Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Helenius

Indlæg af Provst i Brovst » 19. maj 2014, 14:23

Helenius er en bedre angriber end Rasmus Jönsson er. Jeg tror ikke der er en eneste parameter hvor Rasmus Jönsson er bedre end Helenius. Helenius er hurtigere, stærkere, mere målfarlig, laver flere assists (bedre blik for spillet) - han er mere komplet.

Udover at Helenius er langt mere målfarlig end Rasmus Jönsson så mener jeg at det trods alt det kun er en lille fordel til Helenius på de fleste andre parametre, selvom en lille fordel på mange områder selvfølgelig ender med at betyde en hel del.

Når det er sagt så er Rasmus Jönsson den næstbedste angriber efter Helenius og han har den fordel han kan spille kant. Hvis AaB skal med rimelighed forventes at kunne slå Celtic o.lign., så behøves der spillere i denne kaliber, så derfor skal BÅDE Helenius og Rasmus Jönsson hentes til klubben for næste sæson.

Udover disse transfers behøver vi ikke andre.

Mon ikke de begge kan hentes på en nær fri transfer.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. maj 2014, 14:39

Jeg tror ikke der er en eneste parameter hvor Rasmus Jönsson er bedre end Helenius
Jeg vil nu lynhurtigt kunne nævne 2-3 ting hvor Jönsson er overlegen. Jeg vil hellere have Jönsson end Helenius, men skader osv skræmmer. Begge kunne tilgengæld være nice.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 19. maj 2014, 14:39

Provst i Brovst skrev:Helenius er en bedre angriber end Rasmus Jönsson er. Jeg tror ikke der er en eneste parameter hvor Rasmus Jönsson er bedre end Helenius. Helenius er hurtigere, stærkere, mere målfarlig, laver flere assists (bedre blik for spillet) - han er mere komplet.

Udover at Helenius er langt mere målfarlig end Rasmus Jönsson så mener jeg at det trods alt det kun er en lille fordel til Helenius på de fleste andre parametre, selvom en lille fordel på mange områder selvfølgelig ender med at betyde en hel del.

Når det er sagt så er Rasmus Jönsson den næstbedste angriber efter Helenius og han har den fordel han kan spille kant. Hvis AaB skal med rimelighed forventes at kunne slå Celtic o.lign., så behøves der spillere i denne kaliber, så derfor skal BÅDE Helenius og Rasmus Jönsson hentes til klubben for næste sæson.

Det er fuldstændig utænkeligt at vi henter begge to. Får vi en af dem skal vi vidst være MEGET tilfredse.

Deler dog dine holdninger til Helenius kontra Jönsson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. maj 2014, 14:50

Ud: Due, Curth og temmelig sikkert også Jönsson

Ind: Helenius, og Ene.

Jeg mener det er tæt på det optimale og tror heller ikke det er ødelæggende for truppen.
Helenius erstatter selvfølgelig Jönsson.
Ene erstatter egentlig ikke nogen, da vi har sagt farvel til en reserve og Ene bør være fast mand.
Når jeg mener han skal ind er det fordi jeg tror Kusk eller Thomsen ryger. Så står vi ikke kl 23.55 på sidste transfer dag og skal finde en anden.

Jeg mener det er rigeligt at handle sådan selvom vi evt skal spille i Europa.

1) Vi skal på ingen måde gamble med økonomien igen!!!
2) Jeg tror det er vigtigt at holde truppen så samlet som overhovedet muligt! Med to "gamle" spillere tilbage, skal der ikke til at bygges en masse nyt op.
3) Vi får (Forhåbentlig) Dalle klar igen og Patrick bliver derfor en allround spiller som kan dække alle pladser igen.
Gilli og Bruhn skal vel ind og være back up og køres i stilling som de andre unge er blevet det de sidste par sæsoner.

Jeg ser MEGET MEGET lyst på fremtiden!!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. maj 2014, 16:57

Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Helenius er en bedre angriber end Rasmus Jönsson er. Jeg tror ikke der er en eneste parameter hvor Rasmus Jönsson er bedre end Helenius. Helenius er hurtigere, stærkere, mere målfarlig, laver flere assists (bedre blik for spillet) - han er mere komplet.

Det er fuldstændig utænkeligt at vi henter begge to. Får vi en af dem skal vi vidst være MEGET tilfredse.

