Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af astonvilla » 27. maj 2014, 10:33

Halil skrev:Det ser meget fornuftigt ud for Hobro.

6 point i de sidste 3 kampe, med to hjemmekampe mod Marienlyst og Hvidovre, bør betyde oprykning til suppen.

Så er der mulighed for at genoplive de altid episke "Hobroture".
Jeg synes det kunne være "hyggeligt" at få et nyt hold op, men ikke kender til.
Samtidig en ultra-kort away, hvor vi gør udebane til hjemmebane uden tvivl.

Min største bekymring er dog, at de kommer op og spiller den der beton-defensiv, som vi har set fra f.eks. FCV.
Ikke nogen kritik i det - de skal jo overleve med alle midler de kan tage i bruge - men vi har det bare så umådeligt svært mod de hold.
Se bare FCV - vi scorede ikke et eneste mål mod dem i sæsonen ud over selvmålet i første kamp (tør man sige: "ingen reelle mål" haha).

Men lad os nu se. Enig i at det ser fornuftigt ud - men deres formkurve har været noget vigende på det seneste. Selvom det var flot at få 1-1 i Lyngby.

Alt i alt håber jeg dog at de rykker op. Kort away, nyt hold og "næsten" lokalt trækker den rigtige retning.
Beton-defensiv trækker modsat.
Bienvenu Bassogog!

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 27. maj 2014, 10:49

Den udligning i Lyngby, Hobro lavede, var helt ekstremt essentiel i oprykningskampen. De har nu Brønshøj, Marienlyst og Hvidovre i restprogrammet. Det, var tæt på at gå galt, er tæt på at lykkes nu.

Det, der ellers var dømt til at lykkes efter et forrygende efterår, var jo ellers dømt til at gå galt i et sløjt forår. I dette forår har Hobro ikke været andet end et midterhold i 1. division, og jeg mener stadig, at selv om det er sjovt, at vi for første gang siden 70'erne skal have to ligahold inden for amtsgrænsen, så er Hobro i Superligaen komplet håbløst og uden noget som helst fremtidsperspektiv. Det bliver den mest fjollede oprykning siden B 93, og det kommer til at gøre nas på længere sigt for klubben.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 27. maj 2014, 11:12

Dertil kommer, at de risikerer at miste både Jesper Lauridsen og Mads Hvilsom, hvis lejeaftaler fra FCM udløber. Man kunne godt forestille sig, at midtjyderne får brug for dem, hvis de sælger ud af profilerne. Og så bliver det sgu svært for Hobro...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 27. maj 2014, 11:38

Hobro får det ufatteligt svært i Suppen såfremt de rykker op, medmindre de får tilført meget mere kvalitet.

Hobro er tæt på at have være forårets næst-dårligste hold, kun for alvor overgået af Marienlyst!

Dermed ikke sagt jeg ikke håber de rykker op, det ville være skønt med en regulær prügelknabe i Suppen, så en af de to nedrykningspladser i det mindste er besat.

Det betyder samtidig også at AGF får endnu sværere ved at rykke op i første hug når man skal konkurrerer med Horsens, Lyngby og Viborg
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 28. maj 2014, 10:25

doukas skrev:Hobro får det ufatteligt svært i Suppen såfremt de rykker op, medmindre de får tilført meget mere kvalitet.

Hobro er tæt på at have være forårets næst-dårligste hold, kun for alvor overgået af Marienlyst!

Dermed ikke sagt jeg ikke håber de rykker op, det ville være skønt med en regulær prügelknabe i Suppen, så en af de to nedrykningspladser i det mindste er besat.

Det betyder samtidig også at AGF får endnu sværere ved at rykke op i første hug når man skal konkurrerer med Horsens, Lyngby og Viborg
Bortset fra bemærkningen vedr. den ene nedrykningsplads (det frygter jeg altså ikke), så er jeg helt enig.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 28. maj 2014, 12:03

doukas skrev:Hobro får det ufatteligt svært i Suppen såfremt de rykker op, medmindre de får tilført meget mere kvalitet.

Bold.dk skriver, at de har snørren ude efter Lössel som er kontraktfri fra Horsens (der får Rønnow retur). Han tager nok til Ikast, men det viser, da at de har ambitioner om ikke bare at ligge sig fladt ned hvis de skulle komme op.

