Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
jonas386 skrev:så at man måske udvider bredden i truppen med en spiller eller to
Netop det tror jeg bliver det vigtigste. Start-11'eren er stærk som den er, selvom det selvfølgelig aldrig skader med en forstærkning eller 2, men bredden synes jeg er det store problem. En spiller eller 2 fra divisionerne, alder er ikke så vigtigt her, til at kunne bruge når der er behov for det synes jeg er vigtigt. Bruhn tager nok Dues plads sammen med Ahlmann, og så får AK nok Curths mens Jönsson enten fortsætter eller Helenius hentes ind som makker til Spalvis (eller AK, alt efter hvem der nu fungerer bedst). En ekstra central midtbane spiller der kan spille Risgaards plads og en venstreback kunne også være rart, uden der skal være de store ændringer.
Jeg må have udtrykt mig upræcist hvis du mener vi er enige.
Enten så bliver det talenter fra egen avl, store talenter fra andre klubber (a la Thelander og AK) eller også bliver det folk til startopstillingen. Vi kommer ikke til at hente spillere ind udefra til bredden, de pladser må dækkes af de af vores talenter der ikke slår 100% igennem (som Wichmann hidtil).
Hvis fremgangen skal fortsætte så må nogle af de spillere vi år har syntes var helte skubben en tur på bænken af spillere der er lidt bedre. Alternativet er stilstand, og det dur ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
jonas386
- Allstar

Pastorius skrev:jonas386 skrev:så at man måske udvider bredden i truppen med en spiller eller to
Netop det tror jeg bliver det vigtigste. Start-11'eren er stærk som den er, selvom det selvfølgelig aldrig skader med en forstærkning eller 2, men bredden synes jeg er det store problem. En spiller eller 2 fra divisionerne, alder er ikke så vigtigt her, til at kunne bruge når der er behov for det synes jeg er vigtigt. Bruhn tager nok Dues plads sammen med Ahlmann, og så får AK nok Curths mens Jönsson enten fortsætter eller Helenius hentes ind som makker til Spalvis (eller AK, alt efter hvem der nu fungerer bedst). En ekstra central midtbane spiller der kan spille Risgaards plads og en venstreback kunne også være rart, uden der skal være de store ændringer.
Jeg må have udtrykt mig upræcist hvis du mener vi er enige.
Enten så bliver det talenter fra egen avl, store talenter fra andre klubber (a la Thelander og AK) eller også bliver det folk til startopstillingen. Vi kommer ikke til at hente spillere ind udefra til bredden, de pladser må dækkes af de af vores talenter der ikke slår 100% igennem (som Wichmann hidtil).
Hvis fremgangen skal fortsætte så må nogle af de spillere vi år har syntes var helte skubben en tur på bænken af spillere der er lidt bedre. Alternativet er stilstand, og det dur ikke.
Det var blot en bemærkning. Min pointe er at der kan være en fordel i at hente en enkelt eller 2 udefra som ikke nødvendigvis er de store talenter, men som vil have det fint med at være reserver uden at de er helt unge. Lidt ala Carsten C feks. Feks en spiller der har gjort det fint i 1. division på positioner hvor vi ikke behøver et ungt talent, eller til starteren som feks VB eller kanten hvor der på sigt må forventes at komme folk frem, men at de måske ikke er klar til at have den rolle i truppen nu og her.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
jonas386 skrev:
Det var blot en bemærkning. Min pointe er at der kan være en fordel i at hente en enkelt eller 2 udefra som ikke nødvendigvis er de store talenter, men som vil have det fint med at være reserver uden at de er helt unge. Lidt ala Carsten C feks. Feks en spiller der har gjort det fint i 1. division på positioner hvor vi ikke behøver et ungt talent, eller til starteren som feks VB eller kanten hvor der på sigt må forventes at komme folk frem, men at de måske ikke er klar til at have den rolle i truppen nu og her.
...og min pointe er at det skal vi netop ikke gøre. Vi skal enten hente folk som vi forventer bliver rigtig gode, eller bruge vores egne talenter.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Brent
- Allstar

