Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 7. maj kl. 20.00

Indlæg af Brent » 6. maj 2014, 16:29

For fucks sake, :thumbsdown: :thumbsdown: ingen ris i Farum= ingen point i Farum :S
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 6. maj 2014, 16:33

aabsport.dk skrev:Vidste du om FC Nordsjælland og AaB...
- at AaB senest hentede fuld gevinst på Farum Park, da Rade Prica og Thomas Augustinussen scorede i 2-1 sejren 11. november 2007.
Hvis vi nøjes med at vinde derovre, når vi har gang i en mesterskabssæson, så fred være med vores Farum-kompleks. Men lad os nu for pokker vinde i morgen!

Jeg er spændt på at se, hvilken forfatning Wichmann er i, hvis det da bliver ham som indtager Risgård-rollen. Han har virket langt væk fra holdet i det meste af sæsonen, og et snarligt farvel er måske ikke helt utænkeligt. Han blev spået til det helt store, da han allerede som 15-årig underskrev sin første professionelle kontrakt. Vi har kun set evnerne i sporadiske glimt på førsteholdet, men hans styrker skulle jo efter sigende være pasningsspillet og blikket for medspillernes løb. De evner må han gerne blænde op for i morgen.

Og så er Ahlmann tilbage! Han bliver vigtig både defensivt og offensivt. Hans fine form i de seneste kampe kan fint lige smitte af på Nicolaj Thomsens dalende ditto. Som så kan inspirere Kusk. Der kan slå bolde til Spalvis. Maj er ikke for sent/tidligt på året til en sneboldeffekt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. maj 2014, 16:39

Brent skrev:For fucks sake, :thumbsdown: :thumbsdown: ingen ris i Farum= ingen point i Farum :S
Stort tab at vi igen må undvære Risgård, det kan der ikke være tvivl om. Jeg havde en dårlig fornemmelse op til Esbjerg kampen, men nu hvor tingene spidser til og gulddrømmen begynder at se lidt sort ud, så tror jeg sgu at vi laver overraskelsen i morgen aften og vinder i Farum :aabfan:

Det bliver selvfølgelig pissesvært, men hvis vi genfinder lidt af det spillemæssige niveau så kan vi bestemt godt drille nordsjællænderne. Farum er ikke hvad de har været, det kan blive meget afgørende at de må undvære karantæneramte Stokholm. Derudover er deres tidligere superliga profiler som Joshua John og Patrick Mtiliga meget langt fra tidligere tiders styrke.

Tror at vi vinder kampen. Jeg ser Kusk og AK som nøglespillere i opgøret, de skal nok volde Farum problemer.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. maj 2014, 17:12

Jeg læste nu ellers på tekst tv på DR, at Risgaard måske er i spil til de sidste 2 kampe mod FCV og AGF. Det må vi så håbe på. Rasmus Jönsson er efterhånden en skadesfarce på linje med Fredheim Holm.

Det er så ærgerligt, at en nærmest guddommelig sæson er på vej til at fise ud i et skadeshelvede og formnedgang på det værst tænkelige tidspunkt. Tænk, hvad en Dalsgaard, Jönsson og Risgaard i topform kunne have tilført dette hold.

Vi må skyde med det, vi har, og jeg har svært ved at se det række til mere end et point i morgen. Dette kan så til gengæld fastholde presset på FCM, og vores chance til mesterskabet består i, at samme FCM sætter endnu mere over styr i de resterende 3 kampe, end vi selv gør. Det er til gengæld ikke helt umuligt, selv om FCMs lod i vægtskålen til stadighed vinder i styrke i forhold til vores eget.

PeterLB
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jozo

Indlæg af PeterLB » 6. maj 2014, 18:08

Det lysner lidt.....

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 277498.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 6. maj 2014, 20:43

doukas skrev:Så er Wichmann vist heller ikke ringere. Han var trods alt fast mand i de første 5 kampe af sæsonen 2011/2012 hvor han ved siden af Würtz var med til at hive 11 point hjem....

Og vi skriver 13/14 nu. Med Wichmanns alder har det vel netop været i dette tidsrum, at han skulle tage et kæmpe spring kvalitetsmæssigt og bevise, at han nu også var så god, som han blev udråbt til. Med den sparsomme spilletid/tillid kan det vel næppe siges at være tilfældet.

Hans største svaghed er hans hurtighed eller mangel på samme. Derudover virker han også meget nervøs i sit spil og lidt for "alibi-agtig" - lidt det samme som Patrick i lang tid. Det er heldigvis hørt op.

Jeg håber naturligvis, at al min skepsis bliver gjort til skamme, for jeg vil så gerne opleve endnu en guldfest i byernes by.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 7. maj 2014, 07:39

Vi må håbe Wichman griber chancen idag, er godt nok nervøs med vores skader. Ser man på AaB's assist liste er det ikke mærkeligt vi tabte mod Esbjerg.
Kusk og Thomsen i formdyk, AK47 på vej tilbage efter en skade, og derudover Risgård, Jönsson og Dalle ude med skader. Fy for den.

Kasper Kusk - AaB - 7
Kasper Risgård - AaB - 6
Anders K. Jacobsen - AaB - 5
Henrik Dalsgaard - AaB - 5
Rasmus Jönsson - AaB - 4
Nicolaj Thomsen - AaB - 4
Martin P - ægte Aalborg

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 7. maj 2014, 11:54

Forhåbentlig har vi Risgaard tilbage i de sidste 2 kampe, selv om vi ikke skal regne helt med det. Han troede selv, at alt var i skønneste orden inden træningen i går, hvor han så måtte gå ud efter 20 minutter, hvor det begyndte at spænde. Der synes desværre at være en tendens til, at når AaB får skader, er spillerne væk i enten lang tid eller meget lang tid. Vi må håbe, at Risgaard er en undtagelse.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 7. maj 2014, 16:04

4 timer til kick-off og jeg har sjældent haft så dårlig en fornemmelse inden en kamp.