Deler dog dine holdninger til Helenius kontra Jönsson.
Enig med ham den gejstlige.

Jeg ser det ikke som en total umulighed. Jönsson er ikke klar til at spille for Wolfsburg, hvilket var hele formålet med at de lejede ham ud til os, og jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne være en mulighed at leje ham mindst frem til nytår på noget der ligner samme vilkår som vi har haft ham. Hvilket vil give os bredde mens vi spiller UEFA kampe - jeg mener bestemt ikke det vil være overkill. Desuden mener jeg helt klart at de begge vil kunne være backup til specielt venstrekanten, det ville også kunne give vores spil en lidt anden dimension i kampe hvor der er behov for det (læs:FCV).

Helenius synes jeg efterhånden ligner noget der ligger til højrebenet, hvis ellers Villa ikke er for grådige når det gælder en eventuel transfer. Jeg tror faktisk ikke Helenius vil stå hårdt på at få en stor del af sin resterende løn fra dem, så alene der kan der være en del at spare for dem.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 19. maj 2014, 20:27

Denne artikel om Helenius er vist ikke blevet delt http://www.bt.dk/superligaen/helenius-f ... i-kulissen" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu skal man jo ikke tro på alt, der står i avisen, men jeg hæfter mig ved sætningen "...Men skal AaB hente ham tilbage, bliver det givetvis på lejemål, hvor de to klubber deles om lønpakken. Den dialog indledes inden længe."

Kunne dette være en mulighed? Jeg synes det ligner win-win for alle parter. AaB får en dygtig spiller, der forstærker start11eren uden transferudgifter, Helenius kommer hjem til Aalborg i en tid med masser af udfordringer, og Aston Villa slipper for nogle lønkroner.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 19. maj 2014, 21:42

Kempes skrev:Denne artikel om Helenius er vist ikke blevet delt http://www.bt.dk/superligaen/helenius-f ... i-kulissen" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu skal man jo ikke tro på alt, der står i avisen, men jeg hæfter mig ved sætningen "...Men skal AaB hente ham tilbage, bliver det givetvis på lejemål, hvor de to klubber deles om lønpakken. Den dialog indledes inden længe."

Kunne dette være en mulighed? Jeg synes det ligner win-win for alle parter. AaB får en dygtig spiller, der forstærker start11eren uden transferudgifter, Helenius kommer hjem til Aalborg i en tid med masser af udfordringer, og Aston Villa slipper for nogle lønkroner.
Kan helt ærlig ikke se, hvad Villa vinder på det ??
De har en spiller, som de ikke gider at bruge. De har brugt peanuts på ham (Set med engelske øjne)
Ligner da mere, at de stikker ham 3-6 mdr løn og så ud af vagten, hvis Helenius går med til det.
Så er de af med ham og skal ikke tænke på at betale mere løn eller risikere han kommer skadet tilbage om 1 år og hæver 1 års løn mere, uden at bidrage med noget som helst.
Personligt tror jeg han bliver løst med en kompensation i form af 3-6 mdrs løn og så er det "eventyr" slut.
Kan nogen i øvrigt bekræfte at han allerede har trænet med AaB ?
Et rygte jeg hørte i dag på job. Synes det lyder underligt, hvis han har trænet med her i forberedelserne til guldkampen og Pokalfinalen.
Men de lød meget skråsikre på arbejde.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. maj 2014, 08:45

Gaarde6 skrev:
Kempes skrev:Denne artikel om Helenius er vist ikke blevet delt http://www.bt.dk/superligaen/helenius-f ... i-kulissen" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan helt ærlig ikke se, hvad Villa vinder på det ??
De har en spiller, som de ikke gider at bruge. De har brugt peanuts på ham (Set med engelske øjne)
Ligner da mere, at de stikker ham 3-6 mdr løn og så ud af vagten, hvis Helenius går med til det.
Så er de af med ham og skal ikke tænke på at betale mere løn eller risikere han kommer skadet tilbage om 1 år og hæver 1 års løn mere, uden at bidrage med noget som helst.
Personligt tror jeg han bliver løst med en kompensation i form af 3-6 mdrs løn og så er det "eventyr" slut.
Kan nogen i øvrigt bekræfte at han allerede har trænet med AaB ?
Et rygte jeg hørte i dag på job. Synes det lyder underligt, hvis han har trænet med her i forberedelserne til guldkampen og Pokalfinalen.
Men de lød meget skråsikre på arbejde.
Jeg kan kun forestille mig, at det er en kæmpe and. Hvis Helenius havde trænet med op til de sidste kampe havde Nordjyske da skreget op om det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 20. maj 2014, 10:14

