Evaluering sæsonen 2013/2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Evaluering sæsonen 2013/2014

Indlæg af astonvilla » 4. jun 2014, 15:10

Maglau skrev:Hvad var sæsonens bedste kamp? Det er piv hamrende svært at vælge da vi har spillet så mange fantastiske kampe og fortjent er blevet lidt ekspert kæledægger selv hos en notorisk AaB hader som Jesper thygesen.

Mit bud er FCN ude i tredje sidste kamp......fårk det var fedt.
Vi kom bagud på vores normale mareridts bane med ryggen mod muren - og så disker vi op med det flotteste angrebsfodbold jeg nogensinde har set i superligaen i hvert fald siden vores mesterskab i 95. (og som internationalt vel kun findes på Anfield)

Desværre så jeg ikke FCM 2-3 kampen, men den skulle vist være ret god så den er ikke i bedømmelse.
Pokalfinalen er uden tvivl den største kamp i sæsonen i min bog.

Skal vi lede i Ligaen, så er der mange om budet. Men FCM kampen dernede vinder nok dér. Emotionel drænede kamp med fantastisk flot spil fra begge hold.
Men der er jo også øjeblikke...som da Ahlmann smækkede den ind mod Viborg og vi gik fuldstændig amok. Folk lå og rodede rundt i hinanden. DET var crazy times.
De sidste minutter mod BIF da vi vender den fra 0-1 til 2-1. Der var jeg da i hvert fald ved at omkomme.

Osv. Summary: en vild sæson.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. jun 2014, 15:22

astonvilla skrev:
Maglau skrev:Hvad var sæsonens bedste kamp? Det er piv hamrende svært at vælge da vi har spillet så mange fantastiske kampe og fortjent er blevet lidt ekspert kæledægger selv hos en notorisk AaB hader som Jesper thygesen.

Vi kom bagud på vores normale mareridts bane med ryggen mod muren - og så disker vi op med det flotteste angrebsfodbold jeg nogensinde har set i superligaen i hvert fald siden vores mesterskab i 95. (og som internationalt vel kun findes på Anfield)

Desværre så jeg ikke FCM 2-3 kampen, men den skulle vist være ret god så den er ikke i bedømmelse.
Pokalfinalen er uden tvivl den største kamp i sæsonen i min bog.

Skal vi lede i Ligaen, så er der mange om budet. Men FCM kampen dernede vinder nok dér. Emotionel drænede kamp med fantastisk flot spil fra begge hold.
Men der er jo også øjeblikke...som da Ahlmann smækkede den ind mod Viborg og vi gik fuldstændig amok. Folk lå og rodede rundt i hinanden. DET var crazy times.
De sidste minutter mod BIF da vi vender den fra 0-1 til 2-1. Der var jeg da i hvert fald ved at omkomme.

Osv. Summary: en vild sæson.
Det var en enestående sæson, som nok aldrig nogensinde vil blive overgået. At vi vandt The Double trods et discountbudget, det er enestående. Vi satte langt rigere klubber godt og grundigt på plads.
Fantastisk at det stadigvæk er muligt.

Ift. enkeltstående kampe er pokalfinalen for mig at se sæsonens højdepunkt. Dels grundet vores grufulde statistik i Parken, men også måden det skete på. Da vi kom i gang efter en typisk AaB start i Fælledparken udraderede vi FCK i Parken! Så bliver det ikke bedre. Jeg indrømmer gerne at jeg havde svært ved at undgå at knibe en lille tåre, det var på alle måder en perfekt aften.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. jun 2014, 15:24

Jesper Thygesen er fandme ikke AaB-hader. Det var alt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. jun 2014, 15:28

MHJ skrev:

Jesper Thygesen er fandme ikke AaB-hader. Det var alt.
Netop han er blevet omvendt.... men før denne sæson har han aldrig udtalt sig specielt positivt om os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. jun 2014, 15:30

limey skrev:
Maglau skrev: Desværre så jeg ikke FCM 2-3 kampen, men den skulle vist være ret god så den er ikke i bedømmelse.
Første halvleg af den kamp er, i mine øjne, klubbens måske bedste præstation i superligaen. Damn, drengene spillede noget flot bold da de først havde rystet forskrækkelsen af sig efter FCM's flotte kasse.
Enig, den 1. halvleg var decideret drømmefodbold, og for mig at se var det også kampen som afgjorde mesterskabet... den får min stemme.

Andre højdepunkter må først og fremmest være FCN kampen og pokalfinalen, men også sidste runde i efteråret mod Viborg, og pokalsejren over AGF var flotte og vigtige tegn på hvad der var i vente. 2-3 nederlaget til Sønderjyske var iøvrigt også ekstremt velspillet.

- Kan vi holde til et europæisk eventyr, tror jeg vi bliver endnu bedre næste sæson.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 4. jun 2014, 15:36

Jesper Schmidt skrev:
limey skrev:
Maglau skrev: Desværre så jeg ikke FCM 2-3 kampen, men den skulle vist være ret god så den er ikke i bedømmelse.
Første halvleg af den kamp er, i mine øjne, klubbens måske bedste præstation i superligaen. Damn, drengene spillede noget flot bold da de først havde rystet forskrækkelsen af sig efter FCM's flotte kasse.
Enig, den 1. halvleg var decideret drømmefodbold, og for mig at se var det også kampen som afgjorde mesterskabet... den får min stemme.

Andre højdepunkter må først og fremmest være FCN kampen og pokalfinalen, men også sidste runde i efteråret mod Viborg, og pokalsejren over AGF var flotte og vigtige tegn på hvad der var i vente. 2-3 nederlaget til Sønderjyske var iøvrigt også ekstremt velspillet.

- Kan vi holde til et europæisk eventyr, tror jeg vi bliver endnu bedre næste sæson.
Sdr jyske kampen var nemlig en mærkelig kamp for vi spillede drømme bold, og sjovt nok var det den kamp Thomas Frank fremhævede da han blev overbevist om at vi ville blive mestre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 4. jun 2014, 16:12

limey skrev:
Ja, jeg vil enda sige det er den bedste halvleg spillet af noget dansk klubhold nogensinde.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 4. jun 2014, 17:56

Der er så mange fede kampe at vælge imellem, og alene det at 5-0 over Viborg med 3-0 efter 12 minutter er langt nede på hitlisten, siger noget om, hvor mange højdepunkter sæsonen havde:

2-1 over BIF efter sen føring til dem.
4-1 i Randers med hattrick af Kusk.
2-1 over FCK i sæsonpremieren.
5-0 over Viborg.
3-1 i Haderslev på to mål til allersidst.
5-2 i Århus lige efter at have fyret deres træner med 4-1 i pokalen samme sted.
2-0 på dobbelt Spalvis i det vigtigste BIF-opgør i årevis.
1-0 over FCM i kampen, der kunne have bragt dem otte point foran.
3-2 i Herning og erobring af førstepladsen fra FCM i kamp med drømmefodbold.
3-2 i Odense efter en rutsjebane af en fodboldkamp.
4-2 i Farum efter det smukkeste angrebsspil, man kan se fra et dansk hold.
2-0 på hjemmebane i Viborg.
2-1 over FCK på Curth-sejrsmål lige efter udligning.
1-0 over AGF uden nerver og med to smukke pokaler vist frem og fejret efter kampen.

Der er så mange fede sejre at vælge imellem, men pokalfinalen slår alt. Ikke kun fordi det var FCK i Parken og med vilde cifre. Eller fordi det var første pokaltitel i 44 år. Men fordi det var The fucking Double. Var mesterskabet først kommet efter sidste runde, havde pokalfinalen også været stor. Men slet ikke på det niveau, den fik. Mesterskabet var vundet, og det fik tusindvis af nordjyder til at drage mod Parken for at fejre det. Og så kom der endnu en titel oveni efter at have kørt FCK over på deres egen hjemmebane. 15. maj 2014 bliver aldrig overgået.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. jun 2014, 18:53

Brodernumsi skrev:
limey skrev:
Ja, jeg vil enda sige det er den bedste halvleg spillet af noget dansk klubhold nogensinde.
Nope, det var - med afstand - anden halvleg hjemme mod Man C.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jun 2014, 01:06

Så har DBU endelig sluttet sidste sæsons fairplayturnering af - kun 1 måned efter superligaen er slut.

Vi vandt også her.

3 titler i sidste sæson, Kent. Det skal blive bedre i næste sæson!!!
- FlæskeFrank

Besvar