Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. jun 2014, 22:03

Jeg tror at:

Spalvis-Jönsson/Helenius

er bedre end:

Jönsson-Helenius

Billede

Altså --> Jönsson på kanten, tak. Hvis Ene er klar, så er det jo en anden snak. Kan ikke klare alle de fantastiske spillere i én klub!!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 16. jun 2014, 22:05

Oldager skrev:Jeg tror at:

Spalvis-Jönsson/Helenius

er bedre end:

Jönsson-Helenius

Billede

Altså --> Jönsson på kanten, tak. Hvis Ene er klar, så er det jo en anden snak. Kan ikke klare alle de fantastiske spillere i én klub!!

Der er vi så fuldstændig enige!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. jun 2014, 22:49

Hvor er det fedt at høre at gode spillere står i kø for at få lov til at gå ned i løn og spille i Aalborg. Noget rigtigt må de da gøre derude.
(Og jeg satser stadig på Kusk i efteråret, og er glad for det ikke er mig der skal stille holdkortet, hvis alle mand er friske).
Med venlig Hilsen
--
Robert

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 16. jun 2014, 23:05

Pastorius skrev:
Hvor er det fedt at høre at gode spillere står i kø for at få lov til at gå ned i løn og spille i Aalborg. Noget rigtigt må de da gøre derude.
(Og jeg satser stadig på Kusk i efteråret, og er glad for det ikke er mig der skal stille holdkortet, hvis alle mand er friske).
Bliver det en realitet, er jeg også ok glad for ikke at være Søren Frederiksen. Kan næsten ikke lade sig gøre at give ham spilletid hvis angriberne han kæmper med hedder: Joensson, Helenius, Spalvis og AK. Jacobsen. Måske man i såfald bør leje ham ud, eller lade ham gå?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 16. jun 2014, 23:49

PeterS skrev:
Pastorius skrev:
Bliver det en realitet, er jeg også ok glad for ikke at være Søren Frederiksen. Kan næsten ikke lade sig gøre at give ham spilletid hvis angriberne han kæmper med hedder: Joensson, Helenius, Spalvis og AK. Jacobsen. Måske man i såfald bør leje ham ud, eller lade ham gå?
Søren Frederiksens kontrakt udløber til nytår. Der er ingen grund til at bruge krudt på at komme af med ham, medmindre at hans lønkroner blokerer for noget bedre. Men det er godt nok hypotetisk, hvis vi skal diskutere den situation.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. jun 2014, 00:16

Hvis Jönsson og Helenius bliver en realitet, så siger jeg gerne farvel til Frederiksen og Toft. Jeg tror toft kunne bombe på livet løs i 1. div, hvis han fik chancen for et hold som Hjørring. Frederiksen til Hobro.

Jeg vil mene at V. Ahlmann og Ene kan tage deres pladser i angrebet, hvis vi endelig ender i den situation. Så står vi med Jönsson, Helenius, AK og Spalvis. Det lyder næsten for godt til at være sandt.

Tror ikke på det. Selvom Jönsson kunne blive en fantastisk erstatning for Kusk. Helenius som afløser for Jönsson. Ja, okay, så lyder det pludseligt ikke så utroligt. Hmm. Jeg er en af de personer, der sagtens kan se AK bombe løs og i hvert fald få en 10-15 sæsonscoringer, hvis han ikke bliver skadet, som desværre var tilfældet i år.

Vil nu også gerne se mere til Thrane, selvom hans kvalitet jo nok ikke nærmer sig Helenius eller Jönsson. Eller hvad Kent??
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

seamann

Indlæg af seamann » 17. jun 2014, 00:59

Det er helt vildt hvis Jönsson, Helenius og Enevoldsen alle ender i AaB. Basis for seværdigt spil har vel aldrig set bedre ud (undskyld Nomwethe).

SF med flere behøver ikke ryge ud fodi de rykker lidt ned i køen - med kampprogrammet der (forhåbentligt) venter, er der brug for mere end 1 til hver plads.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div

Indlæg af Larstyndskid » 17. jun 2014, 03:17

Undskyld mig, men hvorfor snakker ingen om forsvaret? Der er vi meget tyndt besat. Forestil jer en skade til Thelander eller KEP og samtidig en karantæne til den anden, så hedder CL-forsvaret Kasper Pedersen - Jacob Blåbjerg. Langt vigtigere at få Lasse hjem end Helenius?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 17. jun 2014, 07:33

Larstyndskid skrev:Undskyld mig, men hvorfor snakker ingen om forsvaret? Der er vi meget tyndt besat. Forestil jer en skade til Thelander eller KEP og samtidig en karantæne til den anden, så hedder CL-forsvaret Kasper Pedersen - Jacob Blåbjerg. Langt vigtigere at få Lasse hjem end Helenius?
Slap nu af med det CL. I første omgang skal vi spille to kampe, mod en seedet modstander - taber vi den venter en håbløs EL modstander. Hvis vi avancerer fra en af runderne, og det skulle stå på grp.spil, så må vi se på det der. Men jeg er egentlig ikke bange for Kasper P - Blåbjerg i midterforsvaret...