Må også tilslutte mig koret af folk som ser det perfekte drømme senarie i både at hente Helle og Lucas... Jeg har ikke den store fidus til at Ene kan bidrage med det kreative og farlige som Kusk gør nu og som Lucas kan... jeg ved heller ikke hvordan Ene's skader udarter sig. Nej en leje aftale med Lucas og Helle for billige penge eller på leje med option vil være en vinder... altså når nu det ik er økonomisk muligt at beholde Jönsson.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 20. maj 2014, 10:25

Rextherunt skrev:Må også tilslutte mig koret af folk som ser det perfekte drømme senarie i både at hente Helle og Lucas... Jeg har ikke den store fidus til at Ene kan bidrage med det kreative og farlige som Kusk gør nu og som Lucas kan... jeg ved heller ikke hvordan Ene's skader udarter sig. Nej en leje aftale med Lucas og Helle for billige penge eller på leje med option vil være en vinder... altså når nu det ik er økonomisk muligt at beholde Jönsson.
Synes endda det ser ud til, Helenius har fået lidt flere kilo på kroppen. Han kunne jo gå hen at blive en helt god Superliga-angriber.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 20. maj 2014, 13:52

Nu var Helenius med til fejringen på Heidi's i søndags. Så kan da være at Gaarde, fik en underskrift fra ham på en serviet i en ordentlig brandert... :cheers:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div

Indlæg af Dissing » 20. maj 2014, 17:48

Sauer skrev:Synes endda det ser ud til, Helenius har fået lidt flere kilo på kroppen. Han kunne jo gå hen at blive en helt god Superliga-angriber.
Umiddelbart er ideen god, men Helenius kan godt være blevet lige så svag som Andreas Cornelius, der efter ikke at være slået i gennem i den engelske liga kom hjem til fck og underpræsterede. Heldigvis kommer AaB ikke til at give 20 mill. kroner for deres tidligere angriber.
Ja AaB kommer ikke til at give noget som helst for en spiller - og det bliver Allan Gaardes problem, at finde een okay angriber, der kan afløse nr. 10 (Curth) og nr. 11 (Jönsson). Og så er spørgsmålet om en af AaB's unge kan afløse Due på positionen som bænkevarmer.

Det gamle hul med at Jakob Ahlmann reelt er eneste venstrebenede back skal løses ved at hente et talent der kan spille venstre back.
Og her er Brøndby et godt sted, for de har:
20-årige Riza Durmisi (37 kampe)
19-årige Patrick da Silva (25 kampe)
18-årige Kristian Larsen (0 kampe)
22-årige Daniel Norouzi (18 kampe) - udlejet til Vejle indtil 30. juni 2014.

De 4 er meget hurtige og offensivt anlagte, og det passer fint med den taktik AaB bruger. Og det er folk med fremtid i, og de vil godt gå med til at være andet valg hos de danske mestre, frem for 2.-3. valg hos et hold der ikke satser på egne talenter.
Og jeg er sikker på at Bif og AaB kan finde en ordning, hvis altså Allan Gaarde og Per Rud er kommer på talefod....
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 20. maj 2014, 20:27

Dissing skrev:
Sauer skrev:Synes endda det ser ud til, Helenius har fået lidt flere kilo på kroppen. Han kunne jo gå hen at blive en helt god Superliga-angriber.
Umiddelbart er ideen god, men Helenius kan godt være blevet lige så svag som Andreas Cornelius, der efter ikke at være slået i gennem i den engelske liga kom hjem til fck og underpræsterede. Heldigvis kommer AaB ikke til at give 20 mill. kroner for deres tidligere angriber.
Ja AaB kommer ikke til at give noget som helst for en spiller - og det bliver Allan Gaardes problem, at finde een okay angriber, der kan afløse nr. 10 (Curth) og nr. 11 (Jönsson). Og så er spørgsmålet om en af AaB's unge kan afløse Due på positionen som bænkevarmer.

Det gamle hul med at Jakob Ahlmann reelt er eneste venstrebenede back skal løses ved at hente et talent der kan spille venstre back.

