brug for det så forærer de selvfølgelig mål væk på samlebånd til plastisk klubben :(
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 4. maj 2014, 17:31

Game over fcv og game over AaB, det bliver ved lige ved og næsten, sølv og pokalfinale
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 4. maj 2014, 17:33

Takker Bangsgaard for lidt spænding i kampen :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2014, 17:33

FCV slaar tilbage!!!

"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 4. maj 2014, 17:35

Mr. Larsen skrev:Takker Bangsgaard for lidt spænding i kampen :)
Han er ydermere i overhængende fare for karantæne i næste runde.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 4. maj 2014, 17:37

Slap nu af med det fucking, "det er ovre" pis!!!! Lige før i ikke fortjener at fejre det, hvis vi bliver mestre! Det er fandme en sørgelig mentalitet. Der er stadigvæk 3 kampe tilbage, ja vi har været ringe i de sidste 2 hjemmekampe. Men skal vi bare lægge os ned og dø??
Vis nu lige gutterne lidt tiltro, de har spillet fantastisk det meste af sæsonen.

Selvom FCM skulle vinde idag, er intet afgjort!!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Dansk mester 2014

Indlæg af Kristian » 4. maj 2014, 17:38

Brent skrev:Game over fcv og game over AaB, det bliver ved lige ved og næsten, sølv og pokalfinale
Hvordan kan det komme som nogen overraskelse at FCV taber til Fcm på deres bane. der er 3 kampe igen og svære kampe for fcm.

Vi kan hurtigt blive enige om at det er AaBs egen skyld.

Vi må håbe vi er færdige med at smide point. AaB har ikke tabt kampen endnu om guldet. Håber ikke folk tager til nordsjælland med den optimisme

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. maj 2014, 17:39

Imponerende hvordan folk herinde kan være bitre over en andenplads. Vi har aldrig været mestre i den her sæson selvom medier og nogen fans allerede har udnævnt os til i bedste gf stil.
Jeg glæder mig vildt over at vi har spillet fantastisk fodbold og slået de andre tophold, men har altid vidst at vi bredde vis var tynde og at sandsynligheden for en klassisk afslutning på var tilstede pga af træthed hos de unge spillere.
Håber bare nu at vi undgår det helt store kollaps i de sidste kampe så vi kan slutte sæsonen med oprejst pande.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar