Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af astonvilla » 23. maj 2014, 14:26

NIN den fromme skrev:
astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:If someone from the 50s suddenly appeared today, what would be the most difficult thing to explain to them about life today?

I possess a device, in my pocket, that is capable of accessing the entirety of information known to man.
I use it to look at pictures of cats and get in arguments with strangers.
Du har pænt mange holdninger til noget du ikke gider bruge tid på.

Skil medie og indhold fra hinanden. Der er masser af ting at spilde sin tid på. Både på facebook, twitter, i EB, BT eller Information og sågar også på debatside.dk.
Men der findes altså også gode ting på facebook. Deltager selv i et par lukkede grupper der fungerer fremragende og der findes ikke tilsvarende andre steder på nettet.

Livet er besværligt, og det meste af vores energi går med at skille unødvendig information fra (eller spilde tiden på den). Så må man vælge hvor man vil tage cuttet. 99% af hvad der sker på facebook og twitter går min opmærksomhed forbi, uden jeg bruger energi på det, men den sidste procent ville jeg ikke undvære. Fordelingen er ikke meget anderledes for TV-kiggeri eller avislæsning.
Jeg har holdninger til mange ting, det har de fleste mennesker. Men her er jeg dog mere nysgerrig. Hvad er det, jeg ikke gider at bruge tid på? Bare som jeg selv er klar over det.
Interaktion med andre mennesker. Om den interaktion er umagen værd, kommer jo an på hvem og hvad der interagerer, men meget lidt med facebook, Twitter eller fx debatside at gøre. Newsfeed i facebook er ikke så interessant, men det er der en del mennesker og grupper der er.
Man kunne lege djævlens advokat og sige: Såfremt disse mennesker, der omtales, er så interessante - var det så ikke bedre at bestræbe sig på, i større omfang, at møde dem "sådan rigtigt" (IRL, er den popsmarte version), i stedet for at sidde og stene time efter time på det der Facebook-bras.
Så vil mange sige: jamen jeg har ikke tid til at køre helt derhen og besøge ham og hende .... men så siger jeg: Nuvel, men du har tid til at sidde og fedte med din smartphone 2-3 timer hver dag og opdatere den Facebook profil med alt muligt og følge med i hvad onkel Susannes lille hund - Brian - fik i fødselsdagsgave? Drop det og sæt dig i bilen, bussen, toget eller lign. og drag ud i Verdenen og mød dén. I.R.L.

[note: jeg ved det er sat vildt meget på spidsen - men overdrivelse fremmer forståelsen af mit synspunkt og min begrundelse for jeg ALDRIG kommer på de A-sociale medier]
Tak for det astonvilla. Nu har jeg lige brugt hele formiddagen på at lede efter dig på FB, hvor jeg i stedet kunne have brugt tiden på at arbejde ;)

Når det er sagt, så gentager jeg gerne mig selv. Ting er jo hverken mere eller mindre end hvad man gør dem til. Der er sikkert mange som vil postulere, at det er et komplet idiotisk spild af tid at sidde og disktuere angrebsformationer, spillerindkøb, design af fodboldtrøjer og hvorfor FCM stinker på et fodboldforum, når ingen af os nu alligevel har den mindste indflydelse på hvem Gaarde bruger sin penge på eller hvem Kent sætter på banen. FB er i min verden et sted, hvor jeg kan følge lidt med i hvad gamle kollegaer fra KBH laver i dag. Grine af de rigtige (og forkerte ting) og samtidig være i et par grupper hvor i jeg har interesse og kan udveklse meninger med folk der har den samme. I øvrigt ikke meget anderledes end her.
Korrekt. Og det er helt fint for personer som du, Pastorius osv. som kan styre det. Men når jeg observerer udefra, ser det bare ud til at I er i undertal - og at flertallet overhovedet ikke kan styre det. De lever på Facebook. Jeg har været sammen med kollegaer på en fantastisk rejse, hvor vi skulle betragte arkitektoniske mesterværker. Her observerede jeg hvordan flertallet overhovedet ikke var til stede - sådan mentalt. De lagde al deres mental energi i at få opdateret deres "væg" eller hvad fanden det nu hedder med: Se nu er jeg hér! Se nu står jeg foran denne hér! Se nu spiser jeg det hér! osv. Gud fri mig vel.
De går mere op i at opdatere alle mulige mennesker (hvoraf 99% er totalt ligegyldige personer for dem) om alt muligt, i stedet for at stoppe op og faktisk selv være til stede.
Samtidig skulle de jo læse alle mulig andre menneskers opdateringer af det fis de render og laver. Og så gik hele dagen med ikke at være til stede...

"Stop and smell the Roses", siger man vist nok.

Jeg synes det er noget pjat.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 23. maj 2014, 14:38

debatside.dk er et socialt medie. Bum.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. maj 2014, 14:45

astonvilla
Korrekt. Og det er helt fint for personer som du, Pastorius osv. som kan styre det. Men når jeg observerer udefra, ser det bare ud til at I er i undertal - og at flertallet overhovedet ikke kan styre det. De lever på Facebook. Jeg har været sammen med kollegaer på en fantastisk rejse, hvor vi skulle betragte arkitektoniske mesterværker. Her observerede jeg hvordan flertallet overhovedet ikke var til stede - sådan mentalt. De lagde al deres mental energi i at få opdateret deres "væg" eller hvad fanden det nu hedder med: Se nu er jeg hér! Se nu står jeg foran denne hér! Se nu spiser jeg det hér! osv. Gud fri mig vel.
De går mere op i at opdatere alle mulige mennesker (hvoraf 99% er totalt ligegyldige personer for dem) om alt muligt, i stedet for at stoppe op og faktisk selv være til stede.
Samtidig skulle de jo læse alle mulig andre menneskers opdateringer af det fis de render og laver. Og så gik hele dagen med ikke at være til stede...

På det punkt bliver vi aldrig uenige, hvad jeg nu heller ikke grundlæggende tror vi er. Det samme mønster ser man iøvrigt biografen, hvor telefoner lyser op i tide og utide. Det er næppe fordi, at noget er så vigtigt, at det ikke kan vente to timer. Et andet sjovt fænomen ved FB er det firvillige overvågningssamfund. "Peter" er her: Burger King. Nu her, Fitnessworld, nu her: banegården osv. Debatten om overvågningssamfund i Danmark må være stendød, folk lader gladeligt overvåge -og ved egen hjælp endda. Havde Osama Bin Laden været på FB, havde det gjort livet lidt lettere for amerikanerne.

P.S. Jeg hader virkelig FCM.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 23. maj 2014, 14:49

Folk burde hate mindre på sociale medier og mere på Herning.

Sæt i gang.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. maj 2014, 14:54

astonvilla skrev:når jeg observerer udefra, ser det bare ud til [...]at flertallet overhovedet ikke kan styre det. De lever på Facebook. Jeg har været sammen med kollegaer på en fantastisk rejse, hvor vi skulle betragte arkitektoniske mesterværker. Her observerede jeg hvordan flertallet overhovedet ikke var til stede - sådan mentalt. De lagde al deres mental energi i at få opdateret deres "væg" eller hvad fanden det nu hedder med: Se nu er jeg hér! Se nu står jeg foran denne hér! Se nu spiser jeg det hér! osv. Gud fri mig vel.

Nu spørger jeg så: hvis "virkeligeheden" er så fed, hvorfor vælger mennesker så, helt frivilligt på egen hånd, at sidde foran skærmen? Måske - og nu gætter jeg bare - så er "virkeligheden" ikke alt hvad den er cracked up to be? Måske er det mere værdifulgt for nogle mennesker at facebook'e/tweet'e/instagram'e det skæve tårn i Pisa end at se på det? Hvorfor skulle de ellers gøre det?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2014, 15:13

MHJ skrev: Hvorfor skulle de ellers gøre det?
Fordi folk er syge efter opmærksomhed.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 23. maj 2014, 15:17

jonas386 skrev:
Uagtet, så giver det jo netop mening for dem at søge opmærksomheden. Det er dermed ikke "noget pjat".
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 23. maj 2014, 15:21

MHJ skrev:
jonas386 skrev:
Uagtet, så giver det jo netop mening for dem at søge opmærksomheden. Det er dermed ikke "noget pjat".
Jeg synes stadig det er noget pjat. Faktisk synes jeg det er så fjollet at det kan måle sig med at holde med FCM!

(pssst, Juntaen kigger)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 23. maj 2014, 15:28

astonvilla skrev:
MHJ skrev:
jonas386 skrev:
Jeg synes stadig det er noget pjat. Faktisk synes jeg det er så fjollet at det kan måle sig med at holde med FCM!

