MR er den rigtige vinder skrev:Gaarde6 skrev:MR er den rigtige vinder skrev:Yankee skrev:Men hvorfor er det vi pludselig skal ændre så voldsomt på en strategi, der har virket helt fantastisk?
Recepten skal stadig være lokale knægte og et par danske spillere udefra. Vi skal ikke slå de andre på transfermarkedet, men på træningsbanen.
først og fremmest fordi det er naivt at tro at så store hjemmetalenter som vi har set de seneste par år (Helenius, Lasse, Lucas, Kusk, Thomsen og Ahlmann) kan fortsætte med at pible frem, hvor gerne jeg ellers ville tro det. Vi har været fandens dygtige men også heldige med vores talenter - tænk på at alle 6 har været udtaget til landsholdet - det er altså ekstremt og ikke noget, vi kan forvente fortsætter.
iøvrigt er der vel ikke nogen der forslår at ændre voldsomt på strategien.
De næste kuld af talenter fra U17 og ned skulle både være flere og bedre end de Superliga spillere vi har nu (da de var på den alder) Hørte jeg i et radio program.
Så jo de skulle gerne blive ved med at pible frem. Og det tror jeg også de gør, da vores talent arbejde er endnu mere koncentreret nu, end det var da eks Kusk og Thomsen var under talentarbejdet.
det ville være fantastisk - men tror nu ikke man som sådan kan forudse, hvem der med sikkerhed vil slå igennem som senior. Kusk slog først igennem sent og Thomsen blev også først afvist af AaB. Jeg vil gerne tro på, at AaB er meget bedre end andre klubber til at fremelske profiler - men statistisk vil vi altså også opleve perioder, hvor de unge talenter ikke slår til på samme måde som de har gjort de seneste år. At tro det modsatte mener jeg stadig er naivt.
Selvfølgelig kan man ikke sige, hvem som slår igennem og hvem som ikke gør.
Jeg vil dog sige, at hvis man i klubben AaB (Som har med disse talenter at gøre dagligt) Vurderer at de næste kuld er mere talentfulde, end de nuværende unge spillere var, da de var på den alder.
Så er det da selvmord med stor S, at hente spillere ind udefra, som kommer til at stå i vejen for deres udvikling!
Specielt med den succes vi lige er gået igennem i denne sæson, hvor vi lige præcis gav de unge chancen!
Min drøm er at hente Helenius (Fordi Jönsson forsvinder)
Ellers synes jeg ikke vi skal gøre noget som helst, med mindre der sker afgang fra truppen, hvor vi ikke har en anden mand klar til at tage over.