Jeg tror det bliver Due på kanten og Thomsen centralt ved siden af Würtz. Alternativt Due og Thomsen bytter rundt.

Det eneste håb for sejer eller uafgjort vi har er at jeg har sat 1.000 på Nordsjælland.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 7. maj 2014, 16:14

Kan ikke lyve mig fra at det så småt begynder at ulme lidt i maven. KN uden sejr med AaB i Farum i sin tid som AaB-træner..well, een gang skal jo være den første, så det kan passende blive i aften.

Som altid.... Vores største modstander i aften er os selv. Objektivt set og på papiret så ER rækkens delte nummer 1 FCN ret så overlegent. At det så måske ikke helt sidder i spillernes hoveder er en anden sag. Derfor kan det meget vel blive en nervøs og nervepirrende forestilling for os AaB-fans. Når det er sagt så tror jeg fuldt og fast på at vi napper alle 3 point i aften...måske jeg ligefrem bliver positivt overrasket og AaB går hen og fører 2-0 ved pausen.

Anywho.....det bliver urimeligt spændende i Farum. Lad os alle bede...

In AaB og KN we trust. Lad os nu få lagt maksimalt pres på Hedebønderne....

Forrza De Røde!!!
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 7. maj 2014, 17:10

Henriksen skrev:Kan ikke lyve mig fra at det så småt begynder at ulme lidt i maven. KN uden sejr med AaB i Farum i sin tid som AaB-træner..well, een gang skal jo være den første, så det kan passende blive i aften.

Som altid.... Vores største modstander i aften er os selv. Objektivt set og på papiret så ER rækkens delte nummer 1 FCN ret så overlegent. At det så måske ikke helt sidder i spillernes hoveder er en anden sag. Derfor kan det meget vel blive en nervøs og nervepirrende forestilling for os AaB-fans. Når det er sagt så tror jeg fuldt og fast på at vi napper alle 3 point i aften...måske jeg ligefrem bliver positivt overrasket og AaB går hen og fører 2-0 ved pausen.

Anywho.....det bliver urimeligt spændende i Farum. Lad os alle bede...

In AaB og KN we trust. Lad os nu få lagt maksimalt pres på Hedebønderne....

Forrza De Røde!!!
Uafgjort rækker for mig. Det sætter også et pres på FCM til i morgen at de ikke må tabe og det holder drømmen i live uanset om FCM vinder i morgen.
Men jeg frygter for kollaps. Fuck det kribler maven.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 7. maj 2014, 17:13

astonvilla skrev:4 timer til kick-off og jeg har sjældent haft så dårlig en fornemmelse inden en kamp.

Jeg tror det bliver Due på kanten og Thomsen centralt ved siden af Würtz. Alternativt Due og Thomsen bytter rundt.

Det eneste håb for sejer eller uafgjort vi har er at jeg har sat 1.000 på Nordsjælland.
Tror også det bliver Thomsen på midten, han er bedre der end due er. Jeg håber stadig på Bruun i angrebet, Kent må ikke give op efter en dårlig præstation.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 7. maj 2014, 18:09

holdet falder sammen og taber 1-0... FCM vinder...

sådan så kan man kun blive posetiv overrasket.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 7. maj 2014, 18:55

Grædemuren = debatside.dk ;)

Håber de AaB fans der er taget over til Farum trods det sindssygt dårlige kamptidspunkt kan råbe vores helte inde på banen frem til sejr. :aabfan:

Wichmann må inde på banen gerne vise med vilje og fight at det er en fejl han sidder så meget på bænken.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 7. maj 2014, 19:01

Kom så lidt gejst på gutter, guldet skal hjem til 9000 :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. maj 2014, 19:04

DEN ER HJEMME!

Nyt pokalmesterskab, nyt Danmarksmesterskab, nyt, nyt, nyt, det skal være nyt det hele.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Geografisk sted: Valby station

Indlæg af MrRepsak » 7. maj 2014, 19:23

Man bliver ikke mestre uden at bryde nogle statistikker. Vi vinder i Farum 1-4 ender den trods plastik græs, skader karantæner og andre udfordringer.
Ahlmann, spalvis ak og kep slutter af !
:aabfan: min søn er et år og lyder passende med et mesterskab i år :danmarkfan:
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 7. maj 2014, 19:32

Maglau skrev:
astonvilla skrev:4 timer til kick-off og jeg har sjældent haft så dårlig en fornemmelse inden en kamp.

Tror også det bliver Thomsen på midten, han er bedre der end due er. Jeg håber stadig på Bruun i angrebet, Kent må ikke give op efter en dårlig præstation.
Syntes lige at kommentatorerne sagde, at AaBs opstilling var med Wichmann på den centrale midt.
Life is good..... AaB is better!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 7. maj 2014, 19:58

Jeg har analyseret situationen vi befinder os i. Og....der er både godt og skidt....MEN.....konklusionen er.....

AaB bliver Danmarksmestre 2014

Jeg håber nogle af spillerne læser med herinde. Der er ingen grund til at hænge med hovederne. Rank ryggen og skyd brystet frem. I bliver mestre i år. Den er hjemme! :aabfan:

Patmand har endnu aldrig taget fejl

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. maj 2014, 19:59

Så er det nu vi skal dykke dybt ned i posen og finde en solid indsats drenge! KOM SÅ!!!

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar