Skal Ahlman have skylden for at to superstærke forsvarspillere ikke vil pille bolden fra en enlig angriber mens Ahlmann har en wing at holde styr på samtidig? Jeg synes det er en klar fejl at forsøge at trække offside på den.Flower skrev:God offensiv indsats af Ahlmann, knap så godt den anden vej.
AaB'ere på diverse landshold
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: AaB'ere på diverse landshold
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
I mit fjernsyn, var han med i begge Ungarns mål, ikke sagt at han er ene ansvarlig.Funky skrev:Hvilke defensive fejl lavede han, udover den kiksede offside?Flower skrev:God offensiv indsats af Ahlmann, knap så godt den anden vej.
Edit: Nu kan jeg se at EB skriver "Skidt debut til AaB-back". Det er jeg overhovedet ikke enig i, jeg skrev også blot at det var KNAP så godt den anden vej, altså ikke så godt som offensivt.
- Winning doesn't really matter as long as you win.
Han gav Ungarn et par dumme frispark, hvor han ikke så så skarp ud. Plus den klare placeringsfejl ifm. det første mål. Den kan ikke forsvares.Flower skrev:I mit fjernsyn, var han med i begge Ungarns mål, ikke sagt at han er ene ansvarlig.Funky skrev:Hvilke defensive fejl lavede han, udover den kiksede offside?Flower skrev:God offensiv indsats af Ahlmann, knap så godt den anden vej.
Edit: Nu kan jeg se at EB skriver "Skidt debut til AaB-back". Det er jeg overhovedet ikke enig i, jeg skrev også blot at det var KNAP så godt den anden vej, altså ikke så godt som offensivt.
Derudover havde han flere fine aktioner defensivt og gjorde det glimrende fremad banen. Trods skønhedsfejl og placeringsfejlen, så synes jeg desværre han sælger sig selv lidt for godt. Er bange for at Ahlmann er den første der kunne ryge i en transfer.
- Gentleman Finn
- Allstar

Jeg så da også gerne at Ahlmann forlængede til et par år mere end 2016 så vi har mulighed for at få lidt mere for ham. Vi har jo gode traditioner for Gentleman aftaler med vores spillere, vi behandler dem ordentligt, de kan være sikre på at vi ikke presser citronen til sidste dråbe og lytter til deres klubønsker. Derfor burde der heller ikke være de store skrubler for vores spillere hvis vi tilbød dem lidt ekstra for flere år.
Mht. det forestående vindue så føler jeg mig overbevist om at de fleste spillere brænder for at komme ud i Europa med det her hold. Sammenholdet er fænomenalt, vi har mange med et hjerte der banker for klubben og vores mesterskab vil for mange af vores store talenter formentligt være nok til at holde sammen på flokken. Først og fremmest grundet deres roller på holdet og mulighederne for egen udvikling via chancen for Europæisk, med lidt dygtighed CHL, ellers er der pæne chancer for EL. Derudover vil det hjælpe med at lokke flere bejlere til og større mulighed for at finde den helt perfekte klub der har nøgleroller klar til dem. Det er en perfekt situation vores klub er i lige nu, og jeg så gerne at vi forsøgte at tale med flere af vores store talenter om kontraktforlængelser mod en lovning på at lytte til tilbud til hvis den rette klub dukker op for dem. Det kan blive meget værd for klubben at kunne pege på kontraktlængden. Jeg tror helt klart at vores talenter har nok tillid til klubben når man ser på fortiden, og vi får forhåbentligt lidt penge ind snart via. emissionen til at kunne give dem en lille smule ekstra. Det er naturligvis et drømmescenarie for os, men muligheden foreligger lige pludselig på baggrund af vores spil, trænere, mesterskab, mulighed for chl og tilliden til vores klub.