(pssst, Juntaen kigger)
Jeg hader FCM, og håber de går på røven, snart!.

men når det så er sagt...

Der er jo ingen der tvinger dig til at hænge ud med disse sygelige mennesker (som i forhold til hvad jeg kan læse, udgør flertallet (!)). Men hvis de får glæde af deres, og du i stedet hellere vil sidde og snitte figurer af Claus Steinlein i træ, så generer det vel ikke dig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 23. maj 2014, 15:47

MHJ skrev:Jeg hader FCM, og håber de går på røven, snart!.

men når det så er sagt...

Der er jo ingen der tvinger dig til at hænge ud med disse sygelige mennesker (som i forhold til hvad jeg kan læse, udgør flertallet (!)). Men hvis de får glæde af deres, og du i stedet hellere vil sidde og snitte figurer af Claus Steinlein i træ, så generer det vel ikke dig.
Hader, Hader, Hader FCM!

Nu må du ikke misforstå mig. Det generer mig slet ikke. Jeg undrer mig bare - og synes det er helt og aldeles fjollet at agere på denne måde (den der med at leve "i" de sociale medier). MEN, jeg tilhører jo virkelig et mindretal. Der er vel ikke mange % af den civiliserede verdens befolkning i alderen 10 til 50 som ikke er på de sociale medier. Derfor kan vi jo nok godt blive enige om at det nok er mig (og Seamann) der er noget galt med....

Det bliver sagt at debatside.dk også er et socialt medie. Det er jeg ikke enig i - ikke som jeg forstår det. Her går vi jo ikke og kigger hinanden over skulderen og ligger familiefotos op fra pool-side Mallorca osv. Vi optræder jo ikke engang med vore navne osv. Og vi diskuterer jo kun fodbold og lidt off-topic til tider. Der er sku ikke meget socialt medie over det hér (som jeg vil definere det). Jeg tror ikke der er nogen herinde der "lever gennem" debatsiden, som nogen gør det med Facebook (i bekræftende fald så send en PM, så skal vi ha fundet noget hjælp).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 23. maj 2014, 17:07

Drop nu snak om Facebook. Det er for forpulede bønder fra Herning og Ikast.
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2014, 23:06

astonvilla skrev: Man kunne lege djævlens advokat og sige: Såfremt disse mennesker, der omtales, er så interessante - var det så ikke bedre at bestræbe sig på, i større omfang, at møde dem "sådan rigtigt" (IRL, er den popsmarte version), i stedet for at sidde og stene time efter time på det der Facebook-bras.
Så vil mange sige: jamen jeg har ikke tid til at køre helt derhen og besøge ham og hende .... men så siger jeg: Nuvel, men du har tid til at sidde og fedte med din smartphone 2-3 timer hver dag og opdatere den Facebook profil med alt muligt og følge med i hvad onkel Susannes lille hund - Brian - fik i fødselsdagsgave? Drop det og sæt dig i bilen, bussen, toget eller lign. og drag ud i Verdenen og mød dén. I.R.L.

[note: jeg ved det er sat vildt meget på spidsen - men overdrivelse fremmer forståelsen af mit synspunkt og min begrundelse for jeg ALDRIG kommer på de A-sociale medier]
Min pointe er at facebook "bare" er endnu en måde at kommunikere med sine venner og bekendte på, og for nogle af os giver det også anledning til møder i virkeligheden der ellers ikke ville have fundet sted.

Det er bare endnu en kontaktflade med omverdenen. Den kan ikke erstatte ret meget, men flere af mine venner bruger Facebook msg's i stedet for SMS'er og andre bruger twitter. Det skal jo slet ikke sammenlignes med møder i den virkelige verden, men nogle gange vill ealternativtet jo ikke være et egentligt liv, men i stedet en morfar i sofa, eller 5 timer reload på debatside omkring transferdealine, og så bliver sammenligningen pludselig noget mere grumsset.

For meget er selvfølgelig ikke godt, men sådan er det jo med meget. Jeg ser ingen større forskel på at stene til facebook, eller en eller anden serie på netflix. Hvis man spilder tiden med noget, i stedet for at leve et rigtigt liv, så er det det skidt, men hvis det indgår som en integreret del af ens hverdag så er det jo bare et supplement som alt muligt andet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2014, 23:24

men hvis det indgår som en integreret del af ens hverdag så er det jo bare et supplement som alt muligt andet
Lige præcis, og FB er nemmere til at holde styr på den slags. Jeg kan se du, Pastorius, har haft gang i et par golfture, hvis det er noget man laver sammen med folk man ikke nødvendigvis ser hver dag, så er det altså nemmere at arrangere, holde styr på og opdatere over fb end over SMS'er. Især hvis man er en 7-8 stykker.

