Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Hvad med Frederik Børsting? Har kun set ham få gange, men ham tror jeg på. Brug pengene på sugerøret, Ene og Lasse. Tror ikke på Lucas og Helenius. Det vil være for meget at forlange.
Skal vi ikke snart på tur igen?
Skal vi ikke snart på tur igen?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Helt enig! Det er dejligt at AaB nu igen er i en situation hvor der kan købes spillere og nedrykning er usandsynlig. Det er et stort fremskridt. Hvis nu bare AaB kan snuppe et DM hvert femte år uden perioder med økonomisk/finansielt og sportsligt kollaps i de mellemliggende år.
Hvad end det ender med så ved Kent Nielsen bedst.
"In Kent we trust"
PS: Jeg mangler mere AaB fodbold, jeg vil ikke have det skal stoppe. Jeg ser kamparkivet så mange gange at jeg tror VHS båndet på aabsport.dk med FCM, FCN, BIF, AGF og FCK kampene er ved at være slidt. Det er en ny uge og AaB kunne sgu da godt vinde en ny titel. Er der ikke ledige titler i Sverige, Norge eller måske på balkan?
Hvad end det ender med så ved Kent Nielsen bedst.
"In Kent we trust"
PS: Jeg mangler mere AaB fodbold, jeg vil ikke have det skal stoppe. Jeg ser kamparkivet så mange gange at jeg tror VHS båndet på aabsport.dk med FCM, FCN, BIF, AGF og FCK kampene er ved at være slidt. Det er en ny uge og AaB kunne sgu da godt vinde en ny titel. Er der ikke ledige titler i Sverige, Norge eller måske på balkan?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
For mig vil det perfekte transfervindue se sådan her ud. Om det så sker er sværere at vurdere.
Ind
Ene
Jönsson
Back-up til venstreback, evt fra 1. division
Evt ham der Mathias Thrane, Basel Jradi eller Mensah
Ud
Søren Frederiksen
Rolf Toft
Wichmann
Det er måske lidt voldsomt at skære 3 spillere mere fra, men jeg mener ikke de 3 har en fremtid i AaB, og deres roller i truppen kan sagtens udfyldes af andre. Hverken SF, Toft eller Wichmann har niveauet, ganske enkelt, og hvis vi skal kunne klare os både i ligaen og europa næste år er det vigtigt vi har en vis kvalitet på bænken der kan gå ind når enkelte spillere har brug for en pause. Det er ganske enkelt ikke holdbart vi sætter en spiller ind som kan ødelægge kampen helt fordi han ikke har det tekniske niveau (eller niveau generelt) der er nødvendigt. Her tænker jeg især i tilfælde af en Risgaard skade, eller når vi skifter en angriber ud.
Iøvrigt enig med Provsten, lidt bittert at VM skal ødelægge det hele.
Ind
Ene
Jönsson
Ud
Søren Frederiksen
Rolf Toft
Wichmann
Det er måske lidt voldsomt at skære 3 spillere mere fra, men jeg mener ikke de 3 har en fremtid i AaB, og deres roller i truppen kan sagtens udfyldes af andre. Hverken SF, Toft eller Wichmann har niveauet, ganske enkelt, og hvis vi skal kunne klare os både i ligaen og europa næste år er det vigtigt vi har en vis kvalitet på bænken der kan gå ind når enkelte spillere har brug for en pause. Det er ganske enkelt ikke holdbart vi sætter en spiller ind som kan ødelægge kampen helt fordi han ikke har det tekniske niveau (eller niveau generelt) der er nødvendigt. Her tænker jeg især i tilfælde af en Risgaard skade, eller når vi skifter en angriber ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Så du vil altså i alt være rigtig glad for, at vi skiller os af med 5 mand (flere af dem med RIGTIG mange superligakampe) og reelt kun henter 1 ny spiller (som bare skal være back-up)??? Du har enten utroligt stor tillid til nyoprykkede ynglingespillere, eller også glemmer du fuldstændig, at vi skal spille europæisk fodbold i næste sæson...jonas386 skrev:For mig vil det perfekte transfervindue se sådan her ud. Om det så sker er sværere at vurdere.
