Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 16. jun 2014, 15:10

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
jonas386 skrev:Ifht måden vi spiller på vil jeg 10 gange hellere have Jönsson (i form) i AaB end Helenius. Det handler ikke om at Helenius er dårlig, slet ikke, Jönsson er bare så overlegen en spiller, han gør jo bare hvad der passer ham, når det passer ham. Og så er han betydeligt bedre i opspillet end Helenius, der dog har andre stærke kvaliteter.
´
Til gengæld kommer vi til at mangle Kusk's mange mål hvis han bliver solgt! Derfor tror jeg Helenius vil være en fremragende signing for os for han er om nogen en garant for mål. Samtidig er det ikke uvæsentligt at han er mindre skrøbelig end Jónsson.

Vores problem i denne sæson (svært at tale om problemer når man har vundet the double) var nogle gange at vi havde svært ved at lave noget oppe foran når Kusk havde en offday. Der ville Helenius passe perfekt ind til at byde ind med langskud og det uventede ryk han tit bød på i AaB trøjen.
Jeg kan tildels godt følge dig. Helenius kunne ofte spille dårligt og jeg erindrer da også at han nogle gange blev kritiseret ganske voldsomt herinde på sitet, men Helenius har bare den der evne til lige pludselig at score et genialt mål ud af ingenting. Dels med sit fantastiske langskud, men også via nogle overraskende gode førsteberøringer inde i feltet.
Præcis. og dertil havde han også et overraske højt antal assist. Dermed dog ikke sagt at jeg ikke også ville ønske Jönsson til - jeg kan bare ikke forestille mig det er realistisk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. jun 2014, 15:33

Lidt noget pis.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ob-barrett" onclick="window.open(this.href);return false;

En Aalborg-dreng med talent der kunne passe både kant og back var en oplagt signing.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 16. jun 2014, 15:36

Off topic:

På en dag, hvor vi henter Ene har OB sagt goddag til Lasse Kryger og Lasse Nielsen!!
Er det virkelig spillere, som de regner med kan forstærke dem ??

Er VILDT glad for Enevoldsen er skiftet til os! Men humøret bliver da kun bedre, når man se på de par indkøb OB har lavet.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Indlæg af LordMessi » 16. jun 2014, 15:39

Gaarde6 skrev:Off topic:

På en dag, hvor vi henter Ene har OB sagt goddag til Lasse Kryger og Lasse Nielsen!!

Er VILDT glad for Enevoldsen er skiftet til os! Men humøret bliver da kun bedre, når man se på de par indkøb OB har lavet.
Deres penge kasse bløder jo...
Alternativt, så "sparrer" de op til en angriber, og får lidt bredde spillere ind i mens.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. jun 2014, 15:52

Nu var Lasse Nielsen, den falske FCV-version, faktisk ret god sidste år. I Kampene imod AaB var indvolveret i flere rigtigt gode aktioner og som husker det scorede vi 1 mål imod dem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 16. jun 2014, 16:00

Eksil skrev:

Nu var Lasse Nielsen, den falske FCV-version, faktisk ret god sidste år. I Kampene imod AaB var indvolveret i flere rigtigt gode aktioner og som husker det scorede vi 1 mål imod dem.
Jamen jeg er da enig.
På et hold med 11 spillere på egen halvdel og alle dødbolde sparket efter ham var han god.
Nu er jeg ikke sikker på det er den gang fodbold OB vil spille. Jeg tor han falder igennem dernede.
Kryger vil jeg ikke engang kommentere på, andet end: Har de virkelig ikke en ung spiller de kunne give chancen ?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. jun 2014, 16:10

Gaarde6 skrev:
Eksil skrev:

Jamen jeg er da enig.
På et hold med 11 spillere på egen halvdel og alle dødbolde sparket efter ham var han god.
Nu er jeg ikke sikker på det er den gang fodbold OB vil spille. Jeg tor han falder igennem dernede.
Kryger vil jeg ikke engang kommentere på, andet end: Har de virkelig ikke en ung spiller de kunne give chancen ?
Ja, det er svært at gætte på nu, men husker nu nogle gode individuelle aktioner. Han er om ikke andet en opgradering over AMC hvis opdækning var horribel.