Jeg har en gruppe med nogle venner som jeg har gået i gymnasiet med, det er altså bare nemmere at koordinere hvornår de forskellige er hjemme i det nordjyske og om man skal finde ud af at lave noget sammen osv.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 23. maj 2014, 23:52

jonas386 skrev:
men hvis det indgår som en integreret del af ens hverdag så er det jo bare et supplement som alt muligt andet
Lige præcis, og FB er nemmere til at holde styr på den slags. Jeg kan se du, Pastorius, har haft gang i et par golfture, hvis det er noget man laver sammen med folk man ikke nødvendigvis ser hver dag, så er det altså nemmere at arrangere, holde styr på og opdatere over fb end over SMS'er. Især hvis man er en 7-8 stykker.

Jeg har en gruppe med nogle venner som jeg har gået i gymnasiet med, det er altså bare nemmere at koordinere hvornår de forskellige er hjemme i det nordjyske og om man skal finde ud af at lave noget sammen osv.
Det er skam nemmere. Desværre er der så også bare en tendens til at folk har mere travlt med så at feste/spille golf osv. med dem der IKKE er med, som man skal Facebooke, instagramme og twitter konstant, i stedet for at rent faktisk være til stede med de mennesker man er sammen med. Og dét er der sgu mange der har svært ved at administrere.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 24. maj 2014, 00:01

At hade Facebook og bekendtgøre det, er bare en måde at optræde elitært og med næsen hævet over den ureflekterede pøbel, der flyder med strømmen. Da jeg voksede op i 80'erne, kunne man hævde sin overlegne dannelse ved at gøre opmærksom på, hvor underlødig en opfindelse, man syntes at farvefjernsynet var. Man kan ligeså godt hade telefonen, som man kan hade Facebook.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. maj 2014, 00:07

Frygah skrev:
jonas386 skrev:

Det er skam nemmere. Desværre er der så også bare en tendens til at folk har mere travlt med så at feste/spille golf osv. med dem der IKKE er med, som man skal Facebooke, instagramme og twitter konstant, i stedet for at rent faktisk være til stede med de mennesker man er sammen med. Og dét er der sgu mange der har svært ved at administrere.
Jamen det er vi slet ikke uenige i. Min kommentar var også mere til folk der ikke kan se argumentet for fb

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2014, 09:25

Frygah skrev:
Det er jo et spørgsmål om opdragelse og ikke om facebook eller ej. Og det er jo faktisk min pointe. Det er ikke facebook det er galt med, men den måde nogle mennesker bruger det på.
Fabbe skrev:At hade Facebook og bekendtgøre det, er bare en måde at optræde elitært og med næsen hævet over den ureflekterede pøbel, der flyder med strømmen. Da jeg voksede op i 80'erne, kunne man hævde sin overlegne dannelse ved at gøre opmærksom på, hvor underlødig en opfindelse, man syntes at farvefjernsynet var. Man kan ligeså godt hade telefonen, som man kan hade Facebook.
Præcis, selvom du måske strammer holdningen lidt hårdere end jeg kan stå inde for.

Der er massser af grunde til at være skeptisk ved sociale medier etc. Men for mig har det langt mere med privatlivets fred at gøre, og også der kan man gøre rigtig meget selv for at holde det på en rimeligt niveau. Men der er god grund til at være forsigtig med de tjenester man bruger og hvad man bruger dem til. Men det gælder jo også Apple, Google, Microsoft, dropbox, lastpass/onepass og teleselskaber. De amerikanske er værst, alene af den grund at vi dér ikke kan nøjes med at vurdere selskabets troværdighed, men også må regne med at den amerikanske stat har fuld adgang til de oplysninger de ønsker, uden vi kan få det at vide.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 24. maj 2014, 10:42

Hmmmm.... Venner....

Tilbage på sporet!!! Hvorfor hader I FCM?

/Debatjuntaen

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 24. maj 2014, 11:26

Jeg hader dem, fordi de bruger facebook. Elendige bønderkarle.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 24. maj 2014, 13:51

Enig med BoT.

Rygtet vil vide, at Kristian Bak LEVER på Facebook via sin søns profil.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Besvar