Ind
Ene
Jönsson
Ud
Søren Frederiksen
Rolf Toft
Wichmann
Med dit ideal-transfervindue vil vi til næste sæson have en trup bestående af kun 3 angribere, kun 3 centrale midtbanespillere og kun 2 fløjspillere. Reserverne til dem vil være folk, hvoraf kun Andreas Bruhn har spillet en superligakamp før. Det vil være det rene selvmord.
Jeg har desuden virkelig svært ved at forstå, at man har lyst til at sende en mand som Wichmann på porten. Han har lavet to glimrende kampe i Farum og imod AGF og er rigtig fin at have som en midtbanespiller, der kan nogle andre ting, end Augu, Würtz og Risgård.
Nej tværtimod skal vi selvfølgelig holde på både Wichmann og Frederiksen, der er vigtige breddespillere. Rolf Toft er jeg mere i tvivl om. Og dertil skal vi have erstatninger for både Due og Curth. Esbjerg var altså ved at knække halsen på at have alt for tynd en spillertrup, da de skulle spille mange europæiske kampe. Og så rækker det ikke med mange talenter.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Mener du seriøst, at boldmongolen over alle boldmongoler, Kasper Povlsen kan forstærke AaB? Har du set AGF spille? Han smider bolden væk konstant. Hans andenberøring er en glidende tackling og derudover er hans eneste kvalitet, at han tonser. Han hører til i førstedivision, og er i mine øjne det perfekte billede på alt det AGF mangler.Mogens skrev:Under forudsætning af, at vi ikke mister flere spillere end Curth, Due og sandsynligvis Jønsson, mener jeg, at vi bør tilstræbe at få en venstrebenet back-up til Ahlmann (ingen forslag), Kevin Mensah og Helenius. Jeg så dog hellere Lukas tilbage end et køb af Kevin Mensah, men da begge dele (Helenius OG Lukas) næppe lader sig gøre, foretrækker jeg krudtet helt i front.
Jeg synes også, at vi har en vis svaghed i hurtigheden i midterforsvaret, men da både Thelander og KEP er vokset med opgaven, bryder jeg mig egentlig ikke om tanken om at købe en hurtig (og god) midterforsvarer. Hvis man skulle tænke lidt mere med hjernen end med hjertet, burde man dog overveje tanken.
Endelig er der vel også et par herrer fra agf, som burde være til at hente selv med vores beskedne pengetank - Sloth og Povlsen. Begge er unge og talentfulde spillere, som der stadig kan bygges videre på. Augo har ikke længere Kents tillid og Wichmann har, trods et par ok indsatser til sidst i sæsonen, ikke overbevist mig om, at han er manden, der skal satses på fremadrettet. Derfor mener jeg, at man godt kunne ligge billet ind på en af de nævnte spillere. Nok var det begrænset med spilletid for Sloth i Århus, men jeg tror dog sagtens, at han kunne blomstre i AaB.
Jeg ser det som positivt, at OB i første omgang ikke tilknyttede Jacob Barrett. Han er i mine øjne den perfekte back-up til Ahlmann. Et år i lære. Om et år sælges Ahlmann sikkert også er Barrett klar til at tage over.
Jeg er i hvert fald glad for det er Gaarde og ikke Lynge der har ansvaret for trupsammensætningen.
Der har været megen snak om at det var ledelsens økonomiske uansvarlighed der gjorde vi gik fra mesterhold til 3 år senere at være sekunder fra nedrykning. Det er en stor del af forklaringen, men det skyldes i høj grad også at Lynge hentede en række katastrofale spillere ind. Vi havde efter '08 sæsonen et stort budget, men stort set alle spillere der hentet ind i de efterfølgene år var eklatante fiaskoer, som vel og mærke hørte til i den tunge ende af superligens lønniveau.
Her er en udførlig liste af de spillere vi hentet til klubben fra '08-'11.
Spillere markeret med rødt, har været spillere der har været hentet ind som direkte forstærkninger og med en hyre derefter, men fælles for dem, er også at det er handler vi den dag i dag fortryder.
Luton Shelton, Marcus Tracy, Kjetil Wæhler, Henrik Dalsgaard, Michael Beaucham, Kasper Bøgelund, Dennis Marshall, Daniel Fredheim Holm, Jakob Ahlmann, Louay Chanko, Kenneth Emil Petersen, Chris Rolfe, Nicolai Larsen, Dickson Nwakaeme, Jones Kusi-Asare, Ibekwe Chijioke, Kayke, Duncan, Michael Lumb, Thomas Augustinussen, Luis Rodriguez, Nicholas Gotfredsen, Carsten Christensen.
Jeg krydser fingre for at Gaarde har større succes med at hente spillere, end Lynge havde i denne periode!
Der har været megen snak om at det var ledelsens økonomiske uansvarlighed der gjorde vi gik fra mesterhold til 3 år senere at være sekunder fra nedrykning. Det er en stor del af forklaringen, men det skyldes i høj grad også at Lynge hentede en række katastrofale spillere ind. Vi havde efter '08 sæsonen et stort budget, men stort set alle spillere der hentet ind i de efterfølgene år var eklatante fiaskoer, som vel og mærke hørte til i den tunge ende af superligens lønniveau.
Spillere markeret med rødt, har været spillere der har været hentet ind som direkte forstærkninger og med en hyre derefter, men fælles for dem, er også at det er handler vi den dag i dag fortryder.
Luton Shelton, Marcus Tracy, Kjetil Wæhler, Henrik Dalsgaard, Michael Beaucham, Kasper Bøgelund, Dennis Marshall, Daniel Fredheim Holm, Jakob Ahlmann, Louay Chanko, Kenneth Emil Petersen, Chris Rolfe, Nicolai Larsen, Dickson Nwakaeme, Jones Kusi-Asare, Ibekwe Chijioke, Kayke, Duncan, Michael Lumb, Thomas Augustinussen, Luis Rodriguez, Nicholas Gotfredsen, Carsten Christensen.
Jeg krydser fingre for at Gaarde har større succes med at hente spillere, end Lynge havde i denne periode!
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Tracy hentet direkte fra college = ikke specielt høj løn. Marshall fik heller ingen enorm hyre, efter hvad jeg har hørt. Nwakeme hentet fra Finland = Nok heller ikke verdens dyreste, og Kusi-Asare var en lejeaftale i sidste minut, som sikkert heller ikke har kostet alverden. Man må gerne være kritisk og alt er ikke gået efter bogen. Chanko, Fredheim Holm og Luton Shelton var sikkert dyre fejlkøb, men sådanne kommer af og til. Men der har været langt flere gode signings, end der har været dårlig. Jeg havde også været helt tryg ved Lynge, hvis han skulle handle ind nu. Det er immervæk ham, der har lagt grundstenene til årets triumfer(sammen med andre).Sønderhof skrev:Jeg er i hvert fald glad for det er Gaarde og ikke Lynge der har ansvaret for trupsammensætningen.
Som jeg husker det, så fik Tracy faktisk en ret stor hyre, da der opstod en del hype, inden vi fik ham forhandlet hjem.Reyad skrev:
Tracy hentet direkte fra college = ikke specielt høj løn. Marshall fik heller ingen enorm hyre, efter hvad jeg har hørt. Nwakeme hentet fra Finland = Nok heller ikke verdens dyreste, og Kusi-Asare var en lejeaftale i sidste minut, som sikkert heller ikke har kostet alverden. Man må gerne være kritisk og alt er ikke gået efter bogen. Chanko, Fredheim Holm og Luton Shelton var sikkert dyre fejlkøb, men sådanne kommer af og til. Men der har været langt flere gode signings, end der har været dårlig. Jeg havde også været helt tryg ved Lynge, hvis han skulle handle ind nu. Det er immervæk ham, der har lagt grundstenene til årets triumfer(sammen med andre).
Marshall var på daværende tidspunkt et stort navn i Mellemamerika, så tror heller også han hørt til i den bedre halvdel af truppen mht. løn (men bestemt ikke niveaumæssigt!)