Det er en besnærende tanke at hente Ene. Jeg har dog svært ved at se hvem han skal slå af holdet så længe vi har Kusken og Thomsen og han er næppe tilfreds med en plads som bænkevarmer og første reserve. Derudover tvivler jeg på at vi kan matche hans lønmæssige krav.
Vi mangler klart en angriber efter jønssons og curths afgang, det må være første prioritet.
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Brent skrev:Det er en besnærende tanke at hente Ene. Jeg har dog svært ved at se hvem han skal slå af holdet så længe vi har Kusken og Thomsen og han er næppe tilfreds med en plads som bænkevarmer og første reserve. Derudover tvivler jeg på at vi kan matche hans lønmæssige krav.
Vi mangler klart en angriber efter jønssons og curths afgang, det må være første prioritet.
Vi er i højrisiko for at miste Kusk, under alle omstændigheder er han væk om senest et år. Det er et udtryk for rettidig omhu at hente Enevoldsen hvis han er ledig på markedet. Hvorfor spiller Enevoldsen ikke, er det pga. skader?
Selvom jeg helst vil se Helenius og 'Sugerøret' i AaB er det sikkert mere fornuftigt at hente Enevoldsen og Helenius istedet. Måske er det for offensivt at bruge RJ som kant. Han har også en operation med forbundet risiko og genoptræning, det kan Wolfsburg lige så godt stå med, indtil det er vel overstået.
Som Kasper P har spillet er der ingen tvingende grund til at hente Lasse.
Prioriteret rækkefølge: Helenius, Enevoldsen, Jönsson.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Brent
- Allstar

Provst i Brovst skrev:Brent skrev:Det er en besnærende tanke at hente Ene. Jeg har dog svært ved at se hvem han skal slå af holdet så længe vi har Kusken og Thomsen og han er næppe tilfreds med en plads som bænkevarmer og første reserve. Derudover tvivler jeg på at vi kan matche hans lønmæssige krav.
Vi er i højrisiko for at miste Kusk, under alle omstændigheder er han væk om senest et år. Det er et udtryk for rettidig omhu at hente Enevoldsen hvis han er ledig på markedet. Hvorfor spiller Enevoldsen ikke, er det pga. skader?
Selvom jeg helst vil se Helenius og 'Sugerøret' i AaB er det sikkert mere fornuftigt at hente Enevoldsen og Helenius istedet. Måske er det for offensivt at bruge RJ som kant. Han har også en operation med forbundet risiko og genoptræning, det kan Wolfsburg lige så godt stå med, indtil det er vel overstået.
Som Kasper P har spillet er der ingen tvingende grund til at hente Lasse.
Prioriteret rækkefølge: Helenius, Enevoldsen, Jönsson.
Et lejemål af Lucas kunne også være en mulighed
-
jensemand57
- Allstar

Uha der er mange, som er oppe og vende. Jeg tror sgu de lejer Ronaldo og Messi.

-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Brent skrev:
Som så er væk efter et år sammen med Kusk?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Brent
- Allstar

Provst i Brovst skrev:Brent skrev:
Som så er væk efter et år sammen med Kusk?
Hvis Kusk forsvinder i sommervinduet forstås
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
HIK var en tur i Middelfart i lørdags. Desværre kunne jeg ikke se kampen, da jeg godt ville have set kantspilleren Mathias Thrane fra HIK, som AaB havde med i en reserveholdskamp.
Men den lokale ugeavis Melfarposten bragte denne bemærkning fra kampen(som HIK vandt 3-1) "Middelfart havde svært ved at stoppe HIKs Mathias Thrane, der var kampens store oplevelse.
Middelfart har i øvrigt en 17-18 årig angriber ved navn Benjamin Lassen, som laver mål for dem. Men ham fik jeg altså heller ikke set.
Men Mathias Thrane bør med den karakteristik stadig være på blokken hos AaB. Særlig hvis vi regner med en kantspiller ud denne sommer(Due), ligesom Nikolaj Thomsen og Kasper Kusk må siges, at være usikre kort som varige AaBspillere - der kan vel forventes bud på begge i dette vindue.
- FlæskeFrank
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Uden at der skal lægges for meget i det, kan man på Twitter/Instagram se, at Helenius' agent har spist frokost med Allan Gaarde i dag.
http://instagram.com/p/oQgPA4qZS_/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 21. maj 2014, 23:13
Jeg har lige spildt min aften med at se subtop opgøret ml. Horsens og Lyngby. Kampen var en gang makværk, det var virkelig ussel fodbold der foregik i gå tempo og med et utal af tekniske fejl. Jeg håber godt nok ikke at den anden oprykker skal findes blandt disse hold.
André Bjerregaard som har været nævnt herinde skuffede stort. Han spillede dårligt og han blev flået ud efter en stor afbrænder. Bror Blume var den bedste på et umanerlig ringe Lyngby hold, men han overbeviste heller ikke.
Jeg så også kampen ml. Hobro og Vejle. Hvis Gaarde går efter en discount løsning til angrebet, så kan Vejles Andreas Albers være en løsning, hvis der ikke er råd til andet.
-
Hovedet
- Allstar

