Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)
Med det her mesterskab og med de mange spillere på landsholdet så kan AaB ikke holde sammen på holdet hvis der insisteres på at budgettet skal være i nederste fjerdedel af ligaen. Det ambitions niveau er alt for lavt for en klub som AaB og også useriøst, det vil betyde at klubben permanent ville være i nedrykningsfare afhængig af at hver eneste årgang U-spillere kan levere på superliga niveau.
Budgettet helt nede i kælderen var nødværge og ikke et udtryk for en normaltilstand for AaB - slet ikke med endnu et mesterskab i bagagen. Der bør være plads til to yderligere tilgange af klassespillere - især fordi vi har også mistet Curth og Due.
Jeg tror der kommer mindst to nye fra øverste hylde og muligvis tre.
Helenius og Enevoldsen erstatter Curth og Due mens vi beholder Jönsson. Jeg synes ikke det er urealistisk eller stor satsende, da der bør være luft i budgettet til det ekstra Helenius og Enevoldsen skal have i forhold til Curth og Due.
Skal der hentes en forsvarspiller kan AaB hente det røde apparat i AGF, venstrebacken Mikkel Kirkeskov (22år). Han har været på flere landshold så som u19, u20, u21 og ligalandsholdet. Ham er der kvalitet i.
Budgettet helt nede i kælderen var nødværge og ikke et udtryk for en normaltilstand for AaB - slet ikke med endnu et mesterskab i bagagen. Der bør være plads til to yderligere tilgange af klassespillere - især fordi vi har også mistet Curth og Due.
Helenius og Enevoldsen erstatter Curth og Due mens vi beholder Jönsson. Jeg synes ikke det er urealistisk eller stor satsende, da der bør være luft i budgettet til det ekstra Helenius og Enevoldsen skal have i forhold til Curth og Due.
Skal der hentes en forsvarspiller kan AaB hente det røde apparat i AGF, venstrebacken Mikkel Kirkeskov (22år). Han har været på flere landshold så som u19, u20, u21 og ligalandsholdet. Ham er der kvalitet i.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Hvad angår værdien af nye spillere, så skal der selvfølgelig handles indenfor forsvarlige, økonomiske rammer, så vi ikke ender i en "kaos i AaB´s økonomi, vol. 3". Hertil vil jeg sige, at jeg ikke synes, at det vil være uansvarligt at sikre sig nogle mere udviklede spillere til truppen. Jeg synes stadig, at vi har en tynd trup, hvor der KAN komme store udsving.Frygah skrev:Det ville dog være langt værre at misse Champions League og stå tilbage med en for dyr spillertrup, så vi igen ender i økonomisk uføre.Mogens skrev:Men vi så også en Andreas Bruhn, som på ingen måde greb chancen, da han fik den.Gaarde6 skrev:For 2 år siden ville jeg give dig fuldstændig ret.Arendt skrev:Jeg kan sagtens følge dig, Gaarde6. Jeg vil dog alligevel anføre, at i og med at vi skal i Europa og skal spille en masse kampe, har vi brug for rutine på kanterne. Hvis Kusk og Thomsen bliver skadet, så er jeg ikke tryg ved at smide Andreas Bruhn og Gilli Sørensen ind. De har ikke hår nok på brystet.
Jeg frygter, at vi ellers laver en Esbjerg i næste sæson.
Vi har bare så mange eksempler i den nuværende trup på unge spillere, som har taget chancen når de har fået den.
Det ville være nonsens ikke at give de næste i rækken de få minutter Due skulle ha haft.
Jeg mener ikke, at man skal undervurdere vigtigheden af, at lade de unge få chancen, men jeg synes dog også, at det vil være noget skidt at misse en evt. CL-plads grundet manglende bredde.
Derudover viste Kusk altså heller ikke voldsomt meget i sine første kampe, så jeg synes ærlig talt du er hård ved Bruhn. Meget hård endda.
Wichmann gjorde det hæderligt i hans to indhop sidste på sæsonen, men han er i min optik stadig for langsom til superligaen for ikke at tale om europa. Hans store mangel på spilletid tyder jo også på, at Kent ikke har den helt store fidus til ham. Det andet alternativ på midten, Augo, er desværre for nedadgående, og han har jo heller ikke den store tillid fra Kent.
Selvfølgelig er det i øvrigt et tyndt grundlag at bedømme Bruhn på, men jeg må jo forholde mig til det jeg har set, og det var ikke prangende. Du vil forhåbentlig ikke påstå, at du var imponeret?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Well sir, jeg tror du (og andre) som sætter næsen op efter så markante forstærkninger bliver slemt skuffet. Jeg håber selvfølgelig, jeg tager gruelig fejl.Provst i Brovst skrev:Med det her mesterskab og med de mange spillere på landsholdet så kan AaB ikke holde sammen på holdet hvis der insisteres på at budgettet skal være i nederste fjerdedel af ligaen. Det ambitions niveau er alt for lavt for en klub som AaB og også useriøst, det vil betyde at klubben permanent ville være i nedrykningsfare afhængig af at hver eneste årgang U-spillere kan levere på superliga niveau.
Jeg tror heller ikke på det store. Helenius eller Jönsson, og de nyoprykkede som erstatning for Curth og Due, og så nogle lidt større navne, hvis der bliver solgt yderligere. Evt. suppleret med en enkelt eller to talenter/usikre kort, a la Thelander eller AKJ, da de blev hentet.NIN den fromme skrev:
Well sir, jeg tror du (og andre) som sætter næsen op efter så markante forstærkninger bliver slemt skuffet. Jeg håber selvfølgelig, jeg tager gruelig fejl.
...men der er ingen tvivl om at vi på sigt skal øge budgettet hvis vi vil være med over tid. Der skal større indtægter til.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Gruelig fejl med hensyn til hvad ?NIN den fromme skrev:Well sir, jeg tror du (og andre) som sætter næsen op efter så markante forstærkninger bliver slemt skuffet. Jeg håber selvfølgelig, jeg tager gruelig fejl.Provst i Brovst skrev:Med det her mesterskab og med de mange spillere på landsholdet så kan AaB ikke holde sammen på holdet hvis der insisteres på at budgettet skal være i nederste fjerdedel af ligaen. Det ambitions niveau er alt for lavt for en klub som AaB og også useriøst, det vil betyde at klubben permanent ville være i nedrykningsfare afhængig af at hver eneste årgang U-spillere kan levere på superliga niveau.
Nu er økonomien ENDELIG på plads i AaB (Det er vi nogen, som har ventet over 20 år på)
Så skal der satme ikke gambles mere!!!
HVIS der er råd skal der selvfølgelig handles ind.
Ellers ser jeg gerne pengene bliver på bogen (Hvis ikke der er nok til forstærkninger)
-
seamann
Enten har folk vat i ørerne eller også tror de simpelthen ikke på hvad der bliver sagt.
Det er nu meldt ud en ca 8-10 mio gange at der budgetteres ud fra en 6. plads i ligaen, nul Europa og nul transfer indtægter. Hvor mange indkøb giver det plads til?
Det er nu meldt ud en ca 8-10 mio gange at der budgetteres ud fra en 6. plads i ligaen, nul Europa og nul transfer indtægter. Hvor mange indkøb giver det plads til?
Joe, men der er jo ingen der har sagt at der ikke må bruges et evt. overskud fra året forinden, og at det er forbudt at øge nogle af de indtægter der ikke er direkte placeringsafhængige (sponsorer etc).seamann skrev:Enten har folk vat i ørerne eller også tror de simpelthen ikke på hvad der bliver sagt.