Mht. det forestående vindue så føler jeg mig overbevist om at de fleste spillere brænder for at komme ud i Europa med det her hold. Sammenholdet er fænomenalt, vi har mange med et hjerte der banker for klubben og vores mesterskab vil for mange af vores store talenter formentligt være nok til at holde sammen på flokken. Først og fremmest grundet deres roller på holdet og mulighederne for egen udvikling via chancen for Europæisk, med lidt dygtighed CHL, ellers er der pæne chancer for EL. Derudover vil det hjælpe med at lokke flere bejlere til og større mulighed for at finde den helt perfekte klub der har nøgleroller klar til dem. Det er en perfekt situation vores klub er i lige nu, og jeg så gerne at vi forsøgte at tale med flere af vores store talenter om kontraktforlængelser mod en lovning på at lytte til tilbud til hvis den rette klub dukker op for dem. Det kan blive meget værd for klubben at kunne pege på kontraktlængden. Jeg tror helt klart at vores talenter har nok tillid til klubben når man ser på fortiden, og vi får forhåbentligt lidt penge ind snart via. emissionen til at kunne give dem en lille smule ekstra. Det er naturligvis et drømmescenarie for os, men muligheden foreligger lige pludselig på baggrund af vores spil, trænere, mesterskab, mulighed for chl og tilliden til vores klub.
Ahlmann skal nok komme til udlandet. INGEN tvivl... men han er slet ikke klar til det endnu.
Men ja, en forlængelse som løber sig til 2018 og en "aftale" om at efter næste sæson, der vil AaB være villig til at sælge.
Men ja, en forlængelse som løber sig til 2018 og en "aftale" om at efter næste sæson, der vil AaB være villig til at sælge.
Jeg synes egentlig ikke kritikken af Ahlmann er helt fair. Han er en ung debutant på et ultra offensivt hold hvor han ovenikøbet skal være ligeså offensiv som Roberto Carlos var i sine dage. Han spiller en god kamp offensivt og laver mange gode aktioner men laver en blunder ved offsidefælden på det 1. mål.
Mål 2 bliver selvfølgelig scoret af hans mand, men omvendt er det også bare fremragende kreeret og sparket ind, så der synes jeg egentligt ikke han skal klandres.
Til gengæld spillede Würtz fantastisk da han kom ind! Den mand har bare aldrig været bedre end han er nu!
Mål 2 bliver selvfølgelig scoret af hans mand, men omvendt er det også bare fremragende kreeret og sparket ind, så der synes jeg egentligt ikke han skal klandres.
Til gengæld spillede Würtz fantastisk da han kom ind! Den mand har bare aldrig været bedre end han er nu!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han er uopmærksom og lader sin mand løbe ved deres andet mål. Rookie mistake. Første mål kan måske forklares ved at han ikke helt er på bølgelængde med de andre, men mål 2 ligner uopmærksomhed, mod en ikke-verdensklasse modstander. Den slags fejl plejer han ikke at lave for AaB, så måske det er nerver eller sådan noget der spiller ind. Det var i hvert fald ikke tempoet der var årsagen.Forza skrev:Jeg synes egentlig ikke kritikken af Ahlmann er helt fair. Han er en ung debutant på et ultra offensivt hold hvor han ovenikøbet skal være ligeså offensiv som Roberto Carlos var i sine dage. Han spiller en god kamp offensivt og laver mange gode aktioner men laver en blunder ved offsidefælden på det 1. mål.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Arh, skal vi nu ikke lige... Ved 2. mål ligner vores centerforsvar også et par hovedløse kyllinger. Manden får lov, en meter uden for feltet, fuldstændig uhindret at smække et indlæg indover. Det er rigtigt at Ahlmann ikke når med sin mand, men der er sgu mange sekvenser inden, hvor holdkammeraterne burde have demonteret situationen.MHJ skrev:Han er uopmærksom og lader sin mand løbe ved deres andet mål. Rookie mistake. Første mål kan måske forklares ved at han ikke helt er på bølgelængde med de andre, men mål 2 ligner uopmærksomhed, mod en ikke-verdensklasse modstander. Den slags fejl plejer han ikke at lave for AaB, så måske det er nerver eller sådan noget der spiller ind. Det var i hvert fald ikke tempoet der var årsagen.Forza skrev:Jeg synes egentlig ikke kritikken af Ahlmann er helt fair. Han er en ung debutant på et ultra offensivt hold hvor han ovenikøbet skal være ligeså offensiv som Roberto Carlos var i sine dage. Han spiller en god kamp offensivt og laver mange gode aktioner men laver en blunder ved offsidefælden på det 1. mål.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Overordnet set mener jeg at Ahlmann spillede en udmærket kamp, men det trækker selvfølgelig meget ned at han var involveret i begge ungarske mål. Offensivt gik han fint med i spillet, men defensivt var det ikke helt optimalt. Problemet er at kampen mod Ungarn måske er den eneste chance han får for at overbevise MO, der ikke har den store tålmodighed med nye venstre backs. Det kan godt ligne at Jonas Knudsen får chancen mod svenskerne, men fremadrettet tilhører pladsen Nicolaj Boilesen hvis han ellers bliver skaderne kvit.Frygah skrev:Arh, skal vi nu ikke lige... Ved 2. mål ligner vores centerforsvar også et par hovedløse kyllinger. Manden får lov, en meter uden for feltet, fuldstændig uhindret at smække et indlæg indover. Det er rigtigt at Ahlmann ikke når med sin mand, men der er sgu mange sekvenser inden, hvor holdkammeraterne burde have demonteret situationen.MHJ skrev:Han er uopmærksom og lader sin mand løbe ved deres andet mål. Rookie mistake. Første mål kan måske forklares ved at han ikke helt er på bølgelængde med de andre, men mål 2 ligner uopmærksomhed, mod en ikke-verdensklasse modstander. Den slags fejl plejer han ikke at lave for AaB, så måske det er nerver eller sådan noget der spiller ind. Det var i hvert fald ikke tempoet der var årsagen.Forza skrev:Jeg synes egentlig ikke kritikken af Ahlmann er helt fair. Han er en ung debutant på et ultra offensivt hold hvor han ovenikøbet skal være ligeså offensiv som Roberto Carlos var i sine dage. Han spiller en god kamp offensivt og laver mange gode aktioner men laver en blunder ved offsidefælden på det 1. mål.
Jeg var derimod lidt skuffet over Kusk, der bestemt ikke overbeviste. Kampen lå nok ikke til Kusk da testkampen foregik i et meget lavt tempo og med få løb for boldholderen, men desværre greb Kusk ikke chancen.
Würtz gjorde et fint indhop, det var dejligt at se.
- Buzz Killington
- Allstar

At andre fejler har intet at gøre med om Ahlmann er skyldig. Det var hans mand, hans opgave, og han fejlede.Frygah skrev:Arh, skal vi nu ikke lige... Ved 2. mål ligner vores centerforsvar også et par hovedløse kyllinger. Manden får lov, en meter uden for feltet, fuldstændig uhindret at smække et indlæg indover. Det er rigtigt at Ahlmann ikke når med sin mand, men der er sgu mange sekvenser inden, hvor holdkammeraterne burde have demonteret situationen.MHJ skrev:Han er uopmærksom og lader sin mand løbe ved deres andet mål. Rookie mistake. Første mål kan måske forklares ved at han ikke helt er på bølgelængde med de andre, men mål 2 ligner uopmærksomhed, mod en ikke-verdensklasse modstander. Den slags fejl plejer han ikke at lave for AaB, så måske det er nerver eller sådan noget der spiller ind. Det var i hvert fald ikke tempoet der var årsagen.Forza skrev:Jeg synes egentlig ikke kritikken af Ahlmann er helt fair. Han er en ung debutant på et ultra offensivt hold hvor han ovenikøbet skal være ligeså offensiv som Roberto Carlos var i sine dage. Han spiller en god kamp offensivt og laver mange gode aktioner men laver en blunder ved offsidefælden på det 1. mål.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ja det er Ahlmann der skal have manden ved målet, men hvis man nu lige spoler 5 sek tilbage og ser hele bagkædens tilbageløb ved det mål. Det er uacceptabelt og bare ikke godt nok. Alle kommer for sent til deres respektive modstandere. Kunne da være nice, hvis Ahlmann lige have reddet DK i den situation, men mon ikke meget af første halvleg skyldes, at det var første gang for DK.MHJ skrev:At andre fejler har intet at gøre med om Ahlmann er skyldig. Det var hans mand, hans opgave, og han fejlede.Frygah skrev:Arh, skal vi nu ikke lige... Ved 2. mål ligner vores centerforsvar også et par hovedløse kyllinger. Manden får lov, en meter uden for feltet, fuldstændig uhindret at smække et indlæg indover. Det er rigtigt at Ahlmann ikke når med sin mand, men der er sgu mange sekvenser inden, hvor holdkammeraterne burde have demonteret situationen.MHJ skrev:Han er uopmærksom og lader sin mand løbe ved deres andet mål. Rookie mistake. Første mål kan måske forklares ved at han ikke helt er på bølgelængde med de andre, men mål 2 ligner uopmærksomhed, mod en ikke-verdensklasse modstander. Den slags fejl plejer han ikke at lave for AaB, så måske det er nerver eller sådan noget der spiller ind. Det var i hvert fald ikke tempoet der var årsagen.Forza skrev:Jeg synes egentlig ikke kritikken af Ahlmann er helt fair. Han er en ung debutant på et ultra offensivt hold hvor han ovenikøbet skal være ligeså offensiv som Roberto Carlos var i sine dage. Han spiller en god kamp offensivt og laver mange gode aktioner men laver en blunder ved offsidefælden på det 1. mål.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Stærkt mål af Spalvis. Viser klart hans perfekte timing i løbet. Det er også for let bare at heade den ind...
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Jeg er mest imponeret over hans reaktions evne, med hensyn til bare at smække den ind på returen
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Buzz Killington
- Allstar

Ja, det var lidt ligesom han andet mål mod Brøndby hvor han bare reagerede langt hurtigere end alle andre og hurtigt smaskede den uimodståeligt op i nettaget Hvor er det vildt vi lige har lavet en fireårig kontrakt med den knægt.Hinrup85 skrev:Jeg er mest imponeret over hans reaktions evne, med hensyn til bare at smække den ind på returen
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Den knægt er vild, gigantisk potentiale han har. Jeg vil slet ikke blive forbavset hvis Spalvis ender i en af de 10 største klubber i verden, og det må meget gerne blive på et direkte salg fra AaB.
Trefarvet is i maven, når de uundgåelige bud i 10-20 mio. klassen kommer i løbet af det næste år eller to, tak. Ham skal AaB simpelthen score boxen på.
Trefarvet is i maven, når de uundgåelige bud i 10-20 mio. klassen kommer i løbet af det næste år eller to, tak. Ham skal AaB simpelthen score boxen på.
Zlatan style! Det her bliver godt.... Virkelig godtJesper Schmidt skrev:Den knægt er vild, gigantisk potentiale han har. Jeg vil slet ikke blive forbavset hvis Spalvis ender i en af de 10 største klubber i verden, og det må meget gerne blive på et direkte salg fra AaB.
Guld? igen, igen...!
Ja, tydeligt at han også ville have en assist på det målA_Strandfelt skrev:Stærkt mål af Spalvis. Viser klart hans perfekte timing i løbet. Det er også for let bare at heade den ind...
http://www.bold.dk/nyt/u20-dropper-milk ... erpool-u21" onclick="window.open(this.href);return false;
Børsting og Blåbjerg er begge med U/20 landsholdet i denne omgang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jeg forstår det ikke. Hvordan kan verdensmestrene i talentudvikling, FC Midtjylland have 0 spillere i den trup?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/u20-dropper-milk ... erpool-u21
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Det har noget at gøre med farven.... På passet altså.doukas skrev:Jeg forstår det ikke. Hvordan kan verdensmestrene i talentudvikling, FC Midtjylland have 0 spillere i den trup?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/u20-dropper-milk ... erpool-u21
Hader København!