frederikshavneren skrev:Jeg har lige spildt min aften med at se subtop opgøret ml. Horsens og Lyngby. Kampen var en gang makværk, det var virkelig ussel fodbold der foregik i gå tempo og med et utal af tekniske fejl. Jeg håber godt nok ikke at den anden oprykker skal findes blandt disse hold.
André Bjerregaard som har været nævnt herinde skuffede stort. Han spillede dårligt og han blev flået ud efter en stor afbrænder. Bror Blume var den bedste på et umanerlig ringe Lyngby hold, men han overbeviste heller ikke.
Jeg så også kampen ml. Hobro og Vejle. Hvis Gaarde går efter en discount løsning til angrebet, så kan Vejles Andreas Albers være en løsning, hvis der ikke er råd til andet.
Jeg må være ærlig: Hvis AaB i dette transfervindue mister eksempelvis Kusk og Jönsson og erstatter disse med en Andreas Albers - så bliver jeg nok lidt skuffet...
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Andreas Albers har jeg fulgt siden han begyndte i Vejle. Han virker til en spiller, som udvikler sig løbende. Kunne godt forestille mig ham, som habil superligaspiller om 1-2 år.
- FlæskeFrank
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 22. maj 2014, 15:34
Hovedet skrev:frederikshavneren skrev:Jeg har lige spildt min aften med at se subtop opgøret ml. Horsens og Lyngby. Kampen var en gang makværk, det var virkelig ussel fodbold der foregik i gå tempo og med et utal af tekniske fejl. Jeg håber godt nok ikke at den anden oprykker skal findes blandt disse hold.
Jeg må være ærlig: Hvis AaB i dette transfervindue mister eksempelvis Kusk og Jönsson og erstatter disse med en Andreas Albers - så bliver jeg nok lidt skuffet...
Enig det vil også skuffe mig, men hvis bestyrelsen bevilliger pebernødder så skal der handles i Aldi. På papiret er spillere som Ene og Helenius selvfølgelig langt bedre, men fælles for dem er at de har slidt med skader samt er uden kampform. Hvis målet er at have en kampklar trup på plads til CL kvalkampene så er det nok ikke lige to så rustne spillere, som det vil være optimalt at hente. Objektivt set vil de sikkert først være i optimal form omkring vinterpausen.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Målet med at hente spillere er vel, at de kan forstærke AaB på den ene eller anden måde. Ikke kun i champions league. Derfor kan der være god fornuft i at hente spillere med et knæk, som kan genrejse karrieren i AaB, selvom de ikke præsterer med det samme. Vi skal huske på, at vi har et ret godt hold allerede, som formentlig kan gøre en god figur i CL. Det er klart det er fedest at få en spiller, der er i topform, har spillet regelmæssig førsteholdsfodbold og imponeret alt og alle. Sådanne spillere er bare så satans dyre.
Når det er sagt, så er Okotie selvfølgelig velkommen

-
NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
-
Kontakt:
frederikshavneren skrev:Hovedet skrev:frederikshavneren skrev:Jeg har lige spildt min aften med at se subtop opgøret ml. Horsens og Lyngby. Kampen var en gang makværk, det var virkelig ussel fodbold der foregik i gå tempo og med et utal af tekniske fejl. Jeg håber godt nok ikke at den anden oprykker skal findes blandt disse hold.
Enig det vil også skuffe mig, men hvis bestyrelsen bevilliger pebernødder så skal der handles i Aldi. På papiret er spillere som Ene og Helenius selvfølgelig langt bedre, men fælles for dem er at de har slidt med skader samt er uden kampform. Hvis målet er at have en kampklar trup på plads til CL kvalkampene så er det nok ikke lige to så rustne spillere, som det vil være optimalt at hente. Objektivt set vil de sikkert først være i optimal form omkring vinterpausen.
Jeg håber vores sportsligeledelse tænker lidt mere statetisk og langtsigtet end du gør. Først og fremmest er vi ikke lige pludselig blevet verdens næst rigeste klub og bare kan plukke spillere som automatisk vil gå ind fra dag et og gøre end forskel. Der ud over, så består sæsonen af mere end et par kval. kampe til CL hvor vi efter al sandsynlighed alligevel vil ryge ud. Kan vi komme i nærheden af Helenius for penge, vil han være en kærkommen forstærkning og profil i ligaen som både vil producere assist og mål. Der ud over aner du jo ikke en klap om hvornår hverken den ene eller anden er klar og i kampform. Det er jo ren spekulation fra din side af.
-
Brent
- Allstar