Hvis ikke AaB skal skrue kraftigt op for sponsorindtægter i den aura af succes der nu er, så falmer lidt af respekten for det arbejde der gøres ude på Hornevej.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
jeg syntes nu det er sjovt, at der er folk ude og foreslå næsten et nyt halvt holdt, og det er enda uden vi har solgt nogle. Curt og anders dues afgang betyder blot der bliver plads til et par talenter. Jeg håber AaB forsætter som hidtil, selv om man da kunne ønske vi havde pengene til bare at købe ind, så ser jeg heller man forsætter den nuværende stil, med egen avl, og talt udvikling, og acceptere vi ikke er en fast del af top 4, og giver talenterne plads.
jeg håber dog der kan findes en aftale med jonsson. Men enlig så regner jeg ikke med der kommer nogle tilgange med mindre vi direkte sælger en af de bærende kræfter, og enlig så håber jeg, man kan holdte fast på holdet, som det er nu evt med jonsson, til vi skla ud og spille europæisk. Så kan vi sælge ud til vinter, og starte forfra, og lade næste række talenter få pladsen.
jeg håber dog der kan findes en aftale med jonsson. Men enlig så regner jeg ikke med der kommer nogle tilgange med mindre vi direkte sælger en af de bærende kræfter, og enlig så håber jeg, man kan holdte fast på holdet, som det er nu evt med jonsson, til vi skla ud og spille europæisk. Så kan vi sælge ud til vinter, og starte forfra, og lade næste række talenter få pladsen.
-
seamann
De store penge ligger Europa + i transfer indtægter. Hvis man nu holder sig til det udmeldte, vil eventuelle gevinster herfra gå til konsolidering plus ejerne. Firmaet skal drives med et omkostningsbudget, der modsvarer 6. plads og ingen europa.Pastorius skrev:Joe, men der er jo ingen der har sagt at der ikke må bruges et evt. overskud fra året forinden, og at det er forbudt at øge nogle af de indtægter der ikke er direkte placeringsafhængige (sponsorer etc).seamann skrev:Enten har folk vat i ørerne eller også tror de simpelthen ikke på hvad der bliver sagt.
Hvis ikke AaB skal skrue kraftigt op for sponsorindtægter i den aura af succes der nu er, så falmer lidt af respekten for det arbejde der gøres ude på Hornevej.
Sponsorindtægterne stiger vel lidt sfa placering plus den generelle fremgang i økonomien, men jeg tvivler på der ligger mange ekstra millioner på årsbasis. Er der egentlig nogen, der ved noget om det ?
Men lad os nu se - skulle Europa blive en realitet, tvivler jeg stærkt på at de kan modstå fristelsen til at opruste.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Tja jeg læste det for en uge eller to siden på nettet. Jeg kan ikke lige finde linket, men Gaarde udtalte at der nok går ca. 2 mnd. fra operationen til Jönsson er klar igen.doukas skrev:Har du en kilde på de 2 mdr?frederikshavneren skrev:På en måde vil det være fantastisk hvis det kan lykkes at hente Jönsson permanent, men skadeshistorikken skræmmer. Det var håbet at han kom over problemerne i vinterpausen, men desværre hjalp pausen ikke. Det var ikke meget svenskeren bidrog i forårssæsonen.doukas skrev:At få Jönsson tilknyttet permanent er ikke helt død i følge Gaarde.
At se en Jösson på 100 % for de røde er tæt på en fodboldmæssig orgasme...
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-profil ... tiden-uvis" onclick="window.open(this.href);return false;
Det der også gør mig yderligere bekymret er Gaardes udtalelse om, at der venter Jönsson ca. 2 måneders pause ifm. operationen. Dermed vil han gå glip af sæsonstarten og CL kval. Hans skadeshistorik in mente er det nok meget optimistisk hvis man tror, at operationen endegyldigt reparerer RJs glas lyske.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
frederikshavneren skrev:Tja jeg læste det for en uge eller to siden på nettet. Jeg kan ikke lige finde linket, men Gaarde udtalte at der nok går ca. 2 mnd. fra operationen til Jönsson er klar igen.doukas skrev:Har du en kilde på de 2 mdr?frederikshavneren skrev:På en måde vil det være fantastisk hvis det kan lykkes at hente Jönsson permanent, men skadeshistorikken skræmmer. Det var håbet at han kom over problemerne i vinterpausen, men desværre hjalp pausen ikke. Det var ikke meget svenskeren bidrog i forårssæsonen.doukas skrev:At få Jönsson tilknyttet permanent er ikke helt død i følge Gaarde.
At se en Jösson på 100 % for de røde er tæt på en fodboldmæssig orgasme...
http://www.bt.dk/superligaen/AaB-profil ... tiden-uvis" onclick="window.open(this.href);return false;
Det der også gør mig yderligere bekymret er Gaardes udtalelse om, at der venter Jönsson ca. 2 måneders pause ifm. operationen. Dermed vil han gå glip af sæsonstarten og CL kval. Hans skadeshistorik in mente er det nok meget optimistisk hvis man tror, at operationen endegyldigt reparerer RJs glas lyske.
Genoptræning
Efter operationen er det vigtigt, at man i den første tid undgår hurtige vrid og vendinger. Man bør komme op at gå fra dag ét. Man råder til gradvist at øge belastningen, der omfatter bækkenstabiliserende muskler, øge bevægelighed og styrke.
Norske anbefalinger råder til 4-6 ugers aflastning af bugvægsmusklerne efter åben kirurgi. Ved implantation af net ved kikkerthulsteknik, kan aktiv optræning starte efter 2-4 uger. Derefter forsigtig og gradvis øget styrketræning. Normalt kan idrætsudøveren genoptage sin idrætsaktivitet fuldt efter ca. 2-3 måneder.
Amerikanske anbefalinger foreslår, at man kan starte med jogging på plant underlag efter 10 til 14 dage. Spurter på flad bane kan normalt indledes efter 3 uger. Derefter genoptager man gradvist idrætsspecifik optræning. Man kan normalt genoptage konkurrenceidræt efter cirka 5 uger.
Man må regne med nogen stivhed og ubehag dagen efter, at man har dyrket sport. Man anbefaler derfor moderat aktivitet hver dag for at "tæmme" generne.
sundhed.dk
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg håber selvfølgelig at Gaarde og co. skide hul i økonomisk ansvarlighed og går ud og køber 4-5 profiler alligevel. Hvad tror du?Gaarde6 skrev:Gruelig fejl med hensyn til hvad ?NIN den fromme skrev:Well sir, jeg tror du (og andre) som sætter næsen op efter så markante forstærkninger bliver slemt skuffet. Jeg håber selvfølgelig, jeg tager gruelig fejl.Provst i Brovst skrev:Med det her mesterskab og med de mange spillere på landsholdet så kan AaB ikke holde sammen på holdet hvis der insisteres på at budgettet skal være i nederste fjerdedel af ligaen. Det ambitions niveau er alt for lavt for en klub som AaB og også useriøst, det vil betyde at klubben permanent ville være i nedrykningsfare afhængig af at hver eneste årgang U-spillere kan levere på superliga niveau.
Nu er økonomien ENDELIG på plads i AaB (Det er vi nogen, som har ventet over 20 år på)
Ellers ser jeg gerne pengene bliver på bogen (Hvis ikke der er nok til forstærkninger)
Christ!
Som jeg læser det herinde er der en del, som allerede snakker Helnius OG Jönsson!NIN den fromme skrev:Jeg håber selvfølgelig at Gaarde og co. skide hul i økonomisk ansvarlighed og går ud og køber 4-5 profiler alligevel. Hvad tror du?Gaarde6 skrev:Gruelig fejl med hensyn til hvad ?NIN den fromme skrev:Well sir, jeg tror du (og andre) som sætter næsen op efter så markante forstærkninger bliver slemt skuffet. Jeg håber selvfølgelig, jeg tager gruelig fejl.Provst i Brovst skrev:Med det her mesterskab og med de mange spillere på landsholdet så kan AaB ikke holde sammen på holdet hvis der insisteres på at budgettet skal være i nederste fjerdedel af ligaen. Det ambitions niveau er alt for lavt for en klub som AaB og også useriøst, det vil betyde at klubben permanent ville være i nedrykningsfare afhængig af at hver eneste årgang U-spillere kan levere på superliga niveau.