De 4 er meget hurtige og offensivt anlagte, og det passer fint med den taktik AaB bruger. Og det er folk med fremtid i, og de vil godt gå med til at være andet valg hos de danske mestre, frem for 2.-3. valg hos et hold der ikke satser på egne talenter.
Og jeg er sikker på at Bif og AaB kan finde en ordning, hvis altså Allan Gaarde og Per Rud er kommer på talefod....
Er SLET IKKE enig!
Dalle bliver forhåbentlig klar, hvilket gør Patrick disponibel på venstre back som back up.
Der ud over skal du høre Fodbold FM fra i går på radio 24/7
Der bliver panelet spurgt om, hvem de forventer bliver det næste fund af unge spillere i superligaen.
Den ene peger på Blåbjerg. Bla grundet hans venstre ben.
Nu ved jeg godt han er midterforsvar. Men man kunne jo bruge ham som back up efter PK til den vestre back.
Ser ihvertfald ingen grund til at signe en fra BIF's overskudslager, når de to vi har til pladsen er væsentlig bedre end de 4 du nævner der (Og ja det mener jeg selvom PK er højre benet)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. maj 2014, 20:32

Hvem blev ellers nævnt? Af unge håb i suppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. maj 2014, 20:39

PK er da førstevalg på højre back. Det handler nærmere om, hvor Dalle skal spille.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 20. maj 2014, 21:50

Gaarde6 skrev:
Dissing skrev:

Er SLET IKKE enig!
Dalle bliver forhåbentlig klar, hvilket gør Patrick disponibel på venstre back som back up.
Der bliver panelet spurgt om, hvem de forventer bliver det næste fund af unge spillere i superligaen.
Nu ved jeg godt han er midterforsvar. Men man kunne jo bruge ham som back up efter PK til den vestre back.
Ser ihvertfald ingen grund til at signe en fra BIF's overskudslager, når de to vi har til pladsen er væsentlig bedre end de 4 du nævner der (Og ja det mener jeg selvom PK er højre benet)
I en tråd om Helenius er jeg ked af udelukkende at kommentere på pladsen som venstre back, men selv afløseren for Ahlmann skal være venstrebenet. PK har taget et kæmpespring i år - ingen tvivl - og spørgsmålet er vel, hvem der er 1. valg til august som højre back, MEN... Jeg synes også, at vi har set, at der intet offensivt kom fra den kant, da han vikarierede på venstre back.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. maj 2014, 11:00

Mogens skrev:
Gaarde6 skrev:
Dissing skrev:

Er SLET IKKE enig!
I en tråd om Helenius er jeg ked af udelukkende at kommentere på pladsen som venstre back, men selv afløseren for Ahlmann skal være venstrebenet. PK har taget et kæmpespring i år - ingen tvivl - og spørgsmålet er vel, hvem der er 1. valg til august som højre back, MEN... Jeg synes også, at vi har set, at der intet offensivt kom fra den kant, da han vikarierede på venstre back.
Er helt enig i alt det du siger! PK er simpelthen ikke god nok med venstre til at spille VB på trods af at han er fremragende på højre.

TOPIC: Kusk kan ikke forventes at blive for evigt og når han en dag forlader os skifter vores spil uden tvivl karakter. Han står for rigtig meget af det offensive i dag og derfor vil vi have brug for en anden kreativ kraft. Dette indeholder Helenius. Samtidig har han også sine mål og masse assist. Derfor vil han være den helt optimale at hente hvis økonomien er til det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. maj 2014, 13:21

Forza skrev:
Mogens skrev:
Gaarde6 skrev:
Dissing skrev:

Er SLET IKKE enig!
Er helt enig i alt det du siger! PK er simpelthen ikke god nok med venstre til at spille VB på trods af at han er fremragende på højre.
Hold nu op. PK har løftet sit niveau flere hundrede procent her i foråret, selvfølgelig kan han spille venstre back med langt højere kvalitet end vi har set tidligere, især efter han nu har masser af erfaring fra den modsatte back.

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 21. maj 2014, 14:32

Skal man måske ligge noget i at gaarde og helenius's agent spiser frokost for ca. 45 min siden?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. maj 2014, 14:42

Mr-schou skrev:Skal man måske ligge noget i at gaarde og helenius's agent spiser frokost for ca. 45 min siden?
Kun hvis det er på Den Gyldne Måge i Skalborg.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar