Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. maj 2014, 14:11

NIN den fromme skrev:Manden har selvfølgelig ikke ret. Det kan ikke være en kæmpe succes, aldrig at vinde noget. Medmindre selvfølgelig, det er en kæmpe succes ikke at opnå klubbens egen målsætning om et mesterskab?
Selvfølgelig kan det da være en succes ikke at vinde noget. Det er de færreste undt at vinde et dansk mesterskab. Tror du ikke gerne AGF, Sønderjydske, Viborg og samtlige hold i 1.division ville bytte med FCM?

Deres lalleglade ambitioner/målsætninger om mesterskab indenfor 4 år eller hvad det var var jo ikke andet end store armbevægelser. Jeg er ret sikker på at de i Herning er ovenud tilfredse med bastard-klubbens første 15 år. Det har været en succes få havde regnet med da de tog deres første, spæde bastard-skridt i '99.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. maj 2014, 14:17

Køllen I Møllen skrev:
NIN den fromme skrev:Manden har selvfølgelig ikke ret. Det kan ikke være en kæmpe succes, aldrig at vinde noget. Medmindre selvfølgelig, det er en kæmpe succes ikke at opnå klubbens egen målsætning om et mesterskab?
Selvfølgelig kan det da være en succes ikke at vinde noget. Det er de færreste undt at vinde et dansk mesterskab. Tror du ikke gerne AGF, Sønderjydske, Viborg og samtlige hold i 1.division ville bytte med FCM?

Deres lalleglade ambitioner/målsætninger om mesterskab indenfor 4 år eller hvad det var var jo ikke andet end store armbevægelser. Jeg er ret sikker på at de i Herning er ovenud tilfredse med bastard-klubbens første 15 år. Det har været en succes få havde regnet med da de tog deres første, spæde bastard-skridt i '99.
De er ikke en succes. De er en KÆMPE succes!

Hvad fanden vil de så være, hvis de rent tilfældigt vandt noget engang i mellem?

Omvendt afspejer dine succeskriterier FCM's og de spejler sig i klubber der kæmper for overlevelse og befinder sig i landets næstbedste række, ja så har vi også kæmpe succes ved vinter OL.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. maj 2014, 14:34

http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Det gør ondt på heden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 19. maj 2014, 14:42

Bronze er perfekt på heden

http://heltnormalt.dk/vildtsporty/2014/05/19/094415" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. maj 2014, 14:45

Martin skrev:Vores spillere håner også Glen

EB forstår præcist, hvad der foregår:
EB skrev:Derudover er FC Midtjyllands smarte stil og konstante trang til selvpromovering noget, som ikke falder i godt jord i AaB-kredse.
Men den her:
Men næst efter egen lykke er andres ulykke jo heller ikke at foragte ...
Skulle være efterfulgt af: "...men begge dele i overdådige mængder, er jo heller ikke så skidt at det gør noget videre."
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. maj 2014, 15:19

Nå, så forstår jeg sgu bedre, hvordan hr. Steinlein kom frem til 10 sæt medaljer. Dem havde jeg grumme svært ved at finde frem til i statistikkerne. Når dét så er sagt, peger han jo også indirekte på en AaB-svaghed, nemlig at klubben slet og ret har vundet for få medaljer i forhold til klubbens størrelse (før 2010 - alt derefter har været en undtagelsessituation). Vi har faktisk kun vundet halvdelen af det antal medaljer, som FCM har vundet siden klubbens - ret skal være ret - bemærkelsesværdige indtog på den danske fodboldarena i 2000.

Til gengæld har vi så vundet 6 gange sølv i Superligaens levetid, hvis vi regner efter Steinlein-målestok hehe

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 19. maj 2014, 17:17

Har de ikke stadig mulighed for at vinde african nations cup i år?

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 19. maj 2014, 20:41

Man må trods alt have respekt for Glenn for at stille op med så pæne ord i nederlagets stund

https://www.youtube.com/watch?v=vQrSKcjn33E" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 19. maj 2014, 20:54

Det er interessant.
http://www.bt.dk/superligaen/mandagstra ... a-ledelsen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 19. maj 2014, 21:07

FC Midtjylland: Bronze er helt perfekt!

http://heltnormalt.dk/vildtsporty/2014/05/19/094415
Hader København!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. maj 2014, 00:42

Til gengæld er det jo lettere pinligt at se invasionen af Tudegraven fra AaB-fans. Der er ikke meget nordjysk ydmyghed og Kent Nielsen'sk/Hamrén'sk klasse over det vores medfans præsterer derinde.

Jeg er 100% med at svine, håne, og grine af FCM. Men lad os da i det mindste vise en smule format og overskud, og holde det herinde.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 20. maj 2014, 00:44

Frygah skrev:Til gengæld er det jo lettere pinligt at se invasionen af Tudegraven fra AaB-fans. Der er ikke meget nordjysk ydmyghed og Kent Nielsen'sk/Hamrén'sk klasse over det vores medfans præsterer derinde.

Jeg er 100% med at svine, håne, og grine af FCM. Men lad os da i det mindste vise en smule format og overskud, og holde det herinde.
Word!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. maj 2014, 09:58

Det er sølle at indvadere FCM's debatforum for at håne - faktum.

In other news, så bliver Glenn da bare ved og ved og ved: http://onside.dk/superligaen/riddershol ... givet-guld" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 20. maj 2014, 10:34

Funky skrev:Det er sølle at indvadere FCM's debatforum for at håne - faktum.

In other news, så bliver Glenn da bare ved og ved og ved: http://onside.dk/superligaen/riddershol ... givet-guld" onclick="window.open(this.href);return false;
Francis Dickoh
Femi
Jakob Poulsen

Glen, stop dig selv!

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 20. maj 2014, 11:05

Jep - dårlig stil at dukke op på modstanderes debatforum udelukkende for at håne.

Bortset fra det, så er Glen da godt i gang med at finde på dårlige undskyldninger og bortforklaringer.
Det kan godt være han syntes at han argumenterer sagligt, men det fremstår nu mere som en god gang håndvask. Det var i hvert fald ikke hans skyld at de ikke vandt guld - og da bestemt heller ikke spillernes.
Dårlig økonomi, skader, karantæner, målstolper og hvad han ellers nævner. Han har hele året talt for at FCM bestemt kunne vinde guld, og de var indbegrebet af vinderkultur, men nu er der så ingen grænser for hvor hårde omverdenen var mod dette hold.....
Efter hans fine anerkendelse af AaBs mesterskab havde han lige fået lidt pluspoint i min bog, men de er hermed brugt. Han bliver bare aldrig min kop te.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 20. maj 2014, 11:35

Jeg synes faktisk, det kunne være interessant med en saglig diskussion om, hvorfor FCM fejlede totalt. Der er jo sikkert mange grunde til, at de smed et mesterskab, der var lige til at samle op, så lad os få årsager på bordet. FCM-tilhængere er velkomne til at byde ind. Vi ved jo, at I læser med. :D

Her er forskellige bud på, at det ramlede for FCM og mine kommentarer til dem:

Skader
Det er klart, at det koster, når profiler som Sviatchenko, Izunna og Duncan går ud. Omvendt spillede Duncan trods alt 30 kampe, og der var jo også skader og karantæner i AaB. Forskellen var bare, at AaB formåede at få det bedste ud af afløserne. Som Patrick Kristensen på Henrik Dalsgaards plads. Som Augu, da alle frygtede for konsekvensen af karantænen til Würtz mod Brøndby. Eller Anders Due i stedet for Ahlmann i Herning. Som Wichmann i stedet for Risgård i Farum og Kasper Pedersen i stedet for Kenneth Emil i pokalfinalen og mod AGF. Og så må vi ikke glemme, at vi i mange kampe var uden største offensive profil i Rasmus Jönsson, og at vi i vinterpausen solgte førstevalget i midterforsvaret.

Forskellen er trænerarbejdet. Glen fejlede i at klargøre truppen. Det havde Kent succes med. Jeg køber ikke påstanden om, at skader kostede guldet for FCM. I hvert fald ikke uden tilføjelsen om, at det skyldtes deres træners manglende evne til at klæde de næstbedste på til at levere varen. Og når man ikke kan det, vinder man ingen titler. Med mindre man er så urimelig heldig at gå igennem en sæson uden skader og karantæner. I øvrigt kunne FCM med fordel se indad i forhold til den med karantæner. De kommer som regel af en årsag.

Kultur
Det står rimeligt klart, at der er en udbredt vinderkultur i AaB. Det, der overrasker mig, er den lige så udbredte taberkultur i FCM. Og det på et hold, der trænes af en mand, som ynder at iscenesætte sig selv som det modsatte af middelmådighed. Jeg kender ikke FCM nok til at forklare denne taberkultur, men når man fra en position som nummer et taber de tre sidste kampe efter at have ført i to af dem, spillet mod ti mand i en stor del af den anden af de tre kampe og mødt et hold uden noget på spil i den tredje, så har man sgu noget at indhente på mentaliteten.

Økonomi
Den er med, fordi Glen forsøger at hive den med som faktor. Med flere spillerindkøb i vinterpausen var de blevet mestre, mener han. Ja tak, men med Jakob Poulsen, Femi og Dickoh ind, og de nærmeste konkurrenter svækket i vinterpausen, så er det vist ikke der, skoen trykker.

Marginaler
Glen er inde på noget med stolpeskud i kampe mod AaB, og her vil jeg gerne komme ham i møde. Marginaler betyder meget i fodbold, og AaB har haft dem mod FCM. Omvendt husker jeg ikke FCM hævde, at AaB's to sejre i de indbyrdes opgør var ufortjente. Og AaB manglede alene i foråret marginalerne i nederlag mod sønderjyskE, Esbjerg og Randers - ikke at to af de tre nederlag dermed var ufortjente.

