Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Som jeg ser det er der 4 navne vi alle vel gerne ser i AaB trøjen og som også kunne være realistiske (måske med lidt hjælp hist og pist) og som jeg mener vi bør gå efter. Med nuværende trup minus Curth, Due og Jönsson, så er første prioritet en angriber og er der råd så en offensiv kantspiller/angriber. Sælger vi Kusk eller Thomsen skal vi naturligvis have en erstatning mere. Kommer vi ud i Europa gruppespil skal vi også have en forsvarsspiller mere.
De 4 spillere er:
Thomas Dalgaard
Nicklas Helenius
Lucas Andersen
Thomas Enevoldsen
Vi kan naturligvis ikke få dem alle...
Derudover synes jeg Mathias Thrane, kantspiller fra HIK, kunne være en spændende tilføjelse.
Fra U19 LIGA rykker følgende formodentlig op:
Viktor Ahlmann, angriber/kant
Frederik Børsting, Allround midtbane
Robert Kakeeto (Uganda), Allround midtbane
Jakob Blåbjerg, venstre back, midtforsvar (Er jo rykket op)
De 4 spillere er:
Thomas Dalgaard
Nicklas Helenius
Lucas Andersen
Thomas Enevoldsen
Derudover synes jeg Mathias Thrane, kantspiller fra HIK, kunne være en spændende tilføjelse.
Jeg har tidligere været enddog meget stor fortaler for at hente Dalgaard til AaB, men jeg må indrømme at jeg har skiftet mening markant her. Han passer slet ikke ind på vores hold pt, hverken ifht spillestil eller (og det er nok mere vigtigt) ifht hans ego. De udtalelser han er kommet med og hvad man ellers hører, syntes jeg passer meget dårligt til den mentalitet som både Kent og en del spillere har krediteret med en stor del af æren for mesterskabet. Vi har ikke brug for en primadonna på vores hold - ihvertfald ikke en på Dalgaards niveau (Zlatan, Ronaldo etc kunne vi nok godt finde plads tilMøller skrev:Som jeg ser det er der 4 navne vi alle vel gerne ser i AaB trøjen og som også kunne være realistiske (måske med lidt hjælp hist og pist) og som jeg mener vi bør gå efter. Med nuværende trup minus Curth, Due og Jönsson, så er første prioritet en angriber og er der råd så en offensiv kantspiller/angriber. Sælger vi Kusk eller Thomsen skal vi naturligvis have en erstatning mere. Kommer vi ud i Europa gruppespil skal vi også have en forsvarsspiller mere.
De 4 spillere er:
Thomas Dalgaard
Nicklas Helenius
Lucas Andersen
Thomas Enevoldsen
Life is good..... AaB is better!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jeg synes ikke Jönsson er værd at gå efter. Han er en klassespiller, når han er kampklar, men lige netop her ligger problemet også. Han har været i AaB i en hel sæson og har aldrig været helt skadesfri.
Hvad angår Helenius, så er agentens udmelding jo en regulær jobansøgning. Mads Bach Lund spiller alle trumferne over til Gaarde, så en kontrakt med Helenius til en for AaB spiselig løn burde være muligt. Det store spørgsmål er nok, hvad Aston Villa skal have for at slippe Helenius.
Jeg forestiller mig heller, ikke at det vil være et problem at AK og Spalvis skal kæmpe om én plads. De er endnu ikke så etablerede suppe-angribere, de vil hver især have udfald og der er masser af kampe, så de skal nok få chancen begge to.
Kan vi holde på Thomsen og Kusk samt supplere med Helenius, er det fuldstændig forrygende.
Hvad angår Helenius, så er agentens udmelding jo en regulær jobansøgning. Mads Bach Lund spiller alle trumferne over til Gaarde, så en kontrakt med Helenius til en for AaB spiselig løn burde være muligt. Det store spørgsmål er nok, hvad Aston Villa skal have for at slippe Helenius.
Jeg forestiller mig heller, ikke at det vil være et problem at AK og Spalvis skal kæmpe om én plads. De er endnu ikke så etablerede suppe-angribere, de vil hver især have udfald og der er masser af kampe, så de skal nok få chancen begge to.
Kan vi holde på Thomsen og Kusk samt supplere med Helenius, er det fuldstændig forrygende.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Kan vi låne Jönsson for de 600.000 kr det er rygtet han kostede, så fint, for selv nu får man ikke meget fodboldspiller for 50.000 kr /mdr. Jeg ville dog være meget varsom med at købe ham fri.
Nogen der har hørt mere til rygtet om Enevoldsen? Antallet af fremragende ex-AaB'ere, der muligvis kunne lokkes hjem, er jo ret vildt. Bliver spændende hvem Gaarde og Kent vælger at gå efter, hvis de da overhovedet går efter nogen. Jeg forestiller mig, at Kent især ville byde Lucas og Helenius velkommen, men Gaardes arbejdsvilkår betyder nok også, at der er større sandsynlighed for at ingen af dem hentes, end at de begge bliver hentet hjem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er enig i at der må være sparet ret mange lønkroner, og der er måske stadig en enkelt eller eller 3 fra bredden som forlader os, selvom et muligt CHL eventyr nok giver en del mere tålmodighed til f.eks. Augo og Wichmann. Har man ikke troen på Toft længere kunne det vel også her nemt være slut til sommer.Søgaard skrev:Såfrem vi holder budgetniveauet, så er vi vel alt andet lige også uden løn til Due, Curth og Jönsson (omend sidstnævnte måske ikke har fået så meget af os). Plus Lasse smuttede uden erstatning. Så der skulle efterhånden være lidt at flytte rundt med. Så ved jeg godt at Ris, Spalvis og hvem vi ellers forlænger med, skal have lidt ekstra i posen, men synes stadig der burde være lidt at lege med. Og skulle det være Helenius der står og banker på Gaardes dør og det kun er et spørgsmål om lidt lønkroner - mon ikke man så finder dem ekstraordinært, eller har en sugardaddy i kulissen et sted. Jeg tror til gengæld ikke på at vi kan strække os, hvad angår transfersum.Jesper Schmidt skrev:...husker man at vi har ligaens 4. mindste budget og at det budget næppe forhøjes ret meget...
Ovenstående er også grunden til jeg ikke afviser Helenius kategorisk. Jeg tror da godt der kunne være en lille mulighed for at det kunne lykkes, eller at vi kunne forlænge Jönssons ophold på den ene eller anden måde.
Det jeg IKKE tror på, er at vi skulle kunne hente op til flere stærke spillere ind til pladser hvor bredden måske ser lidt tynd ud. Jeg tror f.eks. ikke man vil erstatte Due og Curth, og jeg tror heller ikke man vil erstatte f.eks. Augo, hvis det skulle ende med han søger væk for at få fast spilletid. Gør man noget på de breddepladser, vil det nok være med talentfulde spillere fra de lavere rækker, til supplement for vore egne unge folk. Vi har altså talentfulde fyre som Bruhn, Rye, Blåbjerg og Gilli siddende i kulissen, og får vel V. Ahlmann rykket op her i sommer. Jeg forventer da bestemt at vi får dem noget mere at se i den kommende sæson, og vil ikke blive forbavset hvis vi får et gennembrud eller to, a'la Spalvis.
Jeg tror med andre ord på at vi kan komme til at hente en angriber ind, som har klasse direkte til startopstillingen - altså en direkte afløser for Jönsson. Sker der noget udover det bliver jeg overrasket - så skal det være et eller andet med at Ene får lov at gå gratis, og man kan hente ham hjem på en eller anden form for billig aftale hvor man kan se om bentøjet holder. Eller andet i den stil.
Det er der en anden situation hvis vi sælger spillere, eller efter vi evt. kvalificerer os til et af UEFA gruppespillene. Indtil videre er mit udgangspunkt at ingen af delene sker, hvilket jeg udelukkende begrunder med henholdsvis naivitet og realisme.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg er ikke enig i at vi alle gerne ser Dalgaard i AaB trøjen. Personligt af følgende årsager:Møller skrev:Som jeg ser det er der 4 navne vi alle vel gerne ser i AaB trøjen og som også kunne være realistiske (måske med lidt hjælp hist og pist) og som jeg mener vi bør gå efter. De 4 spillere er:
Thomas Dalgaard
Nicklas Helenius
Lucas Andersen
Thomas Enevoldsen
1. Han passer ikke ind i vores spillestil. Den måde vi ligger vort ultra-offensive spil op på, skal vi være helt vildt skarpe i vort gen-pres, for ellers overlader vi forsvaret til den sikre død. Hvis gen-presset ikke praktiseres bliver vi slagtet, og her er Dalgaard helt ubrugelig.
Jeg sidder ofte og betragter en gut som Spalvis i denne fase af spillet. Se hvor han knokler i gen-presset. Selv i de kampe hvor han ikke scorer er han vigtig at have med. Han arbejder sten-hårdt og agerer en form for "first line of defense". Det skal vores angribere gøre (i mindre grad en det Spalvis udfører kan også gøre det!) men den investering er Dalgaard med klar tydelighed ikke interesseret i.
2. Han er 30 år gammel.
3. Han er ikke billig - ej heller i lønkroner. Han udtalte jo så sent som i går, at han vi væk fra Viborg og så ud og tjene boxen. Ikke noget galt i det - men bare ikke lige en spiller vi skal mide en masse dollars efter.
Det bliver et "nej tak" herfra.
Men de 3 andre på din liste....kom frisk!
Jeg tror ikke på Lucas. Det har planer med ham i Ajax.
Men Helenius og Enevoldsen kan komme på tale. De vil også være tunge lønmæssigt, men klart bedre investeringer i dem.
Bienvenu Bassogog!
Helt enig med astonvilla. Dalgaard har gjort det fremragende for Viborg, men jeg tror ikke på at han ville slå igennem i Aalborg.
Af de tre andre håber jeg mest på Helenius. Han er en fremragende angriber som ville give os flere strenge i offensiven og sammen med Spalvis og AK ville vi have mange muligheder i forhold til det taktiske oplæg. Lucas og Ene er større ubekendte, synes jeg.
At jeg så ikke tror på at vi får nogle af de gamle tilbage er en anden sag - men jeg håber da.
Af de tre andre håber jeg mest på Helenius. Han er en fremragende angriber som ville give os flere strenge i offensiven og sammen med Spalvis og AK ville vi have mange muligheder i forhold til det taktiske oplæg. Lucas og Ene er større ubekendte, synes jeg.
At jeg så ikke tror på at vi får nogle af de gamle tilbage er en anden sag - men jeg håber da.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg melder mig i flokken som ikke synes Dalgaard bør være et emne i AaB. Han passer forfærdenligt til den måde vi spiller på, og jeg synes bestemt ikke vi skal ud og ændre en hel masse for at gøre plads til en spiller som ham - SÅ god er han trods alt heller ikke.
Forresten synes jeg langt fra Dalgaard har været imponerende her i foråret. Men at han kan være svingende er der ikke noget nyt i, hans karriere er ikke ligefrem præget af stor stabilitet, men har haft meget voldsomme peaks.
Forresten synes jeg langt fra Dalgaard har været imponerende her i foråret. Men at han kan være svingende er der ikke noget nyt i, hans karriere er ikke ligefrem præget af stor stabilitet, men har haft meget voldsomme peaks.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt. Se bare på Cornelius. Dermed ikke sagt, at de ikke har kvaliteterne og med tiden sikkert kan sælges igen.
Det vores trup får brug i den kommende sæson er i ligeså høj grad erfaring, som det er talent. Derfor er Enevoldsen oplagt. Derudover drømmer jeg om en skadesfri Jönsson i AaB på en ordinær kontrakt. Hvis jeg var sportsdirektør, så tog jeg chancen, hvis den bød sig.
Igen vil jeg skrive, at mit største ønske er et stille transfervindue. Ikke for meget ind. Intet ud - eller bare ud med Toft, SF og måske Wichmann. De kan erstattes internt. Due, Curth og måske Jönsson skal gerne i nogen grad erstattes eksternt.
Det vores trup får brug i den kommende sæson er i ligeså høj grad erfaring, som det er talent. Derfor er Enevoldsen oplagt. Derudover drømmer jeg om en skadesfri Jönsson i AaB på en ordinær kontrakt. Hvis jeg var sportsdirektør, så tog jeg chancen, hvis den bød sig.
Igen vil jeg skrive, at mit største ønske er et stille transfervindue. Ikke for meget ind. Intet ud - eller bare ud med Toft, SF og måske Wichmann. De kan erstattes internt. Due, Curth og måske Jönsson skal gerne i nogen grad erstattes eksternt.
Jeg tilslutter mig koret af folk som ikke ser Dalgaard som en god løsning for AaB. Og tror da heller ikke vores sportslige ledelse kunne finde på at hente ham.
Helenius er klar 1'er på min ønskeliste.