Nwakaeme og Kusi-Asare er jeg mere usikker på, men når man henter angribere på korte kontrakter, tror jeg også de får en forholdsvis stor pose penge. Uanset beløb, var de to fejlinvesteringer.
Jvf disse elendige sæsoner, er det endnu mere utroligt hvordan vi i dag står som vinder af The Double.
-
Mikkel9000
- Drenge

- Geografisk sted: Aalborg
Hvad med en okotie fra Sønderjyske? Han har da haft en super forårssæson, kontraktudløb nu her og forlanger vel ikke det helt vilde i løn, saml. Med hvad de andre emner gør..
- eller er han stadig ejet af Wien?
Han er stadig ejet af Wien... og tror ikke han er billig at købe fri.Mikkel9000 skrev:Hvad med en okotie fra Sønderjyske? Han har da haft en super forårssæson, kontraktudløb nu her og forlanger vel ikke det helt vilde i løn, saml. Med hvad de andre emner gør..
Så du vil altså i alt være rigtig glad for, at vi skiller os af med 5 mand (flere af dem med RIGTIG mange superligakampe) og reelt kun henter 1 ny spiller (som bare skal være back-up)??? Du har enten utroligt stor tillid til nyoprykkede ynglingespillere, eller også glemmer du fuldstændig, at vi skal spille europæisk fodbold i næste sæson...
Nej, jeg mener bare ganske enkelt at spillere som Wichmann, Toft og SF har niveauet, og deres roller i systemet må kunne udfyldes af andre. Det er jo ikke fordi de har gjort en forskel. Der skal dog nok hentes en central midtbane spiller mere. Risgaard typen.
Med dit ideal-transfervindue vil vi til næste sæson have en trup bestående af kun 3 angribere, kun 3 centrale midtbanespillere og kun 2 fløjspillere. Reserverne til dem vil være folk, hvoraf kun Andreas Bruhn har spillet en superligakamp før. Det vil være det rene selvmord.
Det mener jeg ikke det vil være. Ene kommer ind, og han har spillet mange, og har stor erfaring. Mens de andre er talenter der må kunne det samme som Wichmann eller SF kan tilbyde på positionen.
Nej tværtimod skal vi selvfølgelig holde på både Wichmann og Frederiksen, der er vigtige breddespillere. Rolf Toft er jeg mere i tvivl om. Og dertil skal vi have erstatninger for både Due og Curth. Esbjerg var altså ved at knække halsen på at have alt for tynd en spillertrup, da de skulle spille mange europæiske kampe. Og så rækker det ikke med mange talenter.
Hvilket jeg bestemt heller ikke er blind overfor, jeg mener bare ikke at Wichmann og SF er SÅ gode, det er jo nærmere selvmord at starte med dem end det er at have dem i truppen. Og deres løn må kunne bruges andre steder.
EDIT, fuckede da citeringen helt op
Nej, jeg mener bare ganske enkelt at spillere som Wichmann, Toft og SF har niveauet, og deres roller i systemet må kunne udfyldes af andre. Det er jo ikke fordi de har gjort en forskel. Der skal dog nok hentes en central midtbane spiller mere. Risgaard typen.
Det mener jeg ikke det vil være. Ene kommer ind, og han har spillet mange, og har stor erfaring. Mens de andre er talenter der må kunne det samme som Wichmann eller SF kan tilbyde på positionen.
Fordi hver gang han spiller en god kamp, så spiller han 7 dårlige, og det er ikke godt nok.Jeg har desuden virkelig svært ved at forstå, at man har lyst til at sende en mand som Wichmann på porten. Han har lavet to glimrende kampe i Farum og imod AGF og er rigtig fin at have som en midtbanespiller, der kan nogle andre ting, end Augu, Würtz og Risgård.
Hvilket jeg bestemt heller ikke er blind overfor, jeg mener bare ikke at Wichmann og SF er SÅ gode, det er jo nærmere selvmord at starte med dem end det er at have dem i truppen. Og deres løn må kunne bruges andre steder.
EDIT, fuckede da citeringen helt op
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Du er inde på noget meget interessant. Vi stod på afgrundens rand økonomisk i sommeren 2008 trods mesterskabet, efter udmeldingerne dengang var det CL som reddede klubbens eksistens. Bogstaveligt talt stod CL gevinsten på kontoen i 5 minutter, så sagde Nordea haps de penge tager vi.Sønderhof skrev:Jeg er i hvert fald glad for det er Gaarde og ikke Lynge der har ansvaret for trupsammensætningen.
Ja der har helt sikkert været dyre fejlkøb, men sådan er det nu engang. Prøv til sammenligning f.eks. at se den kæmpe formue som CV har spenderet på flops som Diouf, Pourie, Adi og Abdellaoue. Diouf alene kostede vist op mod 20 mio. kr.! Lynge indrømmede selv efterfølgende at han havde haft et katastrofalt transfervindue i sommeren 2009, hvor han bl.a. hentede KEP, Würtz og Daniel Fredheim Holm.
KEP og Würtz underpræsterede efterfølgende og det er først på det seneste at de har vist sig pengene værd, mens DFH desværre var meget skadet. Nordmanden var uden tvivl et rigtig stort talent og han var en super spændende spiller, men desværre ødelagde skader meget for ham.
Jeg synes mere at det var på trænerfronten at det for alvor gik galt for Lynge. Rioch (hvem husker ikke da Rioch fyrede sig selv efter arbejdsvægringen i Villarreal
Jeg har stor tiltro til Gaardes ageren på transfermarkedet, men jeg håber modsat mange andre herinde at han ikke kun rekrutterer venner af huset...
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Europæisk bold kommer helt sikkert til at trække store veksler på truppen. Alt afhænger af øjnene der læser det, men da mange åbenbart har opfattelsen af at jeg altid er pessimistisk på klubbens vegne, så forbered jer på et chok: Vi kommer i et europæisk gruppespil til efteråret, det er jeg ret overbevist omBoT skrev:Så du vil altså i alt være rigtig glad for, at vi skiller os af med 5 mand (flere af dem med RIGTIG mange superligakampe) og reelt kun henter 1 ny spiller (som bare skal være back-up)??? Du har enten utroligt stor tillid til nyoprykkede ynglingespillere, eller også glemmer du fuldstændig, at vi skal spille europæisk fodbold i næste sæson...jonas386 skrev:For mig vil det perfekte transfervindue se sådan her ud. Om det så sker er sværere at vurdere.
Ind
Ene
Jönsson
Ud
Søren Frederiksen
Rolf Toft
Wichmann
Jeg har desuden virkelig svært ved at forstå, at man har lyst til at sende en mand som Wichmann på porten. Han har lavet to glimrende kampe i Farum og imod AGF og er rigtig fin at have som en midtbanespiller, der kan nogle andre ting, end Augu, Würtz og Risgård.
Når vi har ordnet Celtic i 3. kvalrunde så venter CL eller EL gruppespil!
Hvis vi får europæisk succes så venter der 10 europæiske kampe til efteråret (kvalkampe samt gruppespil). Det vil være en voldsom belastning for en på papiret bred trup, men faktum er at en del af truppens unge spillere er (næsten) helt uden erfaring (K. Pedersen, Blåbjerg, Rye, Bruhn, Børsting, V. Ahlmann, G. Sørensen). Som du rigtigt nok skriver var Esbjerg ved at gå ned pga. det hårde kampprogram sidste efterår og de spillede endda "kun" 8 europæiske kampe. Hvis vi får succes skal vi spille endnu flere kampe end esbjergenserne. Vi kan også se tilbage på vores eget efterår 2008 hvor CL i den grad kostede i den hjemlige Superliga.