Niveau
Et bud kunne selvfølgelig også være, at FCM simpelthen bare ikke er bedre. At man fik flere point i efteråret, end spil og niveau berettigede. Og at de 11 point mellem AaB og FCM i foråret er et mere troværdigt billede af forskellen på de to klubbers niveau, end de fire point FCM var foran ved vinterpausen.

Størrelse
Lidt i samme boldgade som den med niveau. Måske er FCM ikke den store klub, de gerne vil se sig selv som? De har eksisteret i 15 år og ikke vundet titler, men ikke nok med det: før det eksisterede Herning Fremad og Ikast FS siden henholdsvis 1918 og 1935 - og heller ikke de vandt nogensinde noget som helst. Måske er sandheden bare, at potentialet på Heden ikke er så satans stort, og at det holdes kunstigt oppe af deres afrikanske fidus? Det er jo heller ikke sådan, at Herning som by er frygtindgydende stor. Målt på indbyggertal er byen på størrelse med Silkeborg og Roskilde, så måske er det dem, man skal holde FCM op imod, nar man taler potentiale? Måske skal man i virkeligheden være imponeret over bronze til FCM i stedet for at lede efter forklaringer på, at det ikke blev guld?

Find selv på flere muligheder. Sandheden er jo nok en kombinationen af mange årsager.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. maj 2014, 12:24

Du nævner det under "kultur", men jeg synes Glenn Riddersholm fortjener at stå som et selvstændigt punkt. Han burde have klippekort til nærmeste skohandel, så ofte som han formår at skyde sig selv (og sit hold) i fødderne. "Vinder-gen" min r... Det eneste jeg kan finde på til hans forsvar er, at han givetvis er omgivet af en flok rablende uldkræmmere dernede, som kun er med til at skabe alletiders guldhysteri i tide og utide. Der er en nærmest satanisk ironi i, at han bralrer op om, hvor stærk en vinder-kultur, de dyrker - og det er lige netop den kultur, de dyrker, som forhindrer dem i at levere de resultater, de åh så gerne vil have.

AaB havde ikke vundet guld i år med Glenn Riddersholm ved roret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 20. maj 2014, 16:15

Disco Glenn med fanen er en klovn, længere er den simpelthen ikke. Hans mediestunt med at sætte sig som den ensomme og eftertænksomme ulv op mod stolpen og gruble store tanker i Haderslev, er vel om noget billedet på den selviscenesættelse som passer som fod i hose med FCM’s dna. Der ud over udstiller hans evige postulater, som i tide og utide fyger igennem luften som sprede hagl på årets første jagtdag, vel om noget hans og klubbens fiasko(er) når det kommer til det det hele handler om: At vinde! Senest er han sikker på, at når bastard klubben når en alder som AaB’s ja, så har de minimum 10 titler. Desuden havde de vundet mesterskabet, havde de fået to eller tre forstærkninger i vintervinduet. Jamen hvor er det dejligt hypotisk, billigt og omkostningsfrit. Men drøm du blot videre om storhed, succes og hæder hr. Riddersholm, det er det i gør bedst i det midtjyske. I mens pudser vi andre sølvtøjet og gør plads til et nyt CL eventyr. I er velkommen til at kigge med.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dissing » 20. maj 2014, 17:01

Funky skrev:Du nævner det under "kultur", men jeg synes Glenn Riddersholm fortjener at stå som et selvstændigt punkt. Han burde have klippekort til nærmeste skohandel, så ofte som han formår at skyde sig selv (og sit hold) i fødderne. "Vinder-gen" min r... Det eneste jeg kan finde på til hans forsvar er, at han givetvis er omgivet af en flok rablende uldkræmmere dernede, som kun er med til at skabe alletiders guldhysteri i tide og utide. Der er en nærmest satanisk ironi i, at han bralrer op om, hvor stærk en vinder-kultur, de dyrker.
Det er (dejlig) nemt at pege fingre af en der ligger ned/sidder op af en stolpe.

Men da det gik godt og fcmuh lå nr. 1 var der anderledes boller i suppen: Vi vil vinde, jeg er Danmarks bedste træner.

Jeg kommer til at tænke på dengang Christian Andersen mente han var landets bedste fodboldssstræner.

Gode gamle Christian Andersens bedste resultat som træner var en bronze-medalje med Farum (lidt som bronze-Glenn).
Og efter sin medalje nåede han at blive træner i AB (bunden af 1.division), konsulent i Glostrup FK (2.division) og træner i Frem (rykkede ned i Københavns-serien).
Højt at flyve dybt at falde (jeg forudser at Glen om nogle år rykker Agf ned i 2. division, og derefter får et job som dansekonsulent på et diskotek i Hvide Sande - eller måske et job som cheftræner for det danske fodboldlandshold).

Brugeravatar
John
2. div
2. div

Indlæg af John » 20. maj 2014, 17:05

Uagtet han er sjov at hører på må man give ham han trods alt roser AaB kort efter de tager guldet. Det er i min verden klasse

Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
o.O

Besvar