Christ!
Det er at skide på økonomien.
Så var det jeg spurgte dig, hvad DU mente med at tage grueligt fejl?
jonas386 skrev:Hvis det sker opsiger jeg mit abbonement til brazzers og køber sæsonkort i stedet.Maglau skrev:Fuck et vildt angreb med Helenius på toppen og Jönsson til at servicere ham.
+ like!
Guld? igen, igen...!
Vi har næppe råd til hverken Rasmus Jönsson eller Nicklas Helenius. Hvis kapitaludvidelsen går godt og nogle investorer står klar, kan vi måske få fat i én af dem, men det er meget usandsynligt. Og heller ikke nødvendigvis særlig ønskværdigt. Det er trods alt langt vigtigere at få et plus på bundlinjen for 2014 og konsolidere klubbens økonomi.
Hvis der endelig skulle være penge til en stor signing, kunne det altså også være relevant at kigge på vores forsvar. Vi lukkede alt for mange nemme mål ind i foråret, og generelt fremstår Thelander og KEP ikke som det bundsolide stopperpar, der skal spille os i Champions League. De er udmærkede til at kæmpe med om top-6-placeringer i Ligaen, men hvis vi snakker om at hente angribere til 8-10 millioner vil jeg personligt langt hellere have en erfaren lederskikkelse til vores centrale forsvar.
Nøglen til succes i næste sæson ligger i at brænde krudtet af i midtugen og så kunne tage til Randers eller Slagelse og køre en stille og rolig 0-0'er eller en 0-1'er hjem. Hvis vi jævnligt skal ud og kæmpe os tilbage fra at have lukket 2-3 mål ind bliver det alt for hårdt for bredden i vores trup.
Derudover skriger det til himlen at vi skal forsøge at hente Jacob Barrett tilbage på en fri transfer. Han vil være en yderst kapabel backup for såvel Jakob Ahlmann som Nicolaj Thomsen, og kan om 1-2 år tage over for hvem af dem, der nu måtte blive solgt.
Hvis der endelig skulle være penge til en stor signing, kunne det altså også være relevant at kigge på vores forsvar. Vi lukkede alt for mange nemme mål ind i foråret, og generelt fremstår Thelander og KEP ikke som det bundsolide stopperpar, der skal spille os i Champions League. De er udmærkede til at kæmpe med om top-6-placeringer i Ligaen, men hvis vi snakker om at hente angribere til 8-10 millioner vil jeg personligt langt hellere have en erfaren lederskikkelse til vores centrale forsvar.
Nøglen til succes i næste sæson ligger i at brænde krudtet af i midtugen og så kunne tage til Randers eller Slagelse og køre en stille og rolig 0-0'er eller en 0-1'er hjem. Hvis vi jævnligt skal ud og kæmpe os tilbage fra at have lukket 2-3 mål ind bliver det alt for hårdt for bredden i vores trup.
Derudover skriger det til himlen at vi skal forsøge at hente Jacob Barrett tilbage på en fri transfer. Han vil være en yderst kapabel backup for såvel Jakob Ahlmann som Nicolaj Thomsen, og kan om 1-2 år tage over for hvem af dem, der nu måtte blive solgt.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Ken Ilsø er netop blevet transferfri. Hvis ikke han forlanger en bondegård, så kunne jeg snildt se ham, i den rød/hvide stribede trøje.
Et Hjerte - En Klub
Er enig i dig at Jacob Barrett vil være en udmærket backup til Ahlmann, samt at det i næste sæson bliver vigtigt at kunne spille til 0, hvis vi skal spille mere end de 4 europæiske kampe.Yankee skrev:Vi har næppe råd til hverken Rasmus Jönsson eller Nicklas Helenius. Hvis kapitaludvidelsen går godt og nogle investorer står klar, kan vi måske få fat i én af dem, men det er meget usandsynligt. Og heller ikke nødvendigvis særlig ønskværdigt. Det er trods alt langt vigtigere at få et plus på bundlinjen for 2014 og konsolidere klubbens økonomi.
Jeg synes derimod at Thelander og KEP er et fint makkerpar. Grunden til at der er lukket så mange mål ind i foråret er at vi har spillet med ekstremt offensive backs.
Der er vel heller ingen der snakker om at hente angribere for 8-10 mio. Jønsson og Helenius er begge så langt væk fra deres nuværende hold at de bør kunne hentes stort set gratis. Selvfølgelig vil de blive lønførende i AaB, men det bliver en Centerforsvarer også hvis han skal være niveauet over dem vi har allerede.
Når det er sagt, så vil det nye ansvarlige AaB aldrig hente begge angribere. Personligt foretrækker jeg Helenius, da han er garant for flere mål, samt at jeg tvivler på at Jønsson nogensinde bliver sine skader kvit.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er enig i at der skal sorte tal på bundlinjen i år, og at vi ikke skal ud i store satsninger for at sikre noget CHL... vi kan under alle omstændigheder ikke investere så meget at chancerne forøges væsentligt.
Men omvendt - vi skal altså også gerne se lønbudgettet hævet en anelse, og vi har siden sidste regnskabsår sagt farvel til 3 spillere man må formode lå i den tungere del af lønskalaen, Lasse, Curth og Due. Desuden er det vel ikke utænkeligt at et par af reserverne forlader os i løbet af sommeren. Der må med andre ord være luft til at gøre noget, og man skal jo i den forbindelse huske at vi i forvejen har betalt noget for at have Jönsson, og at en eventuel forlænget lejeaftale næppe vil være en stor post i regnskabet.
Det er en ny situation i dette vindue, fremfor de øvrige år siden nedsmeltningen, for der er utvivlsomt ikke længere besparelser i lønbudgettet på dagsordenen, som der har været i de foregående mange vinduer... jeg kan sagtens se et scenarie for mig, hvor det lykkes at hente 2-3 ret stærke spillere (indregnet Jönsson eller en erstatning for ham) uden at hæve budgettet ret meget. Jeg ser det også som ret sandsynligt at man ser på mulighederne for at afbøde de fremtidige profilsalg - at man eksempelvis ser på mulighederne for at hente Ene hjem, og få ham gjort klar til at afløse Thomsen/Kusk når den tid kommer.
Der kan meget vel vise sig nogle unikke muligheder i dette vindue, for at hente spillere hjem som man præcist ved passer perfekt ind. Det kan godt være det økonomisk ikke er det oplagte tidspunkt at slå til på disse muligheder, men jeg tror det er nu eller aldrig for nogle af dem.
En ting er sikkert, det er en travl og spændende sommer de har på Hornevej, og jeg er sikker på der også er mange strategiske overvejelser, oven i uvisheden om hvilket hold man har tilbage når vinduet lukker.
- Det blev en halvlang smøre. Min hovedpointe var egentlig:
Lasse + Due + Curth + Jönsson = en ganske pæn portion af lønbudgettet frigjort.
Men omvendt - vi skal altså også gerne se lønbudgettet hævet en anelse, og vi har siden sidste regnskabsår sagt farvel til 3 spillere man må formode lå i den tungere del af lønskalaen, Lasse, Curth og Due. Desuden er det vel ikke utænkeligt at et par af reserverne forlader os i løbet af sommeren. Der må med andre ord være luft til at gøre noget, og man skal jo i den forbindelse huske at vi i forvejen har betalt noget for at have Jönsson, og at en eventuel forlænget lejeaftale næppe vil være en stor post i regnskabet.