Kan de købe deres FCM spillere fri + 1-2 forstærkninger vil jeg da ikke afvise, at kan spille med om at blive oppe. Især nu hvor FCV er så dumme at opgive Ove C og bussen

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 28. maj 2014, 12:31

Eksil skrev:

Bold.dk skriver, at de har snørren ude efter Lössel som er kontraktfri fra Horsens (der får Rønnow retur). Han tager nok til Ikast, men det viser, da at de har ambitioner om ikke bare at ligge sig fladt ned hvis de skulle komme op.

Kan de købe deres FCM spillere fri + 1-2 forstærkninger vil jeg da ikke afvise, at kan spille med om at blive oppe. Især nu hvor FCV er så dumme at opgive Ove C og bussen
Jeg tror sgu, at der skal mere end to forstærkninger til, hvis de skal holde sig oppe. Se blot på deres skræmmende lave niveau i dette forår. Det vidner altså ikke ligefrem om et klassehold.

I øvrigt har jeg ikke nogen holdning til, hvorvidt det vil være godt eller skidt for AaB. Det positive kunne måske være, hvis man kunne leje nogle marginalspillere ud, som kunne få erfaring fra højeste niveau, og evt. stadig kunne have nogle få træningspas i AaB.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 28. maj 2014, 13:41

De negative konsekvenser for AaB i tilfælde af en Hobrooprykning (som jeg ikke tror på) ville slet og ret være 0. Det samme kan vel siges om evt. positive konsekvenser, om end det utvivlsomt kunne være fedt med et slags lokalopgør; Hobro samler flere tilskuere end Lyngby gør.

Jeg synes egentlig blot, at det kunne være fedt at se et helt uventet nordjysk (sådan da) bekendtskab i Superligaen, om ikke andet som afveksling til de sædvanlige Tordenskjolds soldater.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 28. maj 2014, 15:38

Sandsynligheden for seks point i to udekampe mod Hobro er vel større end seks point i to udekampe mod Lyngby, så alene af den grund håber jeg på Hobro. Og jeg håber, at det bliver til to udekampe imod dem, når udekampene mod Viborg og AGF nu er forsvundet.

Eneste lille bekymring ved en Hobro-oprykning er, om nogen i AaB (eller blandt tilhængerne for den sags skyld) skulle få den tåbelige idé, at der skal opdyrkes had mod Hobro. Altså bare fordi. Mere FCM-agtigt kan det dårligt blive. Jeg frygter ikke ligefrem, at vi kommer til at se Kent stå med megafon og tale dunder til supporterne om den kommende kamp mod Hobro, men meget mindre er også alt for meget. Så hvis Hobro kommer op, håber jeg, at kampene imod dem bliver nogenlunde som kampe mod Viborg og ikke fyldt med påtaget lir i håb om at piske en stemning op.

Derudover kan jeg i det hele taget slet ikke forstå den tilsyneladende udbredte frygt blandt danske fodboldtilhængere for, at Hobro skal falde igennem. Superligaen gik ikke neden om og hjem, da B 1909, B93, HB Køge, Lyngby, Haderslev og AGF var meget dårligere end de 11 andre. Så hvis også Hobro bliver til grin, er det mere deres eget problem end Superligaens. Og det er da slet ikke AaB's. Jeg vil faktisk hellere vende den om og sige, at hvis Hobro rykker op blandt de 12 bedste i Danmark, er det et stort bevis på, at vi sagtens kan udvide Superligaen til 16 hold og dermed få den sportslige afvikling af bedste række, som vi ikke har nu. Men det er nok en anden diskussion.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 28. maj 2014, 17:50

Jeg kan altså ikke i selv mine vildeste febervildelser få den tanke, at nogle skulle finde på at opdyrke et eller andet "had" mod Hobro. Det ville selv for fodboldtilhængere med lav-IQ fremstå så dumt, at ikke ord kunne beskrive det; der findes ingen historie mellem AaB og Hobro,og jeg er helt overbevist om,at alle nordjyder vil heppe på dem, med mindre da de ligefrem kommer til at kæmpe sammen i tabellen. Det sidste håber jeg sateme ikke, for det ville være et tegn på, at AaB har solgt ud af profiler og erstattet dem med diverse ungdomsspillere...

