Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Alfons Aalborg
1. div
1. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Alfons Aalborg » 3. apr 2014, 10:54

Er det bare mig, eller var der ikke tale om, at (omend vel vi aldrig får det bekræftet officielt) Kusks omtalte frikøbsklausul udløb ved udgangen af vinterens transfervindue?

Forhåbentligt er dette irrelevant, når vi slider os til guldet, forlænger Kusken på en tre-årig- og så kan skippe ham til en guld-kontrakt i hans drømmeliga efter et-to år. :thumbsup:
Billede

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. apr 2014, 10:58

Både og. Klausulen gælder ikke i sidste uge af hvert transfervindue, det vil sige til sommer gælder den igen frem til sidste uge af vinduet. Det er selvfølgelig for at AaB kan nå at finde en afløser i god tid, og ikke sælger holdets store profil 3 minutter før lukketid for pebernødder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. apr 2014, 11:35

Nu kunne det jo af Ekstrabladets artikel i januarvinduet jo godt læses som om, at klausulen ophørte ved januarvinduets udløb.

Flertallet mener(og der er jeg jo så ikke en del af - og mener heller ikke der nødvendigvis er mere belæg for det), at klausulen gælder hele året undtaget den sidste uge af hvert transfervindue.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. apr 2014, 12:15

FlæskeFrank skrev:Nu kunne det jo af Ekstrabladets artikel i januarvinduet jo godt læses som om, at klausulen ophørte ved januarvinduets udløb.

Flertallet mener(og der er jeg jo så ikke en del af - og mener heller ikke der nødvendigvis er mere belæg for det), at klausulen gælder hele året undtaget den sidste uge af hvert transfervindue.
Som en del af flertallet vil jeg sige hvorfor? Skulle Sivebæk have lavet en klausul der hedder "Kusk kan handles frit, på nær i januar 2014 hvor han koster 400.000 euro dollars"?

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 3. apr 2014, 13:08

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu kunne det jo af Ekstrabladets artikel i januarvinduet jo godt læses som om, at klausulen ophørte ved januarvinduets udløb.

Som en del af flertallet vil jeg sige hvorfor? Skulle Sivebæk have lavet en klausul der hedder "Kusk kan handles frit, på nær i januar 2014 hvor han koster 400.000 euro dollars"?
Ja hvis det var der aftalen kom til... mellem AaB og Kusk lejren... siger ikke det er sådan (tvivler også på det), men vi jo tættere kontrakten kommer på udløb, jo lavere bliver prisen også automatisk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 3. apr 2014, 13:20

Det eneste som vel er nogenlunde fakta i denne sag er vel, at han har haft en klausul omkring de 400.000 euro. Det virker ikke til at være den store uenighed om.

Men Lynge kan jo godt have accepteret en klausul i de to første transfervinduer(Så har Kusk chancen hvis det rigtige hold kom selvom han have forlænget med os - han var sikret). Derefter sætter vi prisen og med kontraktudløb i vente så havde han alligevel lidt hånd i hanke med prisen.

Det er ikke en naturlov, at klausulen gælder hele kontraktperioden. Den kunne måske også være skruet sådan sammen, at han ikke havde klausul udenfor transfervinduet(altså AaB og Kusk undgik at han blev forstyrret af småklubber som Brøndby, som prøvede at spille smarte). Så kunne han fokusere udelukkende på AaB i den periode, men kom PSV og sagde 10 mio. så kunne AaB godt åbne op for dialogen, men afvise små beløb.

Jeg skrev så blot, at det var ikke flertallets opfattelse af klausulen - her kunne man ikke forestille sig andet end klausulen gjaldt døgnet rundt undtagen 2 uger om året.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 3. apr 2014, 13:29

FlæskeFrank skrev:Det er ikke en naturlov, at klausulen gælder hele kontraktperioden. Den kunne måske også være skruet sådan sammen, at han ikke havde klausul udenfor transfervinduet(altså AaB og Kusk undgik at han blev forstyrret af småklubber som Brøndby, som prøvede at spille smarte). Så kunne han fokusere udelukkende på AaB i den periode, men kom PSV og sagde 10 mio. så kunne AaB godt åbne op for dialogen, men afvise små beløb.
Principielt er det ligegyldigt om klausulen er aktiv uden for transfervinduet. Har en spiller over 6 måneder tilbage af sin kontrakt, må en interesseret klub ikke kontakte spilleren for at snakke om et skifte. Jeg ved godt at DBU nu har sat spørgsmålstegn ved hvornår man så faktisk bryder reglerne, men udgangspunktet må stadig være at en interesseret klub skal henvende sig til en spillers klub, såfremt spilleren har mere end 6 måneder tilbage af sin kontrakt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. apr 2014, 14:00

Det er vel også et spørgsmål, om vi overhovedet er bundet af sådan en klausul. I sagen med Liverpool og Suarez har Liverpool jo sagt, at der var en klausul, men at de ikke ville sælge alligevel. Der er åbenbart meget stor uenighed om sådanne klausuler overhovedet er juridisk bindende...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 3. apr 2014, 15:08

Djurgaarden gjorde vist det samme med Søren larsen gjorde de ikke?