Det er en ny situation i dette vindue, fremfor de øvrige år siden nedsmeltningen, for der er utvivlsomt ikke længere besparelser i lønbudgettet på dagsordenen, som der har været i de foregående mange vinduer... jeg kan sagtens se et scenarie for mig, hvor det lykkes at hente 2-3 ret stærke spillere (indregnet Jönsson eller en erstatning for ham) uden at hæve budgettet ret meget. Jeg ser det også som ret sandsynligt at man ser på mulighederne for at afbøde de fremtidige profilsalg - at man eksempelvis ser på mulighederne for at hente Ene hjem, og få ham gjort klar til at afløse Thomsen/Kusk når den tid kommer.
Der kan meget vel vise sig nogle unikke muligheder i dette vindue, for at hente spillere hjem som man præcist ved passer perfekt ind. Det kan godt være det økonomisk ikke er det oplagte tidspunkt at slå til på disse muligheder, men jeg tror det er nu eller aldrig for nogle af dem.
En ting er sikkert, det er en travl og spændende sommer de har på Hornevej, og jeg er sikker på der også er mange strategiske overvejelser, oven i uvisheden om hvilket hold man har tilbage når vinduet lukker.
- Det blev en halvlang smøre. Min hovedpointe var egentlig:
Lasse + Due + Curth + Jönsson = en ganske pæn portion af lønbudgettet frigjort.
Helt enig, Jesper. Det er lige så uansvarligt ikke at foretage fornødne investeringer, som det er forbruge ud over ens formåen. Der er dels frigivet lønmidler, ligesom mesterskabet og pokaltitlen har kastet uventede millioner af sig, hvoraf hovedparten bør investeres i fodbold. Nu er der jo ikke længere 117 huller, der sluger ekstraindtægter fra fodbolden.
Naturligvis kan vi ikke investere med henblik på at forøge chancerne for CL væsentligt, så skulle vi jo reelt købe et nyt hold, men vi bør til næste sæson have et hold, der bør placere sig i top 4 og have en realistisk chance for at nå EL.
AaB i perioden 2014 til 2018 bør i det hele taget være et helt andet AaB end det, vi har kendt i perioden 2010 til 2014. Det skal være slut med at være nedrykningskandidat før hver sæsonstart, og det skal også i ny og næ være muligt at købe et[lineup-4-4-1-1][/lineup-4-4-1-1]ablerede spillere og holde længere på vores egne talenter (ikke flere Lucas Andersen - tilfælde). Mesterskabet i år skal ses som et middel til at genetablere klubben som en seriøs aktør i den bedste halvdel af Superligaen snarere end et mål i sig selv.
Naturligvis kan vi ikke investere med henblik på at forøge chancerne for CL væsentligt, så skulle vi jo reelt købe et nyt hold, men vi bør til næste sæson have et hold, der bør placere sig i top 4 og have en realistisk chance for at nå EL.
AaB i perioden 2014 til 2018 bør i det hele taget være et helt andet AaB end det, vi har kendt i perioden 2010 til 2014. Det skal være slut med at være nedrykningskandidat før hver sæsonstart, og det skal også i ny og næ være muligt at købe et[lineup-4-4-1-1][/lineup-4-4-1-1]ablerede spillere og holde længere på vores egne talenter (ikke flere Lucas Andersen - tilfælde). Mesterskabet i år skal ses som et middel til at genetablere klubben som en seriøs aktør i den bedste halvdel af Superligaen snarere end et mål i sig selv.
Men hvorfor er det vi pludselig skal ændre så voldsomt på en strategi, der har virket helt fantastisk?
Recepten skal stadig være lokale knægte og et par danske spillere udefra. Vi skal ikke slå de andre på transfermarkedet, men på træningsbanen.
Recepten skal stadig være lokale knægte og et par danske spillere udefra. Vi skal ikke slå de andre på transfermarkedet, men på træningsbanen.