Kryger som højreback har jeg dog mere end svært ved at forstå. Enten har Troels Bech set noget genialt ellers bliver det et skævt forsvar de kommer med. Personligt tror jeg mere på det sidste end det første.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 16. jun 2014, 16:47

Eksil skrev:
Gaarde6 skrev:
Eksil skrev:

Jamen jeg er da enig.
Ja, det er svært at gætte på nu, men husker nu nogle gode individuelle aktioner. Han er om ikke andet en opgradering over AMC hvis opdækning var horribel.

Kryger som højreback har jeg dog mere end svært ved at forstå. Enten har Troels Bech set noget genialt ellers bliver det et skævt forsvar de kommer med. Personligt tror jeg mere på det sidste end det første.
I teorien kunne Troels Bech vel selv gå i midterforsvaret, og så ville det stadig være en opgradering i forhold til AMC :thumbsup:

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 16. jun 2014, 18:08

Due + Curth er væk. Deres lønninger tilsammen burde sagtens kunne dække Enevoldsens gage. Kusk sandsynligvis væk i løbet af sommeren, ind kommer 5 mio i transfer + besparelse af væsentlig lønudgift, den burde også kunne RJ løn i budgettet. Så skal der indgås lejeaftale med Aston Villa omkring Helenius, hvis de kan lave en god aftale hvor Aston Villa afholder en del af hans løn og AaB resten, så bliver der selvfølgelig en udgift, men ikke noget der burde vælte vores budget. En offensiv med Ene, Helenius, Jönsson, Thomsen, AK og Spalvis ser uhyggelig skræmmende ud når først de rammer topform

Så har vi naturligvis flere ubekendte i forsvaret. Bliver Dalsgaard spilleklar indenfor overskuelig fremtid, hvor langt er Blåbjerg i hans udvikling? Vi kan håbe at han efterhånden er blevet så stærk at han kan stå reserve for Ahlmann på v. back. Kan Gilli Sørensen ikke også dække en back hvis det skal være? KEP, Thelander og Kasper P til midt forsvar, Patrick og Dalle på højre back. Det ser fornuftigt ud, hvis de ubekendte går i positiv retning.

CM har vi Risgaard, Würtz, Augo, evt Patrick, Wichmann og den unge Rye som vel også skal begynde at banke på omkring truppen hvis han skal have en fremtid.

Summeret op: Curth, Due og Kusk ud. Ene, RJ og Helenius ind + evt. den unge Thrane som en fremtidsgardering

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 16. jun 2014, 18:26

FlemmingG skrev:Due + Curth er væk. Deres lønninger tilsammen burde sagtens kunne dække Enevoldsens gage. Kusk sandsynligvis væk i løbet af sommeren, ind kommer 5 mio i transfer + besparelse af væsentlig lønudgift, den burde også kunne RJ løn i budgettet. Så skal der indgås lejeaftale med Aston Villa omkring Helenius, hvis de kan lave en god aftale hvor Aston Villa afholder en del af hans løn og AaB resten, så bliver der selvfølgelig en udgift, men ikke noget der burde vælte vores budget. En offensiv med Ene, Helenius, Jönsson, Thomsen, AK og Spalvis ser uhyggelig skræmmende ud når først de rammer topform

Så har vi naturligvis flere ubekendte i forsvaret. Bliver Dalsgaard spilleklar indenfor overskuelig fremtid, hvor langt er Blåbjerg i hans udvikling? Vi kan håbe at han efterhånden er blevet så stærk at han kan stå reserve for Ahlmann på v. back. Kan Gilli Sørensen ikke også dække en back hvis det skal være? KEP, Thelander og Kasper P til midt forsvar, Patrick og Dalle på højre back. Det ser fornuftigt ud, hvis de ubekendte går i positiv retning.

CM har vi Risgaard, Würtz, Augo, evt Patrick, Wichmann og den unge Rye som vel også skal begynde at banke på omkring truppen hvis han skal have en fremtid.

Summeret op: Curth, Due og Kusk ud. Ene, RJ og Helenius ind + evt. den unge Thrane som en fremtidsgardering
Enig i det du skriver. Ser dog Blåbjerg som central forsvarsspiller. Han er ikke teknisk stærk nok til en offensiv back i Kents system.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jun 2014, 19:25

Vi står vel til at miste to backreserver - Due og Patrick. Da Dalsgaard ikke er fit endnu, skal Patrick spille højreback, så mangler der en reserve for Patrick og Ahlmann. Er det Blåbjerg og Gilli ?

