Måske... tror stadig en aftale med ALLE 12 klubber er det bedste og mest økonomiske... at jeg så håber at man har nosser til at lade Brøndby vide at det de har gjort IKKE sker ustraffet rent økonomisk.
Det bliver spændende at følge...
Måske... tror stadig en aftale med ALLE 12 klubber er det bedste og mest økonomiske... at jeg så håber at man har nosser til at lade Brøndby vide at det de har gjort IKKE sker ustraffet rent økonomisk.

Jeg tror desværre ikke de andre gør noget særligt ud af det. BIF kommer tilbage på de oprindelige betingelser er jeg ret sikker på. Klubberne ser en fordel i at indgå dette da aftalen uden tvivl vil stige i pris med BIF iblandt.Bech skrev:Det skal koste Brøndby og mon ikke også det kommer til at gøre det. De resterende klubber skal jo give deres accept og mon ikke nogen ser sig en mulighed at score lidt ekstra, på Brøndbys bekostning hvis de vil tilbage i varmen.

Alle har en interesse i at aftalen bliver mere værd - altså at Brøndby bliver inkluderet. Men det kan ikke passe, at en part skal have lov til at søge markedet af for bedre tilbud for så at vende tomhændet tilbage da den plan slog fejl. Alle får mere ud af det med Brøndby tilbage, men det bør koste Brøndby ift. den originale fordelingsnøgle - hvilket så kommer andre til gode. Det syntes jeg faktisk også lidt den konfrontatoriske linje i DBUs udvalg har indikeret.Forza skrev:Jeg tror desværre ikke de andre gør noget særligt ud af det. BIF kommer tilbage på de oprindelige betingelser er jeg ret sikker på. Klubberne ser en fordel i at indgå dette da aftalen uden tvivl vil stige i pris med BIF iblandt.Bech skrev:Det skal koste Brøndby og mon ikke også det kommer til at gøre det. De resterende klubber skal jo give deres accept og mon ikke nogen ser sig en mulighed at score lidt ekstra, på Brøndbys bekostning hvis de vil tilbage i varmen.
At BIF så nævner fællesskabet er en gang BS. Det er ene og alene fordi de har dummet sig gevaldigt og har indset at de ikke kan score mere på egen hånd. Samtidig har de dummet sig bemærkelsesværdigt meget i forhold til samspillet til de andre klubber. Amatøragtig håndtering.
Jeg er helt enig i alt hvad du siger. Tror og frygter bare at klubberne ikke ser det på samme måde og de derfor lukker dem tilbage i varmen på samme vilkår som alle andre.Bech skrev:Alle har en interesse i at aftalen bliver mere værd - altså at Brøndby bliver inkluderet. Men det kan ikke passe, at en part skal have lov til at søge markedet af for bedre tilbud for så at vende tomhændet tilbage da den plan slog fejl. Alle får mere ud af det med Brøndby tilbage, men det bør koste Brøndby ift. den originale fordelingsnøgle - hvilket så kommer andre til gode. Det syntes jeg faktisk også lidt den konfrontatoriske linje i DBUs udvalg har indikeret.Forza skrev:Jeg tror desværre ikke de andre gør noget særligt ud af det. BIF kommer tilbage på de oprindelige betingelser er jeg ret sikker på. Klubberne ser en fordel i at indgå dette da aftalen uden tvivl vil stige i pris med BIF iblandt.Bech skrev:Det skal koste Brøndby og mon ikke også det kommer til at gøre det. De resterende klubber skal jo give deres accept og mon ikke nogen ser sig en mulighed at score lidt ekstra, på Brøndbys bekostning hvis de vil tilbage i varmen.
At BIF så nævner fællesskabet er en gang BS. Det er ene og alene fordi de har dummet sig gevaldigt og har indset at de ikke kan score mere på egen hånd. Samtidig har de dummet sig bemærkelsesværdigt meget i forhold til samspillet til de andre klubber. Amatøragtig håndtering.

"I udgangspunktet" er nøgleordene, og i guder en talentløs kommunikationsmand, der har ladet de ord slippe igennem til pressen.Hanga skrev:"- Bestyrelsen for Brøndby IF ønsker i udgangspunktet at være en del af fællesskabet i dansk fodbold"
Det er helt klart det bedste, og selvfølgelig kommer de tilbage nu.hje1980 skrev:Måske... tror stadig en aftale med ALLE 12 klubber er det bedste og mest økonomiske... at jeg så håber at man har nosser til at lade Brøndby vide at det de har gjort IKKE sker ustraffet rent økonomisk.
Det bliver spændende at følge...
Netop. Hele den her ballade har også gjort det væsentlig sværere for Brøndby (og FCK) at presse citronen næste gang. Min vurdering er at både BIF og FCK denne gang kunne have fået en lidt større del af kagen, hvis de konstruktivt var gået sammen om at flytte grænserne en smule. Nu bliver det sværere, fordi klubberne har vist at de har nosser til at stå fast, og fordi det har kostet respekten fra de andre klubber - nu gider de ikke høre på mere pis.Yankee skrev:Man må også huske, at hele denne affære altså allerede har kostet den øverste chef jobbet i Brøndby. De har så at sige gået bodsgang ved at smide ulidelige Aldo Petersen væk. Samtidig har man set en væsentlig desavouering af den ligeledes ulidelige kommunikationsdirektør, Anders Bay - altså de to hovedkræfter i "det nye Brøndby" og deres lille TV-egotrip.
Jeg forstår ikke, hvorfor du mener, at det er blevet sværere for Brøndby og FCK at presse citronen? Hvis klubberne ganske risikofrit kan afsøge markedet for en bedre TV aftale og være sikre på som minimum at blive en del af den fælles aftale, så vil jeg da mene, at det vil være tåbeligt for de store klubber ikke at prøve at finde en bedre aftale. Hvis Brøndby bliver en del af den fælles TV aftale, vil det underminere alle fremtidige fælles TV aftaler, idet populære klubber altid vil kunne forsøge selv at få en bedre aftale og så tilslutte sig fællesaftalen, hvis det ikke lykkes. Bliver Brøndby indlemmet i den fælles aftale efter deres egotrip, har de og FCK bedre kort på hånden til næste aftale end nogensinde før: "Vi så jo tydeligt sidst, at en TV aftale med Brøndby er væsentlig bedre end en TV aftale uden Brøndby". Lad nu være med at give Brøndby den indrømmelse.Pastorius skrev:Netop. Hele den her ballade har også gjort det væsentlig sværere for Brøndby (og FCK) at presse citronen næste gang. Min vurdering er at både BIF og FCK denne gang kunne have fået en lidt større del af kagen, hvis de konstruktivt var gået sammen om at flytte grænserne en smule. Nu bliver det sværere, fordi klubberne har vist at de har nosser til at stå fast, og fordi det har kostet respekten fra de andre klubber - nu gider de ikke høre på mere pis.Yankee skrev:Man må også huske, at hele denne affære altså allerede har kostet den øverste chef jobbet i Brøndby. De har så at sige gået bodsgang ved at smide ulidelige Aldo Petersen væk. Samtidig har man set en væsentlig desavouering af den ligeledes ulidelige kommunikationsdirektør, Anders Bay - altså de to hovedkræfter i "det nye Brøndby" og deres lille TV-egotrip.
Det mere bekymrende aspekt er at den første beslutning under den nye ledelse i BIF ser ud til at være ganske pragmatisk og fornuftig. Forhåbentlig varer det ikke ved, for så kan de hurtigt blive væsentlig farligere end jeg i hvert fald havde regnet med.
Du er vel ikke i tvivl om hvorfor Brøndby gerne vil tilbage. Der er ikke noget marked for en TV-aftale udenfor fællesskabet. Det har de så nu understreget med al tydelighed.larsdahl skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor du mener, at det er blevet sværere for Brøndby og FCK at presse citronen? Hvis klubberne ganske risikofrit kan afsøge markedet for en bedre TV aftale og være sikre på som minimum at blive en del af den fælles aftale, så vil jeg da mene, at det vil være tåbeligt for de store klubber ikke at prøve at finde en bedre aftale. Hvis Brøndby bliver en del af den fælles TV aftale, vil det underminere alle fremtidige fælles TV aftaler, idet populære klubber altid vil kunne forsøge selv at få en bedre aftale og så tilslutte sig fællesaftalen, hvis det ikke lykkes. Bliver Brøndby indlemmet i den fælles aftale efter deres egotrip, har de og FCK bedre kort på hånden til næste aftale end nogensinde før: "Vi så jo tydeligt sidst, at en TV aftale med Brøndby er væsentlig bedre end en TV aftale uden Brøndby". Lad nu være med at give Brøndby den indrømmelse.Pastorius skrev:Netop. Hele den her ballade har også gjort det væsentlig sværere for Brøndby (og FCK) at presse citronen næste gang. Min vurdering er at både BIF og FCK denne gang kunne have fået en lidt større del af kagen, hvis de konstruktivt var gået sammen om at flytte grænserne en smule. Nu bliver det sværere, fordi klubberne har vist at de har nosser til at stå fast, og fordi det har kostet respekten fra de andre klubber - nu gider de ikke høre på mere pis.Yankee skrev:Man må også huske, at hele denne affære altså allerede har kostet den øverste chef jobbet i Brøndby. De har så at sige gået bodsgang ved at smide ulidelige Aldo Petersen væk. Samtidig har man set en væsentlig desavouering af den ligeledes ulidelige kommunikationsdirektør, Anders Bay - altså de to hovedkræfter i "det nye Brøndby" og deres lille TV-egotrip.
Det mere bekymrende aspekt er at den første beslutning under den nye ledelse i BIF ser ud til at være ganske pragmatisk og fornuftig. Forhåbentlig varer det ikke ved, for så kan de hurtigt blive væsentlig farligere end jeg i hvert fald havde regnet med.
Dette er en gylden mulighed for at ruinere en af vores største konkurrenter. Hvilken virksomhed, ville ikke fjerne en af deres konkurrenter fra markedet, hvis de fik muligheden for det? Det er tid til at de danske fodboldklubber viser sig som professionelle virksomheder og ikke amatørforeninger. Brøndby har gravet deres egen grav, benyt muligheden til at overtage deres markedsandele!

Nu er det mange årtier siden fodbold (udelukkende) handlede om spillet på banen. Det er ikke tilfældigt at FCK er både økonomisk førende og det hold med flest mesterskaber de seneste mange år. Der er en påvist sammenhæng mellem spillernes lønniveau i en klub og klubbens placering i ligaen som vi ikke kan komme udenom (med mindre der pludseligt bliver indført lønloft eller superligaen bliver for amatører). Hvis AaB vil være tophold i superligaen på sigt, så skal de være blandt dem, der betaler de højeste lønninger. Moderne fodbold er formodentlig kommet for at blive, så vil vi vinde på banen, skal vi også forbedre vores økonomiske formåen.Pastorius skrev: Du er vel ikke i tvivl om hvorfor Brøndby gerne vil tilbage. Der er ikke noget marked for en TV-aftale udenfor fællesskabet. Det har de så nu understreget med al tydelighed.
...og så har jeg det bedst med at slå vores konkurrenter på fodboldbanen, men jeg tager gerne denne sejr (for en sejr er hvad det er - hvis vi tabte feriepengesagen 8-0, har vi vundet denne 9-0) uden for banen med.
Vi er fuldstændig uenige.larsdahl skrev:Nu er det mange årtier siden fodbold (udelukkende) handlede om spillet på banen. Det er ikke tilfældigt at FCK er både økonomisk førende og det hold med flest mesterskaber de seneste mange år. Der er en påvist sammenhæng mellem spillernes lønniveau i en klub og klubbens placering i ligaen som vi ikke kan komme udenom (med mindre der pludseligt bliver indført lønloft eller superligaen bliver for amatører). Hvis AaB vil være tophold i superligaen på sigt, så skal de være blandt dem, der betaler de højeste lønninger. Moderne fodbold er formodentlig kommet for at blive, så vil vi vinde på banen, skal vi også forbedre vores økonomiske formåen.Pastorius skrev: Du er vel ikke i tvivl om hvorfor Brøndby gerne vil tilbage. Der er ikke noget marked for en TV-aftale udenfor fællesskabet. Det har de så nu understreget med al tydelighed.
...og så har jeg det bedst med at slå vores konkurrenter på fodboldbanen, men jeg tager gerne denne sejr (for en sejr er hvad det er - hvis vi tabte feriepengesagen 8-0, har vi vundet denne 9-0) uden for banen med.
Jeg vil mene, at det vil være være en historisk dårlig beslutning, hvis AaB tillader Brøndby at komme tilbage i den fælles TV aftale. En fejltagelse større end beslutningen om at købe KMD bygningerne og på niveau med beslutningen om ikke at udbetale feriepenge af bonus. Her er hvorfor: Markedsføring, økonomi og den heraf følgende sportslige success.
Hvis Brøndby står udenfor den fælles TV aftale, vil deres hjemmekampe blivet placeret på tidspunkter, hvor der ikke er sammenfald med TV kampe (i den fælles aftale). Dermed vil ALLE Brøndbys hjemmekampe komme til at ligge på et mindre attraktivt tidspunkt end i dag, hvilket vil ramme dem økonomisk. Sandsynligvis vil de få færre tilskuere, hvis alle deres hjemmekampe skal spilles om formiddagen, sent om aftenen eller på en hverdag. Det dårlige sendetidspunkt for deres kampe vil medføre færre seere og dårligere markedsføring og dermed færre eller dårligere sponsorater.
Helt omvendt vil det være for de øvrige hold. Pludselig er der 16-17 runder, hvor Brøndby spiller hjemme og dermed ikke bliver vist på et attrativt tidspunkt som i dag. Dermed vil de fleste andre hold, heriblandt formodentlig AaB, blive vist på et mere attraktivt tidspunkt end de ville hvis Brøndby var en del af aftalen. Prøv bare at forestille jer, at AaB kun skal spille halvt så mange mandagskampe, fordi der ikke er mandagskampe i de runder hvor Brøndby spiller hjemme. Bliver AaB vist i TV på mere attraktive tidspunkter end i dag, vil det give en større markedsføring af AaB. Fodbold er en sjov størrelse, klubberne bliver betalt for at blive promoveret i primetime tv. Denne gratis reklame er mange penge værd. Personligt synes jeg at AaB burde acceptere færre TV penge for at blive promoveret bedre på TV og det vil netop være det der sker hvis vi holder Brøndby udenfor den fælles TV aftale. Den ekstra promovering og de bedre spilletidspunkter bør give AaB hhv. bedre sponsorater og flere tilskuere. Begge dele giver en bedre økonomi og dermed større mulighed for sportslig succes.
Hvis vi skal have en bedre økonomi end Brøndby, er vi nødt til at tage de chancer, der byder sig. Denne mulighed har Brøndby selv foræret de øvrige klubber, jeg håber ikke. at de er for naive til at gribe den.
Det kunne være interessant at høre hvorfor...!Pastorius skrev:Vi er fuldstændig uenige.larsdahl skrev:Nu er det mange årtier siden fodbold (udelukkende) handlede om spillet på banen. Det er ikke tilfældigt at FCK er både økonomisk førende og det hold med flest mesterskaber de seneste mange år. Der er en påvist sammenhæng mellem spillernes lønniveau i en klub og klubbens placering i ligaen som vi ikke kan komme udenom (med mindre der pludseligt bliver indført lønloft eller superligaen bliver for amatører). Hvis AaB vil være tophold i superligaen på sigt, så skal de være blandt dem, der betaler de højeste lønninger. Moderne fodbold er formodentlig kommet for at blive, så vil vi vinde på banen, skal vi også forbedre vores økonomiske formåen.Pastorius skrev: Du er vel ikke i tvivl om hvorfor Brøndby gerne vil tilbage. Der er ikke noget marked for en TV-aftale udenfor fællesskabet. Det har de så nu understreget med al tydelighed.
Jeg vil mene, at det vil være være en historisk dårlig beslutning, hvis AaB tillader Brøndby at komme tilbage i den fælles TV aftale. En fejltagelse større end beslutningen om at købe KMD bygningerne og på niveau med beslutningen om ikke at udbetale feriepenge af bonus. Her er hvorfor: Markedsføring, økonomi og den heraf følgende sportslige success.
Hvis Brøndby står udenfor den fælles TV aftale, vil deres hjemmekampe blivet placeret på tidspunkter, hvor der ikke er sammenfald med TV kampe (i den fælles aftale). Dermed vil ALLE Brøndbys hjemmekampe komme til at ligge på et mindre attraktivt tidspunkt end i dag, hvilket vil ramme dem økonomisk. Sandsynligvis vil de få færre tilskuere, hvis alle deres hjemmekampe skal spilles om formiddagen, sent om aftenen eller på en hverdag. Det dårlige sendetidspunkt for deres kampe vil medføre færre seere og dårligere markedsføring og dermed færre eller dårligere sponsorater.
Helt omvendt vil det være for de øvrige hold. Pludselig er der 16-17 runder, hvor Brøndby spiller hjemme og dermed ikke bliver vist på et attrativt tidspunkt som i dag. Dermed vil de fleste andre hold, heriblandt formodentlig AaB, blive vist på et mere attraktivt tidspunkt end de ville hvis Brøndby var en del af aftalen. Prøv bare at forestille jer, at AaB kun skal spille halvt så mange mandagskampe, fordi der ikke er mandagskampe i de runder hvor Brøndby spiller hjemme. Bliver AaB vist i TV på mere attraktive tidspunkter end i dag, vil det give en større markedsføring af AaB. Fodbold er en sjov størrelse, klubberne bliver betalt for at blive promoveret i primetime tv. Denne gratis reklame er mange penge værd. Personligt synes jeg at AaB burde acceptere færre TV penge for at blive promoveret bedre på TV og det vil netop være det der sker hvis vi holder Brøndby udenfor den fælles TV aftale. Den ekstra promovering og de bedre spilletidspunkter bør give AaB hhv. bedre sponsorater og flere tilskuere. Begge dele giver en bedre økonomi og dermed større mulighed for sportslig succes.
Hvis vi skal have en bedre økonomi end Brøndby, er vi nødt til at tage de chancer, der byder sig. Denne mulighed har Brøndby selv foræret de øvrige klubber, jeg håber ikke. at de er for naive til at gribe den.
Den filosofiske:larsdahl skrev: Det kunne være interessant at høre hvorfor...!
Hvis jeg skal blive i din fodboldanalogi, så vil jeg sige, at vi fører 3-0 og Brøndby har fået smidt to mand ud. Spørgsmålet er så, om vi skal lade dem reducere til 3-1 eller gå efter de 9-0 som kunne redde vores elendige målscore?
Brøndby har foretaget et økonomisk sats. De danske klubber har foretaget en række økonomiske sats i tidens løb. Nogle succesfulde, andre ikke. Interbank, Parken og KMD bygninger er nogle af de bedst kendte eksempler. Der har aldrig været tradition for at klubberne solidarisk har delt gevinst og tab ved økonomiske sats, hvorfor skulle dette sats være en undtagelse? Der er ingen tvivl om, at Brøndby ikke havde været solidariske med de øvrige klubber, hvis det havde lykkedes. Brøndby havde uden tvivl benyttet et økonomisk forspring til at genetablere sig i toppen af superligaen. Jeg forstår ikke, hvorfor vi skulle føle os for gode til at lade dem stå alene med deres tab.