Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Fabbe » 5. maj 2014, 08:32

Martin Jensen skrev:
Fabbe skrev:Glimrende koreografi af b 1903. Kanonkuglen måtte gerne være lidt større, og så var det en tynd illusion af sort røg, de kunne frembringe med én røgbombe. Der skulle have været nogle røgbomber på øvre afsnit.
Glimrende koreografi af b 1903, næ nej det var sguda fra KBs side den koreografi.

Men bortset fra at Fabbe fik skrevet forkert navn, var resultatet jo helt fint, nu er AaB jo sikre på mindst to 2. pladser.

Spændende med den pokalfinale der bliver spillet blot tre dage før sidste runde, hvor mesterskabet skal spilles hjem. Får det nogen indflydelse, spare man nogle spillere i finalen mod KB eller kan man klare begge kampe.

Men måske en lille trøst, denne gang går DM-guldet til Jylland, hvis ikke Aalborg Kricketklub (1885) klare den, går den sgu til en FC-klub fra heden.
Nix! Plasticholdet spiller på 3'ernes licens. KB begik selvmord og tvangsnedrykkede sig selv.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. maj 2014, 08:34

Fabbe skrev:
Martin Jensen skrev:
Fabbe skrev:Glimrende koreografi af b 1903. Kanonkuglen måtte gerne være lidt større, og så var det en tynd illusion af sort røg, de kunne frembringe med én røgbombe. Der skulle have været nogle røgbomber på øvre afsnit.
Glimrende koreografi af b 1903, næ nej det var sguda fra KBs side den koreografi.

Men bortset fra at Fabbe fik skrevet forkert navn, var resultatet jo helt fint, nu er AaB jo sikre på mindst to 2. pladser.

Spændende med den pokalfinale der bliver spillet blot tre dage før sidste runde, hvor mesterskabet skal spilles hjem. Får det nogen indflydelse, spare man nogle spillere i finalen mod KB eller kan man klare begge kampe.

Men måske en lille trøst, denne gang går DM-guldet til Jylland, hvis ikke Aalborg Kricketklub (1885) klare den, går den sgu til en FC-klub fra heden.
Nix! Plasticholdet spiller på 3'ernes licens. KB begik selvmord og tvangsnedrykkede sig selv.
FCK er ikke b1903. De er heller ikke KB.
De er en ny, klam bastard og de to andre klubbers bedrifter kan ikke tages med over i FCK.
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. maj 2014, 09:13

Martin Jensen skrev:

Men måske en lille trøst, denne gang går DM-guldet til Jylland
, hvis ikke Aalborg Kricketklub (1885) klare den, går den sgu til en FC-klub fra heden.
Det er INGEN trøst hvis bønderne fra FC afrika tager mesterskabet. Så vil jeg 1.000 gange hellere se FCK tage mesterskabet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 5. maj 2014, 09:23

Forza skrev: Det er INGEN trøst hvis bønderne fra FC afrika tager mesterskabet. Så vil jeg 1.000 gange hellere se FCK tage mesterskabet.
Enig - bare tanken om at se Glen og Back-bak-bak, eller hvad han hedder nu, løfte trofæet, er nok til at ødelægge mit humør i flere dage. Alle andre jyske (eller fynske klubber), bare ikke FCM....
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. maj 2014, 10:24

Selv om det er som at drikke lunken syre, må man vel hellere håbe på point til GF i aften.....suk!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. maj 2014, 11:35

Vi er naturligvis ikke ude endnu, og hvis BIF kan finde ud af at vinde over FCM torsdag, så er meget vundet hvis vi selv kan tage point i Farum. Jeg frygter dog at FCM tror så meget på det at de rydder bordet de sidste par runder, og slår både FCK, BIF og SønderjyskE. Vi SKAL slå FCN næste runde, også selvom det bliver svært, og samtidig skal FCM smide point til BIF. Sker det tror jeg på det igen. Taber vi derimod til FCN så bliver FCM også mestre tror jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Indlæg af Martin Jensen » 5. maj 2014, 11:49

Fabbe skrev:
Martin Jensen skrev:

KB begik selvmord, hvordan det?

Rent faktisk kørte KB vel mere eller mindre videre som altid fra d. 1-7 1992. Den overførte spillertrup fra B1903, blev medlem af KB, træner på KBs baner. Licensen fik FC København overført, så 3'erne er vel hårdest ramt af de to.

Efter sigende lever KB i bedste velgående, med et Superligahold i klubben.