Vi har stadig ikke økonomisk råderum til bare at hente løs - så skal det være noget ekstraordinært. Og skulle vi hente til forsvaret, tror jeg mere det er backs der ser lidt tynde ud. Der snakkes angreb fordi vi har mistet Due, Curth og pt. Jönsson, samt en af vores landsholdsspillere lugter langt væk af transfer..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jun 2014, 07:58

Larstyndskid skrev:Undskyld mig, men hvorfor snakker ingen om forsvaret? Der er vi meget tyndt besat. Forestil jer en skade til Thelander eller KEP og samtidig en karantæne til den anden, så hedder CL-forsvaret Kasper Pedersen - Jacob Blåbjerg. Langt vigtigere at få Lasse hjem end Helenius?
Valid pointe, men som svar på det ville JEG som træner begynde at se nærmere på en seriøs omskoling af en af de folk, vi allerede har på kontrakt, som HAR vikarieret i forsvaret, og som - trods en sikkert pæn hyre og høj status - har svært ved at få en plads på holdet: Augu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 17. jun 2014, 09:53

Funky skrev:
Valid pointe, men som svar på det ville JEG som træner begynde at se nærmere på en seriøs omskoling af en af de folk, vi allerede har på kontrakt, som HAR vikarieret i forsvaret, og som - trods en sikkert pæn hyre og høj status - har svært ved at få en plads på holdet: Augu.
Her er jeg så lodret uenig. Augu er ALT for langsom samt mangelfuld i pasningsspillet til at spille den plads. Desuden kan manden jo ikke lave en glidende tackling.

Kasper P. må være reserven hertil, men ellers er vi meget svagt besat på bænken til de bagerste pladser.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 17. jun 2014, 09:55

- Lasse er desuden ikke ret interesseret i at komme retur til Danmark endnu. Dels sidder han på en god kontrakt og dels så har han længe inden skiftet luftet sit store ønske om for alvor at prøve sig af i udlandet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jun 2014, 10:23

Forza skrev:
Funky skrev:
Her er jeg så lodret uenig. Augu er ALT for langsom samt mangelfuld i pasningsspillet til at spille den plads. Desuden kan manden jo ikke lave en glidende tackling.

Kasper P. må være reserven hertil, men ellers er vi meget svagt besat på bænken til de bagerste pladser.
Nu kan jeg så ikke mindes en eneste AaB-centerforsvarer, som har fået prædikatet "gazelle-hurtig" eller "pasnings-Meister" herinde. Glidende tacklinger vil jeg nu nok mene, at manden kan lave. Dygtige forsvarsspillere holder sig imidlertid på fødderne mest muligt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 17. jun 2014, 11:04

Funky skrev:
Forza skrev:
Funky skrev:

Nu kan jeg så ikke mindes en eneste AaB-centerforsvarer, som har fået prædikatet "gazelle-hurtig" eller "pasnings-Meister" herinde. Glidende tacklinger vil jeg nu nok mene, at manden kan lave. Dygtige forsvarsspillere holder sig imidlertid på fødderne mest muligt.
Det mener jeg bestemt heller ikke er det jeg siger? Men manden er MEGET langsom og kan ikke lægge en aflevering på 5 meter, så det vil koste dyrt at have ham som sidste skanse IMO.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 17. jun 2014, 11:22

Jeg er ikke enig.
Angrebet er dér hvor vi har brug for at få tilført noget mhp kvalkampene til CL (Helenius, hosthost).

Det er jo klart at vi har det svært såfremt Thelander og KEP er ude - men det er vel betingelserne for vores forholdsvist smalle trup. Vi kan jo ikke have 5 klasse centerforsvarer siddende som e.g. FCK.
Såfremt Würtz og Risgård begge er ude, har vi det jo også svært centralt midt.
Bienvenu Bassogog!

9800
Superliga
Superliga

Indlæg af 9800 » 17. jun 2014, 11:46

Enig med Aston Villa. Forsvarerne spiller også oftere fuld tid, hvorimod angriberne/midtbanespillerne oftere er ofre for taktiske dispositioner, hvis en kamp skal vendes eller køres hjem. Har angriberne egentlig ikke også en højere skadesfrekvens?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jun 2014, 15:14

9800 skrev:Enig med Aston Villa. Forsvarerne spiller også oftere fuld tid, hvorimod angriberne/midtbanespillerne oftere er ofre for taktiske dispositioner, hvis en kamp skal vendes eller køres hjem.
Jeps! Som vi spiller kan backs og kanter også godt vikariere lidt for hinanden.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 17. jun 2014, 15:24

Synes Kasper P får for lidt kredit. Jeg er helt rolig når han vikarierer og en mand som Blåbjerg skal vel også have chancer indimellem for at udvikle sig. Hellere det end at hente en svensk eller norsk backup. Er der forsvarstalenter på u-19?
Jeg savner Winsnes

9800
Superliga
Superliga

Indlæg af 9800 » 17. jun 2014, 16:13

Kan se at FCK har solgt Ventokele til Charlton, tror i de lurer på Helenius?
Jeg ved godt han har sagt at han vil hjem til AaB, men synes vi har hørt den sang før...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 17. jun 2014, 16:21

9800 skrev:Kan se at FCK har solgt Ventokele til Charlton, tror i de lurer på Helenius?
Jeg ved godt han har sagt at han vil hjem til AaB, men synes vi har hørt den sang før...
De saleger Vetokele fordi de ikke mener han passer sammen med Toyota, hvilket jeg naivt tolker som at han er for direkte. Paa den konto vil jeg tror at Helenius er lidt samme type som Vetokele, og derfor netop ikke den type FCK soeger. Men mit indlaeg skal ogsaa tages med et gran haab, for det ville vaere traels at se ham i den cokefarvede troeje.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst