Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Potentiel Superliga strejke

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2014, 22:48

Jesper Schmidt skrev: Du kan uden problemer få en kvittering på posthuset som bevis for at du har sendt et brev. Et anbefalet brev kan ikke modtages uden du kvitterer for modtagelsen, det er hele konceptet ed et anbefalet brev at afsenderen sikrer sig modtageren har fået brevet, og ikke bagefter kan protestere over ikke at have modtaget det. Om det forholder sig anderledes i denne sag tør jeg ikke sige, men hvis det gør, går man langt udenom den måde anbefalede breve normalt bruges i lovmæssig forstand.
Jeg tvivler på at de har ønsket at lave en model hvor en konflikt kan afværges/forhindres ved at nægte at modtage et brev.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 6. jun 2014, 10:09

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev: Du kan uden problemer få en kvittering på posthuset som bevis for at du har sendt et brev. Et anbefalet brev kan ikke modtages uden du kvitterer for modtagelsen, det er hele konceptet ed et anbefalet brev at afsenderen sikrer sig modtageren har fået brevet, og ikke bagefter kan protestere over ikke at have modtaget det. Om det forholder sig anderledes i denne sag tør jeg ikke sige, men hvis det gør, går man langt udenom den måde anbefalede breve normalt bruges i lovmæssig forstand.
Jeg tvivler på at de har ønsket at lave en model hvor en konflikt kan afværges/forhindres ved at nægte at modtage et brev.
I så fald burde SF ihvertfald lukke alt ude indtil overenskomsten skal genforhandles. De får aldrig bedre aftale.
Hader København!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2014, 14:42

alithebeast skrev:
Provst i Brovst skrev:
I så fald burde SF ihvertfald lukke alt ude indtil overenskomsten skal genforhandles. De får aldrig bedre aftale.
Jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig ordentlig ind i sagen, men hvis jeg skal være ærlig er jeg nok også ret ligeglad med detaljerne. Det eneste der tæller for mig er at parterne snart bliver enige, det vil være en katastrofe hvis det koster os kampene i CL kvalifikationen...
Tænk sig hvis det ender så galt, så kan vi de kommende 30 år tænke på hvad nu hvis de ikke havde strejket, var vi så nået i CL? Selvfølgelig får vi under alle omstændigheder svært ved at nå i det forjættede land, men umuligt er det ikke (bortset fra mod et par af de sværeste modstandere).

Der er meget mudderkastning i medierne, men jeg håber godt nok at der er meget spin i det. Desværre er der nok ret kold luft mellem parterne, men de har bare snart at blive enige!

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 6. jun 2014, 19:03

frederikshavneren skrev:
alithebeast skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig ordentlig ind i sagen, men hvis jeg skal være ærlig er jeg nok også ret ligeglad med detaljerne. Det eneste der tæller for mig er at parterne snart bliver enige, det vil være en katastrofe hvis det koster os kampene i CL kvalifikationen...
Tænk sig hvis det ender så galt, så kan vi de kommende 30 år tænke på hvad nu hvis de ikke havde strejket, var vi så nået i CL? Selvfølgelig får vi under alle omstændigheder svært ved at nå i det forjættede land, men umuligt er det ikke (bortset fra mod et par af de sværeste modstandere).

Der er meget mudderkastning i medierne, men jeg håber godt nok at der er meget spin i det. Desværre er der nok ret kold luft mellem parterne, men de har bare snart at blive enige!
Det er det samme jeg sidder og frygter.. På den mulige million-indtægt der kan være her ved at klare sig igennem de to (svære) kval-runder, der kan ende med slet ikke at være mulig grundet lockout/strejke/hvad end det nu ender med at blive
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2014, 20:23

Kents syn på konflikten, der får ham til at tænke på italienske/græske tilstande :@ http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 300904.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 6. jun 2014, 20:53

Jeg forstår intet af at man forhandler så absurd hårdt, begge parter vil have det bedst med et ordentligt og fair forløb. SF virker jo i deres ageren mest interesseret i at sætte kniven for halsen af DF. Deres tidligere aftale var urealistisk god i forhold til sammenlignelige lande. Næsten halvdelen af suppen skal ud og spille europæiske kampe men man ønsker altså at true med kollektiv harakiri? Det er der alt andet lige et ret stort antal spillere der vil blive olme over

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 6. jun 2014, 22:49

Hmmmm spændende at de selv har ønsket sig en ny aftale før... http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/sport/ ... erenskomst&" onclick="window.open(this.href);return false;

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jun 2014, 22:52

Bare vent til at AaB spillerne skal til at sympatistrejke fordi bybuschaufførene igen har besluttet sig for at strejke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jun 2014, 01:51

Provst i Brovst skrev:
Det rette ord er vel "udsætte", og sådan fungerer det i alle andre henseender i samfundet, når der skal afleveres en eller anden form for officiel indkaldelse. Iøvrigt er det vel skudt en anelse over mål at påstå spillerforeningen har nægtet at modtage brevet, når man blot, i lighed med masser af andre som f.eks. offentlige kontorer herunder borgerservice, holdt lukket den pågældende dag. Det er de vel i deres fulde ret til, og vi er da ude i de voldsomme konspirationsteorier, hvis man nogen vil påstå at de har holdt lukket udelukkende for ikke at kunne modtage post.

Men min pointe var nu bare, at man ikke behøver sende et brev anbefalet for at kunne bevise det er afsendt. Man sender et brev anbefalet, for at sikre sig det når frem, og for at kunne bevise det er modtaget.

Jeg ved ikke hvem der er skurken her, jeg er også ligeglad, men det er da muligt Divisionsforeningen udelukkende har varslet lockout fordi man har haft en forventning om at spillerforeningen selv var på vej med en opsigelse af overenskomsten og deraffølgende strejkevarsel. Men jeg gentager at det er fuldstændig tåbeligt og ødelæggende for dansk fodbold, at opsige en overenskomst på et tidspunkt hvor det umuligt kan undgå at få vidtrækkende konsekvenser, uanset hvilken part der i sidste ende bærer skylden. De to parter burde i stedet være deres opgave voksen og bruge krudtet på en eventuelt langvarig forhandling, mens den nuværende overenskomst fortsatte - en overenskomst som umuligt pludselig kan være blevet så uspiselig for nogen af parterne at det skulle være nødvendigt med en her-og-nu ændring.

Det eneste jeg synes man kan fastslå med sikkerhed, er at de ændringer som divisionsforeningen har offentliggjort at de ønsker, er så åbenlyst uspiselige for spillerne, at det kun kan opfattes som en provokation, og absolut ikke et oplæg til en hurtig løsning... det er langfra umuligt at spillerforeningen er kommet med den samme type krav.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jun 2014, 01:56

Provst i Brovst skrev:Bare vent til at AaB spillerne skal til at sympatistrejke fordi bybuschaufførene igen har besluttet sig for at strejke.
Den synes du simpelthen skal smides i hovedet på spillerne, i en situation hvor de er blevet lockoutet, og ikke udføre deres arbejde?

Gem nu noget af krudtet til de eventuelt rent faktisk strejker ikke? Ellers kan det her godt nok blive en hård omgang for dit blodtryk ;)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 7. jun 2014, 06:57

Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Det rette ord er vel "udsætte", og sådan fungerer det i alle andre henseender i samfundet, når der skal afleveres en eller anden form for officiel indkaldelse. Iøvrigt er det vel skudt en anelse over mål at påstå spillerforeningen har nægtet at modtage brevet, når man blot, i lighed med masser af andre som f.eks. offentlige kontorer herunder borgerservice, holdt lukket den pågældende dag. Det er de vel i deres fulde ret til, og vi er da ude i de voldsomme konspirationsteorier, hvis man nogen vil påstå at de har holdt lukket udelukkende for ikke at kunne modtage post.

Men min pointe var nu bare, at man ikke behøver sende et brev anbefalet for at kunne bevise det er afsendt. Man sender et brev anbefalet, for at sikre sig det når frem, og for at kunne bevise det er modtaget.

Jeg ved ikke hvem der er skurken her, jeg er også ligeglad, men det er da muligt Divisionsforeningen udelukkende har varslet lockout fordi man har haft en forventning om at spillerforeningen selv var på vej med en opsigelse af overenskomsten og deraffølgende strejkevarsel. Men jeg gentager at det er fuldstændig tåbeligt og ødelæggende for dansk fodbold, at opsige en overenskomst på et tidspunkt hvor det umuligt kan undgå at få vidtrækkende konsekvenser, uanset hvilken part der i sidste ende bærer skylden. De to parter burde i stedet være deres opgave voksen og bruge krudtet på en eventuelt langvarig forhandling, mens den nuværende overenskomst fortsatte - en overenskomst som umuligt pludselig kan være blevet så uspiselig for nogen af parterne at det skulle være nødvendigt med en her-og-nu ændring.

Det eneste jeg synes man kan fastslå med sikkerhed, er at de ændringer som divisionsforeningen har offentliggjort at de ønsker, er så åbenlyst uspiselige for spillerne, at det kun kan opfattes som en provokation, og absolut ikke et oplæg til en hurtig løsning... det er langfra umuligt at spillerforeningen er kommet med den samme type krav.
Nu er det jo ikke det samme at "nægte" at modtage et brev, som det er SF's ansvar at modtage breve der er leveret rettidigt. Tror heller ikke på SF bevidst har lavet en skummel plan om at holde lukket fordi de vidste der var et varsel på vej. Men det fratager dem ikke ansvaret fra at modtage det når det beviselig er leveret indenfor fristen.

Jeg forstår ikke sammenligningen med offentlige institutioners lukkedage, SF er jo ikke en offentlig institution. Og jeg mener helt klart ikke man skal tage hensyn til hvornår de ynder at have lukke på dage som ikke er søndage eller helligdage. Posten kunne jo bringe brevet ud ergo er det en almindelig arbejdsdag.

Jeg synes desværre også retorikken er så skinger fra de parter, at jeg har svært ved at se dem blive enige før Suppen starter og kval. kampe begynder. Det er satme så ulideligt at se på...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jun 2014, 14:27

doukas skrev:
Jeg forstår ikke sammenligningen med offentlige institutioners lukkedage, SF er jo ikke en offentlig institution. Og jeg mener helt klart ikke man skal tage hensyn til hvornår de ynder at have lukke på dage som ikke er søndage eller helligdage. Posten kunne jo bringe brevet ud ergo er det en almindelig arbejdsdag.

Jeg synes desværre også retorikken er så skinger fra de parter, at jeg har svært ved at se dem blive enige før Suppen starter og kval. kampe begynder. Det er satme så ulideligt at se på...
Det var såmænd bare for at komme med eksempler jeg lige kender til, på at det absolut ikke er unormalt at holde lukket på den dag. Om juraen siger de skal være i stand til at modtage breve personligt på alle hverdage skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes ærlig talt det lyder usandsynligt, og egentlig også urimeligt. Det er jo ihvertfald ikke en regel man kunne forestille sig kunne gælde for en almindelig borger.

Jeg har også mere end svært ved at se dem blive enige før der skal spilles kampe, uanset om divisionsforeningens strejkevarsel er rettidigt indkaldt eller ej... faktisk har jeg svært ved overhovedet at se dem blive enige, også med tanke på hvordan tonen har været gennem hele feriepengesagen, hvor spillerforeningen med rette ikke har været populære i klubberne. Jeg forstår fortsat ikke hvad divisionsforeningen har tænkt, hvis man virkelig har regnet med at spillerforeningen bare uden videre ville lade de klubber som skal spille europæisk stå udenfor, så er man godt nok naive, og man tager i dén grad dansk fodbold som gidsel ved at tage så voldsomt et skridt som lockout, tæt før sæsonstart. Uanset hvad spillerforeningen måtte have truet med under forhandlingerne, så er det ikke dem der har taget det skridt som har sat fadæsen igang.

Det hele er en fucking farce, som risikerer at bombe dansk fodbold tilbage til stenalderen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jun 2014, 15:10

Det er de dejlige konsekvenser af at fodboldspillere er blevet til lønmodtagere og en del af det helt almindelige arbejdsmarked, og der er strejker og lockout helt almindelige værktøjer.

Hver eneste gang der skal forhandles overenskomst vil de europæiskekampe blive brugt mod divisions foreningen, det vil ikke blive ved med at gå godt hvergang, på et tidspunkt vil de danske klubber melde fra eller stille med et rent amatør eller uorganiseret hold, og hvad så hvis eks. Vejle BK stiller med et uorganiseret fodboldhold, vil resten af superligaspillerne nægte at spille mod dem?

Det har fascinerende konsekvenser at sport er blevet politiseret og del af en generel faglig kamp.

Nu har divisionforeningen tegnet overenskomst og det slipper de aldrig ud af igen.

Kynisk set så er AaB det en fordel for AaB, besværlige forhold er altid til de stores fordel, de har ressourcerne til at håndtere dem, pengene til at betale stadig stigende udgifter, pengene til de stigende lønninger for talenter, det har Fredericia m.fl. ikke.

seamann

Indlæg af seamann » 7. jun 2014, 15:11

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:

Det var såmænd bare for at komme med eksempler jeg lige kender til, på at det absolut ikke er unormalt at holde lukket på den dag. Om juraen siger de skal være i stand til at modtage breve personligt på alle hverdage skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes ærlig talt det lyder usandsynligt, og egentlig også urimeligt. Det er jo ihvertfald ikke en regel man kunne forestille sig kunne gælde for en almindelig borger.

Jeg har også mere end svært ved at se dem blive enige før der skal spilles kampe, uanset om divisionsforeningens strejkevarsel er rettidigt indkaldt eller ej... faktisk har jeg svært ved overhovedet at se dem blive enige, også med tanke på hvordan tonen har været gennem hele feriepengesagen, hvor spillerforeningen med rette ikke har været populære i klubberne. Jeg forstår fortsat ikke hvad divisionsforeningen har tænkt, hvis man virkelig har regnet med at spillerforeningen bare uden videre ville lade de klubber som skal spille europæisk stå udenfor, så er man godt nok naive, og man tager i dén grad dansk fodbold som gidsel ved at tage så voldsomt et skridt som lockout, tæt før sæsonstart. Uanset hvad spillerforeningen måtte have truet med under forhandlingerne, så er det ikke dem der har taget det skridt som har sat fadæsen igang.

Det hele er en fucking farce, som risikerer at bombe dansk fodbold tilbage til stenalderen.
Selvfølgelig kan man forvente at en virksomhed kan modtage post på en normal bankdag. Hvordan skal man ellers regne ud hvordan man kan kontakte nogen rettidigt? Og de har også fået det pr SMS og email. Det er ren obstruktion, intet andet.
Ved andre strejker/lockouts er det helt normalt at undtage nogle dele fra arbejdsstoppet. Det vil SF heller ikke være med til.

Jeg syntes DF (Jeg har en modvilje mod at bruge denne forkortelse af en eller anden grund...) skal køre den helt igennem. Man kan ikke leve med en betonfagforening i et fag som dette.

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 7. jun 2014, 16:30

DF kunne bare have sendt deres brev et par dage før, så havde de ikke endte som de er. Man kan ikke forvente af nogen at man lader en medarbejder sidde bare for at se om der dukker et brev op der skal kvitteres for, masser af firmaer havde lukket den dag, det burde DF også vide, men de lever nok i en lukket verden

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jun 2014, 16:33

nik skrev:DF kunne bare have sendt deres brev et par dage før, så havde de ikke endte som de er. Man kan ikke forvente af nogen at man lader en medarbejder sidde bare for at se om der dukker et brev op der skal kvitteres for, masser af firmaer havde lukket den dag, det burde DF også vide, men de lever nok i en lukket verden
Nu vidste de at det kom. Men det væsentlige er at det er sendt rettidigt. Det er det.

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 7. jun 2014, 17:08

Det er vist kvitteringen der er altafgørende i den sag, SF får max opbakning fra LO nu i den sag

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 7. jun 2014, 17:19

Provst i Brovst skrev:Det er de dejlige konsekvenser af at fodboldspillere er blevet til lønmodtagere og en del af det helt almindelige arbejdsmarked, og der er strejker og lockout helt almindelige værktøjer.

Hver eneste gang der skal forhandles overenskomst vil de europæiskekampe blive brugt mod divisions foreningen, det vil ikke blive ved med at gå godt hvergang, på et tidspunkt vil de danske klubber melde fra eller stille med et rent amatør eller uorganiseret hold, og hvad så hvis eks. Vejle BK stiller med et uorganiseret fodboldhold, vil resten af superligaspillerne nægte at spille mod dem?

Det har fascinerende konsekvenser at sport er blevet politiseret og del af en generel faglig kamp.

Nu har divisionforeningen tegnet overenskomst og det slipper de aldrig ud af igen.

Kynisk set så er AaB det en fordel for AaB, besværlige forhold er altid til de stores fordel, de har ressourcerne til at håndtere dem, pengene til at betale stadig stigende udgifter, pengene til de stigende lønninger for talenter, det har Fredericia m.fl. ikke.
Skulle vi ikke holde den slags vulgær-libertariansime ude af diskussionen?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jun 2014, 17:23

nik skrev:Det er vist kvitteringen der er altafgørende i den sag, SF får max opbakning fra LO nu i den sag
Vi får se.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 7. jun 2014, 20:30

nik skrev:Det er vist kvitteringen der er altafgørende i den sag, SF får max opbakning fra LO nu i den sag
Hvor i overenskomsten står det?
Hader København!

Besvar