”De er en ny, klam bastard” Hvorfor?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. maj 2014, 11:51

jonas386 skrev:Vi er naturligvis ikke ude endnu, og hvis BIF kan finde ud af at vinde over FCM torsdag, så er meget vundet hvis vi selv kan tage point i Farum. Jeg frygter dog at FCM tror så meget på det at de rydder bordet de sidste par runder, og slår både FCK, BIF og SønderjyskE. Vi SKAL slå FCN næste runde, også selvom det bliver svært, og samtidig skal FCM smide point til BIF. Sker det tror jeg på det igen. Taber vi derimod til FCN så bliver FCM også mestre tror jeg.
1 point mod Fcn er ok, det vil holde presset på FCM, de skal have point i brøndby og hjemme mod FCK. det er er altså ikke den nemmeste opgave. Men rydder de bordet og tager 9 point i de sidste 3 kampe, så er det vel nærmest fortjent yrk.

Jeg er mere bekymret for vores eget spil om vi magter at tage mere end 3-4 point i de sidste 3 med den formnedgang vi har set de sidste kampe. Især må Thomsen gerne meget meget snart komme op i gear igen - det vil løfte.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 5. maj 2014, 12:49

Maglau skrev:
jonas386 skrev:Vi er naturligvis ikke ude endnu, og hvis BIF kan finde ud af at vinde over FCM torsdag, så er meget vundet hvis vi selv kan tage point i Farum. Jeg frygter dog at FCM tror så meget på det at de rydder bordet de sidste par runder, og slår både FCK, BIF og SønderjyskE. Vi SKAL slå FCN næste runde, også selvom det bliver svært, og samtidig skal FCM smide point til BIF. Sker det tror jeg på det igen. Taber vi derimod til FCN så bliver FCM også mestre tror jeg.
1 point mod Fcn er ok, det vil holde presset på FCM, de skal have point i brøndby og hjemme mod FCK. det er er altså ikke den nemmeste opgave. Men rydder de bordet og tager 9 point i de sidste 3 kampe, så er det vel nærmest fortjent yrk.

Jeg er mere bekymret for vores eget spil om vi magter at tage mere end 3-4 point i de sidste 3 med den formnedgang vi har set de sidste kampe. Især må Thomsen gerne meget meget snart komme op i gear igen - det vil løfte.
Jeg er efterhånden også kommet dertil, at jeg tror, vi behøver ni point i de sidste tre for at blive mestre. FCM har medvind - godt nok opnået på tre kampe mod på papiret overkommelige modstandere, men den slags har ingen betydning. En stime er en stime. Og hverken Brøndby eller FCK virker skræmmende pt, så FCM kunne snildt få 7 point i de sidste tre...

Kan vi så få 9 point mod FCN, FCV og AGF? Jeg kan have min tvivl. Risgård er helt vital for vores spil - både offensivt og defensivt, og vi begynder at løbe ind i karantæner og skader på flere nøgleposter.

Spørgsmålet er, om man ville sælge den for en sølvmedalje og en pokaltriumf? Vi risikerer omvendt at stå med to sølvmedaljer, når boet gøres op 18. maj...!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. maj 2014, 12:53

Hvis FCM vinder over både BIF og FCK må vi nok bare tilbagelænet konstatere, at mesterskabet for vores vedkommende var en våd drøm i en lille måneds tid, men trods alt ikke så tæt på, at vi for alvor kan ærgre os over at have mistet det.

Fokus vil i så fald rettes mod, at vi har fået en 2. plads, som ingen i deres vildeste febervildelser havde forestillet sig, kombineret med en pokalfinale.

Jeg mener dog bestemt, at vi stadig har realistiske chancer for at vinde det mesterskab, men vi er helt afhængige af, at FCM sætter en del over styr mod københavnerklubberne. Det er lige præcis dér, jeg ser vores chance. Korrekt er det, at FCM har været forrygende i 4 runder og hentet 10 point, men vi skal jo blot et par uger tilbage for at finde en endnu mere imponerende stime for vores eget vedkommende. Pointen er, at 10 point i de forudgående 4 kampe ikke er en garanti for 7 eller 9 point i de 3 efterfølgende, hvor modstanden for FCMs vedkommende er betydeligt hårdere end den, de lige har haft. Det er nok ikke tilfældigt, at midtjydernes eneste pointtab forekom mod netop Esbjerg (der endda manglede 2 af deres bedste, som de havde til rådighed mod os).

Derfor håber jeg - og regner faktisk også med - at FCM sætter noget til i de næste 2 kampe. Hvis ikke de gør det - ja, så er det bare at sige tillykke til FCM med et velfortjent dansk mesterskab.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 5. maj 2014, 13:17

Giv vores begges slutprogram til hvilken af de andre klubber i ligaen og spørg hvilket et de ville vælge hvis de kunne. Tror sgu ingen ville tage FCMs, de fleste ville sikkert tippe dem til at få 5 point mens vores sikkert ville blive vurderet til 7 point.
Men det ER vores egen form nedgang der er mest skræmmende og det der afholder mig fra at drømme. Mit skræk scenarie er at fcm får 5 point., men at vi kun er istand til at sikre 2-3 stykker, det vill ikke være til at holde ud, hvilket kun overgås af 9 point til begge hold og at vi taber på målscoren.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. maj 2014, 13:25

Selvfølgelig taber FCM ikke begge kampe mod Brøndby og FCK. Vinder de begge kampe, så må vi vel også sige, at de er fortjente mestre. når man slår nr. 3 og 4 på opløbsstrækningen.