Det lyder som et behov for en ny reserve.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. jun 2014, 19:32

Larsen
Dalle-KEP-Thelander-J. Ahlmann
Jönsson-Würtz-Risgård-Thomsen
Helenius-Spalvis

Man kunne evt. bytte rundt på Thomsen og Jönsson, for at dæmme op for Dalsgaards offensive raids.

Reserverne vil bl.a. være:

AK, PK, Augo, Enevoldsen!!!

Desuden vil vi være i besiddelse af fremtidige kvalitetsspillere som V. Ahlmann, Blåbjerg, Bruhn og Børsting. Har stadig megen fidus til Rye.

Det er nok for meget at håbe på, men hvor ville det være lækkert.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 16. jun 2014, 19:57

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jun 2014, 20:06

Julen falder tidligt i år. Kraftdulme for et hold, man kunne stille, hvis alt falder i hak...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 16. jun 2014, 20:09

Funky skrev:
Julen falder tidligt i år. Kraftdulme for et hold, man kunne stille, hvis alt falder i hak...
har vi solgt Kusk?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 16. jun 2014, 20:19

Flower skrev:
Funky skrev:
har vi solgt Kusk?
Har vi købt/lejet Helenius og Jönsson?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 16. jun 2014, 21:11

Flower skrev:
Funky skrev:
har vi solgt Kusk?
Og Dalsgaard?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 16. jun 2014, 21:36

HVIS vi får både Joensson og Helenius blir vi vanvittig svære at læse. Begge kan i princippet spille alle 4 offensive pladser.
Det har været en akilleshæl her i foråret at der ikke har været noget at skyde med fra bænken i de kampe hvor det ikke lige har kørt for start 11eren. Man sad bare og havde følelsen at vi havde opgivet at få point når Søren F der ikke kan tæmme en badebold og Jeppe C der er totalt ufarlig foran mål kom på banen.
Forestil jer at kunne sætte en stor kanon ind, som seriøst havde en masse at vise for at kunne starte inde næste gang.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 16. jun 2014, 21:54

9800 skrev:HVIS vi får både Joensson og Helenius blir vi vanvittig svære at læse. Begge kan i princippet spille alle 4 offensive pladser.
Det har været en akilleshæl her i foråret at der ikke har været noget at skyde med fra bænken i de kampe hvor det ikke lige har kørt for start 11eren. Man sad bare og havde følelsen at vi havde opgivet at få point når Søren F der ikke kan tæmme en badebold og Jeppe C der er totalt ufarlig foran mål kom på banen.
Forestil jer at kunne sætte en stor kanon ind, som seriøst havde en masse at vise for at kunne starte inde næste gang.
Kan sagtens følge dig.
Omvendt går vi vel også direkte over i den modsatte grøft, end den som gav os mesterskabet ?
HVIS begge bliver hentet ind sammen med Ene.
Så må det betyde at AK og Spalvis skal ud og sidde.
Vores styrke har været at lade de unge spille og udvikle sig.
Den vej bliver LANG for BÅDE AK og Spalvis.

Jeg har en god djævel på den ene skulder og en ond på den anden.
Altså omkring det med at hente BÅDE Jönsson og Helenius.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 16. jun 2014, 22:02

Jeg ser egentlig stadig Spalvis som starter, og anser det som rimelig sikkert at Kusk ryger sent i vinduet (Hvis vi ikke kvalificerer os til Europa gruppespil) Hvis vi kvalificerer ós til gruppespil tror jeg alle mand bliver, og så er der Kusk, Thomsen, Enevoldsen, Spalvis, Joensson og Helenius til de 4 forreste pladser (Enevoldsen kan vel også dække af for Risgaard?) Det er ikke en mand for meget, og jeg ser faktisk Spalvis som fast forreste mand, da han er den mest kliniske afslutter i truppen.
Kusk er væk senest til vinter, så til den tid er det 5 mand til 4 pladser, men til den tid er der også en Victor Ahlman der skal spilles ind...

HVIS vi får begge er det fordi økonomien kan bære det, jeg er slet ikke i tvivl. Med de økonomi folk der er i bestyrelsen nu vil jeg godt garantere at de ikke bruger 1 krone med mindre de tjener 1,25 krone.

Låst