Det er jo bare et dårligt signal at sende, at man ikke overholder aftaler man laver, selv om man så kan slippe afsted med det.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. apr 2014, 15:31

le Cid skrev:Det er vel også et spørgsmål, om vi overhovedet er bundet af sådan en klausul. I sagen med Liverpool og Suarez har Liverpool jo sagt, at der var en klausul, men at de ikke ville sælge alligevel. Der er åbenbart meget stor uenighed om sådanne klausuler overhovedet er juridisk bindende...
Det er vidst forskellen på en gentlemanaftale - i Suarez tilfælde at bud over 80 mio pund skulle udløse en transfer - og en juridisk klausul, som siger, at et bud på et bestemt beløb udløser en transfer. AaB har også tidligere overholdt de første, men lyder til den er skrevet ind ellers ville Gaarde ikke være sur over at "Brøndby blandet sig i kontraktforhold mellem AaB og Kasper Kusk" (løst citeret)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 3. apr 2014, 16:01

AnyFellow skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er ikke en naturlov, at klausulen gælder hele kontraktperioden. Den kunne måske også være skruet sådan sammen, at han ikke havde klausul udenfor transfervinduet(altså AaB og Kusk undgik at han blev forstyrret af småklubber som Brøndby, som prøvede at spille smarte). Så kunne han fokusere udelukkende på AaB i den periode, men kom PSV og sagde 10 mio. så kunne AaB godt åbne op for dialogen, men afvise små beløb.
Principielt er det ligegyldigt om klausulen er aktiv uden for transfervinduet. Har en spiller over 6 måneder tilbage af sin kontrakt, må en interesseret klub ikke kontakte spilleren for at snakke om et skifte. Jeg ved godt at DBU nu har sat spørgsmålstegn ved hvornår man så faktisk bryder reglerne, men udgangspunktet må stadig være at en interesseret klub skal henvende sig til en spillers klub, såfremt spilleren har mere end 6 måneder tilbage af sin kontrakt.
Det er Per Rud, så ikke enig i :D

Men der er stor forskel på, om AaB kan afvise alle udenfor transfervinduet eller er nød til at henvise alle klubber, som bare siger 4½ mio.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. apr 2014, 08:08

Det er helt vildt hvad man kan spille på. Hos NordicBet er odds 1,40 for, at Kusk er fortid i AaB når sommerens transfervindue lukker http://m.bt.dk/betting/bookmaker-disse- ... fcm-og-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
I samme artikel forudseer NordicBet at Thomsen tager én sæson mere i alleren.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. maj 2014, 13:38

jayC skrev:Jeg har hørt i denne uge at Kasper Kusk har indgået en forhåndsaftale med Heerenveen i Holland.. Er der nogle som har hørt nogen lignende ? Såfremt det stemmer, håber jeg godt nok de har en erstatning i kikkerten!

Hvem kunne i se som fuldgod erstatning for Kusk?
Hvis det er korrekt så virker det som et yderst fornuftigt skifte. Kusk er en super spiller og han har udviklet sig fantastisk i de seneste sæsoner, men det virker som om at han snart trænger til luftforandring. Måske har han toppet i AaB og skal til en ny klub for at kunne fortsætte udviklingen.

Niveaumæssigt vil Heerenveen også være et godt valg. Æresdivisionen er nok en anelse bedre end Superligaen, mens Heerenveen er en rigtig fin udviklingsklub. Her er der ikke krav om mesterskaber og europæisk fodbold, her er fokus mere rettet på at udvikle spillere og siden hen sælge dem videre med stor fortjeneste. Muligheden for spilletid i Heerenveen vil bestemt være tilstede for Kusk. Selv om Heerenveen er en provinsklub fra en meget lille by, så har de alligevel et fedt stadion med plads til ca. 25.000 tilskuere og der er stort set altid udsolgt til deres hjemmekampe.

Når Kusk bliver solgt for pebernødder grundet frikøbsklausulen håber jeg godt nok, at vi kan sikre os en god videresalgsklausul som en slags kompensation.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. maj 2014, 13:52

frederikshavneren skrev:
jayC skrev:Jeg har hørt i denne uge at Kasper Kusk har indgået en forhåndsaftale med Heerenveen i Holland.. Er der nogle som har hørt nogen lignende ? Såfremt det stemmer, håber jeg godt nok de har en erstatning i kikkerten!

Hvem kunne i se som fuldgod erstatning for Kusk?
Når Kusk bliver solgt for pebernødder grundet frikøbsklausulen håber jeg godt nok, at vi kan sikre os en god videresalgsklausul som en slags kompensation.
Vi har intet at forhandle med hvis ikke der allerede er inkluderet at frikoebsklausulen er med en betingelse om en vidersalgsklausul. Hvis Heerenveen moeder de 4,5 mio (eller hvad det praecise tal er), saa skal vi doedpine sige OK, no if ands or buts. Det kan selvfoelgelig vaere Kusk vil insistere paa saadan en klausul, som da Mads Joergensen skiftede til Broendby paa en fri og soergede for at AGF fik en million den anden vej, men jeg tvivler godt nok paa det.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. maj 2014, 20:24

Seriøst, hvis ikke Kusk kan holde dampen oppe hos os en forårssæson med mesterskab i sigte og få kampe, hvordan skal han så klare sig i udlandet lige nu. Han er desværre en humørspiller der mangler et højt bundniveau endnu før jeg ville sige han var klar til udlandet. Tænk dig nu om kusk for faen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. maj 2014, 12:12

Jeg er enig med Kristian. Kusk er en fantastisk spiller, og selv på dårlige dage kan han være kampafgørende. Men hans bundniveau er ikke imponerende, og han kan stadigvæk udvikle sig i AaB, hvis han vel og mærke har lyst til det. Jeg kan godt forstå, hvis han vil ud og tjene kassen nu. Han kunne være smuttet på en fri for et år siden, men forlængede alligevel. Nu er vi så sikret et pænt millionbeløb for ham. Selvom han givetvis er mere værd, har han udvist en fin loyalitet overfor vores klub. Skulle han forsvinde kunne vi måske forsøge at få Lucas Andersen tilbage. Han har ikke fået det ud af tiden i Ajax som hans talent berettiger til. Måske har han ligesom Spalvis brug for trygge rammer som man kan få på Hornevej. Sådan et skifte vil sikkert kun være realistisk, hvis Ajax er helt sikre på, at de ikke vil bruge ham.

Ellers kunne jeg godt se en spiller som Kevin Mensah i AaB. Han har også et kæmpetalent, som aldrig er blevet helt forløst. Jeg tror, han kan blive en stor profil i superligaen på det rigtige hold... Så skulle Viborg rykke ned ligger den lige til højrebenet.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 10. maj 2014, 13:06

Klaus skrev:Jeg er enig med Kristian. Kusk er en fantastisk spiller, og selv på dårlige dage kan han være kampafgørende. Men hans bundniveau er ikke imponerende, og han kan stadigvæk udvikle sig i AaB, hvis han vel og mærke har lyst til det. Jeg kan godt forstå, hvis han vil ud og tjene kassen nu. Han kunne være smuttet på en fri for et år siden, men forlængede alligevel. Nu er vi så sikret et pænt millionbeløb for ham. Selvom han givetvis er mere værd, har han udvist en fin loyalitet overfor vores klub. Skulle han forsvinde kunne vi måske forsøge at få Lucas Andersen tilbage. Han har ikke fået det ud af tiden i Ajax som hans talent berettiger til. Måske har han ligesom Spalvis brug for trygge rammer som man kan få på Hornevej. Sådan et skifte vil sikkert kun være realistisk, hvis Ajax er helt sikre på, at de ikke vil bruge ham.

Ellers kunne jeg godt se en spiller som Kevin Mensah i AaB. Han har også et kæmpetalent, som aldrig er blevet helt forløst. Jeg tror, han kan blive en stor profil i superligaen på det rigtige hold... Så skulle Viborg rykke ned ligger den lige til højrebenet.
Vi må regne med, at Kuske r fortid i AaB efter sommerferien, uanset om han objektivt set ville have gavn af at blive i AaB en sæson mere.

Hvilke realistiske erstatninger kunne man tænke sig. Hvis vi skal have en spiller, der kan gå ind i banen som Kusk gør.
- Martin Vingård vil kunne spille pladsen og hvis FCN vil give plads til en yngre spiller vil de måske lade ham gå
- Casper Sloth har potentialet. Men har han attituden og vil han til udlandet nu (selv om han formentlig ikke er klar) Er han iøvrigt ikke også højrebenet?
- Thomas Enevoldsen. Han er formentlig for meget skadet, og så er han vel også en venstrekant, der går ind i banen
- Thychosen i FCN. Ser spændende ud og er han ikke lidt samme type som Kusk