Normalt er det dyrt at være fattig og vi har ikke råd til at powershoppe i det kommende transfervindue. Iflg. Nordjyske jagter Gaarde en angriber samt en gardering til venstre back. Hvis det efterfølgende viser sig at vi får europæisk succes frigiver bestyrelsen forhåbentlig lidt midler således, at Gaarde får mulighed for at tilføre en enkelt spiller eller to mere op mod transfervinduets lukning.
der er måske noget om snakken, men der er self nok andre klubber der ser på ham nu da klubben og Ene vil forsøge at "skilles"
http://tipsbladet.dk/nyhed/benelux/mech ... il-skilles
http://tipsbladet.dk/nyhed/benelux/mech ... il-skilles
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!
Det tror jeg, du har ret i. Jeg er også optimist mht. Europa. Jeg håber bare ikke, at det kommer til at gå for meget ud over ligaen.frederikshavneren skrev:Europæisk bold kommer helt sikkert til at trække store veksler på truppen. Alt afhænger af øjnene der læser det, men da mange åbenbart har opfattelsen af at jeg altid er pessimistisk på klubbens vegne, så forbered jer på et chok: Vi kommer i et europæisk gruppespil til efteråret, det er jeg ret overbevist om![]()
Ej, kære frederikshavner, nu må du altså ikke eksperimentere med din lettere bekymrede stil, der har sikret AaB så formidable resultater her i år. Ingen optimisme fra din side tak :-)frederikshavneren skrev:Europæisk bold kommer helt sikkert til at trække store veksler på truppen. Alt afhænger af øjnene der læser det, men da mange åbenbart har opfattelsen af at jeg altid er pessimistisk på klubbens vegne, så forbered jer på et chok: Vi kommer i et europæisk gruppespil til efteråret, det er jeg ret overbevist omBoT skrev:Så du vil altså i alt være rigtig glad for, at vi skiller os af med 5 mand (flere af dem med RIGTIG mange superligakampe) og reelt kun henter 1 ny spiller (som bare skal være back-up)??? Du har enten utroligt stor tillid til nyoprykkede ynglingespillere, eller også glemmer du fuldstændig, at vi skal spille europæisk fodbold i næste sæson...jonas386 skrev:For mig vil det perfekte transfervindue se sådan her ud. Om det så sker er sværere at vurdere.
Ind
Ene
Jönsson
Ud
Søren Frederiksen
Rolf Toft
Wichmann
Nej tværtimod skal vi selvfølgelig holde på både Wichmann og Frederiksen, der er vigtige breddespillere. Rolf Toft er jeg mere i tvivl om. Og dertil skal vi have erstatninger for både Due og Curth. Esbjerg var altså ved at knække halsen på at have alt for tynd en spillertrup, da de skulle spille mange europæiske kampe. Og så rækker det ikke med mange talenter.![]()
Hvis vi får europæisk succes så venter der 10 europæiske kampe til efteråret (kvalkampe samt gruppespil). Det vil være en voldsom belastning for en på papiret bred trup, men faktum er at en del af truppens unge spillere er (næsten) helt uden erfaring (K. Pedersen, Blåbjerg, Rye, Bruhn, Børsting, V. Ahlmann, G. Sørensen). Som du rigtigt nok skriver var Esbjerg ved at gå ned pga. det hårde kampprogram sidste efterår og de spillede endda "kun" 8 europæiske kampe. Hvis vi får succes skal vi spille endnu flere kampe end esbjergenserne. Vi kan også se tilbage på vores eget efterår 2008 hvor CL i den grad kostede i den hjemlige Superliga.
Normalt er det dyrt at være fattig og vi har ikke råd til at powershoppe i det kommende transfervindue. Iflg. Nordjyske jagter Gaarde en angriber samt en gardering til venstre back. Hvis det efterfølgende viser sig at vi får europæisk succes frigiver bestyrelsen forhåbentlig lidt midler således, at Gaarde får mulighed for at tilføre en enkelt spiller eller to mere op mod transfervinduets lukning.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 288931.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja så må rygterne godt starte...
Ja så må rygterne godt starte...
Jeg vil stadig fremføre at det vil være naivt at tro vi pludselig kan hente Ene, Helenius og Lucas hjem, eller 3-4 andre. Det vil også være at gøre fuldstændig op med det der lige har skaffet os The Double - Nemlig fokus på at vi har etablerede, rutinerede spillere, som vi supplerer med ungdomsspillere. Skal vi nu stoppe med at tro på spillere som Blåbjerg, Gilli, V. Ahlmann, Rye? Det vil jeg være ret ked af, må jeg indrømme.
Dernæst, så vil jeg nok også være noget konservativ med at stå med en trup, baseret på vi får 10+ europæiske kampe. Vi kan jo lige så snildt ryge ud efter 2 x kvalkampe, og så færdig? Så kan det hurtig blive en halvdyr trup vi står med, og det er jeg sgu noget usikker på vores økonomi kan klare. Har vi overhovedet nogensinde haft succes med at købe os til resultater, efter vi har vundet et mesterskab? Det har altid virket som om vi har fået forholdsvis middelmådige, dyre udlændinge for pengene. Så foretrækker jeg sgu at vi gør alt for at holde fast i vores nuværende trup, og så tilføjer et par ungdomsspillere og måske et enkelt indkøb.
Dernæst, så vil jeg nok også være noget konservativ med at stå med en trup, baseret på vi får 10+ europæiske kampe. Vi kan jo lige så snildt ryge ud efter 2 x kvalkampe, og så færdig? Så kan det hurtig blive en halvdyr trup vi står med, og det er jeg sgu noget usikker på vores økonomi kan klare. Har vi overhovedet nogensinde haft succes med at købe os til resultater, efter vi har vundet et mesterskab? Det har altid virket som om vi har fået forholdsvis middelmådige, dyre udlændinge for pengene. Så foretrækker jeg sgu at vi gør alt for at holde fast i vores nuværende trup, og så tilføjer et par ungdomsspillere og måske et enkelt indkøb.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Uden at komme for meget ind på enkeltbegivenheder så tror jeg det kommer til at se sådan her ud:Frygah skrev:Jeg vil stadig fremføre at det vil være naivt at tro vi pludselig kan hente Ene, Helenius og Lucas hjem, eller 3-4 andre. Det vil også være at gøre fuldstændig op med det der lige har skaffet os The Double - Nemlig fokus på at vi har etablerede, rutinerede spillere, som vi supplerer med ungdomsspillere. Skal vi nu stoppe med at tro på spillere som Blåbjerg, Gilli, V. Ahlmann, Rye? Det vil jeg være ret ked af, må jeg indrømme.
De to ungdomsspillere der er rykket op, skal erstatte Due og Curth.
Hvis Rasmus Jönsson ikke bliver forlænget, skal han erstattes på en eller anden måde, og det samme egentlig for hvem som helst.
Jeg tror ikke på at der bliver en en-til-en erstatning af nogen som helst. Det bliver i samme stil som AKJ og Jönsson. (og den profil passer både Lucas, Helenius og Ene fint i), med gode spillere der af den ene eller den anden grund ikke rigtig er slået som forventet. Kan man ikke lige ramme den spillerrtype som forlader os, tror jeg på det bliver Kents problem at få tingene til at virke alligevel.
Muligvis gør vores situation (lidt bedre økonomi og lidt større råderum) så at man måske udvider bredden i truppen med en spiller eller to, hvis der viser sig et tilbud vi ikke kan sige nej til. Jeg vil tro der kommer rigtig mange og byder sig til i løbet af sommeren.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Netop det tror jeg bliver det vigtigste. Start-11'eren er stærk som den er, selvom det selvfølgelig aldrig skader med en forstærkning eller 2, men bredden synes jeg er det store problem. En spiller eller 2 fra divisionerne, alder er ikke så vigtigt her, til at kunne bruge når der er behov for det synes jeg er vigtigt. Bruhn tager nok Dues plads sammen med Ahlmann, og så får AK nok Curths mens Jönsson enten fortsætter eller Helenius hentes ind som makker til Spalvis (eller AK, alt efter hvem der nu fungerer bedst). En ekstra central midtbane spiller der kan spille Risgaards plads og en venstreback kunne også være rart, uden der skal være de store ændringer.så at man måske udvider bredden i truppen med en spiller eller to