Hobro kunne såmænd ligeså godt være Nibe, Løgstør eller Brønderslev. En anden nordjysk klub, der lige er på visit i den bedste række. Om det altså sker.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2014, 18:24

Hovedet skrev:Jeg kan altså ikke i selv mine vildeste febervildelser få den tanke, at nogle skulle finde på at opdyrke et eller andet "had" mod Hobro. Det ville selv for fodboldtilhængere med lav-IQ fremstå så dumt, at ikke ord kunne beskrive det; der findes ingen historie mellem AaB og Hobro,og jeg er helt overbevist om,at alle nordjyder vil heppe på dem, med mindre da de ligefrem kommer til at kæmpe sammen i tabellen. Det sidste håber jeg sateme ikke, for det ville være et tegn på, at AaB har solgt ud af profiler og erstattet dem med diverse ungdomsspillere...

Hobro kunne såmænd ligeså godt være Nibe, Løgstør eller Brønderslev. En anden nordjysk klub, der lige er på visit i den bedste række. Om det altså sker.
Fuldstændig enig. Jeg kan forestille mig at der vil komme en del må på evt udebaneture, men det handler vel i højere grad om det er så tæt på og det vil være en af de "nemmere", sådan rent transportmæssigt, at tage til Hobro fremfor Lyngby, Køge, Haderslev eller hvad nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 28. maj 2014, 18:30

Svinene fra Hobro? Det bliver hadets kamp!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2014, 18:31

limey skrev:Svinene fra Hobro? Det bliver hadets kamp!
Det bliver superligaens 3. største opgør, lige efter FCK - BIF, og naturligvis FCM - VFF, som jo, af klare årsager, er det næst største opgør herhjemme. Ikke bare sportsligt, men også på lægterne.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 29. maj 2014, 16:53

Tillykke til Hobro med oprykningen. De skal nok blive et spændende bekendtskab hvis de får tilknytter nogle folk med lidt mere erfaring på øverste hylde.

Derudover, kan det ikke undgå at blive en fed away, hvis de da har plads nok!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 29. maj 2014, 17:14

De er vel ikke oppe endnu :)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 29. maj 2014, 17:22

Den er vel ikke matematisk sikker endnu, men det ser da godt ud :) Det bliver en fed away. Men puha, hvor står de til en røvfuld i superligaen, hvis ikke der bliver oprustet. Fisker er væk og det har allerede sat spor, Lauridsen og Hvilsom kan også være fortid - måske kan man her holde på Hvilsom, der nok gerne vil spille superliga. Bliver spændende hvad de kan få fat i. Due/Curth kunne godt være emner, spændende om en af dem kunne ende i Hobro (eller Gjæff).

Der er virkelig en spændende kamp for Vendsyssel i den anden ende af ligaen næste runde. Hjemme mod AB, taberen lugter langt væk af nedrykker...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 29. maj 2014, 17:54

birk skrev:De er vel ikke oppe endnu :)
Vil du vædde en kasse øl på de rykker op?

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 29. maj 2014, 20:15

Søgaard skrev:Den er vel ikke matematisk sikker endnu, men det ser da godt ud :) Det bliver en fed away. Men puha, hvor står de til en røvfuld i superligaen, hvis ikke der bliver oprustet. Fisker er væk og det har allerede sat spor, Lauridsen og Hvilsom kan også være fortid - måske kan man her holde på Hvilsom, der nok gerne vil spille superliga. Bliver spændende hvad de kan få fat i. Due/Curth kunne godt være emner, spændende om en af dem kunne ende i Hobro (eller Gjæff).

Der er virkelig en spændende kamp for Vendsyssel i den anden ende af ligaen næste runde. Hjemme mod AB, taberen lugter langt væk af nedrykker...
Der skal meget mere end geografi til at skabe et fjendskab. Et venskab med bundby, for eksempel. Så et "Vendsyssel FF" i 2. division vil være langt mere hadet end Hobro i ligaen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. maj 2014, 21:27

FCM - Hobro = HADETS KAMP II
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2014, 22:11

Provst i Brovst skrev:FCM - Hobro = HADETS KAMP II
"Denne gang er det personligt".

Besvar