Andre bud?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. maj 2014, 13:29

Soren skrev:
Klaus skrev:Jeg er enig med Kristian. Kusk er en fantastisk spiller, og selv på dårlige dage kan han være kampafgørende. Men hans bundniveau er ikke imponerende, og han kan stadigvæk udvikle sig i AaB, hvis han vel og mærke har lyst til det. Jeg kan godt forstå, hvis han vil ud og tjene kassen nu. Han kunne være smuttet på en fri for et år siden, men forlængede alligevel. Nu er vi så sikret et pænt millionbeløb for ham. Selvom han givetvis er mere værd, har han udvist en fin loyalitet overfor vores klub. Skulle han forsvinde kunne vi måske forsøge at få Lucas Andersen tilbage. Han har ikke fået det ud af tiden i Ajax som hans talent berettiger til. Måske har han ligesom Spalvis brug for trygge rammer som man kan få på Hornevej. Sådan et skifte vil sikkert kun være realistisk, hvis Ajax er helt sikre på, at de ikke vil bruge ham.

Vi må regne med, at Kuske r fortid i AaB efter sommerferien, uanset om han objektivt set ville have gavn af at blive i AaB en sæson mere.

Hvilke realistiske erstatninger kunne man tænke sig. Hvis vi skal have en spiller, der kan gå ind i banen som Kusk gør.
- Martin Vingård vil kunne spille pladsen og hvis FCN vil give plads til en yngre spiller vil de måske lade ham gå
- Casper Sloth har potentialet. Men har han attituden og vil han til udlandet nu (selv om han formentlig ikke er klar) Er han iøvrigt ikke også højrebenet?
- Thomas Enevoldsen. Han er formentlig for meget skadet, og så er han vel også en venstrekant, der går ind i banen
- Thychosen i FCN. Ser spændende ud og er han ikke lidt samme type som Kusk

Andre bud?
Af dem du naevner tror jeg kun Ene er realistisk. FCN har stadig brug for Vingaards rutine, i endnu hoejere grad nu hvor Stokholm gaar paa pension. Casper Slot vil helt sikkert til udlandet, og jeg tvivler paa AaB er sexet nok for ham. Den hedder i stedet Broendby eller FCK. Som nuveaerende landsholdsspiller kraever han nok ogsaa en ordenlig omgang penge, saa urealistisk i mine oejne. Og Thychosen som allerede er slaaet i gennem for FCN, men som har vaeret uheldig med skader. Saa hverken han, eller FCN er klar til en transfer. Af FCN'erne, tror jeg vores stoerste haab er Basil Jradi, som vi har vaeret ude efter tidligere. Han er slet ikke slaaet igennem i FCN, og passer tilsyneladende ikke ind i Hjulmand's system. Mit indtryk af ham er at han minder meget om Kusk som type, saa ham kunne jeg godt forestille mig.

Derudover:

Vores egen Andreas Bruhn. Det passer i hvert fald ikke til vores strategi at hente en direkte erstatning paa samme niveau, med mindere det er et stjerneskud som Lucas. Saa at tage en af vores egne ligger lige til hoejrebenet.

Og jeg bliver mere og mere fan af Mensah, som ogsaa virker som en fornuftig gut naar han aabner munden. Og Viborg vil naeppe kunne forlange det store hvis de rykker ned (han har kun 1 aar tilbage af sin kontrakt).

Hvis SE rykker ned kunne man maaske hive Daniel Christensen hjem paa en kort og billig kontrakt. Saa har man samtidig en gardering paa venstre back.

Hvis Lyngby kikser oprykningen, saa virker Bror Blume paa papiret (har ikke set ham spille) som en ung midtbanespiller med maal i stoevlerne (hvad siger du Rams?)

Ellers er jeg stor fan af at hente et par uslebede diamanter fra de store ligaers reservehold, eller sydamerika.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. maj 2014, 14:51

Bassel Jradi kunne være et bud. Han har ikke fået ret meget spilletid i Farum af taktiske og personlige årsager (efter hvad jeg har hørt), men er stadig et kæmpe talent, der i efteråret var en helt central spiller på U/21-landsholdet efter en overlegen sæson i 1. division.

Bassel er driblestærk, kreativ og afslutter enormt godt. Han kan på ingen måde udfylde Kasper Kusks rolle på holdet, men med tiden kunne han sagtens blive en god kantspiller på vores hold. Problemet kan være at Bassel er højrebenet, og måske at FC Nordsjælland ikke er klar til at give slip på ham.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. maj 2014, 15:29

Bror Blume er en kandidat - alene grundet hans navn. Super Cool.

Nej, jeg har heller ikke set ham spille, men han er da blevet rost en del i den skrevne presse. Og mål har han da i sig.
Frisk herover på en prøvetræning.
Bienvenu Bassogog!

Besvar