Vi skal selvfølgelig helst vinde kampen mod FCN, men vigtigst af alt bare ikke tabe den. Så bør vi være med i kampen til sidste runde.
- FlæskeFrank

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 5. maj 2014, 13:33

Martin Jensen skrev:
Fabbe skrev:
Martin Jensen skrev:

KB begik selvmord, hvordan det?

Rent faktisk kørte KB vel mere eller mindre videre som altid fra d. 1-7 1992. Den overførte spillertrup fra B1903, blev medlem af KB, træner på KBs baner. Licensen fik FC København overført, så 3'erne er vel hårdest ramt af de to.

Efter sigende lever KB i bedste velgående, med et Superligahold i klubben.

”De er en ny, klam bastard” Hvorfor?
Kørte kb videre som altid? Kb spillede sin sidste førsteholdskamp på Frederiksberg Stadion i 1991 og trak sig frivilligt og lod sig nedrykke til Danmarksserien. Plasticholdet spiller på b 1903's superligalicens. DBU skulle have gjort som FA gjorde ved Hull: Drop jeres cirkuspjat og hed jeres eget navn.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Durianz
Drenge
Drenge
Geografisk sted: Hamburg

Indlæg af Durianz » 5. maj 2014, 14:05

Ro på drenge, mesterskabet lever endnu!

Der er stadig 9 point at spille om og vi skal trods alt "kun" hente et enkelt på FCM. De næste to runder bliver svære opgaver mod modstandere der ikke ligger godt til vores spillestil, men trods alt modstandere vi skal kunne slå. Specielt FC Vestsjælland.
FCM skal op mod FCK og Brøndby som begge kæmper om bronze og ikke har råd til at miste nogen point i deres interne kamp for en podie plads. Det bliver absolut ingen walkover for Midtjyderne og jeg tror de taber minimum en.
Hovedet på blokken og så objektivt som jeg overhovedet evner at være vil jeg gætte på vi mindst har hentet 1 point på FCM efter de næste to runder og mesterskabet dermed bliver afgjort i sidste runde.
AGF bør og skal være 3 point og selvom det vil være nervepirrende håber jeg på en drømmeafslutning i 89. minut. Hvem husker ikke nedrykningskampen i Parken og den eufori det udløste.

Jeg tror på det! Nok til at sidde oppe til klokken lort og følge kampen på et elendigt stream som hakker og stønner. Kom så drenge, hent guldet hjem til 9000.

Pokal finalen derimod tror jeg er tabt på forhånd. Har set alt for mange totale kollaps i Parken til at tør tro på det. At vinde mesterskabet og sende AGF i 1. Division vil være en fantastisk double i sig selv og en sublim afslutning på en forrygende flot sæson.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. maj 2014, 14:24

Jeg er totalt kold i røven overfor den ligegyldige pokalfinale. Den rager mig noget så langsomt. Send juniorerne derover.

Hvis mesterskabet skal afgøres i sidste kamp tror jeg at jeg får et hjertestop. Lad nu fodbold-guderne smile ned over vores dejlige by og give os medvind de næste par runder. Jeg kan ikke klare det mere...
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. maj 2014, 14:25

Durianz skrev:Ro på drenge, mesterskabet lever endnu!

Der er stadig 9 point at spille om og vi skal trods alt "kun" hente et enkelt på FCM. De næste to runder bliver svære opgaver mod modstandere der ikke ligger godt til vores spillestil, men trods alt modstandere vi skal kunne slå. Specielt FC Vestsjælland.
FCM skal op mod FCK og Brøndby som begge kæmper om bronze og ikke har råd til at miste nogen point i deres interne kamp for en podie plads. Det bliver absolut ingen walkover for Midtjyderne og jeg tror de taber minimum en.
Hovedet på blokken og så objektivt som jeg overhovedet evner at være vil jeg gætte på vi mindst har hentet 1 point på FCM efter de næste to runder og mesterskabet dermed bliver afgjort i sidste runde.
AGF bør og skal være 3 point og selvom det vil være nervepirrende håber jeg på en drømmeafslutning i 89. minut. Hvem husker ikke nedrykningskampen i Parken og den eufori det udløste.

Jeg tror på det! Nok til at sidde oppe til klokken lort og følge kampen på et elendigt stream som hakker og stønner. Kom så drenge, hent guldet hjem til 9000.