Hvad med Jimmy mayasi som back up til angrebet? Tror vi kan forløse hans store potentiale i AaB
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 22. maj 2014, 21:07
NIN den fromme skrev:frederikshavneren skrev:Hovedet skrev:frederikshavneren skrev:Jeg har lige spildt min aften med at se subtop opgøret ml. Horsens og Lyngby. Kampen var en gang makværk, det var virkelig ussel fodbold der foregik i gå tempo og med et utal af tekniske fejl. Jeg håber godt nok ikke at den anden oprykker skal findes blandt disse hold.
Jeg håber vores sportsligeledelse tænker lidt mere statetisk og langtsigtet end du gør. Først og fremmest er vi ikke lige pludselig blevet verdens næst rigeste klub og bare kan plukke spillere som automatisk vil gå ind fra dag et og gøre end forskel. Der ud over, så består sæsonen af mere end et par kval. kampe til CL hvor vi efter al sandsynlighed alligevel vil ryge ud. Kan vi komme i nærheden af Helenius for penge, vil han være en kærkommen forstærkning og profil i ligaen som både vil producere assist og mål. Der ud over aner du jo ikke en klap om hvornår hverken den ene eller anden er klar og i kampform. Det er jo ren spekulation fra din side af.
Ja selvfølgelig er det spekulation fra min side hvorvidt Helenius er i kampform eller ej. Jeg ved det ikke, men der er nok ikke så stor chance for at han er i kampform når han næsten ikke har spillet i et helt år!
Keep in mind at han ikke engang har spillet på Villas reservehold.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Reyad skrev:Mogens skrev:Under forudsætning af, at vi ikke mister flere spillere end Curth, Due og sandsynligvis Jønsson, mener jeg, at vi bør tilstræbe at få en venstrebenet back-up til Ahlmann (ingen forslag), Kevin Mensah og Helenius. Jeg så dog hellere Lukas tilbage end et køb af Kevin Mensah, men da begge dele (Helenius OG Lukas) næppe lader sig gøre, foretrækker jeg krudtet helt i front.
Jeg synes også, at vi har en vis svaghed i hurtigheden i midterforsvaret, men da både Thelander og KEP er vokset med opgaven, bryder jeg mig egentlig ikke om tanken om at købe en hurtig (og god

) midterforsvarer. Hvis man skulle tænke lidt mere med hjernen end med hjertet, burde man dog overveje tanken.
Endelig er der vel også et par herrer fra agf, som burde være til at hente selv med vores beskedne pengetank - Sloth og Povlsen. Begge er unge og talentfulde spillere, som der stadig kan bygges videre på. Augo har ikke længere Kents tillid og Wichmann har, trods et par ok indsatser til sidst i sæsonen, ikke overbevist mig om, at han er manden, der skal satses på fremadrettet. Derfor mener jeg, at man godt kunne ligge billet ind på en af de nævnte spillere. Nok var det begrænset med spilletid for Sloth i Århus, men jeg tror dog sagtens, at han kunne blomstre i AaB.
Mener du seriøst, at boldmongolen over alle boldmongoler, Kasper Povlsen kan forstærke AaB? Har du set AGF spille? Han smider bolden væk konstant. Hans andenberøring er en glidende tackling og derudover er hans eneste kvalitet, at han tonser. Han hører til i førstedivision, og er i mine øjne det perfekte billede på alt det AGF mangler.
Jeg ser det som positivt, at OB i første omgang ikke tilknyttede Jacob Barrett. Han er i mine øjne den perfekte back-up til Ahlmann. Et år i lære. Om et år sælges Ahlmann sikkert også er Barrett klar til at tage over.
Jeg skriver vist ikke, at han kan forstærke AaB. Jeg argumenterer derimod for, at han qua sin alder og Kents manglende tillid til Augo kunne være et alternativ til Wurtz, når hvis skader/karantæner sætter ind eller at han blot skal have en pause. Vi SKAL bruge nogle flere breddespillere med den i forvejen smalle trup, vores afgange og den øgede kampmængde in mente. Vi kan jo blot se på Esbjerg, hvordan de i efteråret satte mange point til, mens de i forårssæsonerne både før OG efter europæisk bold var blandt de absolut bedste hold.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14