Han har alt hvad vi skal bruge i angrebet kombineret med en forkærlighed for AaB. Dertil er han stadig ung og kan sagtens have videresalgspotentiale i fremtiden. Jeg foretrækker ham til hver en tid fremfor Jönsson både ift. evner, potentiale og skadeshistorik,
Lucas er 2'er på ønskelisten.
I højere grad end Helenius ville han være en ung spiller med et videresalgspotentiale igen i fremtiden og hans sidste tid i AaB vidste hvor store evner han allerede på daværende tidspunkt indebærer.
Står valget mellem disse to er jeg dog ikke i tvivl om Jeg ville hente Helenius hjem.
Enevoldsen er en mulighed hvis vi sælger ud af vores kanter. lønnen kombineret med hans skadeshistorik skræmmer dog. Ingen ved reelt set hvilket niveau han er på og om hans skrøbelige ben kan holde til SL bold på fuldtid.
Helenius er klar 1'er på min ønskeliste.
Han har alt hvad vi skal bruge i angrebet kombineret med en forkærlighed for AaB. Dertil er han stadig ung og kan sagtens have videresalgspotentiale i fremtiden. Jeg foretrækker ham til hver en tid fremfor Jönsson både ift. evner, potentiale og skadeshistorik,
Lucas er 2'er på ønskelisten.
I højere grad end Helenius ville han være en ung spiller med et videresalgspotentiale igen i fremtiden og hans sidste tid i AaB vidste hvor store evner han allerede på daværende tidspunkt indebærer.
Står valget mellem disse to er jeg dog ikke i tvivl om Jeg ville hente Helenius hjem.
Enevoldsen er en mulighed hvis vi sælger ud af vores kanter. lønnen kombineret med hans skadeshistorik skræmmer dog. Ingen ved reelt set hvilket niveau han er på og om hans skrøbelige ben kan holde til SL bold på fuldtid.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Nu er forskellen jo bare at Cornelius blev udråbt som det største og bedste siden tyngdekraften, mens Helenius ikke har fået helt samme status. Udgangspunktet har været forskelligt vil jeg mene, og nu har Helenius, i modsætning til Cornelius, jo også vist at han kan fungere på et hold der ikke helt kører.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt. Se bare på Cornelius. Dermed ikke sagt, at de ikke har kvaliteterne og med tiden sikkert kan sælges igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Du har fat i noget meget væsentligt. Det kan være et meget stort nederlag at vende tilbage, især hvis spilleren kun har været ude i kort tid. Eksempelvis synes jeg at vi skal holde os væk fra Lasse, han gav tydeligt udtryk for at han trængte til en ny udfordring i en ny liga da han skiftede i vinters. Han var træt af at spille på Esbjerg, Århus, Haderslev stadion mv., og hvis han allerede nu vender tilbage til Danmark kommer han hurtigt tilbage til den samme liga som ikke længere kunne motivere ham.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt. Se bare på Cornelius. Dermed ikke sagt, at de ikke har kvaliteterne og med tiden sikkert kan sælges igen.
Angående Helenius så håber jeg for Helenius´ egen skyld at han finder en fin klub i Holland eller Belgien. Han har klart niveauet til udlandet, men valget af Aston Villa var som forventet nok ikke det mest smarte, men at han alligevel tog til Birmingham kan jeg sagtens forstå. Der er en del der taler imod Helenius for tiden. Først og fremmest har han stort set ikke spillet fodbold i ét år! I England må der kun anvendes ganske få spillere over 21 år på reserveholdet, hvorfor Helenius har fået yderst begrænset spilletid i det engelske. Derudover har han også været plaget af småskader.
Det er svært at sammenligne spillere, men prøv f.eks. at se hvor rusten Cornelius har været i FCK og han har endda kun været uden spilletid i et halvt år. Helenius har ikke spillet i ét år og han må være milevidt fra kampform.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Men der er jo ekstremt stor forskel på, hvor god man er til at tackle sådan en situation. Derudover tror jeg sagtens, at vi kan få Cornelius at se i en bedre udgave i næste sæson. Han blev hentet hjem til et FCK-hold i ubalance, hvor intet rigtig har fungeret. Ståle famler stadig efter et offensivt koncept, og Cornelius er i høj grad en spiller, som har brug for at blive serviceret. Får FCK skabt bedre balance i truppen tror jeg også Cornelius bliver bedre.frederikshavneren skrev:Du har fat i noget meget væsentligt. Det kan være et meget stort nederlag at vende tilbage, især hvis spilleren kun har været ude i kort tid. Eksempelvis synes jeg at vi skal holde os væk fra Lasse, han gav tydeligt udtryk for at han trængte til en ny udfordring i en ny liga da han skiftede i vinters. Han var træt af at spille på Esbjerg, Århus, Haderslev stadion mv., og hvis han allerede nu vender tilbage til Danmark kommer han hurtigt tilbage til den samme liga som ikke længere kunne motivere ham.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt. Se bare på Cornelius. Dermed ikke sagt, at de ikke har kvaliteterne og med tiden sikkert kan sælges igen.
Angående Helenius så håber jeg for Helenius´ egen skyld at han finder en fin klub i Holland eller Belgien. Han har klart niveauet til udlandet, men valget af Aston Villa var som forventet nok ikke det mest smarte, men at han alligevel tog til Birmingham kan jeg sagtens forstå. Der er en del der taler imod Helenius for tiden. Først og fremmest har han stort set ikke spillet fodbold i ét år! I England må der kun anvendes ganske få spillere over 21 år på reserveholdet, hvorfor Helenius har fået yderst begrænset spilletid i det engelske. Derudover har han også været plaget af småskader.
Det er svært at sammenligne spillere, men prøv f.eks. at se hvor rusten Cornelius har været i FCK og han har endda kun været uden spilletid i et halvt år. Helenius har ikke spillet i ét år og han må være milevidt fra kampform.
Kan vi holde sammen på tropperne og henter vi Helenius, kommer han til et hold, hvor det bare spiller. Det er en helt anden situation end FCK og Cornelius.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- madsanders
- 2. div

- Geografisk sted: Århus
Gaarde, Würtz, Augo, Risgaard?? Det plejer vi vist at håndtere meget godt.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Toyota havde en god sæson, hvem kan sige at det vi ser nu ikke er det niveau han har? Der er mange unge angribere der kun har en god sæson, Mogens Lauersen, Simon. Bræmer etc.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg er stadig glad i låget over at vi hentede Erik Bo hjem og han sluttede sin karriere i AaB. Det varmer mit hjerte. Nogle gange må hjertet også gerne være med til st bestemme bare en lillebitte smule. Ikke at vi skal hente ubrugelige spillere hjem, bestemt ikke.madsanders skrev:Gaarde, Würtz, Augo, Risgaard?? Det plejer vi vist at håndtere meget godt.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Ja, det er lykkes meget godt i de tilfælde, men det er også en anden situation. De vender "hjem" efter en periode væk fra AaB og som rutinerede spillere, der har været ud at prøve sig rigtig af, og har fundet ud af talentet ikke var til mere - eller at de bare er bedst i AaB.madsanders skrev:Gaarde, Würtz, Augo, Risgaard?? Det plejer vi vist at håndtere meget godt.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt.
Det er en anden situation for Lucas, Helenius og Lasse, som jeg har uddybet andetsteds.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Hvad er dit sammenligningsgrundlag? Har vi før hentet unge folk hjem som ikke er slået til i udlandet (endnu)?Reyad skrev:Ja, det er lykkes meget godt i de tilfælde, men det er også en anden situation. De vender "hjem" efter en periode væk fra AaB og som rutinerede spillere, der har været ud at prøve sig rigtig af, og har fundet ud af talentet ikke var til mere - eller at de bare er bedst i AaB.madsanders skrev:Gaarde, Würtz, Augo, Risgaard?? Det plejer vi vist at håndtere meget godt.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt.
Det er en anden situation for Lucas, Helenius og Lasse, som jeg har uddybet andetsteds.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeppe Curth. Anders Due?Køllen I Møllen skrev:Hvad er dit sammenligningsgrundlag? Har vi før hentet unge folk hjem som ikke er slået til i udlandet (endnu)?Reyad skrev:Ja, det er lykkes meget godt i de tilfælde, men det er også en anden situation. De vender "hjem" efter en periode væk fra AaB og som rutinerede spillere, der har været ud at prøve sig rigtig af, og har fundet ud af talentet ikke var til mere - eller at de bare er bedst i AaB.madsanders skrev:Gaarde, Würtz, Augo, Risgaard?? Det plejer vi vist at håndtere meget godt.Reyad skrev:Jeg er stadig skeptisk for en retur ad de AaB-spillere, der lige har forladt klubben. Der ligger en stor psykisk udfordring i at vende hjem for tidligt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.