Pokal finalen derimod tror jeg er tabt på forhånd. Har set alt for mange totale kollaps i Parken til at tør tro på det. At vinde mesterskabet og sende AGF i 1. Division vil være en fantastisk double i sig selv og en sublim afslutning på en forrygende flot sæson.
Ingen tvivl om at FCM nu er storfavoritter til at hente guldet. De fører og har momentum for tiden, mens vi derimod er inde i en downperiode og vores smalle trup er hårdt ramt af det hårde kampprogram samt skader/formnedgang til nøglespillere.
Alligevel har vi selvfølgelig stadigvæk muligheden for at hente guldet. Hvis det skal være realistisk tror jeg at det kræver at vi henter maksimum point i de resterende 3 kampe, men det er også muligt hvis vi kommer tilbage på sporet. Jeg tror ikke at FCM henter maksimumpoint, de skal nok smide point i én af de resterende kampe. Jeg er ret overbevist om at de vinder i Haderslev, men de skal nok smide point enten i Brøndby eller hjemme mod FCK.

Spørgsmålet er mere om vi selv kan komme tilbage på sporet. Svaret får vi på onsdag. Vinder vi er vi med igen, men taber vi er det slut.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 5. maj 2014, 14:28

[quote="Maglau"]Giv vores begges slutprogram til hvilken af de andre klubber i ligaen og spørg hvilket et de ville vælge hvis de kunne. Tror sgu ingen ville tage FCMs, de fleste ville sikkert tippe dem til at få 5 point mens vores sikkert ville blive vurderet til 7 point.

Problemet er, at vi er ikke alle andre. Vi er AaB, og vores sværeste kampe er i denne sæson er kampene på Sjælland og dem har vi to tilbage af. Med AaB briller vurderer ingen vel at vi har 7 point. Jeg ville vurdere til 4, og så krydse fingre for at ulven bliver udryddet i Danmark
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 5. maj 2014, 14:35

9520AaB skrev:
Maglau skrev:Giv vores begges slutprogram til hvilken af de andre klubber i ligaen og spørg hvilket et de ville vælge hvis de kunne. Tror sgu ingen ville tage FCMs, de fleste ville sikkert tippe dem til at få 5 point mens vores sikkert ville blive vurderet til 7 point.

Problemet er, at vi er ikke alle andre. Vi er AaB, og vores sværeste kampe er i denne sæson er kampene på Sjælland og dem har vi to tilbage af. Med AaB briller vurderer ingen vel at vi har 7 point. Jeg ville vurdere til 4, og så krydse fingre for at ulven bliver udryddet i Danmark
Det er muligt men vil du bytte med FCM lige nu? Vi tager deres og de tager vores slutprogram.
Jeg er ikke i tvivl om at de vil sige Ja tak!
AaB - BIF 13/4 2014

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. maj 2014, 14:37

9520AaB skrev:
Maglau skrev:Giv vores begges slutprogram til hvilken af de andre klubber i ligaen og spørg hvilket et de ville vælge hvis de kunne. Tror sgu ingen ville tage FCMs, de fleste ville sikkert tippe dem til at få 5 point mens vores sikkert ville blive vurderet til 7 point.

Kan nemt se os få de 7 point.

4 mellem FCV og FCN, og så tre hjemme mod AGF der måske allerede er nede på det tidspunkt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. maj 2014, 14:58

Hvor mange point vi får i de sidste 3 kampe afhænger udelukkende af om vi kan ramme topniveauet. Efter min mening, er der ikke nogen af de 3 sidste hold som vil være i stand til at slå os, hvis vi kan ramme det niveau vi har i længere tid har spillet på tidligere i foråret. Det er i mine øjne den helt store forskel på vores program og FCM's. De har 2 kampe mod modstandere hvis niveau fint kan matche deres.

Jeg ved godt at vi notorisk bare har det skidesvært i Farum (og hjemme mod dem for den sags skyld), men de er bare milevidt fra deres topform i øjeblikket, og desuden mangler de Stokholm til kampen mod os - en stor svækkelse. Får vi hevet vores angrebsspil op til det niveau vi ellers har vist, tror jeg simpelthen ikke de kan stå imod... det samme gælder FCV.

Kampen onsdag bliver helt afgørende for resten af sæsonens kampe - der skal selvtillid tilbage i tanken, og der skal point på tavlen... 1 af slagsen vil helt klart være brugbart.

Men generelt skal vi lykkes fra nu af - ellers kan vi sagtens tabe de sidste 4 kampe, hvis de bliver spillet på samme niveau som mod Esbjerg, og det kan man selvfølgelig have en begrundet frygt for kan ske. Jeg krydser dog fingre for at Risgård er klar igen (det synes jeg det tyder på) og at han og Ahlmann kan komme ind og skabe så meget ro på bolden at vores spil kommer til at sætte sig igen... det er de nemlig ekstremt gode til begge to.

- Det er satme hårdt for blodtrykket det her!

Besvar